Groovelover 20.02.2007 19:12:49 | |
---|
Nyt kun nynneröt haluavat volyymit lakisäädöksillä alas, niin muistelkaa niitä kaikista meluisimpia konsertteja, joilla olette olleet. Nynneröt? Jos ei volyymit pysy muuten järjellisissä lukemissa niin sitten täytyy säädellä asiaa; saattaa hyvinkin olla että lähitulevaisuudessa tolkuttomien desibelien paiskaaminen yleisön naamalle rinnastetaan juridisessa mielessä pysyvän ruumiinvamman (= kuulonalenema) aiheuttamiseen. Nämäkin ovat luultavasti pientä verrattuna johonkin ison maailman bändeihin, kuten my bloody valentine, sunn0))) tai swans, joiden keikolla jengi on alkanut pahoinvoimaan. Jollain swansin keikoilla PA oli asemoitu niin, että yleisö jäi sen väliin "loukkoon". Joskus kytät myös keskeyttivät bändin keikkoja äänenvoimakkuuden vuoksi. Tämmöistä se rokkikeikoilla pitäisi olla. Jaa että yleisö voi pahoin järjettömän volyymin takia? Ja sellaista siis sun mielestä pitäisi olla? Haloo... "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
salmivaara 20.02.2007 19:17:40 | |
---|
Tämä ja jotain samaa luokkaa oli KT:n keikka Teatrialla viime joulukuussa. Ilman tulppia olin liikkeelllä ja meinas järki lähteä, vaikka kyllä se oli melko lähellä tuolla Qstockissakin ja tulpat oli päässä ja olin jotain parikymmentä metriä lavasta. Jotain vikaa Oulussa taitaa olla. 2001 vai 2002 Woodoossa Fleimarit tööttäsivät sen verran kovaa, että korvat soivat vielä seuraavalla viikolla. Melkein meinasi pelottamaan ruveta, mutta ei onneksi mitään pysyvää vauriota tullut. Against the grain |
welho 20.02.2007 19:23:34 | |
---|
Popeda Seinäjoen Duuni- ravintolassa jokunen vuosi sitten. Lujaa tuli:) www.welhodrum.com |
Alice Cooper Alicen soundit ainkin 2002 hallikeikalla olivat ihan käsittämättömän hyvät! Volyymia riitti (itse asiassa vasta keikan jälkeen tajusi, että oli ollut kovemmalla kuin luulikaan), mutta siitä huolimatta kaikki erottui eikä minkäänlaista puuroutumista ollut. Ei kyllä varmastikaan kovaäänisin näkemäni keikka, ehkä volyymitasoltaan se sopivin. Tai sitten aika on kullannut muistot, kun oli muutenkin niin lystiä. Motörhead soitti 2004 Ruisrockissa melko kovaa, mutta vain melko kovaa eikä ihan helvetin lujaa niin kuin olin etukäteen odottanut. Soundit oli kyllä huonot, en ehkä haluaisi nähdä ko. orkkaa esim. kaapelilla. Oikeastaan mitään sellaista keikkaa ei tule mieleen, joka olisi volyymiltaan ollut selvästi yli muiden kuulemieni keikkojen. Välillä toki käy niin, että joku orkka soittaa liian kovaa suhteessa paikan kokoon tms. Jaa että yleisö voi pahoin järjettömän volyymin takia? Ja sellaista siis sun mielestä pitäisi olla? Haloo... Ymmärtääkseni noilla Sunn0))):illa ynnä muilla tuo volyymi kuuluu asiaan, ei niille keikoille kenenkään ole pakko mennä voimaan pahoin. "Outside of society, that's where I want to be" |
Ziggy Bubba 20.02.2007 19:46:37 (muokattu 20.02.2007 19:46:54) | |
---|
