Gris 22.12.2003 21:31:42 | |
---|
Olen hankkimassa ekoja laulukamoja treenikämppäkäyttöön. Minulle tarjottiin Samic-merkkisiä kaiuttimia ja mikserivahvistinta (malli SP-1 (?)), kanavia on viisi, ja tehoa 150w. Olen menossa piakkoin tutustumaan laitteisiin, ja haluankin nyt kysyä etukäteen, jotta minkähän tehoisia kaiuttimien pitäisi suurinpiirtein olla, ja mitähän itse olisitte valmiita moisista (vähän käytetyt, hyvin pidetyt) maksamaan? |
poppamies 23.12.2003 08:40:46 | |
---|
No saattaa olla hyviä ja huonoja Samikkeja. Mulla oli aikoinaan 8 kanavainen Samick mikserivahvistin, olisiko ollut 2x150w tai jotain mutta minulla on kyllä huonoja muistoja siitä. Kauhea pohjahurina joka tuli verkkomuuntajasta eikä sitä millään saanut kokonaan pois. Täysin puhditon mikseri/etuaste. Painoi kaiken lisäksi kuin synti. "G-strings are for strippers" |
Olen menossa piakkoin tutustumaan laitteisiin, ja haluankin nyt kysyä etukäteen, jotta minkähän tehoisia kaiuttimien pitäisi suurinpiirtein olla, ja mitähän itse olisitte valmiita moisista (vähän käytetyt, hyvin pidetyt) maksamaan? Jos teillä on rumpali, on 150 wattia aivan liian vähän. 250 watista lähdetään, ja silloin kaappien on syytä olla 12"+pilli eikä 15"+pilli -mallia, 15" vaatii enemmän tehoa, mielellään vähintään 2x350 wattia. Toivottavasti ymmärsit, vaikka meni vähän sekavaksi:-) Samickeista mulla ei ole hyvää sanottavaa, vaikka kyseessä lienee varsinkin kitaratehtaana ansioitunut alihankkija. En ostaisi Samickia, samoin kuin en ostaisi VestaFiren kamoja, ihan tuntuman perusteella. Raakaa faktaa mulla ei ole kantani tueksi, onpahan vain sellainen tunne. Kannattaa katsoa käytettyä. Peaveylla on kautta aikojen ollut hyviä ja halpoja laulukamasettejä, joista 80-luvun setit ovat yleensä vielä ihan toimivia. |
-J 27.12.2003 10:04:05 (muokattu 27.12.2003 10:05:59) | |
---|
Minulla löytyy Samickin 8ch mikserivahvistin, mallimerkintää en muista. Takana lukee että 300w pitäisi puskea tehoa (4ohm) ja kyllähän tuo treenivahvistimena on asiansa ajanut. Keikallakin sitä kokeilimme, mutta aika heikolla menestyksellä; 8ohm kaiuttimiin ajettuna tehot loppuivat luonnollisesti kesken. Laitteesta löytyy myös jonkinlainen eq, mutta aika kuppanen sellainen. Sopinee treenikäyttöön paremman puutteessa EDIT: hintaluokka Samickin 150-300w mikserivahvareille voisi olla 100-200e välimaastossa käytettynä Sisko tahtoisin näädän, mutta maailma on rotta! |
JK 20.01.2004 22:16:42 | |
---|
Ostin tossa viikonloppuna Samickin 5150 mikserivahvistimen, 5 kanavaa, jousikaiku, 150w. Pakettiin kuului kaapit Samick SP-3. Hankin sen ihan treenikäyttöön ja ainakin muutaman päivän testailun jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä peliltä. Ei hurise eikä pörise.. Kaapit on 10" + pilli ja 8 ohmiset, sellaset postilaatikon kokoiset. Pääte on monovehje ja sille luvataan 150w 4 ohmin kuormalla. Mukana tulleen manuaalin mukaan kun kaapit kytkee niin ne kytkeytyy rinnakkain jolloin kuorma on tuo 4 ohmia. Niin, ja maksoin paketista 300 eur, joka oli mielestäni kohdallaan. Ihan tähän heitän lisäksi, että viime viikonloppuna oltiin pikku kokoonpanon kanssa keikalla. laulaja, rummut, kitara ja basso. Soittopaikkana kartano, väkeä 70 henkeä. Lauluvahvistimena 80w Kustomin pikkumikseri, kitara ja basso omien combojensa kautta ja ihan hyvin riitti tehot.... Mutta musatyyli ei ollutkaan Heavy... "Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä" |