Aihe: Maailman paras tyttöbändi- The Micragirls!
1 2 3 4 5 6 7 8
oo-p
12.02.2007 11:41:27

Mutta eihän sulle toki mikään miestenkään soittama tämäntyylinen meininki kelpaa, sehän on itsestään selvä.

Mutta mullepa kelpais, se on vissi, kunhan on meininki kohdillaan.
Terve, ja kiitos kaloista!
Sunna
12.02.2007 12:12:37

Pari vuotta sitte Ämyrockissa. Sillon ei kauheasti kolahtanut. Osasyyllisenä saattoi olla paska sää ja litimärät sukat, sekä seuralaisen kanssa syntynyt kinastelu. Mutta toi Micragirlsin uudempi matsku on kyllä kelpo garagerokkia. Olis mukava käydä keikallakin taas katsomassa.
Musanäytteessä UUSI DEMO
Margarita
12.02.2007 13:44:20 (muokattu 12.02.2007 16:10:47)
Mahtava yhtye, ollut alusta asti. Micratyttöjen musiikkia kaivataan keskellä alati kyynistyvää musiikkibisnestä. Tukka suorana mennään, pätemisestä viis! Ja sitä paitsi, niillä on covereiden suhteen mainiot kappalevalinnat. Mikä ihmeen Maapähkinä -ankka?
zeplin song
12.02.2007 14:44:54
Kuopion varmaan ainut "tyttö" bändi, joka on päässyt noin pitkälle ja on samalla hyvä rokkaamaan. suapi olla kyllä ylpeenä Kuopion mimmeistä. sanonpahan vuan että,sais olla enemmänkin tämänhenkisiä bändejä.
I want every fucking girl in the world to pick up a guitar and start screaming.
Marlowe
13.02.2007 17:23:48 (muokattu 14.02.2007 21:07:36)
Lippu the Micragirlsin keikalle 22.2. on nyt plakkarissa, vaikka lompakko lauloikin Leonard Cohenin tapaan "hallelujaa". Kiinnostavaa nähdä, millaisen kaikan tyttäret Tampereen Klubilla heittävät.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Margarita
14.02.2007 11:25:28
Sorry vaan The Micragirls, kyllä Tiktak on sentään hienon kuuloinen orkesteri !

No huhhuh. Jos Tiktak on esimerkki "hienosta" tyttöbändistä, niin on aika köyhää menoa. (Harmi muutenkin jos näitä kahta pitäisi toisiinsa verrata.) Ei kaikkien tarvitse kuulostaa Länsi-Helsingin musiikkiopiston kasvateilta. Ketä sellainen oikeasti jaksaa kiinnostaa? Pieni katastrofivaara on aina paljon jännittävämpää - kiitos, Micrat!
patonki
14.02.2007 11:53:35

Lippu the Micragirlsin keikalle 22.2. on nyt plakkarissa, vaikka lompakko lauloikin Leonard Cohenin tapaan "hallelujaa". Kiinnostavaa nähdä, millaisen kaikan tyttäret Tampereen YO-talolla heittävät.

Tjaa, kannattaisiko kuitenkin mennä tuona mainitsemanasi iltana Tampereen Klubille, mikäli aiot Micragirlsit nähdä keikalla. Yo-talolla esiintyy 22.2. Olavi Uusivirta.

Ja kummallinen lompakko teikäläisellä, jos se laulaa hallelujaa kahdeksan euron hintaisesta keikkalipusta, jolla näkee kolmen yhtyeen keikan. Ei tuo ole lainkaan paha hinta mielestäni.
MK73
14.02.2007 17:19:49
No huhhuh. Jos Tiktak on esimerkki "hienosta" tyttöbändistä, niin on aika köyhää menoa. (Harmi muutenkin jos näitä kahta pitäisi toisiinsa verrata.) Ei kaikkien tarvitse kuulostaa Länsi-Helsingin musiikkiopiston kasvateilta. Ketä sellainen oikeasti jaksaa kiinnostaa? Pieni katastrofivaara on aina paljon jännittävämpää - kiitos, Micrat!

Äläs nyt. Tiktakin bändisoundi on mun korvaan huomattavasti miellyttävämmän kuuloinen kuin Microjen, enkä mahda sille mitään. Tiktak on myös suomalaisista tyttöbändeistä heikkouksineenkin ylivoimaisesti kovin ryhmä, mitä tiedän. Ja mitäs harmittavaa näiden yhtyeiden vertailussa on? Niitä voi vertailla oikein hyvin.

Mutta se on hienoa, että sinä ja moni muu diggaatte The Micragirls:iä - se ei häiritse minua yhtään.
Stain
14.02.2007 18:27:35 (muokattu 14.02.2007 18:28:16)
Tuolta löytyy muuten hyvä haastis vuodelta 2002:

http://www.labruta.com/micragirls.html

Tämä kohta haastattelussa pistää aina hymyilyttämään:

"
Te kävitte Pietarissa vetämässä pari keikkaa alkukeväästä, mikäs siellä oli meininki?

Risu: Aivan mahtava meininki! Soitettiin Moloko- klubissa ja Fish Fabrikissa. Ensimmäinen keikka meni ihan hyvin, meidän kanssa oli soittamassa Suomesta semmonen bändi kuin Harwath ja Pietarista Babsley. Toisena päivänä meidän toinen matkanjohtaja antoi meille ulkonaliikkumiskiellon, koska Venäjän uusnatsit oli uhanneet pieksää kaikki ulkomaalaiset Moskovan ja Pietarin alueelta Aadolf Hitlerin syntymän vuosipäivän kunniaksi. Sillä keikalla kaikki mahdollinen hajosi eikä Kata muistanu kuinka yksi biisi menee... mutta silti saatiin, varmaan hysteerisestä pelkotilastakin johtuen, aivan mieletön meininki aikaiseksi. Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
It's a bittersweet symphony, this life
oo-p
14.02.2007 19:43:20

Äläs nyt. Tiktakin bändisoundi on mun korvaan huomattavasti miellyttävämmän kuuloinen kuin Microjen, enkä mahda sille mitään. Tiktak on myös suomalaisista tyttöbändeistä heikkouksineenkin ylivoimaisesti kovin ryhmä, mitä tiedän. Ja mitäs harmittavaa näiden yhtyeiden vertailussa on? Niitä voi vertailla oikein hyvin.

..Ei haittaa minua, jos joku dikkaa tiktakista, mutta mielestäni jopa indica on parempi. ne sentään tekevät itse omat biisinsä.
Terve, ja kiitos kaloista!
MK73
14.02.2007 20:05:59
..Ei haittaa minua, jos joku dikkaa tiktakista, mutta mielestäni jopa indica on parempi. ne sentään tekevät itse omat biisinsä.

Mulle on nääs sama, kuka ne biisit tekee. Yhtyeen jäsen tai joku muu, mitä sitten? Ratkaisevaa on, miten soitto toimii. Tiktak pesee monta sellaista bändiä, jotka tekevät kappaleensa itse. Indica on ok. Näin minusta.

Tiktak ja Indica ovat muuten kumpikin Pohjois-Helsingin Bändikoulusta. Sekään ei haittaa.
Feggy
14.02.2007 20:59:31

...joita ei jaksa kuunnella Erkkikään. Saavutus sekin.
Lockman Last.fm:ssä
Marlowe
14.02.2007 21:06:37
Tjaa, kannattaisiko kuitenkin mennä tuona mainitsemanasi iltana Tampereen Klubille, mikäli aiot Micragirlsit nähdä keikalla. Yo-talolla esiintyy 22.2. Olavi Uusivirta.

No niinpäs onkin. Pääsi käymäään oikosulku.

Ja kummallinen lompakko teikäläisellä, jos se laulaa hallelujaa kahdeksan euron hintaisesta keikkalipusta, jolla näkee kolmen yhtyeen keikan. Ei tuo ole lainkaan paha hinta mielestäni.

