Antti1 19.02.2007 17:58:11 (muokattu 19.02.2007 17:59:33) | |
---|
Sitkeitä jätkiä. Mä olisin vaihtanut mikkiä jo monta kertaa. Ei noita nyt yhdellä kertaa kaikkia! :D Kuten sanottu: mä oon tapellu tuon saman mikin kanssa jo parikin vuotta. Ei ole (ikävä kyllä) edes paska yksilö, koska vertailukohtaa muihin samanlaisiin löytyy myös. Aina pitää kuitenkin koittaa kaivaa sillä jotain ulos, kun on se kerran tullut ostettua, muttei se oikein studiossa oo toiminu. Keikoilla se on mennyt ihan jees. EDIT: Mutta sitkeydestä sen verran, että taisi tossa lauantaipäivästä mennä 3/4 sen basarin kanssa hääriessä ja sunnuntainkin puolelta vielä useampia tunteja. |
Säätäjä 19.02.2007 19:10:57 | |
---|
Ei noita nyt yhdellä kertaa kaikkia! :D Kuten sanottu: mä oon tapellu tuon saman mikin kanssa jo parikin vuotta. Ei ole (ikävä kyllä) edes paska yksilö, koska vertailukohtaa muihin samanlaisiin löytyy myös. Aina pitää kuitenkin koittaa kaivaa sillä jotain ulos, kun on se kerran tullut ostettua, muttei se oikein studiossa oo toiminu. Keikoilla se on mennyt ihan jees. EDIT: Mutta sitkeydestä sen verran, että taisi tossa lauantaipäivästä mennä 3/4 sen basarin kanssa hääriessä ja sunnuntainkin puolelta vielä useampia tunteja. Et vaan osaa. Mekkala. |
Antti1 19.02.2007 21:19:11 | |
---|
Et vaan osaa. Niinpä... Ei oikein vaan auta. :) |
Mikael 19.02.2007 22:39:08 | |
---|
mä oon tapellu tuon saman mikin kanssa jo parikin vuotta. huhuh... mä olisin uskonut korviani aika paljon äkimmin. vai onks kaikki muut mikit sit olleet vieläkin huonompia? Siitä mistä aita on matalin... |
Antti1 19.02.2007 23:28:21 | |
---|
vai onks kaikki muut mikit sit olleet vieläkin huonompia? Suurin osa tuosta ajasta on mennyt lähinnä valinnan mahdollisuuden puutteen takia tuon kanssa ropeltaessa. Harrastuksenaan hommia tekevällä opiskelijalla ei ole varaa ihan joka vuosi pistää 200--> euroa yksittäisiin mikkeihin ja todeta, että tulipa taas valittua "sutta ja sekundaa". Nyt kun on oman pikkupajan myötä päässyt kokeilemaan lainavehkeitäkin, niin on tullut herättyä todellisuuteen: mä en saa millään basarilla ja sijoituksella tuolla mikillä hakemaani soundia. Se on yksinkertaisesti vain liian radikaalin kuuloinen, tai sitten siinä on joku todella kiero niksi, jota en yksinkertaisesti tajua. Hyvä mikki livehommiin tosin, kun on valmiiksi jo equtettu, ei vuoda älyttömästi jne. Studiossa kun voi vuotojakin vähän ehkäistä, niin tämä ei oo sitten enää soundiltaan ihan se mun juttuni. Haluisin saada vähän mahdollisuuden vaikuttaa itsekin siihen soundiin. Mutta niin, antakee jotain vinkkiä. Ehkä mä lähden suosiolla hakemaan uutta mikkiä, tuolle on jo annettu niin monta mahdollisuutta. AKG D112, e602 ja e901 voidaan ainakin pudottaa heti kättelyssä pois pelistä. Ja sori vaan, jos kaappasin tämän aiheen, pitäisi ehkä pistää pystyyn oma. Saisinpa ainakin vanhojen partojen halveksunnan päälleni ja linkin hakutoimintoon. :) |
Ambitus 20.02.2007 02:57:29 | |
---|
Mutta niin, antakee jotain vinkkiä. Ehkä mä lähden suosiolla hakemaan uutta mikkiä, tuolle on jo annettu niin monta mahdollisuutta. AKG D112, e602 ja e901 voidaan ainakin pudottaa heti kättelyssä pois pelistä. Kokeile Audixin D6:sta ja Shuren B91:stä. Toi 91 on aika suosittu metallipiireissä..napsua löytyy mut tosin vaatii geittaamista. D6:n on aika valmiiks ekutettu ja omaa mielestäni aika tykin lähtösoundin metallinpaukkeeseen. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Mä ehdottaisin vieläkin et testaile muilla basareilla. Ihan vaan kokeilemisen ilosta. Ota vaik muutama basari ja muutama mikki, niin voit testiä joka mikin jokaisen basarin kanssa. Mekkala. |
