Aihe: New York Dolls
1 2 3 4 5 6 7
sirdickyj
23.02.2007 22:01:55
Tossa nykyisessä versiossahan soittaa (Johansenin ja Sylvainin lisäksi) kaikenlaisia teknisesti päteviä ammattimuusikoita, luulisi että diggaisit? Vai onko vaikea samaistua?

Conte on ties kuinka monella levyllä soittanut koulutettu konkari ja hyvä rokkisoittaja, jazz-taustastaan huolimatta. Samoin kai se rumpali ja kosketinsoittajakin, eivät mitään viritystaidottomia poseeraajia, ei sillä että edesmenneitä Dollseja sellaisina pitäisin.

Tota tällä hetkellä tv:ssä näkyvää vetoa en ole nähnyt, niin kommentoin tässä sen pohjalta mitä on tullut todistettua livenä ja muissa pätkissä.

Kuka on Conte?

Ehkä niitä on vaan käsketty soittaa mitä sattuu.
Pataan! ...+alv.
Artist
23.02.2007 22:04:34 (muokattu 23.02.2007 22:07:17)
Kuka on Conte?

Steve Conte, nykyisen Dollsin toinen kitaristi, hyvin epäselkeä bio tossa, lopussa discografiaa ja koulutustausta : http://www.crownjewelsnyc.com/biosteve.asp

No joo, kukin tietty tykkää mistä tykkää, ja mä en ole tosiaan tuota nyt tv:ssä olevaa keikkaa nähnyt. Se Ruisrockissa ollut kokoonpano, missä on Sami Yaffa bassossa toimi kyllä ihan hyvin; tiukempiakin kokoonpanoja olen kuullut, mutta hyvin kuiteski rullasi.
"Well, we all get our chance to beat the odds, but who beats the odds?"
sirdickyj
23.02.2007 22:07:44
Niinpä. Siihen nähden aika ahkeraan tuota silti kommentoit.

Olin luullut tähän asti tajuavani, esim. tämä on rockia, minulle;

http://www.youtube.com/watch?v=xRe9-6WyrsM

ei järin koulutettua eikä hienostunutta, mutta soitto ja laulu svengaa. bändi taitaa olla joku studiopaavokokoelma.

Ja itseasiassa meitsi on kyllä lähtöisin tosta Hanoi Rocks-osastolta, silloinkaan vaan ei esim. tämä NYD tehnyt mitään vaikutusta, Johnne Thundersin joksus -85 ilmestynyt soololätty oli kyllä jees, se missä oli "Li'l bit of whore in every little girl".
Pataan! ...+alv.
Feggy
23.02.2007 22:08:40

Onko tämä FST:ltä tuleva turakointi nyt sitä rock'n rollia? Jaahas. Ei ihmekkään, etten tajua rockista mitään.

No niin! Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia...
Lockman Last.fm:ssä
Artist
23.02.2007 22:09:44
Johnne Thundersin joksus -85 ilmestynyt soololätty oli kyllä jees, se missä oli "Li'l bit of whore in every little girl".

Mainio biisi, maino levy, taisi olla "Que Sera Sera" tuon lätyn nimi.
"Well, we all get our chance to beat the odds, but who beats the odds?"
Jackie
23.02.2007 22:35:41
No voehan rähmä. Toi meltdown olikin jo dvd:nä. Kannattaa muuten hankkia All dolled up dvd!! Siinä vintage dollsia parhaimmillaan. Ja se "New york doll" dvd, mikä kertoo Arthurin elämästä on ihan helvetin loistava ja samalla erittäin koskettava kokonaisuus.
Sweeeeeeeeeeeeeet Emooooooooooootion
Gardiner
23.02.2007 23:02:00

Hauskaltahan tuo kuulosti ja tässä kännin asteessa jo rupee lapsuus tuleen mieleen ku roska- rock teki parantumatonta tuhoo mielensopukoissa, aika kultaa muistot ja niin poispäin mut kiva noitten tahtiin oli hoipparoida bileissä, just kohilleen hälläväliä rockremuumista, Cause I´m A Human Being and I´m so Sorry Vietnamese Baby But I´ve Got A Broken Personality and I´m Only Lookin´ for A Fix and A Kiss. :)
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Valdemart
24.02.2007 09:49:29 (muokattu 24.02.2007 09:49:55)

eivät mitään viritystaidottomia poseeraajia

Tuli tästä ihan vain mieleen, kun illan pätkässä David sanoi, että eivät jätkät ennen mitään virittäneet, mutta nykyään pitää koko ajan olla vääntelemässä tappeja. Syl vastasi olevansa paljon parempi virittäjä, kuin kitaristi. Hah
Blue Moon
24.02.2007 10:34:18 (muokattu 24.02.2007 10:45:11)

Onko tämä FST:ltä tuleva turakointi nyt sitä rock'n rollia?

Jep!

Ei ihmekkään, etten tajua rockista mitään.

Jep, taas meni oikein! :-)

Tuosta FSTV:n keikasta, että paljon parempi kuin mitä odotin. Bändi kuulosti the Dollsilta, ehkä hiukan liian hyvin soittivat. Killer Kane näytti että oli nukahtanut pystyyn. Imittaattorit selvisivät tehtävästään ihan OK.
Blue Moon
24.02.2007 12:13:54

Kuka on Conte?

Kyllä noi sovitukset oli suoraan the Dollsien levyiltä. Etenkin rumpali selvisi mainiosti, Thunders-stuntin osa oli luonnollisesti hankalampi.
sirdickyj
24.02.2007 19:02:40
Kyllä noi sovitukset oli suoraan the Dollsien levyiltä. Etenkin rumpali selvisi mainiosti, Thunders-stuntin osa oli luonnollisesti hankalampi.

Nyt ei ole todellakaan mitään provosointia, mutta mielestäni Johnny Thundersin soitossa ei ollut mitään hienoa, ja olen kumminkin yksinkertaisen meiningin kannattaja. Samoin tuo eilinen sälli pyki todella pahasti useinkin, tosin jos herra kerran on pelimies, niin ehkä tosiaan yritettiin imitoida Johnny-vainaata.
Pataan! ...+alv.
Blue Moon
24.02.2007 19:35:44

Nyt ei ole todellakaan mitään provosointia, mutta mielestäni Johnny Thundersin soitossa ei ollut mitään hienoa, ja olen kumminkin yksinkertaisen meiningin kannattaja. Samoin tuo eilinen sälli pyki todella pahasti useinkin, tosin jos herra kerran on pelimies, niin ehkä tosiaan yritettiin imitoida Johnny-vainaata.

Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, niin se vaan menee.

Tuo Thunders-stuntti joutui pakostakin oleen enempi taustalla ja ottaa varman päälle, silti pitäs imitoida Johnny-Boyta, mahdoton paikka. Olosuhteisiin nähden parempi suoritus kuin etukäteen oletin.
Gardiner
24.02.2007 20:10:21

Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, niin se vaan menee.

Tuo Thunders-stuntti joutui pakostakin oleen enempi taustalla ja ottaa varman päälle, silti pitäs imitoida Johnny-Boyta, mahdoton paikka. Olosuhteisiin nähden parempi suoritus kuin etukäteen oletin.

Samis oon sun kaa :) , Thundralla on aika omintakeinen boogie ja välillä ihme kiekasuja ne sen riffit, aika howlin´ ulvotusta ja tää heebo mielestäin hoiti sen homman hyvin.
Rumpali myös veti uskollisesti dolls sovitukset " halolla iliman brogee".
Oli paljon parempi ku ois voinu olla, ja muutamat Thunders ja Bators keikat nähneenä voin sanoo et paljon parempi ku ois voinu olla :) .
New York Dollsissa se juttu kai oli sellanen aika omintakeinen ja välillä vanhasta rock´n´roll, doowop, blues,sixties tyttöbändi meiningistä ammentaminen ja aika epäortodoksinen soitto, tai voi kai sen sanoo niinkin et ne oli vaan huonoja,mut ei aina jaksa kuunnella täysin normit ja tuotantotavotteet täyttävää oikeaoppista menoo, huonot vitsitkin on joskus tosihauskoja ja dollssit on hauskoja,ei niitä vakavasti kande ottaa, ne on luokan rääväsuita turoja joitten kanssa on joskus hauskempaa kun niitten taitavien ja lahjakkaitten :)
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Blue Moon
24.02.2007 20:23:01 (muokattu 24.02.2007 20:28:13)

Samis oon sun kaa :) , Thundralla on aika omintakeinen boogie ja välillä ihme kiekasuja ne sen riffit, aika howlin´ ulvotusta ja tää heebo mielestäin hoiti sen homman hyvin.

Jep, Thundersin "trademark-vingutuskin" irtosi ihan ookoo. JT itse olisi vetänyt vaan paljon härskimmin ja törkeemmin, totta kai.

Rumpali myös veti uskollisesti dolls sovitukset " halolla iliman brogee".

Kyllä, ekan NYD-levyn biisit ontui juuri niinkuin pitikin! =) No, ehkei sentään ihan tarpeeksi.

Oli paljon parempi ku ois voinu olla, ja muutamat Thunders ja Bators keikat nähneenä voin sanoo et paljon parempi ku ois voinu olla :) .

Etenkin keikan loppupuoli oli suorastaan mainio.

New York Dollsissa se juttu kai oli sellanen aika omintakeinen ja välillä vanhasta rock´n´roll, doowop, blues,sixties tyttöbändi meiningistä ammentaminen ja aika epäortodoksinen soitto, tai voi kai sen sanoo niinkin et ne oli vaan huonoja,mut ei aina jaksa kuunnella täysin normit ja tuotantotavotteet täyttävää oikeaoppista menoo, huonot vitsitkin on joskus tosihauskoja ja dollssit on hauskoja,ei niitä vakavasti kande ottaa, ne on luokan rääväsuita turoja joitten kanssa on joskus hauskempaa kun niitten taitavien ja lahjakkaitten :)

Edelleen vahvasti samaa mieltä.
sirdickyj
24.02.2007 20:36:18
Edelleen vahvasti samaa mieltä.

No jos toi oli se pintti, niin sittenthän olen missannut sen kokonaan. Eli siinä on vähän Sliipparihenkeä messissä? Muuttaa koko mun suhtautumisen siihen. Ei sillä, että se vieläkään kuulostais mistään kohtaa hyvältä, mutta kieli poskessa-asenne on kokonaan toinen juttu. Sitä en hiffaa, et miks siitä on tullu kuitenki tollanen ikoni? Ehkä eka lajisaan, tai jotn.
Pataan! ...+alv.
Blue Moon
24.02.2007 20:42:25 (muokattu 24.02.2007 20:47:40)

No jos toi oli se pintti, niin sittenthän olen missannut sen kokonaan. Eli siinä on vähän Sliipparihenkeä messissä? Muuttaa koko mun suhtautumisen siihen. Ei sillä, että se vieläkään kuulostais mistään kohtaa hyvältä, mutta kieli poskessa-asenne on kokonaan toinen juttu. Sitä en hiffaa, et miks siitä on tullu kuitenki tollanen ikoni? Ehkä eka lajisaan, tai jotn.

Eikös hauskanpito ja hyvä meininki oo aina ollut yks rock and rollin perusprinsiippejä.
Gardiner
24.02.2007 20:49:32

Ehkä vähän jopa Hurriganes ilmiö kun sillon 72-73 vuosina ei ollu muotii vetää vanhaa rokkii ala Bo Didley paitti olihan se Shanana ja sit tuli American Graffiti mut tosiaan Zepykät ja Purplet ja Pink Floydit oli niin vakavaa ja ACDCstä ei tääl oltu kuultu kun Geordie vokalistin lauluu eikä aina voinu kuunnella koko iltaa Freetä ja Bad Companii ja Rocknroll bandin I´m Gonna Roll ja Everybody Needs Dance Music Sometimes tuli vast oliks se 76 vai 75 et se oli sillon hyvää kohkaus musaa bileissä ja tosiaan lapsuusmuistot kultaa :)
Blue Moon
24.02.2007 20:55:14

Sitä en hiffaa, et miks siitä on tullu kuitenki tollanen ikoni? Ehkä eka lajisaan, tai jotn.

Myöhempään punk-osastoon, sekä USA:ssa että UK:ssa, johtaa selkeet langat the Dollseista.
sirdickyj
24.02.2007 21:09:21
Myöhempään punk-osastoon, sekä USA:ssa että UK:ssa, johtaa selkeet langat the Dollseista.

Johtaa vai? USA punkin ekoja tais olla Ramones (vaikkei se kyl mitn punkkia sillee ollu) ja mitäs siel viel oli, olikos Dead Boys jenkkibändi? Oliks Stiv Bator jenkki vai britti? Mut en mä noitakaan mitenkään selkeenä punk-juttuna pitäis, mulle se oli sit enemmän Dead Kennedys ja Pistols-osastoa, Damnedit ja nää, ne oli mun mielestä enemmänkin velkaa tolle Dolls-jutulle, mut esim. Damned oli kuitenkin sitte rokkibändi, mikä vaan veti vähän räkäsemmällä otteella. Hardcore-punk oli sit jo ihan eri juttu, ei kyl liittyny enää NYD:n mitenkään.
Pataan! ...+alv.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)