rm_wispila 22.02.2007 16:06:38 | |
---|
Olen käymässä kauppaa 70-luvun Fibeksen Crystalite virpasta. Myyjä lähetti tukun kuvia, joissa näkyi selvä pystysauma. Kun en ole aiemmin tuollaista runkoa nähnyt, se vaikutti hieman epäilyttävältä. Luulin että runkotavara olisi vastaavaa kuin viemäriputki ;) toisinsanoen saumaton.. Onko siis esim. Vistaliten rungoissa pystysauma tehtaan jäljiltä? Fibeksen sauma kyllä näytti aivan suoralta ja tehdastekoiselta, ei miltään satunnaiselta halkeamalta. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Danko 22.02.2007 16:26:40 | |
---|
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir |
hollmi-5 23.02.2007 00:27:53 | |
---|
Vistaliteissa on sauma. Minulla on saumattomasta putkesta duunatut octobanit. Isommista saumattomsta ei ole kokemusta/havaintoja. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
rm_wispila 23.02.2007 08:23:03 | |
---|
Tämä tieto helpotti kummasti. Myyjä kyllä kertoili sauman olevan hyvä... hyvä että se on ihan tehdastekoinen :) Toivottavasti runko ei halkea pakkasessa ylittäessään pohjoisnapa-aluetta eskimoiden koiravaljakoiden kyydissä, vai kuinka tuo "maaposti" Jenkeistä kulkee? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Tindrum 23.02.2007 12:07:35 | |
---|
... vai kuinka tuo "maaposti" Jenkeistä kulkee? Tuskastuttavan hitaasti. Lentoposti ei ole huimasti kalliimpi vaihtoehto ja riski että jotain rikkoontuu matkalla on minimaalinen verrattuna maakuljetukseen. Ja lisäksi - tottakai - ajallisesti lentoposti tulee alle kahdessa viikossa. Maaposti saattaa matkustaa kuukauden. Omat pannuni tulivat reilusti alle viikossa DHL:llä. Koko setin lähetys maksoi noin 180 euroa. m©
Tiina Lymi on ihana. |
Minulla on saumattomasta putkesta duunatut octobanit. Sama täällä. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |