föödel 18.02.2007 12:37:10 | |
---|
viimeistelyssä huomannut puutteita Mitä tarkoitat viimeistelyllä? puhutko nyt niinku maalipinnoista tms. vai ihan jostain elektroniikkapuolen ongelmista? |
föödel 18.02.2007 12:41:21 | |
---|
Joo, no kyllähän kaupassa jos se kitara tuodaan varaston puolelta niin varmaan pyydän että säätää sen siinä ni voihan siinä samalla ottaa kitaran käteen ja tunnustella ja katsoa onko ok vai onko siinä vikoja. |
föödel 18.02.2007 12:52:24 | |
---|
Mutta toivottavasti tuo dv8r on vielä saatavilla kesän tienoilla. Komea kitara ja loistavat mikit. olisi vähän enemmän ehkä heviin taipuva kaulakin siinä ja snadisti parempi ulottuvuus korkeammille kielille. |
Werde 18.02.2007 13:11:17 | |
---|
Livewiret ovat käytännössä buustatut versiot JB:stä ja Jazzista. Niin siis SD:n mustaine-signaturet ovat. LiveWiret asia erikseen. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
föödel 18.02.2007 13:13:37 | |
---|
Muttamutta, joka päivässä täytyy olla pieni pala unelmaa.. ;) Hyvin sanottu! Joo, no kyllä nää "unelmat" vaihtelee kuukausittain. Mutta tähän mennessä suurinpiirtein oon tullut siihen tulokseen, että siinä on oltava seymour duncanin tai dimarzion mikit, eli pääasiassa riittää kun ei ole emg:t. Sitten ku on vasta toinen kitara (ensimmäinen kunnon kitara) hankinnassa niin en halua siihen vielä floikkaa, se tulee ehkä myöhemmin. Ja kaulaliitoksista sen verran että pulttikaula fenkuissa, liimakaula gibsoneissa, mutta muuten saisi olla neck-thru. heittääkää ehdotuksia jos tiedätte jotain mitä minä en!:) Tähän mennessä oon kattonut seuraavia kitaroita: EC-1000 ASB, MH-1000, H-1000, Gibson flying v, DV8R ja HSS american deluxe stratocaster. noi ne kai pääasiassa on. |
föödel 18.02.2007 13:14:58 | |
---|
Niin siis SD:n mustaine-signaturet ovat. LiveWiret asia erikseen. Werde osaatko kertoa sitten noista livewireistä? kun jos noi mustaine signaturet on rankemmat jb/59, niin millaiset nuo aktiivit livewiret ovat verrattuna juuri jb/59 tai sitten toiseen aktiiviin, emg81? |
Werde 18.02.2007 13:21:32 | |
---|
Werde osaatko kertoa sitten noista livewireistä? kun jos noi mustaine signaturet on rankemmat jb/59, niin millaiset nuo aktiivit livewiret ovat verrattuna juuri jb/59 tai sitten toiseen aktiiviin, emg81? En osaa kertoa kun en ole itse kokeillut. Isot pojat on sanoneet että ne on todella paljon rajummat kuin vaikka EMG81, mikä ei sinänsä ole ihme kun SD:n passiivipuoleltakin löytyvä Dimebucker on sitä kuumempi. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
föödel 18.02.2007 13:26:47 | |
---|
Hyvältä ainakin seymourduncan.comin mukaan vaikutti. Oli ainakin sound samplen perusteella samanlaiset cleanit ku passiivissakin. Ja dirty oli ihan kiva myös. Sanottiin siitä että ne on resistanceltaan samanlaiset ku jb/jazz muistaakseni. elikkäs ihan hyvät on varmasti aktiivimikeistä kun puhutaan, paljon paremmat mielestäni kuin emg:t. |
Werde 18.02.2007 13:37:22 | |
---|
Hyvältä ainakin seymourduncan.comin mukaan vaikutti. Oli ainakin sound samplen perusteella samanlaiset cleanit ku passiivissakin. Ja dirty oli ihan kiva myös. Sanottiin siitä että ne on resistanceltaan samanlaiset ku jb/jazz muistaakseni. elikkäs ihan hyvät on varmasti aktiivimikeistä kun puhutaan, paljon paremmat mielestäni kuin emg:t. Ei siellä ole kuin LW classiceista puhtaat samplet, ja ne kuulostavat aivan hirveälle. Kyllä EMG:illä paremmat saa aikaan milloin tahansa. Noista Mustaineista siellä ei ole minkään sortin samplea, ja LW metaleistakin vain dirtyt. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Dropped C 18.02.2007 15:31:35 | |
---|
Tompalla maksaa näköjään Flying V Faded 888 rahaa, eli on samaa hintaluokkaa kuin paremmat LTD:t. Tuossa tosin on on Gigbägi vakiona, eikä laukkua. Nuo 500t ja 496r ovat sitten ihan yhtä kuumat mikit kuin esim. EMG 81/85, ovat vain passiivit. Kovasti niitä on täällä kyllä haukuttu, itselle kelpaavat kyllä kun en mikään kultakorva ja asiantuntija ole. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
föödel 18.02.2007 16:52:40 | |
---|
