Aihe: Tiluttajat soittavat, muut kommentoivat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1072 73 74 75 76
Jzci
22.02.2007 22:19:50

Mielipiteesi kyseisestä herrasta on tullut esiin muistaakseni jo aiemminkin :) Ei siinä mitään, hyvähän se on että ne kerrotaan.

Joo, olen tainut jo muutamaan otteeseen älistä jotain hölmöä ko. herrasta. :)

Ja jos yhtään Lynchin soittoon levyillä olet tutustunut, voin kertoa että sieltä ne timantit löytyy. Itse en ehkä arvosta Lynchiä niinkään tekniikkansa ansiosta, vaan niiden upeiden ja kuolemattomien soolojen vuoksi joita hän on urallaan tehnyt lukuisia.

Dokkenin jonkun levyn olen joskus kuunnellut, ja jotain instrumentaalibiisejä joltain herran ilmeisesti omalta levyltä. Lynch Mob taisi olla se oma projekti? Ei oikein sytyttänyt. Ehkäpä pitäisi kokeilla uudemman kerran jos sieltä löytyy ihan "kuolemattomia sooloja". :) Mutta mitä tässä nyt vänkäämään, mielipiteistä on vähän turhaa kiistellä, ja tässä tapauksessa kun taidetaan olla täysin päinvastaista mieltä kaikesta Lynchiin liittyvästä niin.. noh, eipä siinä paljoa auta sanoa?

Ja mitä tuohon Lynchin saundiin tulee, en ymmärrä miten se voi olla monille niin vastenmielinen kuin on? Olisin valmis mihin vain (ainakin melkein) jotta saisin samankaltaisen saundin kuin hänellä. Opetusvideoilla delaytä ja chorusta on käytetty huomattavasti enemmän kuin levyillä, tosin en kiellä etteikö saundi kummissakin hyvä olisi.

Ihan totta kyllä että tuossa opetusvideolla tuo on kyllä jo aivan äärimmilleen vedetty överiksi tuo soundi kaikkine delayneen ja choruksineen, mutta ainakin mitä olen noita Lynchin juttuja kuullut niin monesti on jäänyt lähinnä mieleen että onpa epäselvä soundi. Jotain ihan näppärän oloisia juttujakin herra heittelee toisinaan mutta kun ei niistä oikein tahdo saada selvää..

Ja niin, vielä noista Laihon jutuista, niin tästä ollaan kyllä samaa mieltä. Ainakin noita uudempia young guitar pätkiä katsellessa tulee kyllä väkisinkin mieleen että ei ole mies tainut hirveämmin viime aikoina treenailla. Ja kai se alkomahoolikin on hivenen maistunut..
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
-Cale
22.02.2007 22:30:23
Dokkenin jonkun levyn olen joskus kuunnellut, ja jotain instrumentaalibiisejä joltain herran ilmeisesti omalta levyltä. Lynch Mob taisi olla se oma projekti? Ei oikein sytyttänyt. Ehkäpä pitäisi kokeilla uudemman kerran jos sieltä löytyy ihan "kuolemattomia sooloja". :)

Suosittelen ehdottomasti Under Lock And Key sekä Back For The Attack -albumeita. Ja mielellään vinyylinä, jos mahdollista, sillä niistä välittyy vielä paremmin se "taika" :) Jos siis kasari yhtään uppoaa, niin olen varma että niin myös nuokin.

Ihan totta kyllä että tuossa opetusvideolla tuo on kyllä jo aivan äärimmilleen vedetty överiksi tuo soundi kaikkine delayneen ja choruksineen, mutta ainakin mitä olen noita Lynchin juttuja kuullut niin monesti on jäänyt lähinnä mieleen että onpa epäselvä soundi. Jotain ihan näppärän oloisia juttujakin herra heittelee toisinaan mutta kun ei niistä oikein tahdo saada selvää..

Hmm... Täytyy sanoa että mulla on vähän eri näkemys tuon saundin epäselvyyden suhteen. Tai siis mun mielestä se on kyllä riittävän selkeä että sieltä pystyy poimimaan kaikki jutut suht. iisisti. Mitäköhän levyä/biisejä olet kuunnellut?
-Cale
22.02.2007 22:44:10 (muokattu 22.02.2007 22:47:16)
Kyllähän tuo kasari iskee, pitää kokeilla jos vaikka jostain divarista löytyisi halvalla jotain dokkenia.

