ZegoN 12.12.2003 21:38:29 | |
---|
Eli vinkkejä minkälaiset koskettimet sitä ostas..budjetti on about 400eemeliä..Ja tarkotus olis lähinnä hevi käyttöön. Koska itelläni ei juuri ole minkäänlaista kokemusta niin voisitte vähän jelppiä :P I really don't care if you're not in my sight
I really don't think but I think that I'm right |
Jabbe 12.12.2003 21:59:13 | |
---|
Korg X5. Siinä on syna millä monet ovat aloittaneet, ja sopii mainiosti tuohon käyttöön ja budjettiin. Jää muuten rahaa ylikin... Joo? |
Juho L 12.12.2003 22:06:24 | |
---|
Minä suosittelisin Alesis QS7:ää. |
zorro 14.12.2003 21:02:48 | |
---|
entäpä microkorg? millasia ääniä siitä saa? OSTETAAN: EH Small Stone |
Jabbe 17.12.2003 18:05:51 | |
---|
entäpä microkorg? millasia ääniä siitä saa? Analogisynasoundeja ja robottipuhetta. Kaikenlaista epämääräistä narinaa ja piipitystä. Tuskin sopii hevikäyttöön, ja minikoskettimilla on vaikeampi tiluttaa. :) Joo? |
Haipuma 18.12.2003 00:05:06 | |
---|
Heviä? 400? Vanhat korgit ja vissiin rolandit sopinee mainiosti. Allekirjoittanut käyttää tuota korg m1:stä myös hevisoitantoon ja toimii hyvin. Rolandeista en henk. koht. osaa tarkemmin sanoa, kun ei kokemusta niistä ole. Korgilta kannattaa katsella myös sellaisia malleja kuin esim. Korg N364, Korg wavestation, Korg 01/W... Hinta saattaa kyllä olla enemmänkin kuin tuon 400. Iowa § Yksikätisten pianistien täytyy esiintyä ilmaiseksi |
Leikari 18.12.2003 09:13:08 | |
---|
Minä suosittelisin Alesis QS7:ää. eikös alesiksen filtterit ole aika munattomat so. eivät kykene itset .... kun itseoskillointiin. Jousia, kuoroja pianoja (ei varmaan nykyhevanderissa käytetä - vaan olipa mm. Mott The Hooplella aikoinaan (Heviä?)?) varmaan kelpoisesti tekee. Kilpatilutteluun kitaristin kanssa tai rääkyviin lead-sooloihin tuskin paras. |
Juho L 18.12.2003 12:58:51 | |
---|
eikös alesiksen filtterit ole aika munattomat so. eivät kykene itset .... kun itseoskillointiin. Samat resonoimattomat filtterit kuin vanhoissa Korgeissa ja silti noita ikiwanhoja romplereita käytetään. Tätä ihmettelin aiemmin Wirman-ketjussa. Jokainen hevimies käyttää jotain tilusoundeja ja silti kukaan heistä ei ole älynnyt ostaa vaikka Nord Leadia. Tyhymiä nuo hevitiluttajat. Kyllä suosittelisin tuota QS:ää aloitussyntikaksi. Samassa hintaluokassa kuin vanhat Korgit, mutta QS:ssä on paremmat soundit (ja on 2x tai 4x enemmän sampleja). Jousia, kuoroja pianoja (ei varmaan nykyhevanderissa käytetä - vaan olipa mm. Mott The Hooplella aikoinaan (Heviä?)?) varmaan kelpoisesti tekee. Kilpatilutteluun kitaristin kanssa tai rääkyviin lead-sooloihin tuskin paras. Olet oikeassa, mutta sanoisin, että kannattaa ensimmäiseksi synaksi hankkia jokin rompleri. Ja onhan sitä mukava vaikka jotain pianotunnelmointia laittaa tai muuta. Vähän vaihtelua pelkän leadijyräämisen sijasta. Ja kyllähän tuosta Alesiksesta löytyy ihan jees leadejakin. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä |
Samat resonoimattomat filtterit kuin vanhoissa Korgeissa ja silti noita ikiwanhoja romplereita käytetään. Tätä ihmettelin aiemmin Wirman-ketjussa. Jokainen hevimies käyttää jotain tilusoundeja ja silti kukaan heistä ei ole älynnyt ostaa vaikka Nord Leadia. Tyhymiä nuo hevitiluttajat. Nyt puhutaan asiaa... En ole taidoiltani mikään suvereeni tiluttaja mutta Nord lead II vetelee hevirokkia kummasti. 80-luvun Ynkkä-biisejä soitellaan ja kyllä sillä jotain Nightwishish tyyppistä soundimaailmaakin saa aikaan. |
Leikari 22.12.2003 15:07:56 | |
---|
mutta Nord lead II vetelee hevirokkia kummasti. 80-luvun Ynkkä-biisejä soitellaan ja kyllä sillä jotain Nightwishish tyyppistä soundimaailmaakin saa aikaan. minullakin tuo Nordi tuli ensin mieleen hevinsoittoon, mutta kysyjän budjettiin ei oikein mahdu Ja pyöriihän käytettyjen markkinoilla vanhoja Ensoniqejakin, joita em. rahalla lähtee. Rolandin D- ja U -sarjalaisisten 10 - 100-ja 200:sta kannattaa pysyä erossa. |
Nintendo 24.12.2003 10:40:32 (muokattu 24.12.2003 11:44:15) | |
---|
Korg X5. Siinä on syna millä monet ovat aloittaneet, ja sopii mainiosti tuohon käyttöön ja budjettiin. Jää muuten rahaa ylikin... Mä juuri meni varaamaan KORG X5D mallin ja lupauduin maksamaan siitä 650. Älkää nyt sanoko että mulla on siinä tuplat liikaa hintaa. Onhan X5 riisuttu malli X5D:stä. "Happamia" sanoi kettu... |
Snowblind 24.12.2003 16:51:46 | |
---|
Mä juuri meni varaamaan KORG X5D mallin ja lupauduin maksamaan siitä 650. Älkää nyt sanoko että mulla on siinä tuplat liikaa hintaa. Onhan X5 riisuttu malli X5D:stä. Tota... Hinta on kyllä hieman korkea. Sain oman X5:n erinomaisessa kunnossa käytettynä 250e, ja eroa X5D:ssä ei ole kuin 64 polyfonia ja hieman enemmän muistia soundeille. Joku 3-400 olisi aika normaalihinta tollaiselle. Look behind you, a three-headed basist! |
Jabbe 24.12.2003 22:06:25 | |
---|
Aika turhaa maksaa 650e D-mallista kun perus-X5:n saa 200 eurolla käytettynä. 650e hintaan sais jo melkein käytetyn nordleadin tai jotain muuta kivaa. Joo. |
HK 27.12.2003 14:01:18 | |
---|
Toinen ääni Alesis QS-sarjalle. Peltikorva puupäässä. |
Steelgod 03.01.2004 15:05:46 | |
---|
Kyllä Alesis on tosiaan ihan kelpo peli aloittelijalle kuin myös x-5, mutta taas mainostan Rolandia jolla itse aloitin, eli lähinnä hintalaatusuhde on rolandeissa enemmän kuin hyvä ja sounditkin on kohtuu hyvät ja ennen kaikkea rolandilla on yleensä koskettimistossa tosi hyvä touchi. Mutta kannattaa tietysti kokeilla mikä itsellensä sopii. "Living for metal" |
Nintendo 03.01.2004 17:21:49 | |
---|
Nyt se on sitten maksettu. 650 äyriä, mutta kyllä kuullostaa hyvältä. Toisaalta olisihan se ollut kiva säästää parit sataset. Turha valittaa kun tavarat on housuissa. Olis ehkä kannattanu lukea tämä foorumi uudelleen ennen kuin ostin. Mutta laitteeseen toistaiseksi olen tyytyväinen. "Happamia" sanoi kettu... |
Leikari 04.01.2004 11:25:20 | |
---|
Mä juuri meni varaamaan KORG X5D mallin ja lupauduin maksamaan siitä 650. Älkää nyt sanoko että mulla on siinä tuplat liikaa hintaa. Onhan X5 riisuttu malli X5D:stä. Eipä siinä tuplia liikaa ollut - vähän tinkavaraa jäi käyttämättä. Sattui toissa lauantaina Espoon Musiikista silmään hinta 595,-. Vaan eipä tuommoinen varmaan kaada. Käytetty sitten on toinen juttu - tuon hintaluokan laitteessa usein järkevää, jos sattuu kohdalle. |