Aihe: Rockbass, Ibanez, vai joku muu?
1
pekezu
20.01.2007 11:52:48

Mietiskelen tässä uuden basson hankintaa mahdollisesti ensi kesänä tai syksynä, ja ajattelin nyt ottaa jo varoiksi selvää mahdollisesta hankintakohteesta.

Basson hintaluokka saisi olla n.400-600e, mahdollisesti enemmänkin jos perustelut ovat tarpeeksi hyviä. Eniten olen nyt katsellut Rockbassin Fortressia viisikielisenä ja Ibanezin SRX 595:ttä, jonka thomannilta bongasin. Iba on sen verta uusi malli, ettei sitä sivuilla vielä edes mainita, mutta thomannilla alustavaa tietoa siitä löytyy.

Kysyisinkin siis kumpi noista mahdollisesti olisi järkevämpi valinta, vai onko se sitten täysin joku muu? Toisaalta aito Warwicki käytettynä olisi yksi vaihtoehto, mutta en esim. Corvetten mallista tykkää ulkonäöllisesti, enkä hirveästi streamereistäkään perusta, joten loput mallit alkavat olla hintaluokkaa "v***sti tonnia".

Soittelen metallintynkää bändissämme särön kautta, jos se jotenkin merkitsee asiaan. Muitakin malleja saa toki suositella ja kertoa mielellään omia kokemuksia. Kuitenkin rajoitan tarjoilun niin, että Fenderin jatsareita tai presareita ei kannata ehdottaa, eikä myöskään ESP:n LTD-sarjalaisia.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Olli.M
20.01.2007 12:11:22
Niin käy joskus
SaBer
20.01.2007 12:20:16

Koska sanoit, että soitat metallia, niin oletan, että haluat viisikielisen siksi, että sillä pääsee matalalle. Kannattaa harkita myös B-E-A-D-viritystä...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
basisssiiisisti
20.01.2007 13:43:13
Nooo itse suosittelisin ibanezin soundgearia omien kokemuksien perusteella :D
-Ibanez Sound Gear-
pekezu
20.01.2007 14:58:14

Siis senkin takia, viisikielisen myös, että tarvitsen niitä yläkieliäkin. Ibanezi tällä hetkellä pyörii käsissä ja ohut kaula ainakin sopii omalle tatsille hyvin, siksipä ibanezia olen mietiskellyt aikalailla.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Pitsa
20.01.2007 16:39:35
No täältä lähtee Yamaha RBX765A asialliseen hintaan. I recommend.
Kulukee jos kulukee. Joskus ei ollenkaan.
PnukBassist
20.01.2007 21:58:06

Entäs jokin Musari tahi Olppi? Metalliin saattais olla aika sopivan murea soundi.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
ötzi
21.01.2007 13:48:01 (muokattu 21.01.2007 21:39:12)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=144632

Siitäpä, kielet on GHSsän 115-50, eli sopii mataliin vireisiin. ja tuolla hinnalla loppurahoilla saa vielä oivan säröpedaalin. ja voin tuoda varkauteenkin...vink vink..
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
EdDu
21.02.2007 22:40:35
Elikkä oon alottelija basisti jolla ei oo hirveesti rahaa ja pitäis ostaa halpa perus nelikielinen kelpo basso.Suositelkaa jotain.Ja mitä mieltä ootte ibanezin jump-star bassopaketeista?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)