gorgonoidi 17.02.2007 23:36:25 | |
---|
Presto on kyllä nätti levy juuri saundimaailmaltaan. Hyvä levy! |
nappis_ 17.02.2007 23:52:52 | |
---|
Omistan ainoastaan Moving Picturesin, ja muita levyjä en ole kuullut. Pitäisi hommata lisää kuunteluun, sillä Moving Pictures on erittäin näppärä levy. Storm Of The Antichrist. |
bedlam 18.02.2007 00:48:32 (muokattu 18.02.2007 01:59:17) | |
---|
Varsinkin Prestossa on minusta aivan upea äänimaailma. Mun mielestä Prestossa on surkein miksaus koko Rush-historiassa. Muovisen ja päätäsärkevän tuotannon takia oli divariin tekele lähetettävä. Moving Pictures-levyn jälkeen ensimmäinen tuotannoltaan positiivisesti yllättänyt oli Counterparts. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Progressor 18.02.2007 11:06:34 | |
---|
Presto on musiikin puolesta aivan loistava levy, minulle ehdottomasti yksi Rushin parhaista. Se vain tosiaan kärsii kummasta miksauksesta, joka kaipaisi huomattavasti lisää muhkeutta alapäähän. Remasterkaan ei pystynyt tilannetta juuri korjaamaan. Counterparts taas on soundeiltaan ehkä Rushin onnistunein levy, eikä biiseissäkään ole valittamista. Myös yksi suosikkilevyistäni. Progea siinä ei ole kuin Double Agent ja Leave That Thing Alone, mutta pärjäähän sitä toisinaan vähemmilläkin koukeroilla. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
carnation 18.02.2007 11:52:57 | |
---|
Counterparts taas on soundeiltaan ehkä Rushin onnistunein levy, eikä biiseissäkään ole valittamista. Counterpartsilla on tosiaan loistavat soundit, etenkin rumpujen osalta. Sen huomaa jo siitä, kuinka tehokkaasti Animate lähtee käyntiin. Moving Pictures on loistava levy, mutta kertokaa toki, mikä tekee Tom Sawyerista niin hyvän ja suositun? Mulle se on nimittäin aina ollut yksi Rushin yliarvostetuimpia ja tyhjänpäiväisimpiä kappaleista, siitä puuttuu mm. The Spirit of Radion ja Limelightin loistava ja mukaansatempaava melodisuus, eikä Sawyerissa ole yhtä mielenkiintoista progeiluakaan kuin vaikkapa kappaleissa YYZ ja The Trees. Tai sitten vain tajua, sillä tuon kappaleen suuri suosio on edelleenkin hämmentävää. Sanotaanko näin, että jos olisin Rushin keikalla, en välttämättä haluaisi kuulla Tom Sawyeria. Siksipä Moving Picturesin kuuntelukin on hyvä aloittaa suoraan Red Barchettasta. Mikä on muuten tarkoitus monien Rush-levyjen kansivihkosista löytyvillä "Brought to you by the letter..." -merkinnöillä? Esim. Test for Echolla tämä "letter" on "R-r-r-r" ja Vapor Trailsilla "3". Liittyykö tähän mitään sen kummempaa mystiikkaa, vai jotain inside-vitsejäkö ovat? |
Progressor 18.02.2007 12:16:17 (muokattu 18.02.2007 13:09:30) | |
---|
Moving Pictures on loistava levy, mutta kertokaa toki, mikä tekee Tom Sawyerista niin hyvän ja suositun? En tiedä. Minä vain tykkään siitä. Jotenkin siinä vain on sellainen energialataus ja groove hyvillä soundeilla maustettuna, että se tempaa mukaansa. Tosin livenä siinä ei ole ikinä ollut samanlaista aggressiivisuutta kuin studioversiossa. Mikä on muuten tarkoitus monien Rush-levyjen kansivihkosista löytyvillä "Brought to you by the letter..." -merkinnöillä? Esim. Test for Echolla tämä "letter" on "R-r-r-r" ja Vapor Trailsilla "3". Liittyykö tähän mitään sen kummempaa mystiikkaa, vai jotain inside-vitsejäkö ovat? Power Windowsia tehdessä tyypit huomasivat, että puolet levyn kappaleiden nimistä alkaa M:llä. Siispä levy oli "brought to you by the letter M". Siitä lähtien kaikilla levyillä on ollut tuo brought to you -juttu jonkinlaisena sisäpiirin vitsinä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Pedroz 18.02.2007 12:51:58 | |
---|
Tiukka suora: A Farewell To Kings (1977) Hemispheres (1978) Permanent Waves (1980) Moving Pictures (1981) Tässähän nämä parhaat minunkin mielestäni. Koko tuotanto löytyy hyllystä, ja etäisimmiksi ovat jääneet Caress of Steel, Presto ja Test for Echo. Monet tuota Prestoa kehuvat, mutta itselleni ainoa todella mieleenpainuva biisi sieltä on The Pass. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
gorgonoidi 18.02.2007 13:07:08 | |
---|
