Aihe: Mokoma
1 2 3 4 541 42 43 44 4592 93 94 95 96
gorgonoidi
24.12.2006 12:48:45

Joo siis jos joku väittää että mokoma ja stamina tekee samaa paskaa ni ei oo kyl kuunnellu ollenkaan. Ja tosta thrash hommasta, niin en mä ainakaan miellä Mokoma saati Stamppa ois thrash metallia. Molemmat soittavat kyllä thrash metal-vaikutteista metallia, mutta jos mokoma ja stamina ovat thrash metallia niin minä olen lumiukko.

Hyvät joulut! ;)

Kiitos samoin!
Voisitko muuten perustella väitettäsi miksi ne eivät ole thrahiä? Kyllä minä ne ainakin ihan thrashiksi luokittelen, mutta mitä se sitten sun mielestä on? Bläkkistäkö sitten? :P
Werde
24.12.2006 13:14:24
jos mokoma ja stamina ovat thrash metallia niin minä olen lumiukko.

Ei muuta kun porkkanaa nokkaan. Yleensä en genremeiningistä ole kovin kiinnostunut, mutta jos Kurimus ei ole rässiä niin mikä sitten? Mene ja tiedä.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Parzival
24.12.2006 14:14:41
"Hupsh, sammakko lipsahti herra Ignoramuksen suupielestä!"

Kun Mokomalla ei ole mitään tekemistä "rässin" kanssa, niin kerropa sitten mitä bändiltä puuttuu ja mitkä yhteet sitten ovat sitä ihka oikeaa tr00ta "rässiä". Ja "kaikki biisit kuulostaa samanlaisilta", sanoo veijari joka kuuntelee Marilyn Mansonia... No joo, peas and love.

haha sun kannattaa kuunnella Sodomia ja Destructionia jos sitä tr00ta kaipailet.
Se mikä noissa kahdessa mättää on: puhtaat,viimeisenpäälle hiotut saundit studiossa. Ai niin,kuuntele vielä Toxic holocaustia.
Manson tuskin liittyy asiaan mitenkään...
kakka rules!
Disposable
24.12.2006 15:50:03
Se mikä noissa kahdessa mättää on: puhtaat,viimeisenpäälle hiotut saundit studiossa.

Mielestäni masterointi ja kuka on kuinka hyvin hionut soundit kohdalleen ei muuta musatyyliä kyllä vähejään. Lähinnä makukysymys kolahtaako enemmän ruosteisilla, alkukantaisilla, raivokkailla soundeilla ryyditetty rässi enemmän mitä studiossa pitkään kohdalleen sahaillut, selkeät soundit. Itse pyörin vähän rajalla: Metallican vanha materiaali toimii 100%, mutta uusin Kreatorkin on aivan mahtavaa.
"Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous
Räkkipeli
24.12.2006 15:52:17
Ei muuta kun porkkanaa nokkaan. Yleensä en genremeiningistä ole kovin kiinnostunut, mutta jos Kurimus ei ole rässiä niin mikä sitten? Mene ja tiedä.

Mokoma on trashbändi, Stam1na ei niinkään.
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Parzival
24.12.2006 16:16:46
Makukysymyspä hyvinkin...
Sitä on turha tulla sanomaan ettei ymmärrä musiikista jos
ei vain yksinkertaisesti satu pitämään jostain ja jokaisellahan
on oikeus ilmaista oman mielipiteensä.
se siitä.
kakka rules!
gorgonoidi
24.12.2006 16:46:00

Mokoma on trashbändi, Stam1na ei niinkään.

Joo, ok. Musta se on thrashiä suurmmaksi osaksi. Mitä muutakaan se olisi?

Mutta tosiaan, nyt alkaa jo mennä vähän ylitte. Eli nyt tulee jo klassinen eli; väliäkö sillä onko se thrashiä vai ei, kunhan se on hyvää :)
Petzku
24.12.2006 22:31:35
Omasta mielestäni Mokoma on todella hyvää musiikkia. Tutustuin Mokomaan joskus vähän ennen Tämän Maailman Ruhtinaan Hovin julkaisua. Levyhyllystä löytyy tällä hetkellä Viides Vuodenaika- EP, ostoslistalla on kyllä kaikki heidän julkaisemat kokopitkät.
Metal Up Your Ass!
Sahtimies666
25.12.2006 12:19:57
Joo, ok. Musta se on thrashiä suurmmaksi osaksi. Mitä muutakaan se olisi?

Sun on vissiin pakko saada survottua se johonkin genreen?

...

