sonic77 09.02.2007 12:12:56 | |
---|
Myönnän itsekin joskus syyllistyneeni siihen, että olen soittanut kiippareilla pitkät pätkät jotain biisiä eri aselajista, kuin muut, kun monitorointi ei ole ollut kohillaan ja lähdössä on kuullut/muistanut sävellajin väärin Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |
baron 09.02.2007 12:37:56 | |
---|
Myönnän itsekin joskus syyllistyneeni siihen, että olen soittanut kiippareilla pitkät pätkät jotain biisiä eri aselajista, kuin muut, kun monitorointi ei ole ollut kohillaan ja lähdössä on kuullut/muistanut sävellajin väärin Ai, meillä taas on tapahtunut niin että koko muu bändi on soittanut väärää piisiä tai oikeaa piisiä väärässä sävellajissa. COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
lukkari 09.02.2007 12:54:16 | |
---|
Aikoinaan mentiin kemistä rovaniemelle ja kuunneltiin vähän aikaa kun laveenin pändi treenas. Sitten kerrottiin niille ,että teillä alkaa tänä iltana kemissä. Tuli niille vähän kiire. |
ware 09.02.2007 13:49:30 | |
---|
Oli muistaakseni vuosi -87, paikkana Oijärvi Sampola. Oli tullut otetuksi hiukan liaan vähän nestettä mukaan.... joten sovimme paikallisen keppanabaarin kanssa joka oli n. 400-500m talolta, että kun tulemme tauolle niin on aina valmiina 12 keppanaa pöydässä.... ettei tarvi jonotella.....kiire ku oli... tätä jatku illan (kolme taukoo).... viimeisellä setillä soitimme bella ciao humppaa... ajattelin lopetella biisä... ja etsin katseellani basistia... oli "vetäytynyt" oikealle verhon taakse jossa.......... housut nilkoissa lorotteli nurkkaan....... ei hätää....vielä yx säkeistö ja sit lopetettiin... ilta loppui kohtapuolen...hain baarista ison pommakki pullon ja tyhjäsin sen ulos suunnilleen.... sitten pullo lavan nurkkaan kyljelleen ilman korkkia.... läpi meni:)) Morkkis iski päälle.... menin "roudaus" ovelle tupakille, nojailin käsiini ja kiroilin itsekseni... Järjestysmies tuli paikalle ja sanoi mulle että pojat sitte veti keikan.... mulla oli v-käyrä katossa ja sanoin että jos on kuule jotain asiaa, niin soita toimistolle...... maanantaina soi puhelin ennen puoltapäiväää... toimistolta tietenkin... ajattelin että tili meni jne... mutta kuis kävi... "liimatainen" sano että Sampolasta soittivat... tykkäsivät bändistä niin että vaihdetaan toi kahden viikon päässä oleva keikka samopolaan.......... oli kuulemma niin tosi hyvä Bändi... että näinkin voi käydä.... |
korgie 19.02.2007 11:29:07 (muokattu 19.02.2007 11:29:34) | |
---|
Myönnän itsekin joskus syyllistyneeni siihen, että olen soittanut kiippareilla pitkät pätkät jotain biisiä eri aselajista, kuin muut, kun monitorointi ei ole ollut kohillaan ja lähdössä on kuullut/muistanut sävellajin väärin Mulla on yhdessä syntikassa pitchbend-vipu sillätavalla rikki että toiselta puolelta se ei palaudu itsekseen. Yleensä tästä ei ole ollut ongelmaa, kun ei sitä vipua juurikaan tule käytettyä ja se kyllä pysyy "nollassa" kun sen kerran siihen asettaa eikä sitä töni millään. Kerran sitten soitettiin jotain ihan tuttua biisiä ja sen vähän mitä monitorista kuuli, ihmettelin että mikä kumma on kun tuntuu siltä kuin soittaisin kokoajan vääriä sointuja... piti oikein luntata nuoteista ja tarkistaa ettei synassa ole mikään transponointi päällä.. sitten vasta lopulta huomasin että se pitchbend-vipu oli hiukan vinossa... :) Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
half 19.02.2007 12:26:56 | |
---|
