Aihe: Suomen Euroviisuehdokkaat 2007
1 2 3 4 514 15 16 17 18 19
Walrus
23.02.2007 00:26:12
Vielä...etkös sä ole joskus hehkuttanut HIM:iä? Ei tuo mun mielestä yhtään Ville Valoa huonompaa ollut. Samaa settiä 69 Eyesin ja muiden protools-bändien kanssa. Ei tossa laululla ole niin väliä.

Ei se Villekään varmaan mikään laulunopettajan unelmaoppilas ole mutta älä nyt herran jumala vertaa sitä Theoniin, aika eri tasolla mennään ja laululla nimen omaan on väliä koska se on se instrumentti mihin biisissä ekaks kiinnitetään huomio.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Musta Arkipyhä
23.02.2007 08:55:28
No Theonin laulu nyt on valovuosia jäljessä Ville Valon äänestä.

Samaa mieltä.Eri tasolla mennään vaikka HIMinkin laulua voi syystä kritisoida ei Ville Valon kohdalla kuitenkaan sentään tuota suoranaista vaikeutta kuulla biisin laulumelodiaa.Lovexin kohdalla ainakin minun oli vaikea saada biisin laulumelodiasta mitään selvää.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
sirdickyj
23.02.2007 10:14:32 (muokattu 23.02.2007 10:16:53)
No Theonin laulu nyt on valovuosia jäljessä Ville Valon äänestä. Ja mistä sä oot saanu päähäs että olisin hehkuttanu HIMiä? Koskaan en ole HIM-fani ollut. Äläkä rupee kiitos mun muita sanomisiani tässä referoimaan, nyt puhutaan euroviisuista, eikä Ville Valolla ole mitään tekemistä asian kanssa.

Ai, muistin sit väärin, et oisit joskus sanonu siitä jotain. Sorry, muistin väärin.

Mut pointti on edelleen sama, eli mun mielestä toi ei oo yhtään sen huonompaa ku Villen tai muidenkaan jutut.

Ja mitä tohon tulee, että sillä laululla ei ole niin väliä, niin olen samaa mieltä, että sillä vasta väliä onkin, mitä omiin musamieltymyksiin tulee. Mutta tommosissa Lovexeissa ja HIM:eissä tai Apulannoissa ja 69 Eyesissä, missä ei ole osaavia laulajia, ei sillä ole niin suurta väliä, koska se juttu perustuu jo alunalakaen ihan muuhun kuin hienoihin yksilösuorituksiin. Mie sanon, että noi tommoset on tän ajan ilmiöitä. Se musa nyt vaan on sellasta, että se ei perustu niinkään lauluun kun siihen kokonaisvaltaiseen soundiin. Mulle ei putoa, mutta se on kuitenkin noiden bändien juttu.

Eikä sillä ole mitään väliä, puhutaanko nyt euroviisuista, saa siihen ottaa vertailukohdaksi muitakin juttuja. Ja sun ymmärtämykses laulamisesta, Tupuna hyvä, ei ole missään kohtaa samoilla linjoilla mun kanssa. En nyt jaksa alkaa kaivella sitä keskustelua viime vuoden Idolsista, missä avauduit laulamisesta ja vireestä, mutta se kertoi ihan tarpeeksi sun käsityksestä hyvästä laulusta. Se on o.k., mutta täysin eri kuin mun.
Pataan! ...+alv.
sirdickyj
23.02.2007 10:37:59
Otin kumminkin noi tähän, niin saadaan tähän jotain valaistusta siihen, kenen kanssa keskustelua käydään;

Ville Valo laulaa teknisesti aina hyvin, Maija Vilkkumaa laulaa teknisesti hyvin (hänen äänenvärinsä vaan on aika erikoinen). Olli Lindholmkin laulaa nuotilleen, mutta hänen äänenvärinsä on toki kummallinen. Jonne Aaronilla on mukava äänenväri, mutta saattaa toki laulaa joskus epävireisesti. Irina on teknisesti ja musiikillisesti taitava laulaja. Toni Wirtasen tekniikka on huono, mutta enpä ole hänenkään kuullut kovin epävireisesti koskaan vetävän. Jyrki69:istä en osaa sanoa mitään, ja Kotipellon tekniikka nyt ainakin on aivan ok.

...ja tämä siis Tupunan suusta Idols 2005 kisaa ruodittaessa, siellä on muitakin kukkasia, kukin voi hakua käyttämällä etsiä ne luettavakseen. Mm. Ilkka lauloi kuulemma nuotilleen. Ehkä, mutta se nuotti oli eri kuin mitä bändi soitti.
Pataan! ...+alv.
Musta Arkipyhä
23.02.2007 12:30:37
Mut pointti on edelleen sama, eli mun mielestä toi ei oo yhtään sen huonompaa ku Villen tai muidenkaan jutut.

Jotenkin olisin kuvitellut ,että sulle tuo ero ois kuitenkin ollut aika selkeä.Kyllä Valo parempi vokalisti on kuin Lovexin Theon noin vireen puolesta.Tosin eihän me olla välttämättä kuultu samoja keikkoja/esiintymisiä.

Pihtiputaan mummo pitää varmaan sekä Lovexin ,että Thunderstonen laulajia "samanlaisina rääkyjinä" ,kun taas alaa enemmän seuraava huomannee
eron.

Mutta tommosissa Lovexeissa ja HIM:eissä tai Apulannoissa ja 69 Eyesissä, missä ei ole osaavia laulajia

Onhan noilla kuitenkin eroa keskenään.Kukaan noista ei ole mikään Pavarotti tai laula aina 100% puhtaasti (kukapa nyt laulaisikaan?) ,mutta voi ne keskenään paremmuusjärjestykseen laittaa.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
sirdickyj
23.02.2007 12:41:39
Jotenkin olisin kuvitellut ,että sulle tuo ero ois kuitenkin ollut aika selkeä.Kyllä Valo parempi vokalisti on kuin Lovexin Theon noin vireen puolesta.Tosin eihän me olla välttämättä kuultu samoja keikkoja/esiintymisiä.

No tossa nyt on mulle kyse samasta asiasta, elli lauletaan mitenkuten ja vaihtelevalla tasolla, ei siinä sen kummempaa. Ja siis, kun noista mitä luettelin, niin mikään ei PERUSTU siihen, että laulaja vetäis jotenkin hienosti.

Pihtiputaan mummo pitää varmaan sekä Lovexin ,että Thunderstonen laulajia "samanlaisina rääkyjinä" ,kun taas alaa enemmän seuraava huomannee
eron.

Toki.

Onhan noilla kuitenkin eroa .Kukaan noista ei ole mikään Pavarotti tai laula aina 100% puhtaasti (kukapa nyt laulaisikaan?) ,mutta voi ne keskenään paremmuusjärjestykseen laittaa.

No mä en jaksa mihinkään paremmuusjärjestykseen noita alkaa latomaan, kun edelleen, mun mielestä kaikki noi luettelemani leipoo samaa pullaa hiukan eri taikinalla vaan. Kunnia heille hienosta urasta ja rock'n roll asenteesta, mutta laulajina noi kaikki edustaa mulle semmosta mitäänsanomatonta osastoa, jotka ovat keulakuvina kumminkin korvaamattomia. Siinä ei rokkitouhuissa ole ollut ikinä mitään pahaa. Mut ihan sama siis mulle, jos myt joku noista sattuu vetämään hieman paremmin.
Pataan! ...+alv.
Musta Arkipyhä
23.02.2007 13:00:05
No tossa nyt on mulle kyse samasta asiasta, elli lauletaan mitenkuten ja vaihtelevalla tasolla, ei siinä sen kummempaa. Ja siis, kun noista mitä luettelin, niin mikään ei PERUSTU siihen, että laulaja vetäis jotenkin hienosti.

Totta.

Kunnia heille hienosta urasta ja rock'n roll asenteesta, mutta laulajina noi kaikki edustaa mulle semmosta mitäänsanomatonta osastoa, jotka ovat keulakuvina kumminkin korvaamattomia. Siinä ei rokkitouhuissa ole ollut ikinä mitään pahaa. Mut ihan sama siis mulle, jos myt joku noista sattuu vetämään hieman paremmin.

No en minäkään pidä noita kovina laulajina.Keulakuvina kylläkin.Ja esmes ainakin Valon ja Apulannan Wirtasen kohdalla suurin osa tai koko bändin materiaali tulee heidän kynästään joten siltä kantilta nostan toki hattua.

Mutta tämä tästä minun osalta.
sirdickyj
23.02.2007 13:02:29
No en minäkään pidä noita kovina laulajina.Keulakuvina kylläkin.Ja esmes ainakin Valon ja Apulannan Wirtasen kohdalla suurin osa tai koko bändin materiaali tulee heidän kynästään joten siltä kantilta nostan toki hattua.

Näin juuri. En tiedä, mistä kynästä Lovexin matsku tulee, mutta se ryhmä osaa ainakin poseerata, ja se menee läpi sille yleisölle, jolle se touhu on suunnattu. Se riittää.
Sarjakuvarockia pikkugimmoille.
Pataan! ...+alv.
Tupuna
23.02.2007 14:27:32
Otin kumminkin noi tähän, niin saadaan tähän jotain valaistusta siihen, kenen kanssa keskustelua käydään;

...ja tämä siis Tupunan suusta Idols 2005 kisaa ruodittaessa, siellä on muitakin kukkasia, kukin voi hakua käyttämällä etsiä ne luettavakseen. Mm. Ilkka lauloi kuulemma nuotilleen. Ehkä, mutta se nuotti oli eri kuin mitä bändi soitti.

