cortti 28.01.2007 18:29:19 | |
---|
Latailin netistä muutamia kappaleita ja ainakin minusta ne kuulostivat hyvältä. Close To The Edge oli kuin luotu sinfoniaorkesterille. Ainoa miinus että kappale oli vain reilu 10 min, olisi saanut olla huomattavasti pidempi. Kappaleessa ei laulettu, vaan viulut hoitivat "laulun". I've Seen All Good People oli kuorolaulu ja sekin toimi mielestäni hyvin. Soonissa viulut hoitivat Andersonin sanat, ja tulos on sanattoman kaunista minusta. Heart Of The Sunrise oli tosi jylheä. Siitä tulee tosin ISO miinus että Andersonin laulamisen hoiti Steven kitara. Kuvitelkaa moinen kappale vaikka kuoron esittämänä. Owner Of A Lonely Heart on ehkä suurin yllättäjä, sillä se toimii suorastaan naurettavan hyvin. Rohkenen kyllä suositella, vaikka kaikkia kappaleita en ole kuullutkaan. Once a man, like the sea I raged,
Once a woman, like the earth I gave. |
cortti 28.01.2007 18:47:34 (muokattu 28.01.2007 19:15:03) | |
---|
Selailin CDONin sivuilla ja törmäsin ilmeisesti uuteen DVDhen Yessiltä, joka tulee 19-03-2007. Konsertti nauhoitettiin Full Circle Tourilla, Sveitsissä. Samasta tilaisuudesta julkaistiin seitsemän kappaletta viime vuonna tulleella Essentially Yes kokoelmalevyn vikalla levyllä. http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=905 (linkki ei näköjään toimi, menkää manuaalisesti). Yes Montreux 2003: Setlist: 01: Siberian Khatru _ 02: Magnification _ 03: Don't Kill The Whale _ 04: In The Presence Of _ 05: We Have Heaven _ 06: South Side Of The Sky _ 07: And You And I _ 08: To Be Over _ 09: Clap _ 10: Show Me _ 11: Rick Wakeman Sole Medley _ 12: Heart Of The Sunrise _ 13: Long Distance Runaround _ 14: The Fish _ 15: Awaken _ 16: I've Seen All Good People _ 17: Roundabout Meikäläinen pistää ainakin tilaukseen, kun hintaakin vain 19e. Ei ole edes Yessin sivuilla mainittu uudesta DVD:stä mitään. Onko muilla mitään tietoa? Once a man, like the sea I raged,
Once a woman, like the earth I gave. |
Progressor 28.01.2007 19:35:12 | |
---|
Ohhoh, mikä biisilista! Awaken ja kaikki. Jos tuommoinen tosiaan on tulossa, niin täytyy kyllä varmaan hankkia. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Tohtori Flang 28.01.2007 21:06:29 | |
---|
DVD kuuluu Eagle Visionin "Live in Montreux"-sarjaan. (Tulossa keväällä mm. Deep Purple '06, ja Santana/Shorter ' 88) Pätkiä tuosta taltioinnista on aikaisemmin julkaistu "Yesspeak"-DVD:llä. Kuuleman mukaan keikka oli erittäin onnistunut. Sääli vain, että Andersonin ja Squiren stailaaja oli vapaalla... :-) Pakkohankinta. Niinkuin ne kaikki muutkin. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Jamminen 29.01.2007 01:43:01 | |
---|
Minulla ei ole mitään uutta sanottavaa. Yes on jotain korkeampaa kuin ihmiselämä itse. Tuli vaan tuosta biisilistasta mieleen, joka on todella kova, vaikka moni vieläkin kovempi biisi puuttuu. Maybe nothing matters anyway... |
SydneyVicious 29.01.2007 10:16:59 (muokattu 29.01.2007 10:21:36) | |
---|
Ohhoh, mikä biisilista! Awaken ja kaikki. Jos tuommoinen tosiaan on tulossa, niin täytyy kyllä varmaan hankkia. Mutta eikö nuokin biisit ole jo julkaistu DVD:llä, useimmat vieläpä aika moneen otteeseen. To Be Over ja Fish tuntuisivat olevan ainoat "uudet" kappaleet. Onhan joku And You And I hieno biisi, mutta siitäkin on jo olemassa ainakin 4 eri DVD-taltiointia. EDIT: We Have Heaven myös "uusi" biisi. |
Aivokalvo 29.01.2007 11:09:13 | |
---|
Yesspeakin toisella painoksellahan (mulla on molemmat) julkaistiin toi keikka audio-muodossa kokonaan (we have heaven muistaakseni ainakin puuttuu) ja täytyy sanoa että jos miksaukseen ei ole koskettu niin tulee olemaan pettymys tuo DVD. Siberian Khatrusta on todella löysä versio jossa lead-instrumenttinä toimii lähinnä tamburiini, Awakenissa päälaulu ja koskettimet on miksattu olemattomiin mutta Squiren taustamörinät ovat sitten aivan naamassa. Pakkohankintahan tuo on silti, on sitten samaa keikkaa jo kolmella DVD:llä mulla... "Lähellä reunaa, varrella virran" |
Tohtori Flang 29.01.2007 11:45:35 | |
---|
Yesspeakin toisella painoksellahan (mulla on molemmat) julkaistiin toi keikka audio-muodossa kokonaan Käsittääkseni tuo audio ei ole samalta keikalta. Ja "To Be Over" ei valitettavasti ole kyseinen biisi kokonaisuudessaan, vaan Steve Howen akustinen soolo. Tämä sanottua, tuo Yesspeakin audiosetti oli aika köykäisesti miksattu. Itselläni ei tosin ole 5.1.-järjestelmää, eikä dvd:llä ole stereovaihtoehtoa, joten en tiedä johtuuko siitä... "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
taikakameli 01.02.2007 20:26:50 | |
---|
Just kuuntelen Fragilea, Roundaboutin bassoriffi on vaan paras Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
bedlam 01.02.2007 20:55:24 (muokattu 01.02.2007 21:23:50) | |
---|
Jos tuossa uudessa dvd:ssä on kökkö miksaus, niin mitä live-dvd:tä suosittelisitte näin aluksi? Biisilista tuossa tulevassa lätyssä vaikuttaa kyllä täydelliseltä. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
V Aalto 01.02.2007 21:35:16 | |
---|
Jos tuossa uudessa dvd:ssä on kökkö miksaus, niin mitä live-dvd:tä suosittelisitte näin aluksi? Biisilista tuossa tulevassa lätyssä vaikuttaa kyllä täydelliseltä. Symphonic on ainakin hiton hyvä DVD, mukana vielä kaiken lisäksi Gates of Delirium! Tietty siinä nyt on se orkka mukana ja koskettimissa bändin ulkopuolinen (joskin hyvin hommansa hoitava) Tom Brislin, mikäli nuo haittaavat. Mut erinomainen keikka ja leikkaus yms. hoidettu miellyttävän hillitysti. Kaiken lisäksi välianimaatiotkin saa itse säätää päälle tai pois. House of Yes on kanssa melko rautaa, tosin miksauksessa bassopuoli on hiukka vähäinen. Hienoa soittoa ja ihan hyvin kuvattu kuitenkin, tosin 2. kitaristi Billy Sherwood on ruma (:P) ja koskettimissa Igor Khoroshev, joka tosin jees. Songs from Tsongas (35th Anniversary Concert)-DVD:tä on kanssa vissiin kehuttu kovasti. Omistan DVD:n kyllä mutten ole vielä saanut aikaiseksi katsoa. Ainakin komean näköinen lavadesign kuvista päätellen. Ja klassinen kokoonpano (White rummuissa)! Taidankin vihdoin vähän syynäillä DVD:tä nyt kun tuli puheeksi. Keys to Ascensionia ei kannata ostaa ainakaan ensimmäiseksi, raivostuttava visuaalinen toteutus joskin itse bändi soittaa siinäkin hyvin. |
bedlam 01.02.2007 23:01:42 | |
---|
Kiitoksia kovasti! Pitää vielä kuiteskin enste odotella kommentteja tästä uutuudesta. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Pedroz 02.02.2007 06:45:12 | |
---|
Näin juuri Youtubesta ilmeisesti tuolta Symphonic-dvd:ltä peräisin olevan Soonin, ja heräsi kyllä mielenkiinto. Jon Andersonin ääni on vanhaksi mieheksi erittäin hienossa kunnossa edelleen. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Regalis Apertura 09.02.2007 00:51:22 | |
---|
Komppia tuon Symphonic Liven suuntaan. Aivan loistava paketti kaikin puolin. Ja Tsongasilla on kyllä hienot lavarakennelmat. Mukana mm. oma suosikkini South Side Of The Sky ja Going For The One. Toisella dvdllä akustinen osuus (5 biisiä) joista ainakin omasta mielestäni harmittavasti ei-niin-hyvin-akustisesti-toimiva Roundabout ja Long Distance Runaround. Olen vain kertakaikkiaan tykästynyt niihin alkuperäisiin versioihin;)... Onneksi loppuosa vedettiin sähköisten kera (muuten Starship Trooperista hyvä versio). Yesspeak oli kyllä pettymys sen audion takia... |
Aivokalvo 09.02.2007 09:51:22 | |
---|
Symphonic on joo kertakaikkisen hieno. Onko muuten kukaan kiinnittänyt huomiota siihen että DVD:n lauluissa olisi käytetty autotunea, vieläpä huomattavan paljon? Keyboard-lehden toimittajanakin tunnettu Brislin hoitaa koskettimet ihan hyvin mutta kyllä sitä veikmania silti jää kaipaamaan. Siksipä Songs from tsongas onkin se ehdottomin diiviidii. Biisilista häviää kyllä esim. Keys To Ascensionille. Mikäli sen uutuusdvd:n setti on kokolailla samanlainen kuin Yesspeakilla (jos siis ei ole sama keikka) niin parempi miksaus olisi tosiaan paikallaan. Live in Philadelphia on maininnanarvoinen vain lähinnä dokumentaarisista syistä, äänen- ja kuvanlaatu on niin huono ettei se suoranaista nautintoa voi tuottaa. Ah, saisipa Yessongs-livet elävän kuvan kera. "Lähellä reunaa, varrella virran" |
Tohtori Flang 09.02.2007 15:58:17 | |
---|
Symphonic on joo kertakaikkisen hieno. Onko muuten kukaan kiinnittänyt huomiota siihen että DVD:n lauluissa olisi käytetty autotunea, vieläpä huomattavan paljon? Tuota en ole itse huomannut. Tsongasin ääniraitaahan on ilmeisesti korjailtu paikoitellen aika paljonkin. Henkilökohtaisesti diggailen Tsongasia enemmän kuin Symphonic Liveä. Biisilista häviää kyllä esim. Keys To Ascensionille. Totta, mutta voi luoja kuinka köykäisesti tuo KTA on toteutettu; ääni ja kuva ovat harvoin synkassa ja omituiset luontokuvat ottavat pannuun raskaasti. Ainoa DVD minkä olen palauttanut kauppaan sillä perusteella, että se on niin huono. KTA:han jouduttiin studiossa retusoimaan aika rankalla kädellä. Livelevynä KTA 1 toimii kuitenkin hyvin. Mikäli sen uutuusdvd:n setti on kokolailla samanlainen kuin Yesspeakilla (jos siis ei ole sama keikka) niin parempi miksaus olisi tosiaan paikallaan. Ei ilmeisesti ole samalta keikalta ja miksauskin on kuulemma huomattavasti parempi. Live in Philadelphia on maininnanarvoinen vain lähinnä dokumentaarisista syistä, äänen- ja kuvanlaatu on niin huono ettei se suoranaista nautintoa voi tuottaa. Ah, saisipa Yessongs-livet elävän kuvan kera. Omituisinta on se, että alkuperäinen Philadelphia-DVD kuulosti huomattavasti paremmalta kuin uudempi "remasteroitu" versio. Uudemmassa on tosin parempi kuva. On kumma, ettei "Yessongs"-DVD:tä ole vielä julkaistu eurooppa-versiona. "Yesyears"-DVD on muuten ihan suositeltava dokumentti. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Pahoittelut, että palaan aiheessa ikäänkuin taaksepäin. Muttei uskalla uutta topicciakaan laittaa kun heti torpedoidaan. Eli olen suhteellisen uusi Yes:n kuuntelija. Levyjä on hankittuna CLoser to the Edge, Fragile ja Yesterdays. Mikä ois seuraava suositus? Ajatuksissa on Relayer tai the Yes album. Kannattaako ostaa Remaster sarjaa, vai onko nuo ekat vedokset ok kyseisiltä levyiltä? Niitä kun nyt sais 6,90€ hintaan, remastereista pitää pulittaa toista kymppiä. May Your Will Be Done Dear Lord |
ralliolli 18.02.2007 23:48:32 | |
---|
Pahoittelut, että palaan aiheessa ikäänkuin taaksepäin. Muttei uskalla uutta topicciakaan laittaa kun heti torpedoidaan. Eli olen suhteellisen uusi Yes:n kuuntelija. Levyjä on hankittuna CLoser to the Edge, Fragile ja Yesterdays. Mikä ois seuraava suositus? Ajatuksissa on Relayer tai the Yes album. Kannattaako ostaa Remaster sarjaa, vai onko nuo ekat vedokset ok kyseisiltä levyiltä? Niitä kun nyt sais 6,90€ hintaan, remastereista pitää pulittaa toista kymppiä. Osta Relayer. Itse ainakin tykkään siitä enemmän kuin The Yes Albumista. |
2541 18.02.2007 23:59:41 | |
---|
Minä suosittelen mieluummin The Yes Albumia. Vanhoillakin painoksilla pärjää, remastereiden bonukset ovat noilla kahdella levyllä lähinnä singleversioita ja vaihtoehto-ottoja. Vihkosten esseet ja extrakuvat jäävät toki silloin saamatta. Niin, cdonilta saat molemmat laajennetut remasterit hintaan 7,95, jos ostat molemmat. |
Pedroz 19.02.2007 00:00:05 | |
---|
Yes Album on varmasti helpommin lähestyttävä, itse en vieläkään ole saanut Relayerista kunnolla otetta. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |