kivi 18.12.2003 11:43:55 | |
---|
600e = "Kivi -hinta" :) Ei, kyllä se oli Huttusella, eikä Lassin kanssa loputtomiin voi tinkiä. :-) Mutta siis, 600 eurolla noita on nähnyt. 800 eurolla tuollaisen saa jo Kiviojalta tai Kitarapajasta tms. "kalliista" paikasta. |
askomiko 18.12.2003 11:44:54 | |
---|
Voi olla. Kaikkee sitä tuleekin tyhmäiltyä. |
kivi 18.12.2003 11:46:16 (muokattu 18.12.2003 11:47:00) | |
---|
>>Mie ostin omani 250 erkillä, remontoin, ja möin jollain 375:llä. Minkäs teet kun tyhmä oon. Tottakai mää siitä tonnin olisin ottanu, jos joku tyhmä ois tarjonnu. >Mä aikoinaan olisin ostanut sinun JMP:n. 700 euroa pyysit siitä, mutta et kuitenkaan myynyt, kun sulla oli varaa pitää se itse. Eikö ole näin? Noin muistan minäkin. Olisin mäkin Askomikolta sen 375 eurolla ostanut pois, ihan vaikka vaan saadakseni kaksi stäkkiä käyttöön :-) (Neljä 4x12"-kaappia lavalle. Vanha nuortuu.) |
booster 18.12.2003 11:53:36 | |
---|
Voi olla. Kaikkee sitä tuleekin tyhmäiltyä. No olenpa minäkin tyhmä. Taidan kärrätä kaikki kamani Pelastusarmeijan Joulupataan ilmaiseksi ja siirtyä vaikka nokkahuilun soittoon niin säästyn tyhmyyksiltä jatkossa. Myydään JMP-marsu, katso Tori.
Ostetaan Jubilee-marsu, tarjoa. |
kivi 18.12.2003 12:03:57 | |
---|
No olenpa minäkin tyhmä. Taidan kärrätä kaikki kamani Pelastusarmeijan Joulupataan ilmaiseksi ja siirtyä vaikka nokkahuilun soittoon niin säästyn tyhmyyksiltä jatkossa. Sarkasmia? Ironiaa? Myy toki tonnilla, jos siihen hintaan saat kaupaksi. Eihän toi oo mikään hinta, kun katsoo miten järjettömissä hinnoissa uudet pyörii. Ostakaa ihmiset uusia Matchlesseja, Bognereita ym. että saadaan niitä käytettynä halvalla liikkeelle... :-) |
booster 18.12.2003 12:14:40 | |
---|
Sarkasmia? Ironiaa? Tuntuu olo vaan tyhmältä tuon askomikon kommentin jäljiltä. Että mulle ei myynyt seitsemälläsadalla, mutta jollekin muulle olis lähtenyt alle neljänsadan. No, vuosi sitten mä kyllä kuolasin noiden JMP-marsujen perään niin että ei mitään rajaa. Silloin olin töissäkin koulun ohella, ei ollut niin tiukkaa rahan kanssa kuin nyt. Silloin olisi pitänyt olla realisti, nähdä että firma on sukeltamassa ja jättää marsut ostamassa. Kyllä mä sillä JCM:lläkin komeasti olisin pärjännyt. Mutta katotaan nyt miten käy. En mä ketään tässä ole mielestäni viilamassa linssiin kumminkaan. Myydään JMP-marsu, katso Tori.
