gorgonoidi 19.02.2007 14:46:25 | |
---|
ninno, mä en kyllä vieläkään ymmärrä miksi dream theatheria pidetään progena? Ninno, mä en kyllä kässää että miten jotkut eivät pidä sitä progressiivisena metallina. |
cruel_destiny 19.02.2007 15:17:43 (muokattu 19.02.2007 15:19:40) | |
---|
Ninno, mä en kyllä kässää että miten jotkut eivät pidä sitä progressiivisena metallina. koska siinä ei ole kauheasti mitään kokeilevia juttuja. Vain ylipidennettyjä biisejä ja egoilua. Se ei muuta sitä faktaa, että se on vain metallia. Älkääkä ymmärtäkö väärin, en pidä dream theatheria paskana bändinä, lahjakkaita soittajia ja varmasti hyvää musiikkia niille jotka sellaisista saundeista pitävät (uskokaa, olen kuunnellu kyllä :)), mutta siltikin on aika turhaa nostaa sen musiikki itseänsä ylemmälle tasolle pelkästään loistavien soittajien ja muutaman hassun sointukulun ja tahtilajin takia. Oikeata progea ei oikeastaan ole enää olemassa, koska kaikki mikä on aidosti uutta, tehtiin jo viimeistään 80-luvun alkuun mennessä. EDIT: dream theatherin progeisuus juuri perustuu muka luotuun erikoisuuteen pitkillä biiseillä ja kikkailulla. Jos tulkitaan esim. pink floydin biisejä, niin ei niiden tarvitse olla yli 10 minuuttisia ollakseen progea. |
Progressor 19.02.2007 15:29:09 | |
---|
Taas tätä vääntöä. Progressiivinen rock on musiikkigenre. Se on saanut nimensä siitä, että se oli edistyksellistä 1970-luvulla. Jos nykyään tehdään samanlaista musiikkia, niin sitä voi aivan hyvin sanoa progressiiviseksi rockiksi, vaikka se ei olisikaan oikeasti "progressiivista". Eihän moderni taidekaan ole enää niin kovin modernia, mutta silti sitä kutsutaan sillä nimellä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
gorgonoidi 19.02.2007 15:57:25 (muokattu 19.02.2007 15:59:54) | |
---|
cruel_destiny:n selostus on hyvä, mutta se ei muuta sitä faktaa että olen toista mieltä. Oikeata progea ei oikeastaan ole enää olemassa, koska kaikki mikä on aidosti uutta, tehtiin jo viimeistään 80-luvun alkuun mennessä. Pakko sanoa, mutta jos ne pitkät biisit ja tahtilajit eivät progea tee niin sekö sitten että se on tehty 70 -luvulla? |
bedlam 19.02.2007 21:13:52 | |
---|
Oikeata progea ei oikeastaan ole enää olemassa, koska kaikki mikä on aidosti uutta, tehtiin jo viimeistään 80-luvun alkuun mennessä. No höpö höpö. Kyllä ne 70-luvun progebänditkin vaikutteita musiikkiinsa ottivat. Aina on vaikutteita ollut ja niitä otettu, mikä nyt on originellia musiikkia ja mikä ei. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
cruel_destiny 19.02.2007 21:16:32 | |
---|
No höpö höpö. Kyllä ne 70-luvun progebänditkin vaikutteita musiikkiinsa ottivat. Aina on vaikutteita ollut ja niitä otettu, mikä nyt on originellia musiikkia ja mikä ei. tarkotankin, että mitä uutta dream theather on tuonut musiikkiinsa? |
mikainen 19.02.2007 21:17:49 | |
---|
Taas tätä vääntöä. Progressiivinen rock on musiikkigenre. Se on saanut nimensä siitä, että se oli edistyksellistä 1970-luvulla. Jos nykyään tehdään samanlaista musiikkia, niin sitä voi aivan hyvin sanoa progressiiviseksi rockiksi, vaikka se ei olisikaan oikeasti "progressiivista". Eihän moderni taidekaan ole enää niin kovin modernia, mutta silti sitä kutsutaan sillä nimellä. Minä olen kuvitellut, että nimi tulee siitä, että biisit ovat (usein) progressiivisia, eteenpäinmeneviä. Eli ei vuorotella ja toisteta säkeistöä ja kertosäettä vaan tulee c-osa ja d-osa jne... eikä siitä, että se oli edistyksellistä. Voisihan mitä vaan uutta musiikkia kutsua edistykselliseksi aikansa. |
gorgonoidi 19.02.2007 21:20:59 (muokattu 19.02.2007 21:21:20) | |
---|
tarkotankin, että mitä uutta dream theather on tuonut musiikkiinsa? On tuota hieman vaikea ottaa todesta. Ei se Images and Words mitään suoraa kopiointia kyllä mistään ole koskaan ollutkaan. Bändillä on myös hyvin omansa kaltainen diskografia. Värikäs, mutta ailahteleva, minusta. |
tarkotankin, että mitä uutta dream theather on tuonut musiikkiinsa? Ensimmäinen suositumpi bändi, joka kuulosti vuoronperään Yesiltä ja Metallicalta? En minä tiedä, mutta sitähän minäkin tarkoitin, että mitä "uutta" sitten suurin osa 70-progebändeistä toi musiikkiin? Toisiltaanhan nekin vaikutteita ottivat. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Progressor 19.02.2007 21:42:34 (muokattu 19.02.2007 21:58:44) | |
---|
Minä olen kuvitellut, että nimi tulee siitä, että biisit ovat (usein) progressiivisia, eteenpäinmeneviä. Eli ei vuorotella ja toisteta säkeistöä ja kertosäettä vaan tulee c-osa ja d-osa jne... eikä siitä, että se oli edistyksellistä. Voisihan mitä vaan uutta musiikkia kutsua edistykselliseksi aikansa. Voi olla noinkin. Mutta yhtä kaikki, jos tänä päivänä tehdään uutta musiikkia, joka kuulostaa Yesiltä tai King Crimsonilta, niin se on progea, olipa se sitten oikeasti edistyksellistä tai ei. Sen genren nimi nyt vain sattuu olemaan progressiivinen rock, ja sillä selvä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
cruel_destiny 19.02.2007 22:01:02 | |
---|
Ensimmäinen suositumpi bändi, joka kuulosti vuoronperään Yesiltä ja Metallicalta? En minä tiedä, mutta sitähän minäkin tarkoitin, että mitä "uutta" sitten suurin osa 70-progebändeistä toi musiikkiin? Toisiltaanhan nekin vaikutteita ottivat. joo, mutta nyt sä tavallaan hyppäät mun pointin ohi puhumalla vaikutteista, mä puhun uuden tuomisesta. Eiköhän 60- ja 70-luvun bändit ottaneet uuden tekniikan ja elektroniikan aika vahvasti mukaansa? Tätä katottaessa progena voitaisiin puhua myös psyketrancea, joka oikeasti käyttää uusia asioita ja on musiikillisesti lähempänä pink floydia ja king crimsonia kuin DT. DT ei ole millään kantilla katottuna progea, ellei sitä ala kutsua sillä, jolloin aiemmin käytetty merkitys sanalle proge häviää. |
Progressor 19.02.2007 22:08:00 | |
---|
joo, mutta nyt sä tavallaan hyppäät mun pointin ohi puhumalla vaikutteista, mä puhun uuden tuomisesta. Eiköhän 60- ja 70-luvun bändit ottaneet uuden tekniikan ja elektroniikan aika vahvasti mukaansa? Tätä katottaessa progena voitaisiin puhua myös psyketrancea, joka oikeasti käyttää uusia asioita ja on musiikillisesti lähempänä pink floydia ja king crimsonia kuin DT. DT ei ole millään kantilla katottuna progea, ellei sitä ala kutsua sillä, jolloin aiemmin käytetty merkitys sanalle proge häviää. Olet tainnut jättää pari viimeisintä kirjoitustani täysin huomiotta? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
cruel_destiny 19.02.2007 22:11:46 | |
---|
Olet tainnut jättää pari viimeisintä kirjoitustani täysin huomiotta? ja sä taisit skipata multa? ite pysyttelen kannassani ettei nykypäivänä ole varsinaista progemusiikkia, vain sitä jäljittelevää. |
gorgonoidi 19.02.2007 22:12:18 | |
---|
Mulle tää menee nyt jo liian progeks etten enää ymmärrä. Aevan samah. |
Milkop 19.02.2007 22:13:13 | |
---|
Pojat pojat, riita poikki. Jokainen kuunnelkoon mitä haluaa ja jos joku nyt sattuu olemaan eri mieltä, niin ei siitä tarvinne oikeusjuttua nostaa. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49 |
gorgonoidi 19.02.2007 22:13:33 (muokattu 19.02.2007 22:30:57) | |
---|
ja sä taisit skipata multa? ite pysyttelen kannassani ettei nykypäivänä ole varsinaista progemusiikkia, vain sitä jäljittelevää. Pittääpi kysyä, että mitä mieltä ole King Crimsonin nykyajan tuotannosta? Progea vai ei? E: Jeps, eli: 1. King Crimson 2. Jehtro Tull 3. Camel 4. Rush 4. Dream Theater 5. Ved Buens Ende 6. Kuha 7. Wigwam (eli tämän hetkenhän lempparit ne ovat) Ja kukaan ei sano "Tuo ei ole progea!" :D |
Progressor 19.02.2007 22:20:47 | |
---|
Äh. Turhaa vääntöä taas. Minä olen sitä mieltä, että progen ei tarvitse olla progressiivista. Muut sanokoot, mitä lystäävät. Palataanpa aiheeseen. Tässä on minun tämänhetkinen top-5:ni: - Rush - Yes - IQ - Genesis - Iona Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
JC 19.02.2007 22:22:49 | |
---|
ite pysyttelen kannassani ettei nykypäivänä ole varsinaista progemusiikkia, vain sitä jäljittelevää. Eikö tuossa ajatuksessa ole pieni sudenkuoppa, kun tarkastellaan vanhoja progebändejä ja niiden tuotantoa? Huomataan pian, että niilläkään ei ole kuin muutamia oikeasti progressiivisia biisejä, ja lopputuotanto on vain niitä jäljittelevää musiikkia. Tuskin yksikään bändi tai artisti onnistuu uusiutumaan joka biisin jälkeen, ja silti kutsumme heidän musiikkiaan progeksi. Progen täytyy siis olla muutakin kuin vain alati uutta luovaa musiikkia. |
gorgonoidi 19.02.2007 22:27:07 | |
---|
- Iona Tää on muuten ihan mielettömän kova! Kiitos että muistutit! Tutustuin joskus kun etsin folkahtavaa progea ja sun muuta, mutta painui sitten unholaan. |
cruel_destiny 19.02.2007 22:28:24 | |
---|
katos JC laitto aika pahan. En kuitenkaan halua jatkaa enää, ettei modet suutu, kun alkaa pörrää juttu paikoillaan, miitissä sitten vaikka. Ja nykyajan King Crimson on ihan loistavaa ja vieläkin progea, koska loivat silloin aikoinaan uutta... :D oma top 5: 1. Pink Floyd 2. King Crimson 3. Yes 4. Camel 5. WigWam |