Jooh eli mielipiteeni sai aikaan hämmennystä täällä. Haluan nytten tässä heti alkuun sanoa että kuuntelen molempia bändejä. Mokoman uusimman tuossa ostin ja ihan hyvää menoahan se on. Vihaan aloittaa käymään tätä genre-keskustelua mutten malta olla tuomatta mielipidettäni esille. Jos kukaan on ikinä kuullut näitä "alkuperäisiä" thrash-bändejä niin en usko että kukaan voi väittää että Mokoma olisi puhdas thrash-metal bändi, Staminasta puhumattakaan. Molemmat bändit ottava kyllä vaikutteita vahvastikkin thrashistä mutta vastapainoksi vaikutteita otetaan niin paljon muistakin musiikin muodoista että en kyllä väittäisi kyseisten bändien olevan thrash-metallia. Jos joku joskus tulisi ja kysyisi että millaista musiikkia Mokoma soittaa niin kuinka hyvin vastaus: "No thrashiä" kuvaisi Mokoman musiikkia? Ei mielestäni kovinkaan kattavasti. Tää sama pätee esim Hauntediin en pidä bändiä thrash-bändinä vaan thrash-vaikutteisena metallibändinä.

En tahdo että joku alkaa nytten kiukkuilemaan tästä (vaikka niin tulee kaymään joktap). Se että onko bändi jotain genreä vai ei, ei kuitenkaan muuta musiikkia huonoksi. Hyviä bändejä. That´s it.
"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night.
Ziggy Bubba
25.12.2006 13:24:50 (muokattu 25.12.2006 18:42:15)

Jos joku joskus tulisi ja kysyisi että millaista musiikkia Mokoma soittaa niin kuinka hyvin vastaus: "No thrashiä" kuvaisi Mokoman musiikkia? Ei mielestäni kovinkaan kattavasti. Tää sama pätee esim Hauntediin en pidä bändiä thrash-bändinä vaan thrash-vaikutteisena metallibändinä.

Kyllähän tuo on tavallaan totta, mutta kyllä ne useat Hauntedia thrashimmat bändit on jo niin ankeata kasariklassikoiden uudelleen lämmittelyä - ei jaksais kuunnella. Mun korvaan siis se "puhtain" rässi on useimmiten aika väsynyttä vanhan toistoa, vaan luovalla otteella se ei olisikaan enää tr00ta! Juuri tämän tyylisistä ilmiöistä johtuu, että metalli mielletään usein yleisemminkin aika jämähtäneeksi (ja ehkä jopa huvittavaksi) musagenreksi. "Kuka on saa kunnian tulla kutsutuksi thrash-bändiksi"... Hevi ei todellakaan ole paskimmillaan parasta, varsinkaan sen ympärillä pyörivä spedeily eri alalajeista.

Kyllä mun soittimessa pyörii mielummin nämä thrash-vaikutteiset oikeasti luovat modernit bändit, kuten The Haunted, Mokoma, Mastodon tai Stam1na kuin vaikka Destructionin comeback-lätty. Mutta makunsa kullakin :)
www.mikseri.net/sigkk My musique
gorgonoidi
25.12.2006 14:31:16 (muokattu 25.12.2006 14:34:23)

Hieman sarkastisesti yritin tuon sanoa... Etkö huomannut että sanoin että aivan sama mitä se on kunhan se on hyvää? Ei millään pahalla.

E: Ei minua todellakaan kiinnosta bändien luokittelut. Jos niin luulet niin lue vaikka vielä allekirjoitukseni ennenkuin alat vetään minkäänlaisia johtopäätöksiä.
narttukoira
05.01.2007 15:57:42
Mokoma on hyvä. Mokoma on lähes paras :) itelleni suuri osa biisien sanoituksista hyvin osuvia.
Se viimeeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee
Burn
09.01.2007 21:05:29

Tänään hankein Tämän Maailman Ruhtinaan Hovin. Olisi pitänyt jo jonkin aikaa sitten hankkia se, levyhän on loistava!
Chuck Norris is just like you and me, he puts his pants on one leg at a time. Except when he puts his pants on, he fights North Koreans.
Vipu
10.01.2007 09:20:20

niinpä. Uudemmat nyt on jotain vähän erillaista mutta vanhat oli juuri näin
TILU soolot < all! Ja 90% sooloista kans turhia! (IMO)
Lego
10.01.2007 10:18:08

Ai, oliko Valu ja Mokoman 120 päivää perusrässiä?
I Wage War!
Werde
10.01.2007 12:41:48

Jaa, minä kun nään Kurimusta vanhemmat taiderokkina ja uudet on sitten rässimpää kamaa. Viimeisin lyhytsoitto erittäin hyvänä esimerkkinä, vaikka sysipaskan slovarin sisältääkin.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Booombox
10.01.2007 15:59:08
Kovin suomenkieltä laulava kotimainen bändi, itse pidän enemmän mokoman tästä rauhallisemmasta puolesta.. Tosin kyllähän nuo nopemmatkin iskee.
Brother Tohveli
10.01.2007 16:29:48
...vaikka sysipaskan slovarin sisältääkin.

Tsot, tsot...Tai no, onhan se mielipideasia :) Mä ite tykkään EETY:stä ihan helvetisti...Itseasiassa, mä tykkään kaikista Mokoman biiseistä ihan helvetisti :D
Ronsto
21.02.2007 13:47:08

http://www.youtube.com/watch?v=1DClzYSkXzY

Repesin aika huolella, patu ottaa keikasta kaiken irti:D

HOHO :D Tais olla pappa tuubassa.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 Steven Seagal
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)