Mastodonin keikalla (nosturissa?) oli kuulemma porukka lähtenyt paskalle ja oksentamaan kun bassot murjoi suolistoa siinä määrin. Hehe. Tarkotat varmaan tuota Tavastian keikkaa - yksi parhaita keikkoja mun muistojeni mukaan, oikeastaan vain Tool Provinssissa 2001 kilpailee tuon kanssa... En kyllä muista keikalta mitään erityistä basson jytinää. Vaan tuohan saattaa vaihdella korvien sijainnista riippuen. Isiksen keikalla Nosturissa jylisi kyllä bassot todella kovasti, kyseessä taisi kyllä olla "kämmi" miksaajan osalta, jyske kun katosi parin biisin jälkeen. Mainio keikka tuokin :) Myspace.com/Crookmachine |
Zarmo 20.02.2007 22:43:32 | |
---|
Sonic Youth varmaan veti Ilosaarirockissa aika kovaa, koska en ollut kauhean lähellä lavaa ja silti nuorisolauma muutaman metrin itsestäni taaksepäin huusi, että "lopettakkee jo, korvat hajjoo". |
doolittle 21.02.2007 04:10:44 | |
---|
Sonic Youth varmaan veti Ilosaarirockissa aika kovaa, koska en ollut kauhean lähellä lavaa ja silti nuorisolauma muutaman metrin itsestäni taaksepäin huusi, että "lopettakkee jo, korvat hajjoo". yllättävän mieto keikka mielestäni. olin lavan edessä, vähän sivulla tulpat korvissa. lestissä. varmaan se feedback mikä tulpatonta korvaa on kirpaissut. "Free form of jazz is like a license to shit on a street" -Lemmy Kilmister- |
kivi 21.02.2007 08:16:29 (muokattu 21.02.2007 08:17:30) | |
---|
Sonic Youth varmaan veti Ilosaarirockissa aika kovaa, koska en ollut kauhean lähellä lavaa ja silti nuorisolauma muutaman metrin itsestäni taaksepäin huusi, että "lopettakkee jo, korvat hajjoo". Nuoriso huutaa tuolla tavalla kun arvostelukyky katoaa siihen että on tulpat päässä: luulevat kuulevansa kovaa ääntä kun kuulevat että kitara kiertää. Ei ollut kova volyymi tuolla, tosin mä olin alkupuolen keikkaa ihan lavan edessä (käytännöllisesti katsoen lavalla), siinä määrin että teki mieli mennä kyykkyyn ettei peitä bändiä yleisöltä. Ei ollut kyllä kova volyymi taaempanakaan. Arvelenpa että kiljuva nuoriso ei tiennyt miltä Sonic Youth kuulostaa. Hyvä keikka, muuten. |
S1mppa 21.02.2007 08:39:34 | |
---|
Manowarin keikka '94 Kultsalla taitaa viedä oman kärkisijani. Menin vielä unohtamaan tulpat narikkaan. Kolmannen biisin jälkeen oli pakko sulloa nenäliinasta tehdyt tupot korviin kun alkoi sattua. Mutta täytyy sanoa, että siltikin aivan mielettömän hieno keikka (ainakin näin fanipojan silmin) :) - original S1mppa - |
Exhausted 21.02.2007 09:54:38 | |
---|
Tulee mieleen ensimmäisenä Saran viimeisin keikka Tampereen Klubilla viime marraskuussa. Aika jytinät. |
mikko1 21.02.2007 13:03:34 | |
---|
Nile soitti aika kovaa nosturissa, ei tosin mitenkään järjettömissä määrin. High On Fire kuulemma vetelee Matampit täysillä aina, olisi siisti päästä todistamaan tämä livenä. HOF suomeen kiitos! |
Novac 21.02.2007 13:06:04 | |
---|
Dream Theater soitti aika lujaa Jäähallissa 2005. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Lord of the strings 21.02.2007 13:29:10 | |
---|
Dream Theater soitti aika lujaa Jäähallissa 2005. Soundi olikin aikamoista puuroa mielestäni tuolla keikalla. Mutta täytyy myöntää, että lujaa soittivat. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Piepe 21.02.2007 13:36:03 | |
---|
Dream Theater soitti aika lujaa Jäähallissa 2005. Hmm, olin varmaan aika tuubassa. Muistelen, että pysty jopa juttelemaan vieressä istuvan ihmisen kanssa ilman mitään ongelmia. Toisaalta olin kakkapaikoilla istumassa. Puuroa se joka tapauksessa oli. Ainoa keikka, jolta on pitänyt lähteä pois kun ei ollut tulppia, oli Egotrippi Provinssissa 2000. Tuli aivan hullun lujaa. go create. |
J.Hollström 21.02.2007 13:43:40 | |
---|
Kaksi kertaa olen joutunut tulppia / korvikkeita käyttämään rokkikeikalla. Eka oli Neljä Ruusua Ilokivessä vuonna -90. Matala ja pieni paikka, infernaalinen volataso paikan kokoon nähden. Muutama känniläinen oli kaverin selässä korva PA:ssa kiinni about diskanttitorven kohdalla, luulen että ne ei viikkoon ole kuulleet mitään (jos koko loppuelämänä). Toinen kerta oli Judas Priest Tampereen jäähallissa pari vuotta sitten. Kauhia meteli. Muilla keikoilla en ole tarvinnut, ja monenlaista on tullut tsekkailtua. Kolmas olis ollu Sinergy Pakkahuoneella, mutta lähdin salista veke, kun oli niin skeidaa musaa ja kuuro miksaaja. |
Silvio Dante 21.02.2007 14:00:49 (muokattu 21.02.2007 14:01:14) | |
---|
Bändi: Jimsonweed Paikka: Semifinal Aika: joskus 90-luvun loppupuolella Kuinka kovaa? Todella kovaa! Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta." |
jazzmies 21.02.2007 14:04:35 | |
---|
Yleensä siellä on aina ollut brittibändi lavalla, kun tulee sairaan lujaa. Taitaisi siellä olla Saaren Kaukolla eniten työnsarkaa. Mutta kovaäänisin on taatusti siskoni häät Ateenassa, missä kaksi bouzoukia ja Technics-kiippari kaikki ajettiin pirun kovaa kolmeen Fender Twiniin. Ei jessus sittä ylämiddlen juhlaa. Eihän sinne tullut tietystikään varattua tulppia mukaan. Viime keväänä kuulin Sansan konsertin, joka tuli aivan älyttömän hiljaa - ihan täytyi kuunnella ja niin tekivät kaikki muutkin siinä tilassa. Kaikki kuuntelivat, mikä oli melko jees! Ensimmäistä kertaa kun kävin sinfoniakonsertissa Oulun Madetojan salissa, tajusin rock-bändien soundien olevan aika köpöjä sointiväreiltään. King Crimsonilla Finlandia talossa oli melko paljon niitä ollakseen rockia, mutta kuten sanottu - se oli britti ja näin ollen paketti oli valmis - musasta tuli mökää. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
duluoz 21.02.2007 14:25:44 | |
---|
Garbage Provinssissa '98 soitti aika kovaa. Sopi kyllä niiden musiikille ihan hyvin. |
Ukko 21.02.2007 16:03:52 | |
---|
Ted Nugent, Kulttuuritalo 2006. Varsin fyysinen kokemus korville. Se kai oli Nugen tarkoituskin..... Siellä meni ääni kieltämättä aika massiiviseksi. Eo oikein saanut eroteltua mistään mitään. |
J.T. 21.02.2007 16:28:45 | |
---|
Prodigy '97 Provinssirock, kailottimina kutakuinkin pakasta vedetty EAW:n setti, mikserillä 138 dB (Max Peak). Bassopuolella ilmaa oli liikkeellä paljon. Räkin päällä limsatölkki pyöri ympyrää, varpuset lenteli päin miksauskioskia ja ampiaiset lenteli kahdeksikon muotoista lentorataa. Taisi eläinkunta luulla, että maanjäristys on meneillään. Barrikadin vaiheilla yleisö heitti laattaa. About puolentoista tunnin tykityksen jälkeen itseänikin vähän yökötti... |