WahWah 19.12.2003 20:10:37 | |
---|
olin katsomassa miehen kitaraklinikkaa ja mietin mikä oli tämä efekti mitä hän käytti: Hän nauhotti yhteen pedaaliin jonkun rämpytyksen ja kesken biisin laitto sen soimaan potkasemalla toista. Merkki tais olla joku Boss? |
tuota toimintoa esiintyy monesti multiefekteissä, varsinki korgin ax-sarjassa. Mutta tuo Korg tuskin on hyvä siihen tarkotukseen, joten kannattee kattoa niitä bossin kaksoispedaali-sarjoja koska mulla olis sellanen muistikuva, että niistä oli yks pelkästään tohontarkotukseen.. voin olla väärässäki OSTETAAN: EH Small Stone |
Da Make 19.12.2003 23:44:30 | |
---|
olin katsomassa miehen kitaraklinikkaa ja mietin mikä oli tämä efekti mitä hän käytti: Hän nauhotti yhteen pedaaliin jonkun rämpytyksen ja kesken biisin laitto sen soimaan potkasemalla toista. Merkki tais olla joku Boss? Boss RC-20 Loop Station. 30s. voi nauhoittaa ja lisäksi "sound on sound" toiminto, jolla voi kikkailla vaikka yksin kokobiisin. Ja niistä KORG:eista vielä: maksimi nauhotus aika on ~10s eli aika vähän... Cräx, Change, Ötöm!? |
kivi 19.12.2003 23:50:32 (muokattu 19.12.2003 23:51:38) | |
---|
Ja niistä KORG:eista vielä: maksimi nauhotus aika on ~10s eli aika vähän... 10s on aika hemmetin _paljon_. Tavallisin pedaalien samplausaika on 2s, Robert Frippin "Frippertronics"-materiaalissa samplausaika on 16 sekuntia, eikä sen pidempiä taida kukaan käyttää. Nekin on tehty erilaisilla Lexiconin modituksilla tai alunperin kelamankoilla. 10 sekunnin ajalla saa jo aikamoista kanvaasia, siihen mahtuu pitkäkin fraasi. Bändisoitossahan noin pitkillä ajoilla ei sitten teekään mitään. Loop station kyllä houkuttaa. Layerointi on kiva tapa tehdä soolokeikkaa. |
Da Make 19.12.2003 23:55:30 | |
---|
Loop station kyllä houkuttaa. Layerointi on kiva tapa tehdä soolokeikkaa. Stop! Tää on hyvä pidä tää! Korgilla on väsäilly jotain ihme psyke juttuja tällälailla: Mod Delay(Chorus+Delay) ja Sampele+Play=>Delay pistetään feedbacki 9.7 ja laitetaan joku fraasi taustalle... Tulee aika mielen kiintoista musiikkia (ja viestiäkn). Cräx, Change, Ötöm!? |
wilo 22.12.2003 14:01:42 (muokattu 22.12.2003 14:02:14) | |
---|
10s on aika hemmetin _paljon_ No mua kyllä harmittaa ettei omassa värkissä ole luuppi kuin 20 sekuntia monona. Eikä sitä voi äänenlaatuakaan pudottamalla pidentää niin kuin joissain laitteissa. Bossin Loop Station kyllä olis kiva, mutta tietääkö kukaan voiko siinä synkata looppeja miditempoon? Lisäksi, voikohan siinä kytkeä ulkoisia pedaaleja, joilla trigata looppeja? Tai toisaalta samma på midi. |
Volume 22.12.2003 17:55:18 (muokattu 22.12.2003 19:57:21) | |
---|
|