Olin vuosia sitten hääkeikalla tavallaan bassovahvistuksena bändissä, jossa oli ennestään kiipparisti, kitaristi ja naispystö. Kiipparistin piti laulun vuoksi transponoida nappulalla häävalssi cm:stä dm:ään. Aloitettaessa kysyin häneltä, että kai nostit sävelaskeleen, johon tämä tiuskaisi tottakai. Vaan kun ei ollutkaan, jolloin me kitaristin kanssa seurasimme perässä, jolloin kiipparisti nosti ja taas päinvastoin jne. Solisti luovi sinne tänne ja eikun biisi poikkki ja uudestaan käyntiin. Tuli komea häävideo. |
humppahanuristi 19.02.2007 15:49:10 | |
---|
Ainahan niitä kömmähdyksiä sattuu. Joskus joku unohtaa lähteä laulamaan silloin kun piti tai sitten soittamaan sooloa. Tai sitten pitää vähän pyytää apua: " et viiti vähän viheltää alkuun, kun ei muistu mieleen." Normaalia on kuitenkin se, että virheitä tulee. Kaikkihan sitä humppaa haluaisivat soittaa mutta ei sitä kaikki vaan osaa. |
Ukko 19.02.2007 15:51:35 | |
---|
Olin vuosia sitten hääkeikalla tavallaan bassovahvistuksena bändissä, jossa oli ennestään kiipparisti, kitaristi ja naispystö. Kiipparistin piti laulun vuoksi transponoida nappulalla häävalssi cm:stä dm:ään. Aloitettaessa kysyin häneltä, että kai nostit sävelaskeleen, johon tämä tiuskaisi tottakai. Vaan kun ei ollutkaan, jolloin me kitaristin kanssa seurasimme perässä, jolloin kiipparisti nosti ja taas päinvastoin jne. Solisti luovi sinne tänne ja eikun biisi poikkki ja uudestaan käyntiin. Tuli komea häävideo. Toi oli jo aika paha, etenkin häävalssiksi :) |
Ainahan niitä kömmähdyksiä sattuu. Joskus joku unohtaa lähteä laulamaan silloin kun piti tai sitten soittamaan sooloa. Just kävi lauantaina niin, että olin aivan ajatuksissani ja piti alkaa laulamaan soolon jälkeen. Kys biisissä tulee siinä kohti just soittimilla tauko, johon laulu tulee tyhjän päälle. Jotenkin kummasti oottelin sooloa, vaikka sehän siis just soitettiin. Laulua ei siis kuulunu, joten biisi loppu mukavasti tuohon, ikäänkuin seinään. Olin toisaalta kyllä kipeäkin, että ajatus ei ihan kulkenu, niinku olis pitäny. Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään. |
korgie 19.02.2007 16:20:52 | |
---|
Ainahan niitä kömmähdyksiä sattuu. Joskus joku unohtaa lähteä laulamaan silloin kun piti tai sitten soittamaan sooloa. Vielä parempia on nää kun ei oo soolo"vuoroja" tarkkaan etukäteen sovittu vaan yritetään katsekontakteilla pelata... sitten kun lähteekin kitaristi ja kiipparisti yhtaikaa soittamaan sooloa... parhaassa tapauksessa vielä molemmat lopettaa parin ekan nuotin jälkeen antaakseen "tilaa" toiselle. :) Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
baron 19.02.2007 16:51:58 | |
---|
Vielä parempia on nää kun ei oo soolo"vuoroja" tarkkaan etukäteen sovittu vaan yritetään katsekontakteilla pelata... sitten kun lähteekin kitaristi ja kiipparisti yhtaikaa soittamaan sooloa... parhaassa tapauksessa vielä molemmat lopettaa parin ekan nuotin jälkeen antaakseen "tilaa" toiselle. :) Ai, meillä on se systeemi, että töppäsi kuka tahansa, kiipparisti paikkaa. Kerran teknisen vian takia kiippari lakkasi kesken piisin toimimasta ja kiipparisoolon kohdalla piisin loppui kuin seinään, kukaan ei voi paikata kiipparistia! COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
EP 19.02.2007 17:12:57 (muokattu 19.02.2007 17:13:47) | |
---|
Ai, meillä on se systeemi, että töppäsi kuka tahansa, kiipparisti paikkaa. Kerran teknisen vian takia kiippari lakkasi kesken piisin toimimasta ja kiipparisoolon kohdalla piisin loppui kuin seinään, kukaan ei voi paikata kiipparistia! No, hoho! Kai nyt se paikkaa joka töppääkin. 8oO ..se on ammattitaitoa kehittävää, että osaa virheensä peittää! |
etke y 19.02.2007 17:20:13 | |
---|
Aissss....nauratti ääneen ja vielä työpaikalla, kaverit ihmettelee :) Kyllähän tuommoinen monta kertaa keventäisi niin kuivakkoja turhantärkeitä juhlapuheita. Ai niin, tuli mieleen tuo Halsuan Masalan leirintäalue. Siellä ainakin taannoin pidettiin tansseja ja lavaa kuvasi videokamera ja mikit oli siinä lavan etureunassa. Kamerasta lähti livekuva karavaanialueen sähkötolppien antennipistokkeisiin sekä takapubiin. Eihän me sitä hoksattu siinä kun ekaa kertaa käytiin. Roudauksen aikana oli tietenkin sitä tavallisen rentoa soittajien herjanheittoa. Tuskin oli lapsiperheille sopivaa lähetystä se :) Sama vika on muuten Tallink Galaxylla. Kuva ja ääni menee hytteihin myös silloin, kun ravintola on kiinni, eli silloin kun esim. roudataan... |
ulipalsternak 24.02.2007 18:08:37 (muokattu 24.02.2007 18:11:26) | |
---|
Voi persuti! Varmaan kymmenen kertaa lukenut ton otsikon, "Anssi Kelan kömmähdykset",kun oon äkkiseltään noita otsikoita vilassut. Pikku lukihärö ;( Edit: No niin ja nyt vasta,kun luin noita aikasempia kirjotuksia,huomasin,että joku muu oli lukenut samalla tavalla väärin. |
KoskPaavo 24.02.2007 23:13:41 | |
---|
Vielä parempia on nää kun ei oo soolo"vuoroja" tarkkaan etukäteen sovittu vaan yritetään katsekontakteilla pelata... sitten kun lähteekin kitaristi ja kiipparisti yhtaikaa soittamaan sooloa... parhaassa tapauksessa vielä molemmat lopettaa parin ekan nuotin jälkeen antaakseen "tilaa" toiselle. :) Mun "urallani" on noin käynyt h-tin monta kertaa ja siinä tilanteessa vaan oon kuvitellut olevani "Procol Harum"in urkuri , "Whiter shade of pale"-biisissä ,joka vetää "vähän vaimennetusti" toista melodiaa. Ei se kiippareilla mitään kovin vaikeaa ole. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
korgie 25.02.2007 12:53:50 | |
---|
Olin vuosia sitten hääkeikalla tavallaan bassovahvistuksena bändissä, Bassovahvistuksena... hyvä ettet sentään bassovahvistimena. :) Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
Lennu 25.02.2007 14:05:40 | |
---|
Ei sattunut itselle, mutta aattelin kertoa, kun on taas niin "kerran roudari aina roudari"-fiilis. Eilen putosi, tai oikeestaan kaatui bändiltä rumpumonitori, ja kukas siinä sattui istumaan ihan lavan vieressä muu kuin minä, joka sain otettua siitä kopin. Hyvä että sain, ei mennyt rikki. On ilo olla avuksi. - onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä?
- riippuu vähän mitä juo. |
oivasorsa 25.02.2007 17:30:03 | |
---|
Tässä nyt pari kertaa on tullut spiikattua tuossa puoli kolmelta, että hyvää illan jatkoa...ravintolahan on auki vielä puoli neljään. Molemmilla kerroilla asiasta oli olevinaan varmaa tietoa, mutta valomerkki tuli heti spiikin jälkeen. |
korgie 25.02.2007 18:57:09 | |
---|
Tässä nyt pari kertaa on tullut spiikattua tuossa puoli kolmelta, että hyvää illan jatkoa...ravintolahan on auki vielä puoli neljään. Molemmilla kerroilla asiasta oli olevinaan varmaa tietoa, mutta valomerkki tuli heti spiikin jälkeen. Yhdessä ravintolassa missä tuli joskus takavuosina vedettyä karaokea, ihmettelin usein kun olin lopettavinani karaoken mahdollisimman tasan tarkkaan puoli kolme, niin ravintolahenkilökunta laittoi vielä sen jälkeen hetkeksi musaa soimaan talon laitteista ja myi kaljaa ym. Kerran sitten tulin kysäisseeksi baarimikolta, onko toi seinäkello tarkoituksella 5min jäljessä; tuli vain hiljainen vastaus "joo". Enpä sitten viitsinyt kysellä sen enempää, mutta selväähän se on: Kun on "vahingossa" kello jäljessä eikä kukaan ole huomannut sitä, voidaan vielä tehdä muutama minuutti viimehetken myyntiä virallisen valomerkkiajankohdan jälkeen. Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
artope 26.02.2007 09:48:24 | |
---|
Ja tästä kömmähti mahdollisesti... jos ehdin... "pannaanks menee, vai mennääks baariin" |