SF3YLO 22.12.2003 14:42:34 (muokattu 22.12.2003 14:43:09) | |
---|
Elikkä olisin aikeissa vaihtaa tätä vuoden vanhaani "setti bassoa" kunnon 5 kieliseen, tuo BTB405 vaikuttaa hyvältä. Riffin numerossa 1/2002 sitä kehuttiin hyväksi, ainoastaan paino sai vähän miinusta, kokemuksia tästä bassosta?? Myös muita hintaluokan 400-650€ bassoja saa kommentoida! (saako tuolla rahalla "hyvää" vitosta, vai tarviiko lyödä toinen samanlainen??) Ps. älkääkä sanoko että näistä "haluan uuden basson, minkä ostan" -kirjotuksia on ollu jo tarpeex, kysyn mielipidettänne/kokemuksianne tästä tietystä bassosta ja samalla muista samantapaisista!! |
Basismi 22.12.2003 14:49:39 | |
---|
Viidellä satkulla saa viiden satkun basson. Se on todennäköisesti ihan asiavehje, selkeää parannusta alkaa tulla vasta kahden tonnin ja yli menevissä bassoissa. Tuossa hintaluokassa kannattaa tsekata myös Rockbass ja MTD Kingston. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
balzary 22.12.2003 14:50:59 | |
---|
Elikkä olisin aikeissa vaihtaa tätä vuoden vanhaani "setti bassoa" kunnon 5 kieliseen, tuo BTB405 vaikuttaa hyvältä. Riffin numerossa 1/2002 sitä kehuttiin hyväksi, ainoastaan paino sai vähän miinusta, kokemuksia tästä bassosta?? Myös muita hintaluokan 400-650€ bassoja saa kommentoida! (saako tuolla rahalla "hyvää" vitosta, vai tarviiko lyödä toinen samanlainen??) Ps. älkääkä sanoko että näistä "haluan uuden basson, minkä ostan" -kirjotuksia on ollu jo tarpeex, kysyn mielipidettänne/kokemuksianne tästä tietystä bassosta ja samalla muista samantapaisista!! eikös tästä nimenomaisesta bassosta ollut thread äskettäin? melko läheltä liipattiin ainakin... osta käytetty peli, saat enemmän vastinetta rahalle. Str prd skrz prdel! |
SF3YLO 22.12.2003 14:54:06 | |
---|
eikös tästä nimenomaisesta bassosta ollut thread äskettäin? melko läheltä liipattiin ainakin... osta käytetty peli, saat enemmän vastinetta rahalle. kiitti tarvii kattoo, mut ookko varma et oli just 405, ettei ollu joku 400 tai semmonen??? |
SF3YLO 22.12.2003 15:23:20 | |
---|
kiitti tarvii kattoo, mut ookko varma et oli just 405, ettei ollu joku 400 tai semmonen??? Tjoo oli tossa 406:sta vähän, siis ihan vähän juttua. 406 on siis sama kuin 405 mut 1 kieli lisää... |
balzary 22.12.2003 15:30:21 (muokattu 22.12.2003 15:31:17) | |
---|
Tjoo oli tossa 406:sta vähän, siis ihan vähän juttua. 406 on siis sama kuin 405 mut 1 kieli lisää... no vois luulla että 6-kielinen on suht sama ku se viiskielinenkin. että esim b-kieli on samaa jämäkkyysluokkaa jne. edit: niin ja harmony centralista ootko kattonu arvioita? siellä tosin aika yltiöpositiivisia arvioita aina omista soittimista... activebass.comissa taitaa olla samanlainen arvosteluosio Str prd skrz prdel! |
käki 22.12.2003 15:42:57 | |
---|
edit: niin ja harmony centralista ootko kattonu arvioita? siellä tosin aika yltiöpositiivisia arvioita aina omista soittimista... activebass.comissa taitaa olla samanlainen arvosteluosio On aina hupaa lukea noita arvioita. Osa on aivan rehellisiäkin mielipiteitä, mutta valtaosa arvioista on yläkanttiin, vaikka soittimena olisi millainen madonsyömä Kasuga. "Tänään on talvipäivänseisaus. Aurinko laskee Etelä-Suomessa muutaman minuutin kuluttua, jos se nyt on edes näkynytkään."
- Eva Polttila, klo 15:n uutiset |
Mättöpiiska 22.12.2003 15:44:50 | |
---|
tuo BTB405 vaikuttaa hyvältä. Riffin numerossa 1/2002 sitä kehuttiin hyväksi, ainoastaan paino sai vähän miinusta, kokemuksia tästä bassosta?? Myös muita hintaluokan 400-650€ bassoja saa kommentoida! (saako tuolla rahalla "hyvää" vitosta, vai tarviiko lyödä toinen samanlainen??) Itse ostin joku aika sitten tuon. Oon jo ehtinyt pariin otteeseen kehua sitä sen verran, että lisäkehut olisivat jo ärsyttäviä, luulisin. Tuossa mun omakuvassa on kuva ko. beissistä. Hintalapussa luki 740 euroa, mutta totuushan on, ettei sitä siihen hintaan myydä muille kuin rahakkaille isä-poika-asiakkaille, jotka eivät edes kysy tarjousta. Meet asiantuntevana liikkeeseen ja lasket hinnasta n. 20% pois ja heität hinnan tiskiin. Myyjä joko myöntyy heti, tai sitten yrittää vähän pelata kymppejä omaan taskuunsa, mutta yli kuuttasataa ei kannata maksaa. Itse maksoin 570 euroa - se oli myyjän tarjous, enkä kehdannut tingata, koska basso oli minun pyynnöstäni tilattu liikkeeseen. Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |
käki 22.12.2003 15:49:19 | |
---|
Itse ostin joku aika sitten tuon. Oon jo ehtinyt pariin otteeseen kehua sitä sen verran, että lisäkehut olisivat jo ärsyttäviä, luulisin. Tuossa mun omakuvassa on kuva ko. beissistä. Onkos tuo talla Ibaneskin oma ? Näyttää vähän 2TEK-tyyppiseltä eriöratkaisulta. "Tänään on talvipäivänseisaus. Aurinko laskee Etelä-Suomessa muutaman minuutin kuluttua, jos se nyt on edes näkynytkään."
balzary 22.12.2003 15:53:14 | |
---|
On aina hupaa lukea noita arvioita. Osa on aivan rehellisiäkin mielipiteitä, mutta valtaosa arvioista on yläkanttiin, vaikka soittimena olisi millainen madonsyömä Kasuga. bossin pedaaleissa pitää näköjään ko. palstalla aina mainita että "well, its a BOSS! built like tank!!!!!" Str prd skrz prdel! |
SF3YLO 22.12.2003 15:56:05 | |
---|
Hintalapussa luki 740 euroa, mutta totuushan on, ettei sitä siihen hintaan myydä muille kuin rahakkaille isä-poika-asiakkaille, jotka eivät edes kysy tarjousta. Meet asiantuntevana liikkeeseen ja lasket hinnasta n. 20% pois ja heität hinnan tiskiin. Myyjä joko myöntyy heti, tai sitten yrittää vähän pelata kymppejä omaan taskuunsa, mutta yli kuuttasataa ei kannata maksaa. Itse maksoin 570 euroa - se oli myyjän tarjous, enkä kehdannut tingata, koska basso oli minun pyynnöstäni tilattu liikkeeseen. Toihan on jo 23%!!! :) No joo kyll mää ny tolla ainakin saan ku oon kerran sen verran ostellu eräästä liikkeestä... Kiitos, vastasit pikaani!!! |
SF3YLO 22.12.2003 15:58:14 | |
---|
no vois luulla että 6-kielinen on suht sama ku se viiskielinenkin. että esim b-kieli on samaa jämäkkyysluokkaa jne. edit: niin ja harmony centralista ootko kattonu arvioita? siellä tosin aika yltiöpositiivisia arvioita aina omista soittimista... activebass.comissa taitaa olla samanlainen arvosteluosio Jotain arvioita luin, meinaan niitä mitä googlettamalla tuli... mutta mennään lukeen lisää -> |
balzary 22.12.2003 16:07:27 | |
---|
Jotain arvioita luin, meinaan niitä mitä googlettamalla tuli... mutta mennään lukeen lisää -> sieltä sivujen kautta voi valita että browse by manufacturer ja sitten kattelemaan josko tästä mallista olis arvioita kirjottanut jotkut. tämä siis harmony c:ssä Str prd skrz prdel! |
SF3YLO 22.12.2003 16:13:52 | |
---|
http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/Ibanez/BTB405QM-01.html = this is where the problem is with this bass bought this bass at guitar center and sounded great when I first played it and the frist few times after I played it at home, the frist time i played it with my band it fell flat on its face. played fine for about 4 songs than the tone seemed to start change on its own, and seemed to get worse every song, after an hour of playing i had lost all most all tone and volume, thinking the batterys where bad we called it a night the next day i put in brand new $12 each lithium batterys it and it sounded fine again. that night we jamed again and with in an hour the same problem was right back. took the bass to a known good guitar tech, after replaceing all electronics and both pickups over the next 6 mounths with nothing seeming to work i finnly sold the bass. after selling it i started to here that 6 other people in my area had the same problem with diffent ibenez basses. if your looking at an ibenez I would srongly suggest you dont wast your money unless you like stopping in the middle of a set to change batterys!ei kuulosta lupaavalta!!, vai oisko ollu vaan joku jo korjattu lapsuus tauti?, tai tietyn erän valmistusvika?? |
käki 22.12.2003 16:23:54 | |
---|
Uusissa malleissa voi toki olla lastentauteja, mutta jos firma panostaa laatuun, pitäisi testejä tehdä enemmän ennen markkinoille tuloa. Kannattaa katsoa myös niiden firmojen bassoja, joissa ei vikoja kuulopuheiden mukaan esiinny. Ainahan kirjoittaja voi olla kilpailevan firman edustaja. Ihannetilanteessa saat bassot lainaksi kotiin/keikalle testattavaksi ennen ostopäätöstä. Mutta jos noinkin huonoa laatua on tunnetulla merkkivalmistajalla, niin ei muuta kuin takkapuiksi koko vehe. Mutta vasta joulun jälkeen, että pukki pääsee sisään. "Tänään on talvipäivänseisaus. Aurinko laskee Etelä-Suomessa muutaman minuutin kuluttua, jos se nyt on edes näkynytkään."
Prowleri 22.12.2003 16:24:45 (muokattu 22.12.2003 16:26:41) | |
---|
Onkos tuo talla Ibaneskin oma ? Näyttää vähän 2TEK-tyyppiseltä eriöratkaisulta. Se on Ibanezin Monorail.. Monorail 1 jos oikein olen käsittänyt. Kuten nimestä voi päätellä niin talla on muuten normaali mutta yhden normaalitallan tilalla on viisi pientä erillistä. Monorail kakkosessa on sitten piezo-elementit. Tuollaisen "yksittäistallan" pitäisi parantaa erottelevuutta sikäli että talla ei pääse välittämään värähtelyjä muihin kieliin. Niin tai näin, mutta ainakin näyttää hyvältä :) Myös ainakin Yamaha on viimeaikoina siirtynyt samanlaisiin vähänkään kalliimmissa bassoissaan. Niin, tuossa alle 700e hintaluokassa testaamisen arvoisia liene olisivat myös Cort Curbow 5 Bartolini, Yamaha BB-605 ja Dean Edge 5. Hähähä. -Jami |
käki 22.12.2003 16:27:40 (muokattu 22.12.2003 16:32:43) | |
---|
Se on Ibanezin Monorail.. Monorail 1 jos oikein olen käsittänyt. Kuten nimestä voi päätellä niin talla on muuten normaali mutta yhden normaalitallan tilalla on viisi pientä erillistä. Monorail kakkosessa on sitten piezo-elementit. Tuollaisen "yksittäistallan" pitäisi parantaa erottelevuutta sikäli että talla ei pääse välittämään värähtelyjä muihin kieliin. Niin tai näin, mutta ainakin näyttää hyvältä :) Myös ainakin Yamaha on viimeaikoina siirtynyt samanlaisiin vähänkään kalliimmissa bassoissaan. Sitä tässä olen ihmetellytkin, mihin valmistaja nimeltä 2TEK on hävinnyt ? Olisikohan tallan patentti myyty kovalla rahalla isolle firmalle ? edit: Kannattaa tsekata G&L:n Tribute -sarjan 5-kielinen. On jenkkiversiota puolet halvempi ja kuulopuheiden perusteella korealaiseksi erittäin laadukas. Ei silti irtoa ihan 500 €:lla. "Tänään on talvipäivänseisaus. Aurinko laskee Etelä-Suomessa muutaman minuutin kuluttua, jos se nyt on edes näkynytkään."
Basismi 23.12.2003 10:54:26 | |
---|
Sitä tässä olen ihmetellytkin, mihin valmistaja nimeltä 2TEK on hävinnyt ? Olisikohan tallan patentti myyty kovalla rahalla isolle firmalle ?
2Tek on kuopattu jo aikapäiviä. Patentti on joko ostettu, vanhentunut, tai sitten Ibanez on tyypilliseen tapaan vain pöllinyt koko idean. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Niskamies 23.12.2003 11:00:27 | |
---|
http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/Ibanez/BTB405QM-01.html = ei kuulosta lupaavalta!!, vai oisko ollu vaan joku jo korjattu lapsuus tauti?, tai tietyn erän valmistusvika?? Koulun joulujuhlissa oli basistilla sama ongelma. Bassona Ibanezin SDGR DX300 ja kaulamikki lopetti toimimisen niinkuin sävysäätimetkin. Kaulamikin volume rupeskin ohjaamaan tallamikkiä ja kaikkia vitutti. Se kyllä korjaantu patterinvaihdoksella. |
Mitäs eroa on BTB450 ja BTB405QMTK?? olen molempia tavannut, molemmat kuitenkin aktiivisia(?), ettei semmonen ero, mutta mikä??? |