Täytyypi sanoa että mikäli en olisi tuota Prestoa muutama vuosi sitten ostanut niin en diggailisi Rushia (mitä tahansa proge bändejä ja muuta kakkaa) näin paljon. Kyllä se on levylistallani siinä top 10 tärkeimmät levyt -listassa. Ostin sen vain koska isoveli sattui suosittelemaan kun DT:tä kovasti fanittelin. Se oli menoa sitten. Rush on mahtava bändi ja pian on pakko pistää muitakin levyjä tulemaan. |
Piti ottaa tässä parin päivän aikana oikein kunnon annos Rushia. Ja täältä innoitusta saaneena piti pitkästä aikaa koettaa kuunnella Prestoa ja päästä sisään siihen. Se ei vaan multa onnistu. Ei sitten millään. Levy on mulle semmonen taitavasti soitettu ja nokkelasti sävelletty melodinen pop-musiikki levy jossa soundimaailma on kaukana siitä minkälaista itse mieluiten kuuntelen. Levyllä on jotenkin liian ohuet ja kompressoidut soundit kaikissa soittimissa, sekä syntetisaattorit näyttelee todella suurta osaa. Toisaalta kuulostaa semmoselta tietokoneella tehdyltä musalta. Mutta tämä siis vain mun mielipide ja ymmärrän kaikella kunnioituksella jos ja kun muut on erimieltä. Mutta tuo mainitsemani "suora" Farewell:stä Moving Picturesiin on kyllä todella hienoja teoksia ja sävellyksiä täynnä. Piti ottaa nuo levyt ja kuunnella jokainen läpi omana kokonaisuutena. Todella hämmästyttäviä levyjä. Osittain äärimmäisen rankkoja ja välillä aivan toista ääripäätä. Esimerkiksi Cygnus X-1 on melkoinen musiikillinen matka ja tarina. Toivottavasti tätä tyyliä saadaan viimeinkin uudella levyllä kuulla lisää. Jotenkin tuo Rushin musiikki jakautuu ikäänkuin eri kausiin, niin soundien kuin sävellyksienkin puolesta. Signals - on yhdenlainen vedenjakaja jossa syntikat ottaa ison osan kokonaisuudesta, ja sitä seuraa samoilla linjoille useampi levy. Mulle 1984 - 1989 on Rushilta jakso josta pidän vähiten. Monta hienoa biisiä, mutta kokonaisuuksina levyt aika tuhnuja. Toisaalta, kuten tuolla aiemmin mainittiin, myös tämän aikajakson biisit toimii livenä. Siis ne, joita livenä ovat soittaneet. Roll the bones aloittaa taas siirtymisen seuraavaan jaksoon jossa mennään ehkä raskaammalle linjalle. Vaikka RtB on vielä pehmeää ja jotenkin vielä samalla linjalla 80 luvun lopun levyjen kanssa niin siinä on jotain muutosta nähtävissä. Counterpartsilla alkaa kitara ottaa taas osaa soittoon enemmän. Stick it Out - biisi esimerkkinä kertoo heti alkuun mistä on kyse. Ensimmäinen selvä muutoksen tuuli sitten vuoden 81. Mainittakoon että Roll the Bones ja Counterparts on oikeastaan ainoat Rush levyt joista olen huomannut vaimonikin pitävän. =Mainstream? Test for Echo taas menee huomattavasti raskaammille alueille. Varsinkin särökitara on ihan toista luokkaan kuin oli kymmenen vuotta aiemmin. Soundillisesti ihan täysmuutos verrattuna Prestoon. Kokeilkaapa kuunnella peräjälkeen biisejä noilta kahdelta.. Itselle tuolta levyltä parhaiten uppoaa suora rockbiisi Dog years. Virtuality on jo heviä. Täysillä. Vapor Trails vetää maton alta ensimmäisellä puolella minuutilla kun alkaa semmosella rumputykityksellä. Tältä levyltä mua miellyttää jotenkin sävellykset ja hienot moniääni lauluosiot, joissa valitettavasti jokaista ääntä laulaa (myös livenä) Geddy. Rummut ei ole lähellekään yhtä päällä kuin vanhemmissa levyissä ja sitä ehkä kaipaan eniten tuolta 70-luvulta. Samaten pörisevän pehmeä Rickenbacker bassosoundi (vaikka esim How it is - biisillä välillä kuulostaakin ihan hyvältä - muuten en biisistä pidä!). Niillä tämäkin levy ois miellyttävämpi. Levyllä on tuommonen 3-4 "täytebiisiä" jotka ois vaikka mun puolesata voinut jättää pois. Samaten semmosesta unisonossa soitettua progekoukkuilua kaipaan kovasti. Eli summa summarum, tämän pitkän höpinän lopuksi vois sanoa, että odotukset uuden levyn suhteen on todella kovat. Tuo pieni teaser pätkä lupaa tosiaankin paljon. Saa jatkaa, ja olla täysin erimieltäkin... ;) May Your Will Be Done Dear Lord |
Boogierooster 18.02.2007 19:09:15 (muokattu 18.02.2007 19:09:40) | |
---|
Mutta tuo mainitsemani "suora" Farewell:stä Moving Picturesiin on kyllä todella hienoja teoksia ja sävellyksiä täynnä. Mielestäni tuota suoraa pitäisi pidentää vielä P/G:hen asti, kyllä Signals ja Grace Under Pressure ovat mielestäni loistolevyjä. Sitten tuleekin sellainen pala mitä itse en ole koskaan kunnolla pystynyt sulattamaan, Power Windows. Jotenkin jo Big Money saa melkein oksentamaan... "Big Maaaaaaani gous aRAUND the wöörld!!!" E: Ei PW siis hirveä ole, vain huonompi kuin sitä edeltävät :) |
MarkoA 18.02.2007 19:21:52 | |
---|
Mielestäni tuota suoraa pitäisi pidentää vielä P/G:hen asti, kyllä Signals ja Grace Under Pressure ovat mielestäni loistolevyjä. No sovitaan näin. Oikeassahan tuossa olet. Tulee kuuden suora! Noissa kahdessa vaan alkaa jo soundimaailma muuttua. Mutta ei se mitään, hyviä levyjä. May Your Will Be Done Dear Lord |
Pedroz 18.02.2007 19:38:29 | |
---|
Signals ei ole itselleni vielä ihan täysin auki, joten sitä en vielä uskalla samaan suoraan sijoittaa, mutta mahdollisuuksia on. Grace Under Pressure pääsisi todella lähelle ilman Red Lenses -totaalihutia. The Body Electric tökkii myös vähän. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
bedlam 18.02.2007 20:14:25 | |
---|
Signals on Preston ohella ainoa Rush-levy, joka taisi lähteä ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen kiertoon. Omistin itse asiassa joskus bändin koko tuotannon, mutta nykyään hyllystä löytyy vain 7 albumia ja tein lopuista levyistä kahden cd:n kokoelman... Mutta Vapor Trails on ainoa bändin levyistä, jota en ole kuunnellut ollenkaan. Yhden viisun kuuntelin netissä ja se jotenkin kauhistutti. Pitäisi kai tuohonkin tutustua joskus. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Boogierooster 18.02.2007 20:17:16 | |
---|
Signals on Preston ohella ainoa Rush-levy, joka taisi lähteä ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen kiertoon. Äsh, ihme jätkä olet :) Signalsissa (toisin kuin Prestossa :) ) vähän vaivaa hivenen mielestäni epäonnistuneet saundit mutta biisit ovat kuitenkin huipputasoa, jos eivät terävintä huippua niin ainekin tosi hyviä :) |
Progressor 18.02.2007 20:27:23 | |
---|
Hassua, kun minä pidän juuri niistä levyistä, joita lähes kaikki muut inhoavat. Signals oli ensimmäinen omistamani Rush-levy, ja se on minulle edelleen mieluinen. Kun toisinaan mielessäni listaan Rushin parhaita levyjä, niin Signals on aina kolmen parhaan joukossa, vaikka muut vaihtelevat. Vapor Trailsista sen verran, että biisit ovat hyviä, mutta tuotanto on aivan kamala. Aivan sanoinkuvaamatonta jöötiä. Levy on masteroitu digitaalista säröä tihkuvaksi puuroksi, jossa ei ole jäljellä minkäänlaista dynamiikkaa. Kunpa vain uuden levyn kanssa pysyisi jonkinlainen holtti sen kompressoinnin kanssa. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
bedlam 18.02.2007 20:35:01 | |
---|
Äsh, ihme jätkä olet :) Signalsissa (toisin kuin Prestossa :) ) vähän vaivaa hivenen mielestäni epäonnistuneet saundit mutta biisit ovat kuitenkin huipputasoa, jos eivät terävintä huippua niin ainekin tosi hyviä :) En tiedä, Subdivisions kuulosti minusta niin kamalalta viisulta, etten varmaan loppuihin biiseihin edes sen takia kyennyt keskittymään. Oikeastaan koko se syntikkapoppityyli kuulosti jotenkin todella vieraalle kun en ollut bändin kasarituotantoa tuohon mennessä kuulut. Ei vain iskenyt. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Capman 18.02.2007 20:47:22 | |
---|
Mulla kyllä putoaa Signals ihan täysillä, mutta Preston kanssa on ollut hieman ongelmia. Itseasiassa se on ainut Rushin studioalbumi, jota mulla ei ole. |
Pedroz 18.02.2007 21:09:56 | |
---|
Heh, Subdivisions taas on minulle yksi ehdottomasti bändin parhaita vetoja. Toinen syntikkakauden mestariteos on Mystic Rhythms. Hold Your Fireltä selkeästi parhaana erottuu Time Stand Still, kun taas Grace Under Pressuren koko ykköspuolikas on ihan loistokamaa. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
2541 18.02.2007 21:16:53 | |
---|
Grace Under Pressure pääsisi todella lähelle ilman Red Lenses -totaalihutia. Minä jotenkin tykkään biisistä. Taitaa olla ainoa, missä Rush kuulostaa hieman maanmiehiltään Sagalta. |
Deino 18.02.2007 21:37:44 | |
---|
Henkilökohtainen Rush-suora: 2112 - Signals |