Jormaz 20.02.2007 13:43:23 | |
---|
Judas Priest tuuttasi kyllä aika saatanan lujaa. Näinhän se Hartwallilla teki. Kuusitulpat ei riittäneet vaimentamaan. Mut ne ei riitä mulla muutenkaan. Johonkin ne katos, ei oo ikävä. |
doolittle 20.02.2007 14:00:41 | |
---|
Mastodonin keikalla (nosturissa?) oli kuulemma porukka lähtenyt paskalle ja oksentamaan kun bassot murjoi suolistoa siinä määrin. Hehe. "Free form of jazz is like a license to shit on a street" -Lemmy Kilmister- |
Siitäkin huolimatta ei ollut mitään verrattuna Ministryn 90-luvun lopun Ruisrock-keikkaan. Se on ainakin ulkoilmakeikoista äänekkäin, jolla oon ollu. Toi keikka tuli itelle ekana mieleen. Aivan hullu meteli. All men play on 10. |
kivi 20.02.2007 14:11:13 (muokattu 20.02.2007 14:23:48) | |
---|
Vuoden 1994 Jyrockissa Ilokivessä viimeisenä soittanut pääesiintyjä, unkarilainen Vágtázó Halottkémek. Oli pakko paeta pienestä salista puolen minuutin sisällä, kun korvat eivät kestäneet helvetillisellä äänenvoimakkuudella puskenutta noise-vallia. Eikä se bändi inhimillisen kantaman päässä sitten kuulostanut miltään. En muista oliko tulpat korvissa. Toi oli ihan loistava keikka. Mä olin banaaneina pitkään. Ei kyllä melu jäänyt mieleen. Ehkä infernaalisimpana metelinä on jäänyt mieleen joku englantilainen nyky-HC-punkbändi helsingin Vuoritalolla. Ibanezin stäkit, kapea ja sirkkelimäinen soundi joka löi suoraan seinistä takaisin ja dynamiikan täydellinen puuttuminen ajoi mut saman tien ulos. kakkosena tulee joku Itä-Saksan keikka Ilosaarirockin radiomafia/kakkoslavalla mieleen. Silloin oli kans niin väärät taajuudet. Isoilla keikoilla ei yleensä ole sen kummempaa melua kuin pienilläkään. Sen sijaan huonoilla soundeilla pienikin volyymi tuntuu järjettömän kovalta. PS: Jos joutuu käyttämään tulppia, äänirasite on liian kova. Mä joudun käyttämään tulppia enintään joka sadannella keikalla (kerran vuodessa tai harvemmin), että sikäli tilanne äänenpaineiden ja soundien suhteen on maassamme mun nähdäkseni todella hyvä. Koko ajan kyllä näen ihmisiä jotka ovat tulpanneet korvansa, ja valittavat silti melua, vaikka lavalta tuleva musiikki on hiljaisempaa kuin heidän oma puhevolyyminsa. Silloin voidaan mun mielestäni jo puhua tulppien aiheuttamasta liikaherkkyydestä, joka onkin vakava ongelma. Liioittelu kuulon suojaamisessa vaarantaa kuulon todella pahasti. |
tuffkong 20.02.2007 14:34:39 | |
---|
En tiedä oliko muilla paikalla olleilla samanlaisia ongelmia, mutta itse kun olin Tallinnassa kesällä kattomassa metallicaa niin basari tuntui niin kovaa eturivissä, että oli vaikea hengittää. Saattaa kuulostaa oudolta mutta se bassoaalto vain pisti jotenkin kurkunpään ja sisäelimet värähtelemään että tuli välillä aika huono olo. Kauaa en jaksanut ihan eturivissä seistä, sen verran pahalta tuntui. Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ |
doolittle 20.02.2007 14:45:43 | |
---|
Olin joskus ihan junnuna gospelfestivaaleilla Joensuun laulurinteellä, joilla ei tainnut erityisen pro-henkilökuntaa olla töissä. Vedin makkaraperunat ja istuin penkille kuuntelemaan BassnHeleniä tai jotain. Hetken kun siinä olin niin katso: laattasin roskikseen kun tuntui mahassa siinä määrin. Eli ymmärrän tuon fyysisen kokemuksen aika hyvin. "Free form of jazz is like a license to shit on a street" -Lemmy Kilmister- |
LHU 20.02.2007 14:51:28 | |
---|
Vedin makkaraperunat ja istuin penkille kuuntelemaan BassnHeleniä tai jotain. Hetken kun siinä olin niin katso: laattasin roskikseen kun tuntui mahassa siinä määrin. Ja makkaraperunat oli ihan ok, ettei vaan kuitenkin olis johtunut niistä? |
ozz3 20.02.2007 14:52:15 | |
---|
Muutama äänekäs yhtye tulee mieleen... (nämä on siis kaikki itse todistettu) Motörhead Ministry Judas Priest Lamb Of God Alice Cooper Kotiteollisuus M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
P2 20.02.2007 15:49:21 | |
---|
Hetken kun siinä olin niin katso: laattasin roskikseen kun tuntui mahassa siinä määrin.
Tai ehkä musiikki yksinkertaisesti oli vaan niin huonoa. No ei vaan! Asiaan, joskus jokunen vuosi sitten olin katsomassa Klubilla Nina Rochelle -nimistä ruotsalaispoppoota, oli voxit ja muistaakseeni jazzmasterit käytössä, kun tallamikin kanssa riipi menemään, tuntui, että korvat räjähtävät päästä. Eli ei ollut kovin mukava keikka, vaikka muuten hyvä keikka olikin. Lämppäribändi soitti mukavalla volyymilla ja olikin parempi kuin illan pääesiintyjä. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Jormaz 20.02.2007 16:05:12 | |
---|
PS: Jos joutuu käyttämään tulppia, äänirasite on liian kova. Rasite on varmaankin just se oikea sana. Koska ei se äänen paine vaan ne treblet, niitä on pakko suodattaa tulpilla. |
doolittle 20.02.2007 16:12:39 | |
---|
Ja makkaraperunat oli ihan ok, ettei vaan kuitenkin olis johtunut niistä? yleensähän ne minuutti syömisen jälkeen pyrkivät ulos kivun kera. "Free form of jazz is like a license to shit on a street" -Lemmy Kilmister- |
Hepetintti 20.02.2007 17:59:45 | |
---|
Judas priest jyräs kyllä mukavasti Oulussa pari vuotta taaksepäin. Ja eipä tietenkään ollu korvatulppia o/. Tärykalvot lepatti ja seuraavana päivänä kaverit sai kyllä toistella puheitaan melko monta kertaa ennenkuin sain niistä selkoa. Se mikä ei ole paskaa on ehdottomasti kusta. |
timppa67 20.02.2007 18:04:21 | |
---|
Kahdeksankyt luvulla tuli todistettua kolmeen otteeseen Motörheadin live aktia.. jokainen näistä oli shokkikovaa luukutusta. Tuolloin vielä suhteellisen neitseelliset silkkikorvat vihelsi monta päivää mutta perkeleesti diggailtiin Lemmyn meininkiä, varsinkin triion aikoihin.. Voi hyvä Sylvi noita teidän hampaitanne. |
Sakmäster 20.02.2007 18:06:49 | |
---|
Motörhead Qstock 2006 Larsson bergeri |
Räbbänä 20.02.2007 18:11:17 | |
---|
Motörhead Qstock 2006 Tämä ja jotain samaa luokkaa oli KT:n keikka Teatrialla viime joulukuussa. Ilman tulppia olin liikkeelllä ja meinas järki lähteä, vaikka kyllä se oli melko lähellä tuolla Qstockissakin ja tulpat oli päässä ja olin jotain parikymmentä metriä lavasta. "KET TAUN!" |
Stalkah 20.02.2007 18:12:35 | |
---|
helloweenillä oli riverissä aika jytykkä basarisoundi, tako rintaan 100-0 niin että paita lepatti (ja tietenkin oltiin ilman tulppia eturivissä). Masturbate est Humanum- Damnd'oh! |
arrgh 20.02.2007 18:13:48 | |
---|
LAB Lepakon pikkusalissa joskus viime vuosituhannella. Ihan liian suuret volyymit, ihan liian pieni huone. Ei pystynyt edes tulpat korvissa olemaan paikalla. Toinen mikä jäi mieleen oli Circle Vernissassa. Tulpat oli tietysti vielä jääneet himaan ja musiikki tuli todella lujaa vaikka pakeni baarin perimmäiseen nurkkaan. |
timppa67 20.02.2007 18:15:38 (muokattu 20.02.2007 18:21:12) | |
---|
Kyllähän tietty Gyntitkin joskus joillain klubi keikoilla tööttäs helvetillisillä volumeilla, siis ennen.. Nykyisen Kokoonpanon keikalla olisivat saaneet Luukuttaa lujempaakin..Soitto kyllä kulki mallikkaasti.. Voi hyvä Sylvi noita teidän hampaitanne. |
Feggy 20.02.2007 18:17:04 | |
---|
Dinosaur Jr. Tavastialla 2005, salin keskivaiheilla oli varmasti yhtä kova meteli kuin useimmilla keikoilla eturivissä. Tämä. No competition. |
Turmis 20.02.2007 18:54:03 | |
---|
Koko ajan kyllä näen ihmisiä jotka ovat tulpanneet korvansa, ja valittavat silti melua, vaikka lavalta tuleva musiikki on hiljaisempaa kuin heidän oma puhevolyyminsa. Silloin voidaan mun mielestäni jo puhua tulppien aiheuttamasta liikaherkkyydestä, joka onkin vakava ongelma. Liioittelu kuulon suojaamisessa vaarantaa kuulon todella pahasti. Jaah, enpä ole koskaan kuullut tällaista sanottavan... mihin tuo sitten perustuu? Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista. |