Kefiiri 20.02.2007 21:24:32 | |
---|
Muusikoiden.net... joopa joo. Toi oli kyllä etevä heitto. Pakko myöntää että nauroin! |
hollstro 21.02.2007 05:23:08 | |
---|
Mutta en minä katso olevani mitenkään vallan toivottomassa seurassa. Jotakuinkin sama historia omissa soittimissaan on mm. herroilla John Lennon ja George Harrison, jotka käyttivät kitaroitaan Paulin bändiin tuloon asti soitinkaupassa viritettävänä. Mitäs jos herroille olisi joku opettanut virittämisen? Olisikohan musiikillinen kehitys ollut vieläkin suotuisampaa kun kitarat olisivat olleet vireessä? Taitaapa tuo tarina olla legendaa. Oman muistikuvani mukaan Paul liittyi bändiin ennen Georgea. Wikipedia on asiasta samaa mieltä : http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles#1957.E2.80.931960:_Formation vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
MPU 21.02.2007 08:17:12 | |
---|
No niin, syy löytyi huonoon menestykseen basson soittoni alalla. Opettelin heti virittämään bassoni samaan vireeseen kaverin kitaran kanssa. Ja vieläpä 15-vuotiaana! Kyl musta tuo kuuluu ihan niihin perusasioihin ihan niinkuin miten päin se basso käsissä on. Se on sitten ihan sama, virittääkö mittarilla vai muuten. Kunhan se soitin on vireessä. Eihän siitä muuten tule yhtään mitään. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Johannes_t 21.02.2007 09:00:02 | |
---|
Mulla on ollut tapana oppilailta kysyä, osaavatko he virittää soittimensa ja jos ei, niin olen ihan näyttänyt "tuosta ja tuosta painat ja näppäät ja yrität saada saman äänen"-meiningillä. Kyllä ne kaikki ovat soittimensa suht koht vireessä saaneet pidettyä. Eihän kukaan epävireisellä soittimella voi soittaa. |
Keny 21.02.2007 09:04:55 | |
---|
Oon joko tyhmä tai jotain mutta miks jostain vireestä tulee tämmönen vääntö.Soitin pitää olla vireessä ja siitä lähetään.Ite oon opettanu sekä mittarin käytön että pianosta korvaluulolla A ääni ja siitä eteenpäin ite hakemalla.Sillai ainakin jengi hiffannu heti noi systeemit. 80 luvulla kun opiskelin konsalla niin ei sillon mitään mittareita ollu enkä luota edelleenkään 100% niihin.Korva sen lopullisen vireen tekee. Helppoo ku mikä ja siinä ei ole mitään vänkäämistä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Zarmo 21.02.2007 09:10:12 | |
---|
On se vähän turhaa miunsta, jos esim. 45 minuutin soittotunnista menee puolet virittämiseen, mikä on monien aloittelijoiden kohdalla ihan realistista. |
Johannes_t 21.02.2007 09:14:00 | |
---|
On se vähän turhaa miunsta, jos esim. 45 minuutin soittotunnista menee puolet virittämiseen, mikä on monien aloittelijoiden kohdalla ihan realistista. Niin minustakin. Onneksi niin ei ole koskaan käynyt. |
MPU 21.02.2007 09:16:24 | |
---|
Jos eka kerralla menee 22min30s virittämiseen niin toka kerralla toivottavasti menee vähemmän aikaa. Ja lopuks kaverilla on basso vireessä jo tunnin alussa! Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
hemmo 21.02.2007 09:20:23 | |
---|
Tää ketju oli hauska lukea alusta asti. On tyypillistä netille, että jotkut henkilöt ärsyyyntyvät, jos muut eivät ole samaa mieltä. Munsta te kaikki olette täysin oikeassa ja kaikki on hyvää. Retkussa on meidän meikkis |
Karlsson 21.02.2007 09:31:07 | |
---|
Tää ketju oli hauska lukea alusta asti. On tyypillistä netille, että jotkut henkilöt ärsyyyntyvät, jos muut eivät ole samaa mieltä. Munsta te kaikki olette täysin oikeassa ja kaikki on hyvää. Mä voisin ojentaa tästä sulle nyt sitte tän tämmösen mitalin. Ole hyvä. "Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta |
Teijo K. 21.02.2007 09:34:07 | |
---|
