Brian May jr. 09.05.2006 17:06:12 | |
---|
Onko missään vielä kerrottu paljonko viimeiselle opukselle tulee pituutta? Rowling itse koittaa saada siitä pienempää kuin Feeniksin kilta, mutta on todennut että aina siinä käy niin että kun tämä yksi asia pitäisi saada mahdutettua yhteen kappaleeseen niin ulos tuleekin suollettua saman tien 4...mutta joo, arvioi silti että siitä tulee pienempi kuin sarjan vitos-osasta. Vettä! |
Black widow 09.05.2006 17:34:22 | |
---|
SPOILERISPOILERISPOILERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutta muistaako joku muukin kuin minä sen Kalmanhanaukiolta löytyneen ruosteisen medaljongin, jonka Harry ja kumppanit löytivät siivotessaan Siriuksen taloa? Tuli vaan tämmönen mieleen, että R.A.M on saattanut viedä sen sinne ja tuhota sen sisällä olevan hirnyrkin.... mulle ainakin tuli sellanen mieleen. In omni adversitate fortunae infelicissimum est genus infortunii fuisse felicem. |
jami87 09.05.2006 19:30:19 | |
---|
SPOILERISPOILERISPOILERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutta muistaako joku muukin kuin minä sen Kalmanhanaukiolta löytyneen ruosteisen medaljongin, jonka Harry ja kumppanit löytivät siivotessaan Siriuksen taloa? Tuli vaan tämmönen mieleen, että R.A.M on saattanut viedä sen sinne ja tuhota sen sisällä olevan hirnyrkin.... mulle ainakin tuli sellanen mieleen. Tuumin, että miten kulta voi ruostua, mutta sana olikin raskas, ei ruosteinen. Viitoskirjassa sanotaan "raskas medaljonki, jota kukaan ei saanut auki" ja kuutosessa se medaljonki oli kanssa raskas. Hmm, voipi hyvinkin olla samasta korusta kyse. Bustard! |
Jop1 14.05.2006 10:45:34 | |
---|
SPOILERISPOILERISPOILERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuumin, että miten kulta voi ruostua, mutta sana olikin raskas, ei ruosteinen. Viitoskirjassa sanotaan "raskas medaljonki, jota kukaan ei saanut auki" ja kuutosessa se medaljonki oli kanssa raskas. Hmm, voipi hyvinkin olla samasta korusta kyse. Enpä hoksannut tuota! Sehän sen on oltava! |
PJS 14.05.2006 17:29:01 | |
---|
Heh. Kaikki on tullu luettua englanniksi aina heti ilmestymisen jälkeen. Oon tässä tän kuun aikana lukenu suomennoksetkin alkaen ekasta ja päättyen tähä 6-osaan. Pakko sanoa että ei voi tietää mitä tuleman pitää viimisessä kirjassa. Night time with PJS @ 62.183.214.174:8000, online aina kun minäkin olen. |
Mika Antero 21.02.2007 19:02:15 (muokattu 21.02.2007 19:02:57) | |
---|
Nostetaas, koska heinäkuussa ilmestyy viimeinen osa. Eri asia tietysti milloin suomennos tulee, tod.näk. vasta vuoden kuluttua keväällä? Mutta asiaan. Mahtavia juttuja Vuotava noidankattila -nimisellä keskustelupalstalla, vai mitä sanotte esim. tästä: http://www.vuotis.net/index.php?topic=9657.0 Erityisesti aloitusviesti nauratti ihan oikeasti. Enpä olisi uskonut millään, että Risto Rytikin on osa Harry Potterin legendaa... |
Nuuskamuikkunen 21.02.2007 19:16:57 | |
---|
Heh. Kaikki on tullu luettua englanniksi aina heti ilmestymisen jälkeen. Oon tässä tän kuun aikana lukenu suomennoksetkin alkaen ekasta ja päättyen tähä 6-osaan. Pakko sanoa että ei voi tietää mitä tuleman pitää viimisessä kirjassa. Tässä on pihalla, kun on lukenut ne englanninkieliset painokset. Porukka mainitsee ihan kummia nimiä. Hassua. Joka tapauksessa loppu on ihan mysteeri, eikä mitään hajua mitä kaikkea tulee tapahtumaan. Divination on yliarvostetua. AitoidiotiA |
Tunttone 21.02.2007 19:22:31 (muokattu 21.02.2007 19:23:14) | |
---|
Itse olen kaikki teokset lukenut vain suomenkielisinä, mutta viimeisen teoksen suhteen tuumin tekeväni poikkeuksen. Ensinäkin siksi, että pääsen lukemaan kirjaa nopeammin kun luen englanniksi teoksen, mutta tärkein syy on ilman muuta se, että joku valopää kajauttaa esim. netissä, kirjan kaikki paljastukset ja loppuratkaisun. Sehän ei sitten minua haittaa lainkaan jos olen kirjan jo lukenut. |
Chrissie 21.02.2007 22:23:24 | |
---|
Tajusinpa tuossa, että vaikka olen Puoliverisen prinssin lukenut jo aikapäiviä sitten, en kuollaksenikaan enää muista miksi sillä oli sellainen nimi. Äh... Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |
Mika Antero 22.02.2007 07:22:53 | |
---|
Tajusinpa tuossa, että vaikka olen Puoliverisen prinssin lukenut jo aikapäiviä sitten, en kuollaksenikaan enää muista miksi sillä oli sellainen nimi. Äh... Potterilla oli vanha taikajuomakirja, jonka alkuperäinen omistaja käytti itsestään tuota nimitystä. |
author 22.02.2007 16:16:33 | |
---|
Nostetaas, koska heinäkuussa ilmestyy viimeinen osa. Eri asia tietysti milloin suomennos tulee, tod.näk. vasta vuoden kuluttua keväällä? Kuutisen kuukautta taitaa mennä käännöstyöhön. "Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa."
-Bror Erik Wallenius |
Kuutisen kuukautta taitaa mennä käännöstyöhön. Riippunee aika paljolti kirjan pituudesta. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
author 22.02.2007 21:14:04 | |
---|
Riippunee aika paljolti kirjan pituudesta. Tuo ei ollut mikään henkilökohtainen veikkaus vaan lehdessä ollut arvio. "Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa."
-Bror Erik Wallenius |
Chrissie 23.02.2007 18:58:00 | |
---|
Potterilla oli vanha taikajuomakirja, jonka alkuperäinen omistaja käytti itsestään tuota nimitystä. Selvisikös, että kuka se omistaja oli? Miten voikin olla näin huono muisti... Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road |
Mika Antero 23.02.2007 19:24:53 | |
---|
Selvisikös, että kuka se omistaja oli? Miten voikin olla näin huono muisti... Juu selvis. Jos nyt joku ei halua tietää jättäköön lukemisen tähän:
Severus Kalkaros. |
Chrissie 23.02.2007 20:31:56 | |
---|
Juu selvis. Ah, niinpäs olikin. Thanks! Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
dipshit 18.07.2007 12:54:16 (muokattu 18.07.2007 12:54:50) | |
---|
En nyt jaksanut uutta topiccia tehdä, joten suotakoon anteeksi 144 päivää vanhaan ketjuun kirjoittamiseni. Elikäs, uusi kirja on jo aivan kulman takana odottamassa julkaisuaan. Millaisia odotuksia teillä on uuden kirjan suhteen, vai onko minkäänlaisia? Uusi kirjahan on jo vuotanut nettiin, tai ainakin ne parhaimmat palat. Se taliaivo joka postailee spoilereita tähän ketjuun saa palaa helvetissä. Vaikken mikään mieletön Potter -fani enää neljännen kirjan jälkeen ole ollut, on pakko sanoa että odotan tätä viimeistä osaa kyllä semisuurin odotuksin. Jos äätee tuon kirjakaupasta mukaan nappaisi, voisi lukaista ensimmäistä kertaa jonkun Harry Potter -kirjoista englanniksi, normaalisti kun olen tyytynyt odottelemaan suomenkielistä käännöstä. http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/544769?harry_potter |
zernobyl 18.07.2007 13:00:51 | |
---|
En nyt jaksanut uutta topiccia tehdä, joten suotakoon anteeksi 144 päivää vanhaan ketjuun kirjoittamiseni. Elikäs, uusi kirja on jo aivan kulman takana odottamassa julkaisuaan. Millaisia odotuksia teillä on uuden kirjan suhteen, vai onko minkäänlaisia? Uusi kirjahan on jo vuotanut nettiin, tai ainakin ne parhaimmat palat. Se taliaivo joka postailee spoilereita tähän ketjuun saa palaa helvetissä. Vaikken mikään mieletön Potter -fani enää neljännen kirjan jälkeen ole ollut, on pakko sanoa että odotan tätä viimeistä osaa kyllä semisuurin odotuksin. Jos äätee tuon kirjakaupasta mukaan nappaisi, voisi lukaista ensimmäistä kertaa jonkun Harry Potter -kirjoista englanniksi, normaalisti kun olen tyytynyt odottelemaan suomenkielistä käännöstä. http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/544769?harry_potter Voi paska. Pitäisiköhän pistää netti kiinni siihen asti kun on kirjan hakenut ja lukenut kannesta kanteen. Erittäin pölöä, että jotkut saavat jotain iloa siitä että spoilaa toisten ilot. Perkele. Paljon odotan kirjaa kyllä ja ennakkoonkin olen sen varannut. Lauantaina sitten hakemaan seittemän aikaan ja varmaan mökille hiljaisuuteen lukemaan. :) Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station. |
papitsu 18.07.2007 13:04:23 (muokattu 18.07.2007 13:07:55) | |
---|
Odotan kovasti kirjaa. Englanniksi lukemista olen miettinyt kovasti, ja luultavasti niin luenkin. Tarkoitus oli lukea ainakin ykkönen nyt keväällä englanniksi, jotta ymmärtäisi vähän paremmin niitä termejä summuita, mutta emminä jaksanut. Mutta saa nähdä. E: Kyllähän sen joku väkisinkin ennen ensi kevättä möläyttää mitä kirjassa tapahtuu... Tuossa onkin hyvä syy lukea englanniksi. Pakko kai se sitten on. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Mika Antero 18.07.2007 13:05:22 | |
---|
Joo, ensimmäistä kertaa olen ajatellut, että pitäiskö pitää ittensä uutispimennossa muutaman kuukauden... En viitsi englanniksi lukea, kun olen aiemmat tankannut ihan kotimaaksi. Kyllähän sen joku väkisinkin ennen ensi kevättä möläyttää mitä kirjassa tapahtuu... Jos Jumala olisi sähkökitara pitäisi sen soittajan olla Jimi Hendrix. |