Aihe: j&d mutta mikä niistä
1 2
keijok
20.02.2007 20:21:36
olisi tarkoitus tilata tuolta music storesta j&d:n kitara http://www.musicstorekoeln.de/is-bi … amp;PriceRange=&firstSelection=
mutta mikähän malli se sitten olisi? Eniten olen harkinnut tuota Jack & Danny JD-LS5:ta mutta ls-3 tai lc-3:kin ehkä YC-bobo mielipiteitä kyseessä ensimmäinen sähkikseni sais laatu riittää vähän pidemmäksikin aikaa ettei heti tarvitse olla vaihtamassa
Novac
20.02.2007 20:43:39

olisi tarkoitus tilata tuolta music storesta j&d:n kitara http://www.musicstorekoeln.de/is-bi … amp;PriceRange=&firstSelection=
mutta mikähän malli se sitten olisi? Eniten olen harkinnut tuota Jack & Danny JD-LS5:ta mutta ls-3 tai lc-3:kin ehkä YC-bobo mielipiteitä kyseessä ensimmäinen sähkikseni sais laatu riittää vähän pidemmäksikin aikaa ettei heti tarvitse olla vaihtamassa

Onko sen pakko olla juuri J&D:n kitara? Jos ei niin suosittelisin ekaksi kitaraksi jotain muuta. Omakohtaisia kokemuksia ei noista ole(J&D) mutta neuvoisin kokeilemaan jotain muuta.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Dunga
20.02.2007 20:45:27 (muokattu 20.02.2007 20:51:49)
Onko sen pakko olla juuri J&D:n kitara? Jos ei niin suosittelisin ekaksi kitaraksi jotain muuta. Omakohtaisia kokemuksia ei noista ole(J&D) mutta neuvoisin kokeilemaan jotain muuta.

Viitsisitkö perustella? Mitä hyötyä tuosta kommentista on kysyjälle?

Itselläni on nyt J&D tele, joka on varsin hyvä tekele hintaisekseen (111e). Voisi kuvitella, että ensimmäiseksi kitaraksi tämä olisi juuri hyvä. Edullinen, helpposoittoinen, tarpeeksi hyvät mikit aloittelijalle sekä vastaa säätöihinkin. Noista LP- malleista ei ole kokemusta.
Quu
20.02.2007 20:47:32

Kaivoin tosta toiselta sivulta tämän: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=133484&co=60
Ehkä tuosta voisi olla jotain apua, tai ei... Päätä itse.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Novac
20.02.2007 20:49:10

Viitsisitkö perustella? Mitä hyötyä tuosta kommentista on kysyjälle?

Meinasin että jos aloittaja on ostamassa ensimmäistä kitaraansa, niin onko hän tutustunut jo muunkin merkkisiin/mallisiin kitaroihin. Myönnän, että muotoilin asian päin persettä.

Eihän nyt heti alkuun aleta vääntää tällaisista?
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Dunga
20.02.2007 20:56:16
Meinasin että jos aloittaja on ostamassa ensimmäistä kitaraansa, niin onko hän tutustunut jo muunkin merkkisiin/mallisiin kitaroihin. Myönnän, että muotoilin asian päin persettä.

Eihän nyt heti alkuun aleta vääntää tällaisista?

Joo tietysti kannattaa testailla ennen ostamista että tietää mitä on ostamassa, siinä mielessä sika-säkissä tilaus voi kostautua. Mutta ei kannata ajaa kysyjää heti pois, varsinkaan jos ei ole kokemusta aiheesta. En mä mitään sen enempää halua vääntää :)
ode_
20.02.2007 21:18:33
osta tele
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
oo-p
20.02.2007 21:25:21

Jos olet hommaamassa ns. ykköskitaraa, niin älä tilaa sitä saksasta. osta kaupasta konkreettisesti, koska vain silloin saat tietää ennen ostoa, onko kitara käteesi sopiva ja miltä se kuulostaa jne. Katsele ensin vaikka käytettyjä.
Terve, ja kiitos kaloista!
Twinkle
21.02.2007 02:24:56
Jos olet hommaamassa ns. ykköskitaraa, niin älä tilaa sitä saksasta. osta kaupasta konkreettisesti, koska vain silloin saat tietää ennen ostoa, onko kitara käteesi sopiva ja miltä se kuulostaa jne. Katsele ensin vaikka käytettyjä.

Kaikella melkeen oppii soittamaan jos jos kyseessä on eka instrumentti niin eipä siitä vielä osaa mitään järkevää sanoa vaikka kuinka testaisi ja kuulostelisi. Vähän paha se nimittäin on jos esim. ei jaksa painaa säveliä niin että ne soisi kunnolla.
duc
22.02.2007 22:27:30
Ostin itse satasen J&D-basson, ja siinä oli etummainen mikki irti (helppo korjata) ja nauhat törröttivät tosi ikävästi otelaudan yli (tuskallista hommaa viilata). Ekaksi kitaraksi en J&D:tä kyllä uskaltaisi suositella jos laatu on tätä luokkaa. Ennemmin jotain Yamahaa tms.
Twinkle
23.02.2007 00:22:06
Ostin itse satasen J&D-basson, ja siinä oli etummainen mikki irti (helppo korjata) ja nauhat törröttivät tosi ikävästi otelaudan yli (tuskallista hommaa viilata). Ekaksi kitaraksi en J&D:tä kyllä uskaltaisi suositella jos laatu on tätä luokkaa. Ennemmin jotain Yamahaa tms.

satasen JD:stä on kyllä aika matka halvimpaankin 012 yamahaan, hintaero on melkein kaksinkertainen. Lähinnä olettaisin että tuossa parin sadan hintaluokassa olevat yamahat ja JD:t olisivat vertailukelpoisia keskenään.
keijok
08.03.2007 16:19:27
vielä palatakseni aiheeseen. Kuinka arvokas ominaisuus on esim. tämä liimakaula pultatun sijaan ja paljonko se mahonkinen body loppujen lopuksi vaikuttaa sointiin
Quu
08.03.2007 17:21:37

vielä palatakseni aiheeseen. Kuinka arvokas ominaisuus on esim. tämä liimakaula pultatun sijaan ja paljonko se mahonkinen body loppujen lopuksi vaikuttaa sointiin

Sanovatten, että liimakaulassa on enempi sustainia, eli soinnin kestoa.
Itsehän olen sitä mieltä, että ei sillä kaulaliitoksella niin väliä, pääasia että se on hyvin tehty.

Mahonki on tummempi soinniltaan kuin esim. leppä, joten kyllä se vaikuttaa melkolailla.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Don Make
08.03.2007 17:48:07
Itse omistan LS5:n ja täytyy sanoa että parempaa on tohon hintaan vaikea saada. Saundit ja soitettavuus on erittäin hyvää. Loisto peli eikä tarvii heti ostaa uutta.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
timbe57
13.04.2008 11:59:14
Jep, olen samaa mieltä. Itse hankin j&d bobon Jerry's musiikista eka kitaraksi ja en ole katunut päivääkään. Hintaan 345€ on aika vaikea löytää parempaa. Ennen kitaran luovutusta, itse omistaja (Jerry), tarkisti kitaran ja viilasi/hioi nauhat kuntoon ja vastaili lukuisiin kysymyksiini ammattitaitoisesti. Kehui kitaran kaulaa ja olen samaa mieltä, se istuu hyvin käteeni. Suosittelen!

http://www.jerrysmusic.fi/jd/bobo.jpg
69
13.04.2008 19:53:46

Itse omistan LS5:n ja täytyy sanoa että parempaa on tohon hintaan vaikea saada. Saundit ja soitettavuus on erittäin hyvää. Loisto peli eikä tarvii heti ostaa uutta.

Samoilla linjoilla olen, kaikin puolin toimiva peli.
Itseltä löytyy myös LS1, eli pulttikaulainen versio. Hintaisekseen todella passeli soitin, ei voi moittia liiemmin.
100e hintaeron kyllä kuitenkin huomaa noiden välillä, LS5 on soitettavuudeltaan ihan eri kuin LS1. LS5 on jämäkämpi ja LS1 tuntuu vähän lelulta sen rinnalla.
Ensimmäinen asia joka noissa huoltoa kaipaa on elektroniikka, itsellä pettänyt kahdesta J&D mikinvalitsin ja yhdessä se oli jo valmiiksi viallinen. Mutta muutoin on toiminut hyvin.
Hinta-laatu-suhde todella hyvä.

Reilu viikko takaperin tuli tilattua hiukan sikana säkissä Vintage Icon V100 "Relic" Les Paul, kitara joka näyttää siltä kuin olisi vedetty auton perässä korttelin ympäri.
Kehuttu on monissa arvosteluissa kitaraa, eikä ihan suotta.
On kyllä soitettavuudeltaan hyvä ja sointikin on hyvä.
Vielä en ole löytänyt mitään moitittavaa.
Pyörii samassa hintaluokassa J&D LS5 kanssa... mutta kumpi sitten on parempi?
Vintage on itselle sen verran uusi keppi, että sisäänajo on vielä kesken, joten en ota kantaa. Tositoimiin kun sen kanssa pääsee, niin se sitten kertoo todellisuuden.
ankkiz
18.06.2008 14:26:49 (muokattu 18.06.2008 14:29:16)

http://www.jerrysmusic.fi/s_kitarat.html

Mikä tekee Bobo:sta 25euroa (tai alkuperäisesti 59euroa) kalliimman, kuin lähisukulaisestaan LS-5:sta?
Samat mikit, Liimakaulat ruusupuuotelaudoilla, ja samanlaisilla upotuksilla.
Halvemmassa versiossa käytetty himoittua, lespauleille uskollista
täysmahonkia (+/- loimuvaahterakansi). Kalliimmassa käytetty "vain" leppää.

Tai toisena vertailunkohteena vielä lähempi sukulainen:
LC-4, joissa on myös samat puut, ja ihan samat speksit, LC-4 vain halvempi, ja tihkuu huomattavasti enemmän seksiä herkullisemmalla ulkonäöllään. (Fakta, ei mielipide :D)

Ei käy ainakaan minun järkeeni..

EDIT: Vai onko Bobon leppä poimittu ihmeellisestä kristallimetsästä, ja kuivatettu/elätetty valvotetuissa olosuhteissa, kun LS-5:ssa ja LC-4:ssa on tyydytty vain takapajulan antimiin sellaisinaan?
Haussa:HALPA kakkos-/projektiskepa/-basso, sekä edulliset sähkörunput.
Twinkle
18.06.2008 14:41:35
Hinnoittelu jerryllä johtunee menekistä ja sisäänostohinnasta, ei siitä että onko kyseinen tuote alkuperäiselle uskollinen. Luultavasti LS5 on tuota boboa halvempi sen takia, että niitä menee kaupaksi enemmän juuri koska kitaristit mieluummin ostavat alkuperäistä muistuttavaa tuotetta kuin leppäistä soitinta.

Se on sitä markkinataloutta: vaikka mahonki periaatteessa on kalliimpaa ja kansi/runko -konstruktio arvokkaampi tuottaa, niin se ylimääräinen hinta valmistusvaiheessa kompensoituu siihen menekkiin. Lisäksi ei ole myöskään kirkossa kuulutettu, että se mahonki olisi kaukoidässä kalliimpaa verrattuna leppään, sitä ei tartte ihan niin kaukaa siellä hakea.
darrell
19.06.2008 19:31:55 (muokattu 19.06.2008 19:36:06)
LS-5 on ok.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=133484#p6102341

Kuva:
http://koti.mbnet.fi/pigeon/jdtest/jpg_pienet/150_5019.JPG

Itsellä on edelleen tuo J&D LS-5, mutta modattuna (kiinteän tallan tilalle Bigsby ja vaihettu EMG 85/81-mikkisetti).

Toimii, eikä ole ollut mitään ongelmia. Nauhojen päät viilailin pari kuukautta sitten. Helppoa, jos on kunnon kapea ja hienohampainen viila ja hieman kärsivällisyyttä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)