Mitäs jos herroille olisi joku opettanut virittämisen? Olisikohan musiikillinen kehitys ollut vieläkin suotuisampaa kun kitarat olisivat olleet vireessä? Taitaapa tuo tarina olla legendaa. Oman muistikuvani mukaan Paul liittyi bändiin ennen Georgea. Wikipedia on asiasta samaa mieltä : http://en.wikipedia.org/wiki/The_Beatles#1957.E2.80.931960:_Formation Minä kirjoittelin tuon wikipediajutun tuonne, huvikseni. :) Hatusta vetäsin. Mutta joo, pakko vetää takaisin Geargen kohdalla, muisti petti. Mutta Lennonin kohdalla en vedä. Tämä on ihan arvostetun Beatles- historioitsijan tekstiä, ja se on vähän toista kuin jotkin hikiset Wiki-linkit. Eli Normannia. Jos tossa on ammattimuusikko/opettajan sana toisessa vaakakupissa ja toisessa on? Niin, tälleen amatöörinä sitä on taipuvainen aina uskomaan sitä auktoriteettia. Kukin toki uskoo ketä lystää. Mutta tämä se on juuri sitä Muussikoiden nettiä. :) Oiskohan missään kännyköitten suunnittelijoiden nettiä minne voisi asiantuntevasti mennä vääntämään miten niitä pitäisi tehdä. ;-) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Oiskohan missään kännyköitten suunnittelijoiden nettiä minne voisi asiantuntevasti mennä vääntämään miten niitä pitäisi tehdä. ;-) Toi oli kyllä etevä heitto. Pakko myöntää että nauroin! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
J.Hollström 21.02.2007 09:50:42 | |
---|
Oiskohan missään kännyköitten suunnittelijoiden nettiä minne voisi asiantuntevasti mennä vääntämään miten niitä pitäisi tehdä. ;-) Nää hymiövittuilut ei osu eikä uppoa tähän osastoon, vaikka tarkoituksella suunnattuja onkin. Basso vireeseen ja sillä siisti. Siitä lähetään. Kyllä toi mun 11v tyttö ton viulunsakin itse virittää korvakuulolta ennen harjoituksia, vaikka on konservatorion opeilla liikenteessä. En tiedä heidän didaktiikoistaan. Varmaan soittotunnit menee kokonaan virittämisen merkeissä. |
Teijo K. 21.02.2007 09:52:46 | |
---|
Nää hymiövittuilut ei osu eikä uppoa tähän osastoon, vaikka tarkoituksella suunnattuja onkin. Basso vireeseen ja sillä siisti. Siitä lähetään. Kyllä toi mun 11v tyttö ton viulunsakin itse virittää korvakuulolta ennen harjoituksia, vaikka on konservatorion opeilla liikenteessä. En tiedä heidän didaktiikoistaan. Varmaan soittotunnit menee kokonaan virittämisen merkeissä. Hähä, ei ne mitään vittuiluja olleet, siksi siinä se hymiö juuri onkin. Taisi mennä hymiöt hukkaan kun herne löysi tiensä nenään kaikesta yrittämisestä huolimatta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
J.Hollström 21.02.2007 10:01:18 | |
---|
Taisi mennä hymiöt hukkaan kun herne löysi tiensä nenään kaikesta yrittämisestä huolimatta. Menee ihan hukkaan. Molemmat sieraimet on olleet jo syntymästä asti täynnä. |
Karlsson 21.02.2007 10:03:15 | |
---|
Menee ihan hukkaan. Molemmat sieraimet on olleet jo syntymästä asti täynnä. Tää kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Haluutsäkin mitalin, jos helpottas? "Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta |
Pirkka 21.02.2007 13:37:32 | |
---|
Joo ehkä mä nyt vähä tarkennan mun mielipidettä ja näkökantaa. Mä tarkoitin siis n. 7-10 vuotiasta oppilasta joka tulee ekalle tunnille. Tottakai mä oon sitä mieltä että soittimen pitää olla vireessä. Se nyt on päivänselvää. Mä aloitin itse 12-vuotiaana, virittäminen oli ekoja asioita joita mulle opetettiin, siinä iässä se on jo helpompaa omaksua. |
toivajar16 21.02.2007 13:43:17 | |
---|
Mä ostin vuosi sitten mun ekan virittimen. Aika hyvä peli. Säkkiin!! |
J.Hollström 21.02.2007 13:54:09 | |
---|
Joo ehkä mä nyt vähä tarkennan mun mielipidettä ja näkökantaa. Mä tarkoitin siis n. 7-10 vuotiasta oppilasta joka tulee ekalle tunnille. Tottakai mä oon sitä mieltä että soittimen pitää olla vireessä. Se nyt on päivänselvää. Mä aloitin itse 12-vuotiaana, virittäminen oli ekoja asioita joita mulle opetettiin, siinä iässä se on jo helpompaa omaksua. Olen samaa mieltä. Ihan natiaisilta virittäminen ei taitu ja siinä tarvii opettajan apua. Yritän muistella omaa alkuaikaa, mutta kun mulla ei sitä opettajaa ole koskaan ollut niin luulen että zulupohjalta sitä on menty ton vireenkin kanssa. |
Pirkka 21.02.2007 14:01:55 | |
---|
Olen samaa mieltä. Ihan natiaisilta virittäminen ei taitu ja siinä tarvii opettajan apua. Yritän muistella omaa alkuaikaa, mutta kun mulla ei sitä opettajaa ole koskaan ollut niin luulen että zulupohjalta sitä on menty ton vireenkin kanssa. Niinhän se menee, mun ekat opettajat oli Deep Purplen Machine Head ja Metallican musta albumi ja kaupunginkirjastosta lainattu J. Kinnusen "Rockbassotreenejä". Jos tekijä näkee tän tekstin niin kiitos vaan siitä. |