Säätäjä 20.02.2007 09:25:07 | |
---|
Paa jotain ääninäytettä siitä sun basarista, vähän helpompi ottaa kantaa. Mekkala. |
Antti1 20.02.2007 09:48:11 | |
---|
Paa jotain ääninäytettä siitä sun basarista, vähän helpompi ottaa kantaa. Sorry, ei ihan just onnistu. Taisin poistaa kaikki miljuunat tehdyt kokeilut ja tyydyimme tosiaan mahdollisimman lujaa humahtavaan ja vähiten vuotavaan versioon B52:lla (Drumkit From Hell laulamaan...), josta ei liene paljoa iloa sulle soundin arvioimiseksi. Jos tosiaan haluat kuitenkin kuulla sen humpstöks -soundin niin, voin mä sen koittaa joskus studiolta mukaan tuoda. Niin iloista kuin tuo kokeileminen onkin, niin ellei jotain hyviä ja uusia vinkkejä mikin sijoitteluun tule, saa tuo mikki mun (ja muutaman muun) mielestä painua erittäin pitkälle sinne jonnekin ja vieläpä aivan lähiaikoina. |
Timo JM 20.02.2007 10:21:35 | |
---|
Suurin osa tuosta ajasta on mennyt lähinnä valinnan mahdollisuuden puutteen takia tuon kanssa ropeltaessa. Mä en ihan ymmärrä tätä aihetta. Varmasti hyvin toisiinsa sopivalla mikki ja bassari parilla saa jo äänittäessä suht valmiin kuuloista mutta kyllä huonommillakin vaihtareilla saa ihan kelvollista soundia kun vähän ruuvaa - genrestä riippumatta. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
kivi 20.02.2007 12:04:56 | |
---|
Niin iloista kuin tuo kokeileminen onkin, niin ellei jotain hyviä ja uusia vinkkejä mikin sijoitteluun tule, saa tuo mikki mun (ja muutaman muun) mielestä painua erittäin pitkälle sinne jonnekin ja vieläpä aivan lähiaikoina. Oletko sä aina pitänyt mikkiä siinä etukalvon paikkeilla? Mä laitan aina (yhden) mikin bassarin sisään, noin puoliväliin, ja suuntaan sen hiukan sivusta lyöntikohtaa kohden. Sieltä tulee se napsu, ja nykyaikaisessa bassarisoundissahan ei, jos rehellisiä ollaan, muuta ookaan kuin napsu. Etukalvolle jos tarvii mikkiä, se ei ole B52, ei D112, ei e602; kaikki nää menee bassarin sisään tai tarpeen vaatiessa vaikka nuijan viereen. Etukalvolle tulee D12, MD412, Subkick tai jotain muuta. Mutta, mutta... Totta on sekin, mitä Timo tuossa sanoi, että kyllä mistä tahansa mikistä saa minkä tahansa soundin kun tarpeeksi ruuvaa ja muokkaa. |
Säätäjä 20.02.2007 17:19:31 | |
---|
Musta olis mageeta, jos topicin aloittaja duunais runpuraidoistaan esim. Tools -session, ja esittäis toiveen et millasta pitäis saada. Vois sit edes vähän yrittää jeesata kukin omalla tahoillaan. Tyyliin joku vähintään neljän tahdin pätkä, jossa olis vaik filliä lopussa... Mekkala. |
VMM 20.02.2007 22:09:50 (muokattu 20.02.2007 22:11:53) | |
---|
Mun mielestä B52 on todella epäluonnollisen kuuloinen mikki sekä basson että basarin mikitykseen. Verrokkina oli AKG:n D112, joka on samassa hintaluokassa, mutta kuulostaa todella paljon paremmalta. En oikein pystynyt edes ymmärtämään, miksi B52 tuntui tuottavan ihan omituisia EQ-käyriä soundiin: millään etäisyydeltä/suuntauksella homma ei toiminut. Epäilin myös, että mikki oli rikki (tuo oli minulla lainassa). Täällä tuntuu kuitenkin monilla olevan tuon kanssa ihan vastaavia murheita, joten ehkä se vaan on paska mikki. D112 puolessa välissä basaria sen sijaan tuotti jo yksinään oikein tasapainoisen soundin, kunhan suuntauksen sai kohdilleen. |
Mikael 21.02.2007 10:03:53 (muokattu 21.02.2007 10:04:22) | |
---|
Siitä mistä aita on matalin... |
sami_sumea 21.02.2007 11:20:06 (muokattu 21.02.2007 11:21:59) | |
---|
Sanokaas muuten joku muutama hyvä vinkki tuosta 52:sta. Mulla on ongelmana ollut ihan joka kerta se, ettei sitä kirkkautta (saati järkevää sointia, edes metalliin) tahdo löytyä soundista sitten millään tapaa. Viiskakkosesta ei lähde kuin hiton ylikorostettu napsu ja "humahdus" jos sen oikein suuntaa. Muuta siitä ei mun käsittääkseni oikein ole edes mahdollista saada ulos :) Toi napsu sopii kyllä mun mielestä joskus raskaampaan kamaan, alapää kannattaa tehdä sensijaan jostain muualta (triggerillä tai ulkomikillä joka on ruuvattu oikeaan vaiheeseen). Mä tossa viime lauantaina ja sunnuntaina purkitin metallirumpuja, mutta basarisoundia ei vain tahtonut löytyä. Noista esimerkeistä joita imutin tästä, mun mielestä lähtösoundiksi ylivoimaista parhautta tarjosi Kumun 22" nuija kiinni-folderista tuo EV ND868.. Tosta vääntää ihan mitä vaan. Pitää varmaan pistää tollanen hankintaan.. Ulkomikeistä samassa satsissa Shuren KSM32 rokkasi, samoin kuin TLM103 Neumanni. Noista botne, (jos tarvii lisää), EV:stä muu soundi, varmaan tulee hyvä kun vähän equttaa ja kompressoi. ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
Ambitus 21.02.2007 14:40:32 | |
---|
Huomasitkos Antti (ja miksei muutkin) tämän nimimerkki Ambituksen postaaman ansiokkan bassarimikkitestin tossa muutama topiikki sitten: Meinasinkin juuri laittaa nuo linkit tännekin. Kyllä se oma korva kertoo enemmän, kuin muiden puheet. Meidän olisi tarkoitus jatkaa tuota testisessiota, koska siitä jäi kuitenkin aika monta mikkiä pois. Laitanpa sitten sitä lisäsessioo tännekin, kunhan ne saadaan tehtyä! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
dewil 21.02.2007 14:57:11 | |
---|
Viiskakkosesta ei lähde kuin hiton ylikorostettu napsu ja "humahdus" jos sen oikein suuntaa. Muuta siitä ei mun käsittääkseni oikein ole edes mahdollista saada ulos :) ... Mä en tajuu, miten sä aina saat siitä moisen tulokseksi :D Mä oon äänittäny sillä jopa jazzia ja progeakin onnistuneesti. Sen kun sijoittaa oikein, niin siitä saa kyllä oikein mainion lähtökohdan miksiin kuin miksiin. Eihän se mikän flätti oo, mutta eipä basarimikin tule imho ollakkan. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
sami_sumea 21.02.2007 15:42:40 (muokattu 21.02.2007 15:44:24) | |
---|
Mä en tajuu, miten sä aina saat siitä moisen tulokseksi :D No silleen, että sen törkkää bassarin sisään noin 45 asteen kulmassa niin, että se osoittaa nuijan iskukohtaan. Totta kai siitä lähtee muuta(kin) soundia jos sen tökkää jonnekin muualle, mutta tolla tavalla siitä saadaan kunnon örinämetallinapse aikaan :) Hmm, kun tarkemmin mietin, meillä on itse asiassa yhessä proggiksessa nauhoitettuna muistaakseni Beta52:lla ja yhellä Röden NT-3-mikillä aika jazzahtavaakin soundia... Viimeaikoina vaan tullut nauhoiteltua tota metalliräimettä enemmän ku muuta, kai se siitä on jäänyt. ... "Yläpäiden kompressointi tuo mieleen Ruandan kansanmurhan ja botneosastollakin ollaan yleislakossa: laatusubbarini (Tannoy) ei löydä kappaleesta alle kymmenen hertsin taajuuksia, vaikka laskin kuunteluhuoneeni lämpötilan -18C-asteeseen." |
Mikael 21.02.2007 16:29:35 | |
---|
No silleen, että sen törkkää bassarin sisään noin 45 asteen kulmassa niin, että se osoittaa nuijan iskukohtaan. Mä laitan yleensä aina tollasen dynaamisen bassarimikin siihen resokalvon reiän "huulille" niin että kapseli tulee about kalvon kohdalle - en ikinä sinne sisälle. Mistähän toikin tapa on piintynyt... Siitä mistä aita on matalin... |
blueroom 21.02.2007 22:19:08 | |
---|
Mä laitan yleensä aina tollasen dynaamisen bassarimikin siihen resokalvon reiän "huulille" niin että kapseli tulee about kalvon kohdalle - en ikinä sinne sisälle. niin mäkin. Mistähän toikin tapa on piintynyt... luulen että yrität taltioida luonnollisen kuuloista bassorumpua yhdellä mikillä :)
ps. mites mikit? "...isä teki puusta, kusi tuli suusta." |