Missa 20.02.2007 14:15:21 | |
---|
Onko teillä maneereja, jotka toistuvat esiintyessä? Mä nyplään treeneissä mikin piuhaa, huidon käsilläni ja suin hiuksiani jatkuvasti. Lisäksi pyörittelen silmiäni ja tuhisen (kuulostaapa hyvältä). Miten näistä opituista tavoista oppisi eroon? Mä tiedän, että jännitys esim. esiintymistilanteessa saattaa laukaista "oireet" jopa pahempina, joten olisi oikein mukava päästä näistä pakkoliikkeistä eroon :) Auttaisikohan itsensä kuvauttaminen videolle tai jottain.. |
insight 20.02.2007 15:55:42 | |
---|
Mä luulin päässeeni yhdestä maneerista eroon, mutta ei. Nostan toista kättäni ylös hieman ennen fraasin alkua. http://www.halla-aho.com/scripta/vaaliasiaa.html |
tammina 21.02.2007 08:02:22 (muokattu 21.02.2007 08:03:20) | |
---|
Mul on (ainakin) yks. Juuri ennen jotain aggressiivista lainia heilautan terävästi päätäni taaksepäin, ikäänkuin heittäisin hiukset pois silmiltä.. Tukan pituus on ollut max. 3mm viimeiset 9 vuotta. |
tanjuli 22.02.2007 09:01:46 | |
---|
Auttaisikohan itsensä kuvauttaminen videolle tai jottain.. Auttaa. Ja kokovartalopeilin eessä harjoittelu. Armotonta ja nöyryyttävää, mutta mikään ei tehoa paremmin. En viitti ees aloittaa listaa maneereista joita on pitänyt karsia. Mutta kun yksi lähtee niin toinen tulee. Vähän persettä :D [i hear voices but at least they're on tune] |
Vähän persettä :D Uu jeah, mikä ettei ;) hih Pitäis varmaan koittaa tota peiliä =) http://www.halla-aho.com/scripta/vaaliasiaa.html |
Keppis 04.03.2007 10:30:36 | |
---|
Heitän joka välissä tukkaa taakse/pois silmiltä, vaikkei se olis ees tiellä. Ennemmin oon huolissani laulumaneereista. Luppoaika pidentää elämää.
http://www.myspace.com/fobiayhtye |
wewwie 04.03.2007 15:37:56 | |
---|
mulla myös noita maneereita riittää. Vähänkin dramaattisemmassa kappaleessa alan huojua edestakaisin ja käsilläni pitää kokoajan olla jotain tekemistä jotan näprään hamettani tai housuntaskujani koko ajan. Ja nimenomaan kun vahnat maneerit lähtee niin uusia ja hassumpia tulee tilalle... Jätkät, mikä on Varsovan pääkäupunki. |
T.Urmio 05.03.2007 11:38:10 | |
---|
Mä soitan kitaraa ihan vaan sen takia, että olis paikka missä ptää käsiä. Kitara tosin vie jonkun verran pois laulusta, mutta se on asia josta en tingi. No ei se mun vika oo |
Kalmo 27.03.2007 13:42:25 | |
---|
Yksi keino maneerien kuriinsaattamiseksi on valita setistä joitan biisejä, joihin suunnittelee "koreografian". Ei mitään tanssia tms. vaan esim. että "ennen kertosäettä en heilauta evääkään, en käännä päätäni, tuijotan tota tyyppiä kolmannella rivillä, kertosäkeessä vien kädet ohimoille ja viimeisen kertsin jälkeen liikun normalisti". Tai jotain yhtä simppeliä. |
Lorimar 01.04.2007 16:25:45 | |
---|
Keikan kuvaaminen auttaa. Ihan kauhistuin joskus aikanaan klarinetin soittoani, kun näin sen kuvattuna. Heiluin kuin heinämies ja näytin hyvin typerältä. Ja sitten jos kelaa vielä 2x nopeudella eteen päin, niin... Ja keikan kuvaaminen ja nauhoittaminen esim. minidiscillä auttaa laulumaneerien huomaamiseen. Mezzosopraano eli fasaani. |