Käykö mikä tahansa midi-kiippari protoolsin kanssa? Jotain tällaista (esim Alesis photon 25) mahdollisimman pientä, millä voisi äänitellä jonkinlaisia "suhinoita" biisien mausteeksi. Toimiiko? Entä minkä mukaan käytössä olevat "instrumentit" määräytyvät? Kone on iMac 24". |
kivi 21.02.2007 23:07:51 | |
---|
Käykö mikä tahansa midi-kiippari protoolsin kanssa? Jotain tällaista (esim Alesis photon 25) mahdollisimman pientä, millä voisi äänitellä jonkinlaisia "suhinoita" biisien mausteeksi. Toimiiko? Entä minkä mukaan käytössä olevat "instrumentit" määräytyvät? Kone on iMac 24". Ei oo ongelma eikä vastaus ProToolsissa eikä koneen tyypissä. Nyt tarvitaan midi-ymmärtämystä. Lue seuraava ketju oikein ajatuksen kanssa läpi: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472 |
Ambitus 22.02.2007 02:24:46 (muokattu 22.02.2007 02:25:22) | |
---|
Jos meinaat käyttää pelkkää midiä kiipparistasi (ns.masterkiippari) niin mikä tahansa kiippari kyl käy! Taasen jos haluat käyttää sen kiipparin omia soundeja kytke se audiosisäänmenoihin ja midit sekä in et out. Voit käyttää virtuaalisynia myös Toolsissa. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
wursti 22.02.2007 12:09:01 | |
---|
Jos meinaat käyttää pelkkää midiä kiipparistasi (ns.masterkiippari) niin mikä tahansa kiippari kyl käy! Taasen jos haluat käyttää sen kiipparin omia soundeja kytke se audiosisäänmenoihin ja midit sekä in et out. Voit käyttää virtuaalisynia myös Toolsissa. Thanks. Kokemusta midistä on tyyliin ajoilta Soundblaster 16, jolloin äänikortin oma(vai olikohan cacewalkin oma, anyway) soundipankki oli sangen laadukas, varsinkin rummut "*poks* *päks* *kili* *tsih* *tsup*". Oi niitä aikoja. |
blueroom 22.02.2007 22:58:50 | |
---|
jonkinlaisia "suhinoita" biisien mausteeksi mä oon kyllä ihan eri mieltä muiden kanssa. kyllä pelkällä midikiipparilla voi äänittää suhinoita ilman modulia tai softaa. vaatii vaan pirun kovan limitoinnin äänitetylle raidalle. ps. tässä toimii edullisemmat äänikortit upeasti. :I "...isä teki puusta, kusi tuli suusta." |
kivi 23.02.2007 08:29:53 | |
---|
mä oon kyllä ihan eri mieltä muiden kanssa. kyllä pelkällä midikiipparilla voi äänittää suhinoita ilman modulia tai softaa. vaatii vaan pirun kovan limitoinnin äänitetylle raidalle. Siis että äänittäis kontrollerin midisignaalin "ääntä" suhinana? Heh heh. Jos on pirun kova limitointi niin niitä suhoinoita voi soittaa vaikka kaikki piuhat irti. Mut siitä ei kai ollut kyse. :-D |
Ambitus 23.02.2007 15:57:12 | |
---|
Siis että äänittäis kontrollerin midisignaalin "ääntä" suhinana? Heh heh. Jos on pirun kova limitointi niin niitä suhoinoita voi soittaa vaikka kaikki piuhat irti. Mut siitä ei kai ollut kyse. :-D Mididatahan on aikamoista suhinaa! ;) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
meekz 24.02.2007 13:21:35 | |
---|
no lisään sitten tähän aiheeseen oman tyhmän kymysykseni... upgreiddasin äskettäin Pro Tools LE 6.4:sta 7.3.1-versioon. onko kukaan huomannut samanlaista pulmaa että hiiri käyttäytyy "vittumaisesti"/"takkuillen" pro toolsissa? kutosessa kaikki oli hyvin. nyt sen takkuilun huomaa esim. plugareiden nappeja kääntäessä? missa saattas olla vika? en usko että kyse olisi siitä että 7.3 tarvitsee enemmän tehoa ja takkuilee sen takia enemmäön kuin 6.4... olen kuullut päinvastaisia juttuja että 7.3 käyttäisi tietokoneen tehot jopa paremmin/ekonomisemmin kuin kutonen. mitä mieltä olette oi studiotyöskentelypalstan veteraanit? fahk u |
Ambitus 25.02.2007 04:16:55 | |
---|
no lisään sitten tähän aiheeseen oman tyhmän kymysykseni... upgreiddasin äskettäin Pro Tools LE 6.4:sta 7.3.1-versioon. onko kukaan huomannut samanlaista pulmaa että hiiri käyttäytyy "vittumaisesti"/"takkuillen" pro toolsissa? kutosessa kaikki oli hyvin. nyt sen takkuilun huomaa esim. plugareiden nappeja kääntäessä? missa saattas olla vika? en usko että kyse olisi siitä että 7.3 tarvitsee enemmän tehoa ja takkuilee sen takia enemmäön kuin 6.4... olen kuullut päinvastaisia juttuja että 7.3 käyttäisi tietokoneen tehot jopa paremmin/ekonomisemmin kuin kutonen. mitä mieltä olette oi studiotyöskentelypalstan veteraanit? Mulla ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia hiiren kanssa 7 toolsin kanssa. Se on totta että 7 käyttää vähemmän prossutehoa kuin 6 versio. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
milcoin 25.02.2007 15:31:34 | |
---|
Mulla ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia hiiren kanssa 7 toolsin kanssa. Se on totta että 7 käyttää vähemmän prossutehoa kuin 6 versio. Mulla häviää kursori joskus kun avaa sen 1-alueisen EQ III:n. Menee pois kun käy Finderissa kääntymässä. Mut palaa tas kun meet plugarin päälle. Mut mä diggaan muutenkin enemmän siitä vanhasta mallista. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
meekz 26.02.2007 22:02:59 | |
---|
tais olla toi "takkuilu" siitä että en ollut päivittänyt aiempia plugareita 7.x:sään sopiviksi.... ainakin toivon niin... kun delasin oxfordin plugit, joista haen kohta uusimmat versiot, niin tuntu toimivan kaikki ihan ok fahk u |
meekz 05.03.2007 20:18:09 | |
---|
huomasin taas uuden jutun tossa PT LE 7.3.1:ssä... tykkään tehä ping-pong:in itse... eli näin: ääniraita-->bus x --> delay1 aux --> bus y --> delay2 aux ---takaisin bus X:ään (ja tämä kontrolloi ns. feedback:in määrää) no kummiskin huomasin että jos käytän viereisiä bus:eja niin kun saundi on kerran kiertänyt viritelmän läpi se alkaa tuottamaan ihmeellistä digitaalisäröä. Kutosessa ei näin käynyt ikinä. sinänsä ihan siisti EFEKTI, mutta otti kyllä päähän melkoisesti et mistäköhän toikin johtuu. no siinä sitten kokeilin ihan vittuillakseni toista, ei-rinnakkaista bussia sendinä vasemmasta delaysta oikeaan. ja ongelma oli tiessään. vaikuttaa ainakin musta joltain bugilta... fahk u |
studiokekkonen 06.03.2007 20:30:03 | |
---|
huomasin taas uuden jutun tossa PT LE 7.3.1:ssä... tykkään tehä ping-pong:in itse... eli näin: ääniraita-->bus x --> delay1 aux --> bus y --> delay2 aux ---takaisin bus X:ään (ja tämä kontrolloi ns. feedback:in määrää) no kummiskin huomasin että jos käytän viereisiä bus:eja niin kun saundi on kerran kiertänyt viritelmän läpi se alkaa tuottamaan ihmeellistä digitaalisäröä. Kutosessa ei näin käynyt ikinä. sinänsä ihan siisti EFEKTI, mutta otti kyllä päähän melkoisesti et mistäköhän toikin johtuu. no siinä sitten kokeilin ihan vittuillakseni toista, ei-rinnakkaista bussia sendinä vasemmasta delaysta oikeaan. ja ongelma oli tiessään. vaikuttaa ainakin musta joltain bugilta... Tollaista on tapahtunut joskus kutosversiossakin. Se taisi kaatuilla jos yritti tehdä jotain itseään syöttäviä sekoiluja. Mulla ei oo seiskan minkään version kanssa ollut tuota ongelmaa. hulio |