Painoin sulle varoitusta, koska olet selvästi luisumassa aiheen viereen ja panettelemassa minua, vaikka minua ei kiinnosta enää näissä keskusteluissa kuulla nimeäni mainittavan. Mee jonnekin muualle ristiretkines ja toivottavasti saat jäähyä.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Rattata
23.02.2007 14:28:38
Kyllä mä olen aina pitänyt Valon Villeä hyvänä laulajana, varsinkin aikaisemmin. Ihan hyvin vetää vieläkin, mutta onhan se rööki tehny jo tehtäväänsä. Kun vertaa nykyisiä livevetoja vaikka tähän: http://www.youtube.com/watch?v=qkfm2ZMhcZU Helvetin hyvin vetää mielestäni.
Johannes_t
23.02.2007 14:32:35

Painoin sulle varoitusta, koska olet selvästi luisumassa aiheen viereen ja panettelemassa minua, vaikka minua ei kiinnosta enää näissä keskusteluissa kuulla nimeäni mainittavan. Mee jonnekin muualle ristiretkines ja toivottavasti saat jäähyä.

Täähän näissä nettikeskusteluissa onkin hauskinta, että hyvällä omalla tunnolla haukutaan ja arvostellaan, vaikkapa Euroviisu-ehdokkaita, ja sitten kun koetaan, että omille varpaille on astuttu, painellaan varoitusta. Huoh.

Nimimerkki Hemmolla on hyvä ohje: kaikki on hyvää. Mä yritän pitää joko siitä kiinni, tai sitten pääni kiinni.
sirdickyj
23.02.2007 14:52:26

Höpö höpö, ei tommosesta pidä loukkaantua. Ihan jonninjoutavaa. Vaikka totahan sä oot aina ennenkin harrastanu, ensin oot suuna päänä, ja sitten ku joku lainaa sun aikasempia sanomisia, niin ne pitää osata tulkita rivien välistä huumoriksi tai muuta hauskaa. Seiso sanomistes takana, kun kerran oot ottanu teräväkielisen asiantuntijan roolin. Niin mäkin yritän tehdä omien sanomisteni kohdalla.
Pataan! ...+alv.
Sinap
23.02.2007 15:13:28
Seiso sanomistes takana, kun kerran oot ottanu teräväkielisen asiantuntijan roolin. Niin mäkin yritän tehdä omien sanomisteni kohdalla.

Mulla ainakin kahdessa vuodessa mielipide voi muuttua varsinkin muusikin suhteen...en välttämättä tykkäis, että kaivetaan niin kaukaa vanha mielipiteeni tekemään tämänpäiväisestä mitätön.
"Siinähän se tuubi on."
Sinap
23.02.2007 17:04:55
Samoin. Mutta ei kai se ole mielipideasia, että vetääkö joku päin seiniä? Ja silloinhan tuo oli yhtä ehdotonta totuutta kuin nuo nyt lausutut faktat.

Mä oon kyllä ihan samoilla linjoilla tupunan kanssa siitä, että Ville Valo ei ehkä kuulu tohon sun listaas bändeistä, joilla on huono laulaja. Myös siitä, että maailmanmaineeseen tarvitaan varmuutta tuohon laulupuoleen. Parin vuoden päästä Lovexillakin on asiat ehkä sillä mallilla. Ja tuon asian voi miltei esittää faktana. Ja jos selaat keskustelua taaksepäin, löydät minut puhumassa Lovexin puolesta euroviisufinaaliin..kyllä..mutta eri perustein. No ei kai tässä kuitenkaan tarvi ketään jäähylle pistää :)
"Siinähän se tuubi on."
sirdickyj
23.02.2007 17:21:23
Mä oon kyllä ihan samoilla linjoilla tupunan kanssa siitä, että Ville Valo ei ehkä kuulu tohon sun listaas bändeistä, joilla on huono laulaja. Myös siitä, että maailmanmaineeseen tarvitaan varmuutta tuohon laulupuoleen. Parin vuoden päästä Lovexillakin on asiat ehkä sillä mallilla. Ja tuon asian voi miltei esittää faktana. Ja jos selaat keskustelua taaksepäin, löydät minut puhumassa Lovexin puolesta euroviisufinaaliin..kyllä..mutta eri perustein. No ei kai tässä kuitenkaan tarvi ketään jäähylle pistää :)

Mun mielestä myös Lovex olis voinu olla finaalissa, ei Pakarinen vetäny yhtään sen paremmin. Vaikka Thunderstone veti hyvin, ja etenkin Pasi, niin mitään tekemistä euroviisujen kanssa ei sillä esityksellä ollut. Ja tilan haltuunotto oli esim. Lovexilla ihan eri luokkaa. Siksi aloinkin tuon väännön; kun mielestäni Lovexin kanssa on ihan yks hailee, että miten se sälli laulaa, kun se juttu ei perustu siihen hyvin laulamiseen. Kiertäähän 69 Eyes Jenkkilää myös, ja siinäkin on todella rajoittunut laulaja. Ei sillä sen jutun kannalta oo mitään väliä.

Jos joku juttu peerustuu imagoon ja meininkiin ja ei-musiikillisiin arevoihin, niin hevinvitun väliäkö sillä on, että miten joku laulaja siinä vetää? Ei Lovexin tai HIM:in musaa mulle ole tarkoitettu, yhtäkaikki niissä kummassakin on mielestäni melko heikot solistit laulunlahjojen puolesta. Ei putoo. Sensijaan juttuna ne toimii hienosti.

Katra taas yritti perustua siihen lauluun, koska se oli sen jutun clue. Pieleen meni. Sen jutun se pilasi, Lovexin juttua ei MIELESTÄNI pilannut se heikko laulu yhtään.
Pataan! ...+alv.
Tupuna
23.02.2007 17:23:01 (muokattu 23.02.2007 17:35:43)
Samoin. Mutta ei kai se ole mielipideasia, että vetääkö joku päin seiniä? Ja silloinhan tuo oli yhtä ehdotonta totuutta kuin nuo nyt lausutut faktat.

Joo, mut voisit olla menemättä tahallasi henkilökohtaisuuksiin. Mä en jaksa enää väitellä kenenkään kanssa ja vähiten sun kanssasi, joten toivottavasti osaisit pitää leipäläpes tästä eteenpäin kiinni ja olla mainitsematta nimeä Tupuna missään kirjoituksissasi. Toimintasi tuntuu ristiretkeltä minua vastaan, eikä minun tarvitse millään tavalla perustella muutaman vuoden vanhoja mielipiteitäni tai sanomisiani täällä.

E: Ja kun se Ville Valo on oikeasti laulunlahjoiltaan valovuosia edellä sitä Theonia, sen on täällä aika moni muukin sanonut. Monta ihmistä sinun mielipidettäsi vastaan. Joten ihan turha sinunkaan on enää täällä toista väittää, ei sitä jaksa kukaan kuunnella.

MOd.huom. Nyt jumalauta loppuu se turhan vääntäminen. Jos jatkuu vielä, niin lomaa tulee isolla kädellä molemmille.
sirdickyj
23.02.2007 17:41:23 (muokattu 23.02.2007 17:42:50)
Moderaattorille vaan tiedoksi, että eihän tuo ole mitään turhan vääntämistä. Sitä on mielipiteitä niin moneen lähtöön, ja myös perusteita niiden esittämiselle. Mä en ole vääntänyt yhtään mitään turhaa, lainasin vaan aiempia kommentteja muista laulajista, mikä käsittääkseni ei ole aihe minkäänasteiseen jäähyyn. Sillähän vain pyritään osoittamaan, minkäasteisesta argumentoijasta on kyse. Ihmisten tulee seista, myös täällä m.netissä, sanomistensa takana.

Tosin tällä nykypolitiikalla voi ollakin peruste jäähylle, ja mikä parasta, kun jäähyä kommentoi, niinkuin siinä jhäähyilmoituksessa pyydetään, niin mitään vastakommenttia ei tule. Hienoa. Näinköhän Juhani ja kumppanit on asian kelannut?
Pataan! ...+alv.
Tupuna
23.02.2007 17:47:08
Kyllä mä olen aina pitänyt Valon Villeä hyvänä laulajana, varsinkin aikaisemmin. Ihan hyvin vetää vieläkin, mutta onhan se rööki tehny jo tehtäväänsä. Kun vertaa nykyisiä livevetoja vaikka tähän: http://www.youtube.com/watch?v=qkfm2ZMhcZU Helvetin hyvin vetää mielestäni.

Pakko kommentoida tohon, että tuo on kyllä todella komea veto Villeltä. Parikymppisenä Valo tosiaan oli parhaimmillaan (ja myös kauneimmillaan)!
Hot RedX
23.02.2007 18:41:41 (muokattu 23.02.2007 18:42:30)
Onneks ville valo ei ollut euroviisuissa...

Mitä tulee Lovexin laulajaan, niin jostakin luin, että oli ollut just jossain kurkkuleikkauksessa(?) Voihan olla, että vaikuttaa jonkin verran laulamiseen(?)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)