Jos nyt välttämättä haluat puhua lompakkoni sisällöstä, niin olkoon menneeksi. Ei ole tosiaankaan kolmen bändin yhteiskeikasta paha hinta, mutta nyt sattui olemaan kaikin puolin heikko rahatilanne, eikä ylimääräistä ole juuri lainkaan. Pienipalkkalaisen vitsauksia.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Margarita
15.02.2007 22:48:58

Mutta se on hienoa, että sinä ja moni muu diggaatte The Micragirls:iä - se ei häiritse minua yhtään.

Juu, anteeksi, tarkoitukseni ei ollut olla riitapukari. Meinasin laittaa perään, että "Mielipideasioitahan nämä ovat," mutta jotenkin se tuntui itsestään selvältä.

Itse en mahda sille mitään, että kaiken maailman tiktakit ja muut "kunnolliset" radiopoppibändit kuulostavat korvaani mahdottoman tylsiltä. Microjen ja Tiktakin vertailussa harmittaa lähinnä se, että lähtökohdiltaan bändit tekevät niin erilaista musiikkia, että näiden rinnakkain asettaminen on vähän kuin vertaisi proverbiaalisia omenoita ja päärynöitä. En minäkään kokeellisena artistina haluaisi itseäni verrattavan Tiktakiin tai vaikkapa Hanna Pakariseen...

Roso on kivaa, niin myös Micrat. Tiktakin tytöt ovat varmasti myös lähteneet tekemään musiikkia innostuksesta ja ilosta (hyvä niin), mutta lopputulos on yllätyksetöntä.
Dropped C
16.02.2007 00:08:56
Kävin muo Myspace:n piisit kuuntelemassa ja... Mistä näitä vihaajia ja teknisen suorituksen ylistäjiä löytyy? Tuohan oli aivan mahtavaa meininkiä, varsinkin "Date at Graveyard". Ja mitä helvettiä TikTak tekee otsikossa jossa käsittelee garage rockia soittavaa bändiä?
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Musta Arkipyhä
16.02.2007 08:49:38 (muokattu 16.02.2007 08:51:48)
Ja mitä helvettiä TikTak tekee otsikossa jossa käsittelee garage rockia soittavaa bändiä?

Otsikossa lukee myös: "maailman paras tyttöbändi".Toisten mielestä Tik Tak on parempi kuin Micragirls.Tällöin Micragirls ei ole heidän mielestään "maailman paras tyttöbändi".Itse diggaan enemmän Indicaa."Vuorien taa" on hyvä biisi.

Rautalankaa.

Onhan tuo aika rupista ja karua.Toisaalta niin on myös mm.Hawkwind -live Space Ritual vaikka sitä tulee diggailtua.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
sikanaama
16.02.2007 15:06:12
Tänään sain microjen levyn kauniiseen kätöseeni. Niin hyvää tavaraa että kuuntelen levyyn reiän alle viikossa. Tytöissä on vittu munaa.
Marlowe
23.02.2007 00:47:51
The Micragirls on nähty sitten livenä, ja vaikka keikka oli kokonaisuutena ihan mukiinmenevä, niin lievältä pettymykseltä se kuitenkin tuntui. Kuopion tytöt jäivät mielestäni niin Riston persoonallisen esityksen kuin puun takaa tulleiden Lemmenpyssyjen rock-maneerien jalkoihin.
Marlowe
23.02.2007 09:52:56
No kuis nyt silleen? Minäkin olin lähes menossa katsomaan Micragirlsejä ekaa kertaa elämässäni, mutta kahden muun bändin läsnäolo taisi estää aikeeni. Mikä Micragirlsin esityksessä aiheutti pettymyksen, biisit vai meininki?

Vikaa on todennäköisesti enemmän minussa kuin bändissä. Olin ilmeisesti ladannut bändiä kohtaan vähän liikaa ennakko-odotuksia, sillä vaikka lauteilla meininkiä olikin, niin homma tuntui vähän valjulta. Ja vaikka tuollaista horjahtelevaa garage-kohkausta onkin mukava kuunnella pienissä erissä, saattaa se käydä välillä jo puuduttavaksikin. Ei silti kaduta, ihan mukiinmenevä keikka.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)