Aihe: Keinokuormat / päätesäröt
1 2
KooAa
08.10.2006 20:47:46
Onkos joku asentanu/kokeillu tuota Power Scalingia?
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
LaXu
08.10.2006 22:06:36
Onkos joku asentanu/kokeillu tuota Power Scalingia?

Lueppa tämän ketjun ekalta sivulta se mun pitkä raapustus. Mulla siis oli kanadalaisen Stephensonin valmistama 15W vahvari. Power Scaling toimi loistavasti, ite vahvarin tatsi oli liian löysä mun makuuni, vaikka muuten soundista pidinkin.
FoN
08.10.2006 23:01:55
Jos joku on kiinnostunut ostamaan uudenveroisen Weber Stereo Mass:in niin mulla olisi tuollainen tällä hetkellä ylimääräisenä.
Myydään: Bogner Uberschall
SURf
09.10.2006 09:22:27
Kysytäänpäs täällä, miten mun pitäis modata mun voxia että saan keinokuorman siihen väliin?

Kajarin piuhat naps poikki ja external speaker-outista piuha kuormalle ja kuormalta kaiuttimille?
Onko noin simppeliä?
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
moikki
09.10.2006 09:28:51
Kysytäänpäs täällä, miten mun pitäis modata mun voxia että saan keinokuorman siihen väliin?

Kajarin piuhat naps poikki ja external speaker-outista piuha kuormalle ja kuormalta kaiuttimille?
Onko noin simppeliä?

Siihen se tulee kajarin piuhan väliin.
Jees jees
SURf
09.10.2006 09:46:35
Siihen se tulee kajarin piuhan väliin.

Niinpä, monikäyttöisyyttä ajatellen lienee hyvä jos sen modaisi noin kun kuvailin niin saa helposti sen kuorman pois välistä ja ne omat kajarit kiinni siihen ulkoisten liitäntään. (jos poksahtaa kuorma keikalla tai jotain yhtä epätödennäköistä ongelmaa ilmenee)

Näkeekö joku tuossa jotain riskiä/epäkohtaa jota minä en näe?
En viitsi piuhoja leikellä suinpäin...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
KooAa
09.10.2006 10:03:08
Niinpä, monikäyttöisyyttä ajatellen lienee hyvä jos sen modaisi noin kun kuvailin niin saa helposti sen kuorman pois välistä ja ne omat kajarit kiinni siihen ulkoisten liitäntään. (jos poksahtaa kuorma keikalla tai jotain yhtä epätödennäköistä ongelmaa ilmenee)

Ostat vaan yhden johdon lisää, eikös se ole siinä. Niin että piuha vahvistimesta keinokuormaan ja toinen keinokuormasta kaiutinboxiin. Simple as that.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
moikki
09.10.2006 10:04:46

No kun kerran siinä on tuo uloslähtö kaapille niin tee itse kaksi kaappi piuhaa toinen plugi-plugi ja toinen sellanen jossa plugi ja semmonen pää joka käy kajariin niin ei tarttee leikellä. Tai sit vaan katkaset sen kajarin johdon ja laitat plugit väliin.
Jees jees
SURf
09.10.2006 10:37:10
Ostat vaan yhden johdon lisää, eikös se ole siinä. Niin että piuha vahvistimesta keinokuormaan ja toinen keinokuormasta kaiutinboxiin. Simple as that.

Combon kailuttimia meinaan käytellä, eli joudun katkomaan niitä johtoja ja kolvailemaan plugeja. Ellen sitten siirry käyttämään ulkoista lootaa.

No kun kerran siinä on tuo uloslähtö kaapille niin tee itse kaksi kaappi piuhaa toinen plugi-plugi ja toinen sellanen jossa plugi ja semmonen pää joka käy kajariin niin ei tarttee leikellä. Tai sit vaan katkaset sen kajarin johdon ja laitat plugit väliin.

Roger. Taidan laittaa kajarilta tulevaan piuhaan natuplugin eli jakin, silloin on ainakin helppo leikkiä piuhoilla.

Muistaako kukaan ulkoa miten tuommosessa Vox AC30CC2 combossa on noi kaks kaiutinta kytketty, onko ne toisissaan piuhoilla kiinni ja sitten yhdellä piuhaparilla vahvarissa vai onko joku oudompi kytkentä. Ajattelin tästä lähteä romukauppaan hakemaan kolvailtavaa enkä pääse vahvaria katsomaan.
kojones
22.02.2007 23:43:13
Nostanpas.

Treeniksellä miulla on käytössä 18-wattinen marsuklooni, jossa soundi toimii jo nytkin, mutta mielelläni kyllä avaisin gainia isommalle kuin klo 8.

Minkä verran toi Uraltonen Line out-boxi auttaisi tähän, keinokuormat alkaa jo ollakin aika hinnoissaan ja niihin ei välttämättä nyt varaa olisi.
LaXu
23.02.2007 00:41:48
Nostanpas.

Treeniksellä miulla on käytössä 18-wattinen marsuklooni, jossa soundi toimii jo nytkin, mutta mielelläni kyllä avaisin gainia isommalle kuin klo 8.

Minkä verran toi Uraltonen Line out-boxi auttaisi tähän, keinokuormat alkaa jo ollakin aika hinnoissaan ja niihin ei välttämättä nyt varaa olisi.

Ei auta juuri lainkaan ellet sitten kytke sitä line-outia toiseen vahvariin.
kojones
23.02.2007 08:39:39
Ei auta juuri lainkaan ellet sitten kytke sitä line-outia toiseen vahvariin.

No perhana. Ei toi kuitenkaan kovin isosta olis kiinni ja eikös -3db pitäisi puolittaa korvan aistima äänenvoimakkuus?

Lähinnä tällä hetkellä häiritsee se, että muita tehokkaampi tallamikki ei saa puskettua vahvistinta särölle vaan tulee vain kovempaa..
cruel_destiny
23.02.2007 09:21:55
No perhana. Ei toi kuitenkaan kovin isosta olis kiinni ja eikös -3db pitäisi puolittaa korvan aistima äänenvoimakkuus?

Lähinnä tällä hetkellä häiritsee se, että muita tehokkaampi tallamikki ei saa puskettua vahvistinta särölle vaan tulee vain kovempaa..

tuo line-out box muuttaa päätteestä tulevan virran takaisin linja tasolle, jonka jälkeen voi asetella efektejä, ym. Mutta tarvitsee uuden päättärin, jotta saat kaiuttimen liikkumaan.
kojones
23.02.2007 10:12:44
tuo line-out box muuttaa päätteestä tulevan virran takaisin linja tasolle, jonka jälkeen voi asetella efektejä, ym. Mutta tarvitsee uuden päättärin, jotta saat kaiuttimen liikkumaan.

Ei.
Lainaus Uraltonen sivuilta:
Ominaisuuksi:
* Liitännät speaker in, speaker out, line out
* Toimii keinokuormana testatessa ja säädettäessä vahvistimia
* Toimii -3dB vaimennuskuormana (power attenuator): speaker out liitäntään laitettavalle kaiuttimelle menee vain puolet sisääntulevasta tehosta. Kaiuttimen impendassin pitää olla sama kuin kuorman impendassin
* Saatavan 8 ohmisena, tulossa muut impedanssit
cruel_destiny
23.02.2007 10:48:35
Ei.
Lainaus Uraltonen sivuilta:
Ominaisuuksi:
* Liitännät speaker in, speaker out, line out
* Toimii keinokuormana testatessa ja säädettäessä vahvistimia
* Toimii -3dB vaimennuskuormana (power attenuator): speaker out liitäntään laitettavalle kaiuttimelle menee vain puolet sisääntulevasta tehosta. Kaiuttimen impendassin pitää olla sama kuin kuorman impendassin
* Saatavan 8 ohmisena, tulossa muut impedanssit

joo, oikeasssa oletkin, olin ymmärtänyt laitteen väärin... :)
fx
23.02.2007 10:54:00
Minulla on THD Hot Plate käytössä Fender Twin Reverbin kanssa, ja se kyllä toimii loistavasti. Monesti olen kuullut puhuttavan, että isommilla vaimennuksilla katoaa saundi täysin ja menee tunkkaiseksi, mutta itse yllätyin iloisesti kun kokeilin hot platea treeniksellä ilman tulppia ja asetuksena oli -16db. Totta kai ääni huononi vähän, mutta mitään merkittävää en huomannut.

FX
"I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list"
kojones
23.02.2007 11:48:59
Ihmiskorva kuulee n. 10 db eron volan puolittumisena. 3db ero ei tunnu paljon missään.

Okei. No, son vaan keksittävä sitten jotain.
Dr. Muff
23.02.2007 12:16:56

Muuta kytkentää. Mulla menee jopa liian helposti särölle ja käytän sentään 4x12" kaappia. Myös se ehta Marshall 1974 menee aika helposti särölle.
H.Corruption
25.02.2007 00:25:29
Mulla on "makkarikäytössä" vanha Marshall Super Lead 69, jossa pääteputkina Tone Bone PH/2-setti EL84:illa. Perässä omatekoinen keinokuorma ja siitä kombon 10" kaiuttimeen. Kuormaan vahvistin ajaa jotain 16W ja kaiuttimeen vajaan watin. Soundi on kyllä mukavan murea ja vielä kun Tubescreamerilla vähän avittaa, lähtee se old school heavykin. Samaa systeemiä käytän kotiäänityksiin kaiutinemulaattorin kautta ja tällöin soundia pystyy jo muokkaamaankin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)