Volle 18.12.2003 12:15:05 | |
---|
Tuosta Blues DeVillestä joku voisi antaa jotain mielipidettä myös..? Soittelin kaverin Blues Devillellä pari viikonloppua taaksepäin niiden reenikämpällä jammaillessamme. En hirveästi säädellyt namiskoita ja hakenut saundia, eikä siihen juuri tarvettakaan ollut, mikä on tietenkin positiivista. Liian montaa laitetta säätäessä on mennyt hermot. Ihan ok:lta rokkimenolta se kuulosti. Vahvistimesta pikkusärö ja eteen boss sd-1 oli hyvä yhdistelmä. Jostain syystä ääni meni huonoksi vahvarin omaa gaini-nappia isommalle vääntäessä. Blues devillen puhtaitahan on kai kehuttu enemmän kuin ruttuja, mutta puhtaita en tullut valitettavasti kokeilleeksi. Enemmän diggailen silti takaa suljetusta kaiutinsysteemistä. Tämähän on takaa avoin, kuten monet muutkin kompot. Kotikäyttöön varmaan aika huono. Painaa paljon, on iso ja ruma ja jumalattoman äänekäs. Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
askomiko 18.12.2003 13:11:14 | |
---|
Tuntuu olo vaan tyhmältä tuon askomikon kommentin jäljiltä. Sehän siinä tyhmää olikin, etten myynyt sinulle. Ja sitten kun kerrankin sain pidettyä myyntipäätöksen niin sulla oli jo tuo omasi. |
booster 19.12.2003 18:02:10 | |
---|
Trademark 60 oli jonkinlainen pettymys.. Sain siitä kyllä hyvät (tai neutraalit) puhtaat ja mättösärön, mutta sellaista rokkirosoa/pikkusäröä en siitä kyllä löytänyt. Tuo Jubilee -marshall taitaa olla valintani. Joko combo tai nuppi. Minkälaisen jalkakytkimen siihen saa? Onko 50 ja 100-wattiset pelit samanlaisia muuten paitsi tehoiltaan? Myydään JMP-marsu, katso Tori.
kivi 19.12.2003 18:37:57 | |
---|
Tuo Jubilee -marshall taitaa olla valintani. Joko combo tai nuppi. Minkälaisen jalkakytkimen siihen saa? Onko 50 ja 100-wattiset pelit samanlaisia muuten paitsi tehoiltaan? Miksi? Silver Jubilee on samalla tavalla hyvä kuin JMP, ainoastaan mastervolyymin verran JMP:tä huonompi (soundia huonontamatonta masteria ei oo keksittykään). Luopuisit siis JMP:stä ostaaksesi korviketuotteen? Mieti vielä. Keinokuorma on hyvä ratkaisu. |
booster 19.12.2003 20:05:38 | |
---|
Miksi? Silver Jubilee on samalla tavalla hyvä kuin JMP, ainoastaan mastervolyymin verran JMP:tä huonompi (soundia huonontamatonta masteria ei oo keksittykään). Luopuisit siis JMP:stä ostaaksesi korviketuotteen? Mieti vielä. Keinokuorma on hyvä ratkaisu. Keinokuorma olisi hyvä ratkaisu - mutta kun alkuasetelmaan kuuluu se, että jostain olisi rahaa saatava, eikä toisinpäin. :) Keinokuorman hinta ylittää mun kuukauden brutto-tulot. Olisi tietysti kiva päästä kokeilemaan Jubileeta ennenkuin pistän JMP:n menemään, niin tietäisi vähän mihin on ryhtymässä. Mutta kyllä nyt tuo rock-dinosaurus varmaan joutuu lähtemään, jos Jubilee ei sitten miellytäkään, niin joku vähän pienempi combo. Voihan se tietty olla, että kun huomenna menen sitä näyttämään ja kuulen sen taas jyrähtävän, niin en pysty siitä lupumaankaan. Myydään JMP-marsu, katso Tori.
kivi 19.12.2003 23:21:54 | |
---|
Olisi tietysti kiva päästä kokeilemaan Jubileeta ennenkuin pistän JMP:n menemään, niin tietäisi vähän mihin on ryhtymässä. No, mä olen soittanut paljon molemmilla, 50W JMP:llä ja 25/50 Jubileella. JMP:ssä on koko marsuperheen paras ja tanakoin puhdas, josta saa efektipedaalilla kuin efektipedaalilla mitä vain, Jubileessa saa itse vahvistimestakin sellaisen JCM-henkisen marshall-honotussärön siihen lisäksi - mutta silloin tingitään puhtaasta. Mitenkäs, mun JMP:ni kuulostaa todella hyvältä volyymi ykköselläkin - eikö sun? Isoa hanaa ei oikeastaan arkikäytössä tarvi, joskus äänitystilanteessa on kyllä kiva läväyttää "karstat pois koneesta". |
booster 19.12.2003 23:51:02 | |
---|
No, mä olen soittanut paljon molemmilla, 50W JMP:llä ja 25/50 Jubileella. JMP:ssä on koko marsuperheen paras ja tanakoin puhdas, josta saa efektipedaalilla kuin efektipedaalilla mitä vain, Jubileessa saa itse vahvistimestakin sellaisen JCM-henkisen marshall-honotussärön siihen lisäksi - mutta silloin tingitään puhtaasta. Kiitoksia. Haku ei toimi joten mielipiteet ovat kullanarvoisia, vaikkakin olen jonkun verran kahlannut tätä palstaa tuolta lopusta käsin. Mutta Jubileessa on jollain tapaa JMP:n puhtaisiin verrattavat puhtaat? Mitenkäs, mun JMP:ni kuulostaa todella hyvältä volyymi ykköselläkin - eikö sun? Isoa hanaa ei oikeastaan arkikäytössä tarvi, joskus äänitystilanteessa on kyllä kiva läväyttää "karstat pois koneesta". Heh. Kyllähän se melko pienelläkin kuulostaa ihan hyvältä - mutta parhaimmillaan mielestäni se on vasta kun se on säröytymässä, siinä 3:n päälle. Tässä kun hehkuttelee niin alkaa miettimään että onko myynti sittenkään järkevää. :) Kiva vaan olisi, jos olisi 1x12 -kokoinen combo, jossa olisi eri kanavilla JMP puhdas, JMP:n pikku-rokkisärö ja kolmantena kanavana BOSS DS-1 + JMP. Ja tietysti noin 500 euron hintaan. Tuollaista ei tietenkään ole, mutta mahtaisinko Jubileesta löytää hyvän puhtaan ja hyvän rokkisärön? No, nyt alkaa ajatus harhaileen siihen malliin että on parasta lopettaa tänne kirjoittelu. :) Kiitoksia mielipiteistä tähän asti! Myydään JMP-marsu, katso Tori.
kivi 20.12.2003 00:03:37 | |
---|
Mutta Jubileessa on jollain tapaa JMP:n puhtaisiin verrattavat puhtaat? Putkista riippuen aika liki. Mutta ei ihan, mastervolyymin mukaanlaittaminen syö aina sen verran soundia. Ja jos taas käännät masterin täysille, olet menettänyt sen edun, eikä soundi oo siltikään _ihan_ sama. Sitäpaitsi samat putket ei tee parasta puhdasta ja parasta säröä. mutta parhaimmillaan mielestäni se on vasta kun se on säröytymässä, siinä 3:n päälle. Parhaimmillaan, joo. Kyllä sen kolmoseen saa keikalla kääntää, jos on hyvä lava. Tässä kun hehkuttelee niin alkaa miettimään että onko myynti sittenkään järkevää. :) Ei tietenkään oo. Mutta sehän oli alusta asti selvä, ja teet niinkuin tahdot. 25/50 Silver Jubileita muuten saa edelleen silloin tällöin kahteen vanhaan tonniin. Kiva vaan olisi, jos olisi 1x12 -kokoinen combo, jossa olisi eri kanavilla JMP puhdas, JMP:n pikku-rokkisärö ja kolmantena kanavana BOSS DS-1 + JMP. Ja tietysti noin 500 euron hintaan. Tuollaista ei tietenkään ole, mutta mahtaisinko Jubileesta löytää hyvän puhtaan ja hyvän rokkisärön? Et ihan samalla kertaa. Sen sijaan nykyisestä JMP:stäsi ne löydät, valitsemalla hyvän, "läpikuultavan" overdrive-pedaalin. Suosittelen esim Vox Distortion Boosteria, Ibanez tubescreamer ts7 tai ts10 -malleja ja mahdollisesti myös Boss Super Overdrivea kokeiltavaksi. DS1 taitaa olla se oranssi distortion, eikö vain? Se ei mun mielestäni oo paras marsun kaveri, se värittää hiukan liikaa. Mutta hyvät metallicat siitä saa :-) No, nyt alkaa ajatus harhaileen siihen malliin että on parasta lopettaa tänne kirjoittelu. :) Kiitoksia mielipiteistä tähän asti! Eipä mit'n. Älä myy hätäisesti. |
booster 22.12.2003 13:23:49 | |
---|
Ei tietenkään oo. Mutta sehän oli alusta asti selvä, ja teet niinkuin tahdot. 25/50 Silver Jubileita muuten saa edelleen silloin tällöin kahteen vanhaan tonniin. Heh, ilmoittele minulle ihmeessä jos näet. Eipä mit'n. Älä myy hätäisesti. En toki. Olen nyt pistänyt Jubileen hakuun, varsinaiseen kaupan tekoon on pari viikkoa, mieli muuttuu hetken välein, mutta kyllä tuosta nyt melkein on luovuttava.. Myydään JMP-marsu, katso Tori.
Volle 22.12.2003 14:35:33 | |
---|
Toiset ne meinaa hankkiutua kamoistaan eroon. Minä se vaan sitten eilen ostin taas uuden tai oikeastaan pirun vanhan. Nimittäin Laneyn 60 wattisen plexi -henkisen nupin. Säädöt ja inputit ovat ihan samat ja etu- ja takalevyt valkoista muovia. Saundimaailmasta en osaa vielä sanoa kuin puhtaiden osalta, koska ei ollut mahdollisuutta luukuttaa. Kuvaa vastaavasta löytyy esim. täältä: http://www.ampaholics.org.uk/lanney_plexi_60.htmPidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista. |
Haa, pakko työntää omat likaiset näpit tuohon JMP -soppaan. Sain oman 50 wattisen 1976 vuoden JMP:n jokin aika sitten huollosta. Eiku nuppi kiinni, molempien linkitettyjen kanavien volyymit sinne 6-7 hujakoille, ja se on siinä! Soundi oli itseasiassa paljon parempi kuin mitä kuvittelin sen olevan. En edes vaivautunut käyttämään SD-1:stä koska vahvari säröytyi itse jo niin upean kuuloisesti. Hankin omani 250 euron hintaan johon vielä päälle huoltoon ja putkiin semmoiset 100 euroa, eli ei paha. Tästä en kyllä ihan helpolla luovu, Laneyn AOR50 nuppi saattaa tulla myyntiin... Ja kiitos Mikolle putkista, hyvin pelaa! ...niin, ja se kuumien putkien haju on upea! |
booster 26.12.2003 15:53:41 | |
---|
Bumps. Mielipiteitä otetaan edelleen vastaan. Myös ehdotuksia saa esittää. Olen sillä kannalla, että joku 1x12" combo olisi paras, helppo roudailla ja tarvittaessa saisi sitten 4x12" -skobeen kiinni. Jubilee-marsu minulla on edelleen haussa, eli sana kiertämään jos joku tuntee sellaisen myyjän. Ostetaan Jubilee-marsu, tarjoa. |
kivi 26.12.2003 18:02:47 | |
---|
sillä kannalla, että joku 1x12" combo olisi paras, helppo roudailla ja tarvittaessa saisi sitten 4x12" -skobeen kiinni. Marshallin 2x12" kuulostaa paremmalta, eikä oo sen pahempi roudata. Kaappi kulkee yhdellä kädellä, nuppi toisessa. |
Dinorocker 26.12.2003 18:46:59 (muokattu 26.12.2003 18:55:45) | |
---|
Eikös Jubilee, tämä silver tolex-malli ole vähän niinkuin JCM900? edit: ja 900 on kanssa hyvä Perkele College of Music |