Täällä paikallisella kirpparilla oli monia Dokkenin vinyylejä 5 eurolla, täytyy vielä käydä pelastamassa loput pois :P

Yhtä levyä olen kuunnellut, enkä siitä ihan rehellisesti sanottuna paljoa muista muuta kuin sen että en oikein pitänyt. Levyn kansi jäi kuitenkin muistiin ja piti ihan Dokkenin sivuilta käydä katsomassa että mikä sen nimi on. Tuo Dysfunctional se oli.

Eli uudempaa matskua, ja samalla mulle tuntemattomampaa kamaa. En nyt näin äkkiseltään osaa sanoa tuohon mitään, pitää perehtyä paremmin tuohon joskus. Ite oon henkeen ja vereen kasarimiehiä, joten sen jälkeinen tuotanto ei niin paljoa kiinnosta, mutta pitäähän nuokin tsekata :)

Edit: Olihan tuolla joitain tuttuja biisejä, mutta epäilen, että saundi on noilla uudemmilla mennyt huonompaan suuntaan, tai näin muistelisin. Uusimmissahan on täysin eri mieskin kitaran varressa...
Jzci
22.02.2007 22:51:35

Täällä paikallisella kirpparilla oli monia Dokkenin vinyylejä 5 eurolla, täytyy vielä käydä pelastamassa loput pois :P

Vielä kun itse omistaisi jonkin sortin vinyylejä soittavan kapineen niin noita voisi kuunnellakin. Tuolla paikallisessa divarissa voisi käydä kyllä taas ostelemassa kaikenmaailman levyjä. Ei ole tullut käytyä varmaan 9kk kun on pitänyt käydä sotimassa ja tehdä kaikkea muutakin typerää..

Eli uudempaa matskua, ja samalla mulle tuntemattomampaa kamaa. En nyt näin äkkiseltään osaa sanoa tuohon mitään, pitää perehtyä paremmin tuohon joskus. Ite oon henkeen ja vereen kasarimiehiä, joten sen jälkeinen tuotanto ei niin paljoa kiinnosta, mutta pitäähän nuokin tsekata :)

Tsekkailu ei ole ikinä pahasta.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Ze Kink
23.02.2007 00:30:24
Jaa se Are You Dead Yet? Opetus video. Soundille ei voi mitään, ja tyypit kännissä :)

No, Laiho ei enään harjoittele niin paljon niin ei se voi pitää sitä maagista tekniikkaaa kasassa ryyppäämällä.

Eikös Laiholla ollut ranne paskana pidemmän aikaa, niin ettei voinut soittaa tai treenata juuri lainkaan? Ainakin jotain tuollaista muistelisin.
Who gare`s...
John Titor
23.02.2007 11:47:13 (muokattu 23.02.2007 11:47:48)

Ziras! Cooley!

Ai että huhhuh...on se hyvä, että osataan kolmisointupatterit hyvin...

E: ainiin...jostain sitä on lähettävä...

Hohohohoho! Hei urpo, pikkaa ensin tempossa 280 kuudestoistaosia, sano sitten että Ziras on hidas:D

Siis ihan himmeitä spedejähän noi jätkät on, mutta kun puhutaan nopeudesta, niin väistämättä päädytään niihin;)

Täytyy myös muuten muistaa mainita Tony Macalpine, varsinkin niillä kasarilevyillä ei ole ihan maailman paskinta soittoa. Nykyinen saundi on ehkä hirvein ikinä, mutta parhaimmillaan mies on varsin tyylikäs. Tsekatkaa vaikka Hundreds of Thousands -niminen ralli, joskus fiilistelin sitä liekeissä.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
-Cale
23.02.2007 12:27:43
Täytyy myös muuten muistaa mainita Tony Macalpine, varsinkin niillä kasarilevyillä ei ole ihan maailman paskinta soittoa. Nykyinen saundi on ehkä hirvein ikinä, mutta parhaimmillaan mies on varsin tyylikäs. Tsekatkaa vaikka Hundreds of Thousands -niminen ralli, joskus fiilistelin sitä liekeissä.

Tämä tosiaan unohtui mainita. Tears Of Sahara on upea! Siinähän kuullaan myös Lynchiä, ellen väärin muista?

Btw, vähän mennyt aiheen sivusta nämä jutut kun otsikkoa katsoo :) No sellaistahan se täällä useinmiten on...
Ambitus
23.02.2007 15:28:22

Hohohohoho! Hei urpo, pikkaa ensin tempossa 280 kuudestoistaosia, sano sitten että Ziras on hidas:D

No niinhän mä pikkaan...mutta pikkaatko sinä?

Siis ihan himmeitä spedejähän noi jätkät on, mutta kun puhutaan nopeudesta, niin väistämättä päädytään niihin;)

Tony...;)
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
John Titor
23.02.2007 16:56:50

No niinhän mä pikkaan...mutta pikkaatko sinä?

Ai niin, sori, unohtu se "tekniikkani on täydellinen":D

Tony...;)
diabami
24.02.2007 12:41:43
Huomasin muuten äskön, että Ziras soittaa vasenkätisille tyypillisellä tavalla, mutta sen videoiden kuvat on käännetty niin, että hän muka soittaisi oikeakätisille tyypillisella tavalla.

http://www.youtube.com/watch?v=3qCo3ENTq0Q

Tästä voi asian huomata, koska paidan teksti ja windowsin työpöytä on väärinpäin.
John Titor
25.02.2007 13:06:45

Huomasin muuten äskön, että Ziras soittaa vasenkätisille tyypillisellä tavalla, mutta sen videoiden kuvat on käännetty niin, että hän muka soittaisi oikeakätisille tyypillisella tavalla.

http://www.youtube.com/watch?v=3qCo3ENTq0Q

Tästä voi asian huomata, koska paidan teksti ja windowsin työpöytä on väärinpäin.

Niinhän siellä sivuilla lukee, että videot on käännetty, koska "tämä on oikeakätisten maailma".
-Aleksi-
26.02.2007 13:04:16 (muokattu 26.02.2007 14:35:22)
Huom. Tämä on ensimmäinen nauhoitukseni, enkä ole maailman kokenein tiluttaja joten älkää heti haukkuko pystyyn, mutta saako rakentavaa kritiikkiä tästä:

Uusi linkki: http://mp3.mikseri.net/hifi/j/joopajoo_-_soolo.mp3
wrshredder
26.02.2007 14:22:49
Huom. Tämä on ensimmäinen nauhoitukseni, enkä ole maailman kokenein tiluttaja joten älkää heti haukkuko pystyyn, mutta saako rakentavaa kritiikkiä tästä:

http://www.mikseri.net/artists/?id=64570

Pistäisitkö ton linkin niin että avaat mikserisivulta hifi , ja sitten winampista wiew file info ja sieltä ylhäältä se osoite. Sitten voi avata selaimessa..
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
-Aleksi-
26.02.2007 14:34:45
Nyt on linkki kunnossa.
wrshredder
26.02.2007 14:43:05 (muokattu 26.02.2007 14:43:18)
Nyt on linkki kunnossa.

Kiitoksia.
Varsin tyylikäs veto kyllä. Vibraatto olisi voinut olla hieman laajempi, mitään muuta moittimista nyt en keksi :)
..Ehkä sellainen antikliimaksi puuttui soolosta.

Milläs muuten bassot ja rummut on toteutettu?
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
-Cale
26.02.2007 14:51:34

Uusi linkki: http://mp3.mikseri.net/hifi/j/joopajoo_-_soolo.mp3

Hyvän kuuloista menoa vaikkei ihan ybertilua ollutkaan :) Ei valittamista... Ja niin tosiaan, millä oot äänittänyt kitaran, ja mites basso ja rummut?
-AjA-
26.02.2007 14:53:51

Hyvältä kyllä kuulostaa, ei ole oikein moittimista. Ja tausta taitaa olla sooloskaba66:sta (oliko nyt Velsan käsialaa)
-Cale
26.02.2007 14:55:06
Hyvältä kyllä kuulostaa, ei ole oikein moittimista. Ja tausta taitaa olla sooloskaba66:sta (oliko nyt Velsan käsialaa)

Perskeles, ja multa jäänyt vallan väliin moinen :/
-Aleksi-
26.02.2007 19:21:22
Tausta tosiaan tuosta sooloskabasta joka oli varsin mainio. Eli rummuista ja bassosta kunnia velsalle. Nauhoitusvälineinä:

Peavey Wolfgang Special -kitara
Korg Toneworks AX1500G -multiefekti
Samson Mixpad 4 -mikseri
Adobe Audition ohjelma koneella.

Eli miksausmahdollisuuksia ei puutu. Olen vain äänittämisessä niin aloittelija kuin vain mahdollista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)