Joo, V-tyylisistä täällä pitääkin puhua. Eikä niin takertua johonkin tiettyyn v-malliseen. täällä on hyvin lueteltu eri kitaroita ja kiitos siitä. tähän mennessä suosikkina hyrrää omassa mielessä toi dv8r, mutta jos sitä ei ole puolen vuoden päästä enää kaupoissa niin sitten on taas uusi pulma:D |
saastara 18.02.2007 16:56:20 | |
---|
mutta jos sitä ei ole puolen vuoden päästä enää kaupoissa niin sitten on taas uusi pulma:D Ei se, että niitä kitaroita ei löydy enää kaupoista tarkoita etteikö niitä kitaroita olisi saatavilla. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
Kertokaapa vielä ihmiset mielipide tuosta jacksonin rr5! Ihan nätti randy rhoads kyseessä, musta versio thomannilla 930e, siitä vaan kaulamikki vaihtoon ni hyvä on. Mutta siitä mua on varoteltu että ku noi jacksonit tehdään niitä usalaisia lukuunottamatta (eikös ne jenkkijacksonit maksa turhan paljon?) siellä idässä, niin voiko niiden laatuun luottaa? |
föödel 18.02.2007 16:57:59 | |
---|
Ei se, että niitä kitaroita ei löydy enää kaupoista tarkoita etteikö niitä kitaroita olisi saatavilla. :) Ei toki, käytettynäkin varmaan löytäisi kun kunnolla etsisi, mutta sitten tulee kysymykseen ennen kaikkea laatu. jos onkin paska niin ei ole takuita tallella kun meneekin parin kk päästä p****ksi. Siksi ainakin tässä vaiheessa kun ensimmäistä kunnon kitaraa ollaan etsimässä niin uutta. |
saastara 18.02.2007 17:01:56 (muokattu 18.02.2007 17:03:09) | |
---|
Kertokaapa vielä ihmiset mielipide tuosta jacksonin rr5! Ihan nätti randy rhoads kyseessä, musta versio thomannilla 930e, siitä vaan kaulamikki vaihtoon ni hyvä on. Henkkoht diggaan enemmän valkoisesta. Mutta siitä mua on varoteltu että ku noi jacksonit tehdään niitä usalaisia lukuunottamatta (eikös ne jenkkijacksonit maksa turhan paljon?) siellä idässä, niin voiko niiden laatuun luottaa? Ei tuota Itää pidä pelätä minään laaduttomuuden takeena. Kovia kitaranvalmistajia sieltäkin löytyy roppakaupalla ja laadukkaita keppejä vaikka muille jakaa. Enemmän nuo idän kitaroiden ongelmat perustuvat laaduntarkkailemattomuuteen sekä materiaaleihin kuin huonoon osaamiseen. Paskasta ei saa konvehtia jne.. Itse olen tuota RR5:sta jonkin verta tyyppaillut ja itse tykkäsin siitä kovin. Pesee nuo RR3:t ja RR-X:t kevyesti milloin vain. Hintaisekseen laadukas keppi, mutta lähes samalla hinnalla saakin sitten jo RR1:n käytettynä jossa on vain jotekin sitten enemmän sitä "jotain". Näin ainakin itse koin.. Siitä vain löytyi semmoista maagista mojovibaa. Saattoi olla pelkkää psykologiaa tosin.. Mutta aina ovat nuo customit jotenkin nuo kaallimmat sarjatuotannon kappaleet pesseet omissa käsissä. Tiedä sitte miksi.. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
föödel 18.02.2007 17:08:54 | |
---|
Olisi varmaan myös ihan varteenotettava vaihtoehto tuo rr5. ei musta sinänsä olisi lemppari mutta kun rahotus on varmasti rajallinen. ja kyllä toi mustakin on hyvä. Siin on vaan JB/trembucker. pitääpä siis se kaulamikki vaihtaa varmaan jazziin tai 59. Mut jos tollasen rr5 tilaisi niin onhan siinä 30 päivää aikaa kattoo että kaikki toimii, jos on paskana ni eiku takas thomannille ja uutta tilalle;) Eikös ibanezit tehdä kaikki tuolla kaukoidässä? |
Twinkle 18.02.2007 17:31:58 | |
---|
Olisi varmaan myös ihan varteenotettava vaihtoehto tuo rr5. ei musta sinänsä olisi lemppari mutta kun rahotus on varmasti rajallinen. ja kyllä toi mustakin on hyvä. Siin on vaan JB/trembucker. pitääpä siis se kaulamikki vaihtaa varmaan jazziin tai 59. Minulla olis kaupan tuollainen RR5, en vaan ole saanut siitä vielä ilmoitusta tehtyä. Ilmoittele jos kiinnostaa. |
föödel 18.02.2007 17:33:01 | |
---|
Minulla olis kaupan tuollainen RR5, en vaan ole saanut siitä vielä ilmoitusta tehtyä. Ilmoittele jos kiinnostaa. Kiitos tarjouksesta, mutta pitää käydä siellä kesätöissä ennen ku on rahat kasassa;) |
jon1 18.02.2007 17:35:29 | |
---|
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.." |
Dropped C 18.02.2007 17:44:52 | |
---|
Siis tämähän oli asiallinen keskustelu. Varsinkin kun täällä puhuttiin Gibsonista. Tosin kyseessä ei ollut Lespa, joten johtuisiko siitä että pysyi suhteellisen puhtaana? En nyt ymmärrä mitä provosoitumista tässä oli? Tosin nämä Kipson-keskustelut ovat kitarapalstan parasta viihdettä, eli toki jatkakaa.... "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |