föödel 05.02.2007 16:21:23 | |
---|
Itselläni ei mene Metallican Seek & Destroy kunnolla vaikka kuinka paljon sitä treenailisin. herranjumala, ite olen soittanut 7kk ja Seek & Destroy on metallican alkutuotannosta yksi helpoimmista biiseistä! |
-Cale 05.02.2007 17:19:27 | |
---|
herranjumala, ite olen soittanut 7kk ja Seek & Destroy on metallican alkutuotannosta yksi helpoimmista biiseistä! Uuh, kova jätkä!!! Oliko pakko tulla pätemään? |
Thet 05.02.2007 19:15:16 | |
---|
herranjumala, ite olen soittanut 7kk ja Seek & Destroy on metallican alkutuotannosta yksi helpoimmista biiseistä! Oon soittanu 2,5 vuotta ja osaan sen!!!!! Nojoo, anteeksi. Onhan se biisien harjotteleminen joskus hankalaa, mutta etenkin Guitar pron kanssa oon oppinu melko helposti soittaa kappaleita etenkin kun soittaa mukana ja sen jälkeen vaan Cd:ltä pyörimään ja soittaa perässä. Ja varmaan ajan myötä oppii vielä helpommin kun tajuaa kuunnella sitä biisiä hieman ja miettiä että mitenköhän se taas meni. Tällä hetkelläkin itellä muutamia biisejä mistä ei millään jää tietyt riffit mieleen, mutta tää johtuu silkasta harjottelun puutteesta. Jotkut jää todella helposti mieleen toiset ei. Quidquid latine dictum sit, altum videtur. |
Karipiirto 05.02.2007 19:37:15 | |
---|
Tajusin äsken, että en osaa yhtäkään kappaletta kokonaan. Olen opetellut aina alkua jonkin verran, tai vain intron, ja sitten se on lopahtanut siihen. Sitten seuraava biisi, ja sama juttu. Esim. Nothing else mattersin intro menee, Stairway to heaven vähän pidemmälle mutta ei läheskään kokonaan, seetherin broken kokonaan, mutta se onkin ylihelppo biisi, en laske tätä. Radical Dreamers vähän alkua, pari beatlesin biisin introa tai alkua jonkin verran ja listaa voisi jatkaa loputtomiin.. Aina kun näen netissä jonkin videoclipin tai kuulen hyvän akustisen biisin, haluan alkaa sitä opettelemaan mutta into lopahtaa kesken joka kerralla. Pitääkö sitä vain ottaa itseä niskasta kiinni ja päättää että "nyt opettelen tämän kokonaan enkä soita mitään muuta biisiä ennen kuin osaan tämän!". Tuo nothing else matters ja stairway to heaven on niin hyviä, että ne varmaan opettelen ensimmäiseksi. Onko teillä samaa ongelmaa ollut? Itellä oli ja on osin vieläkin sama juttu. Toisaalta eihän biiseistä välttämättä tartte opetella muuta kuin sen mikä omaa korvaa miellyttää mutta itellä autto se kun on bändi. Bändissä soittelu saa kyllä harjotteluun uutta intoa. Ja varsinkin siinä vaiheessa kun on keikka tiedos ja aikaa joku ruhtinaalliset kaks viikkoa niin kyllä siinä vaihees on kumma into päällä. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
Kasperi Tervonen 06.02.2007 13:17:32 | |
---|
herranjumala, ite olen soittanut 7kk ja Seek & Destroy on metallican alkutuotannosta yksi helpoimmista biiseistä! Jos sulla on mahdollisuutta niin laitas ihmeessä joku clippi jossa soitat tuon biisin alusta loppuun. Se on aika suhteellinen käsite tuo osaaminen. "Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro |
Karipiirto 06.02.2007 18:09:48 | |
---|
Se on aika suhteellinen käsite tuo osaaminen. varsinkin kun kattoo näitä nettiin laitettuja videoita, joissa 2kk soittanut kaveri "osaa" Onen soolon tahi jonku Bodomin kipaleen intron. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
Crimsomnia 18.02.2007 00:28:51 | |
---|
Menee se minullakin lähes aina siihen, että opettelu tyssää siihen kohtaan missä plekukäden nopeus ei enää riitä. Harmillista, sillä turhan paljon hyviä biisejä karsiutuu pois. Opettelen kaiken Guitar Pro:n ja nettitabulatuurien avulla. Levyltä opettelu on mahdottoman vaikeaa huonon sävelkorvan vuoksi. Varsin ihmettelen miten porukka on usein patistamassa luopumaan tabloista mahdollisimman nopsaan, koska minusta lopputulos pyhittää keinot. Yhtä lailla se "punainen lanka" valkenee, kunhan tietää miten biisi kulkee. |
tommiot 18.02.2007 10:20:26 | |
---|
Menee se minullakin lähes aina siihen, että opettelu tyssää siihen kohtaan missä plekukäden nopeus ei enää riitä. Harmillista, sillä turhan paljon hyviä biisejä karsiutuu pois. Opettelen kaiken Guitar Pro:n ja nettitabulatuurien avulla. Levyltä opettelu on mahdottoman vaikeaa huonon sävelkorvan vuoksi. Varsin ihmettelen miten porukka on usein patistamassa luopumaan tabloista mahdollisimman nopsaan, koska minusta lopputulos pyhittää keinot. Yhtä lailla se "punainen lanka" valkenee, kunhan tietää miten biisi kulkee. Sävelkorvan kehittämisestähän ei ole mitään hyötyä, vain biisit pitää oppia? :) Kyllä se siitä, jossain vaiheessa et vaan jaksa enää etsiä tabulatuureja aina kun tekee mieli opetella joku biisi tai pätkä siitä. |
Johann Onn 18.02.2007 12:06:04 | |
---|
Tajusin äsken, että en osaa yhtäkään toisten tekemään kappaletta kokonaan. Onko teillä samaa ongelmaa ollut? Sen jälkeen, kun opettelin lukemaan nuotteja, opettelu helpottui huomattavasti. Nuottien hyvä puoli on siinä, ettei niissä kerrota, mistä kohtaa otelaudalta soinnut ja melodiat on "pakko" soittaa. Ne paikat täytyy / voi etsiä itse. Tietysti, ei esim. johonkin "Ramones - Road To Ruin" levyyn tommosia tarvittu. Onneks. |
Sävelkorvan kehittämisestähän ei ole mitään hyötyä, vain biisit pitää oppia? :) Neljättä vuotta kehitetty, ilman tuloksia. En saa edes powersointuja selvitettyä ilman tabulatuureja. |
Roku-12 19.02.2007 18:54:33 | |
---|
Itte en osaa kun yhden viisun kokonaan: Purple Haze. Yleensä vaan jammailen. Rölölö |