Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 517 18 19 20 21600 601 602 603 604
NHR
15.02.2007 21:11:24

En muista mitä oon ihan just viimeks taas kattellu, mut Apocalypton ainaki näin tässä joku aika sitte. Olihan se toisaalta ihan kelpo seikkailuleffa, kun ei taas erehdy sitä minkäänlaisena dokumenttina pitämään. Se vähän ihmetytti, että miks ihmeessä leffassa pitää molottaa sitä jotain mayakieltä, kun se on kumminkin suunnattu vähän laajemmalle yleisölle? Passionissa taisivat kans puhua vallan hepreaa tai arameaa ja latinaa, mut sitä en oo ite vielä nähny, eikä oikeestaan paljo kiinnostakaan. Jonkinlaista autenttisuuttahan tommosella vissiin tavotellaan, mut ainakin tässä Apocalyptossa se oli mun mielestä ihan turhaa hienostelua. Vaikka onhan sitä toisaalta suomalaisena tekstityksiä tottunu lukemaan, ettei siinä sikäli mitään. Mut kyllä tää kaikesta huolimatta ihan viihdyttävä pätkä mun mielestä oli. Ja ainakin mulle täysin ennestään tuntematon näyttelijäkaarti oli vaan plussaa. Kidutus ja silpominen yms. tuntuu tälle "Melvin Gibsteinille" kyllä olevan niin "se juttu", että South Parkin luoma kuva kyseisestä herrasta vaan vahvistu tätä leffaa kattellessa. Mut laitetaan vaikka kolme tähtee kumminki, siis:

Apocalypto ***
The only good thing ever to come out of religion was the music. ~ George Carlin
Chips
15.02.2007 23:05:50
Jonkinlaista autenttisuuttahan tommosella vissiin tavotellaan

Näin minäkin luulen. Minusta tuo maya-kielen käyttö sopi hyvin tähän elokuvaan.
arancia
18.02.2007 10:28:25
Yksi lensi yli käenpesän ****

Olen lukenut kyseisen kirjan moneen kertaan, mutta vasta eilen sain aikaiseksi elokuvan katselemisen. Todella hyvä elokuva, jossa etenkin henkilöhahmot ovat erinomaisia ja kukin omanlaisiaan. Jack Nicholson esitti pääosan erinomaisesti. Elokuva on samaan aikaan hauska, surullinen ja toivoton, enkä edes osaa sanoa, mitä näistä eniten.
aikavaikea
18.02.2007 15:10:42
Transamerica. ****

Ihan erilainen kuin hataran mielikuvani perusteella odotin. Ja samalla paljon parempi. Huikaiseva roolityö Huffmanilta.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
bedlam
20.02.2007 13:32:38 (muokattu 20.02.2007 13:35:04)

Barbarella **

Kuvittelin, että tämä olisi ollut täydellinen leffa perjantai-illan kalsarikännäilyyn. Alaston ja puolialaston Jane Fonda seikkailemassa avaruudessa tarjoten seksiä palkkioksi kaikille miespuolisille seikkailussa avittaville. Tappajanukkeja! Orgasmi-urut! Pahis nimeltä Duran Duran! Plus maailman tarttuvimpia tunnussävelmiä.

Mutta ei, taisin kolmesti keskeyttää leffan katselun välttääkseni nukahtamisen. Valitettavasti leikkaus ja tempo mättivät niin pahasti, ettei tämä kohonnut täysin nautinnolliseksi camp-huumoriksi.

Reeker **

Tästä tuli mieleen Identity. Se oli äärimmäisen jännittävä jännäri lopputwistillä, joka pilasi koko kokemuksen. Tämä taas oli kohtalaisen tylsä kauhuleffa, jonka yhtälailla elokuvan "tuhoava" lopputwisti taas tavallaan pelasti.

The Legend of Hell House ***1/2

Tämähän olikin huomattavasti spookympi kummitustalotarina kuin muistinkaan. Pari kertaa meinasi sydän pysähtyä, vaikka "loppuratkaisu" olikin vähän niin ja näin.

Beneath the Planet of the Apes ***

Hassua, kuinka termi 'koko perheen elokuva' on muuttunut vuosien varrella. Käsittääkseni nämä Apinoiden Planeetan jatko-osat olivat tarkoitettu nimenomaan lastenkin katsottaviksi, mutta tänä päivänä sitä on vaikea kuvitella. Apinoita palamassa helvetin tulessa pää alaspäin roikkuen, ydinpommia jumalanaan palvova ihmisjoukko, jonka ihon säteily on syövyttänyt... Leffa ei tietenkään alkuperäiselle pärjää mitenkään, mutta loppupuolisko on silti aika hurjaa menoa. Ja

spoilerspoilerspoilerspoiler-----------------elokuva joka loppuu kaikkien sankareiden kuolemaan ja maapallon räjähtämiseen ei voi olla läpeensä huono-----------------------spoiler

Escape from the Planet of the Apes ***

Johtuen edellisen leffan päätöksestä, nyt siirryttiinkin sitten "nykyaikaan" suorittamaan Terminator-leffan kaltaista aikaparadoksia. Tää leffa menee jo hauskana koko perheen viihteenä, kunnes loppuratkaisu yllättää olemalla vielä shokeeraavampi kuin edellisessä. Itse olisin varmaan purskahtanut hysteeriseen itkuun, jos tämän lapsena olisin nähnyt.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
NHR
20.02.2007 20:10:35 (muokattu 20.02.2007 20:21:53)

Silmänkääntäjä (The Illusionist) ***1/2

Taikurin ja kreivittären rakkaustarina, ei ihan niin imelä kuitenkaan, ku vois kuvitella. Nortonista en niin kauheesti oo koskaan tykänny, mut tähän rooliin sen olemus kieltämättä sopi todella hyvin. Naispääosanainen vaikutti ihan yhdentekevältä, vaikka nätti olikin. Mut Giamatti veti kyllä hyvin mun mielestä, aika sillai vähäeleisesti tosin, mut vähän kahden vaiheilla olevan korruptoituneen poliisipomon rooliinsa aika sopivasti kumminkin. Ja siitä "pahasta" kruununprinssistä tykkäsin kans.

Taikatemput kyllä tuntuivat menevän aina vaan mahdottomimmiksi kuvattuun aikakauteen nähden, mut eniten mua jäi kuitenki hämäämään se puinen kaulakoru, joka ei mun käsittääkseni vaan kertakaikkiaan VOI toimia niin, ainakaan ilman että sisällä oleva kuva repeytyis samalla kahtia. Katsojaakin siis huijataan, mikä oikeestaan leffan aiheen huomioonottaen kuuluu asiaan ja on siis loppuviimeks ihan jees...

Loppuratkasu ei varsinaisesti yllättäny, jotain tommosta epäilin melkeen alusta asti, mut aika hyvin onnistuttiin välillä silti johdattelemaan siihen suuntaan, et ei ne varmaan sittenkään... mut lopussa oli jokseenki sama fiilis kuitenki ku sillä Giamattin poliisisedällä siellä rautatieasemalla... ei tää nyt varmaan vielä spoilannu mitään, joten kattokaa ite ja tehkää omat johtopäätöksenne.

Mut yks mikä tässäkin tuntu toimivan oikeen erityisen hyvin taas ("vanhanaikasen" näkösen kuvauksen lisäks) oli kyllä musiikki, Philip Glassin käsialaa oli siis se. Just tässä tuli telkusta semmonen Dalai Lamasta kertova leffa, jossa oli Glassin musiikit kans, ja muistaakseni Truman Showsta nimi on jääny mieleen, jotain pätkiä se siihenki teki.

E: Puolikas vielä näkyviin noitten tähtien perään, kun toi yksittäinen puolikkaan merkki ei vieläkään syystä tai toisesta täällä näytä toimivan.
Tellervo
21.02.2007 10:23:18
The Queen

Siteeraan Tigrushkaa: Tämän tahdon nähdä uudestaankin!

Melkeinpä ainut miinuspuoli oli se, että teatteriyleisö oli niin hiljaista ettei voinut vollottaa kunnolla. Kuningattaren hahmo oli koskettava, ja Diana itkettää aina. Bonuksena sain poweria päähenkilön asenteesta - löysin siis sisäisen kuningattareni!

No, tulipa hömppä kirjoitus, elokuva olisi ansainnut tasokkaamman :) Melkeinpä jokaista henkilöä pystyi ymmärtämään, Mirren oli tosiaan loistava, ja lisäksi upea visuaalisuus huumasi. Oloni teatterista poistuessa oli kohottunut ja liikuttunut, mikä on ilman muuta hyvän elokuvan merkki. Pysyn kouluarvosanoissa, eli annan... 9+
aikavaikea
24.02.2007 20:03:50
Henry Lee Lucas - Portrait of a serial killer.

Olipas turha filmi. No, onneksi tarttui vain alekorista mukaan, kun muka olin kuullut jostain jotain hyvää tästä. Aika päämäärätöntä melskausta kovin kehnoin eväin. Idea oli ehkä ollut, mutta suurin osa siitä jäi johonkin tienposkeen.

Kouluarvosanalla kutonen.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
wrshredder
25.02.2007 19:06:36

Entä auto-kohtauksen puuduttavuusaste? :D

Octagon ..8

Monessa kohtaa revettiin. Alkoholi + Norris + ninjoja = parhautta.
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen "Tämä jatkuva yksinäisyys käy päivä päivältä yhä rankemmaksi oikealle ranteelleni.."
Cujo
25.02.2007 22:07:22 (muokattu 25.02.2007 22:08:57)
Pan's Labyrinth

Hienosti tehty ja aika karu elokuva. Mitäpä tästä sanoisi... Ihastuin suuresti :p Loistavaa!

Jännää, kun elokuva on puoliksi ihan todellista historiallista maailmaa ja puoliksi sitten täyttä satua. Ja nämä kaksi kulkee käsi kädessä ilman sen kummempia selittelyitä.
"Jos haluaa valaista, on kestettävä palaminen."
bedlam
26.02.2007 10:24:37 (muokattu 26.02.2007 10:24:55)

Olipas turha filmi. No, onneksi tarttui vain alekorista mukaan, kun muka olin kuullut jostain jotain hyvää tästä. Aika päämäärätöntä melskausta kovin kehnoin eväin. Idea oli ehkä ollut, mutta suurin osa siitä jäi johonkin tienposkeen.

Minulle tuo leffa toimi kyllä aikoinaan täysillä, ahdisti jopa niin etten halunnut sitä vuosiin katsoa uudelleen. En tiedä onko tuolla mitään sen kummempaa ideaa, elokuvahan perustuu tositapahtumiin ja seurailee Henryn murharetkiä lähinnä vain vierestä tarkkailemalla.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
NHR
26.02.2007 11:02:51

Aleksanteri ***

Ei tää nyt niin loistava leffa tosiaan ollu, mut oli kumminki paljo parempi, ku mitä osasin odottaa. Kohtuullisen viihdyttävä, vaikka toimintapätkät tuntu lähinnä olevan parissa erillisessä pinossa, joitten välissä olikin sitten piiiiiiitkät pätkät sitä semmosta jahkailua. Eikä ees Gordionin solmusta mitään... ;)

Yö museossa *

Tää oli mun mielestä tosi tylsä ja yllätyksetön, ei niinku mitään omaa; jäi hiukka semmonen fiilis, että kaikkien muitten elokuvien ylijäämäpätkistä ja -efekteistä ois leffa kasattu. Ben Stiller on muutenkin jo pitkään kuulunut inhokkeihini, vaikkei ehkä ihan sieltä kaikkein ärsyttävimmästä päästä olekaan. En mä keksi kelle tätä vois ees suositella, ei oikeen ees vihamiehilleen, kun ei se kuitenkaan oo ees NIIN huono, lähinnä vaan aika turha.
zorro
26.02.2007 14:21:22
Tenacious D: Pick of Destiny
Oli hauskempi ja parempi mitä oletin että voi olla. Suosittelen kaikille.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
aleksi
27.02.2007 23:18:57
Big Lebowski

Katsoin toistamiseen, kun eräs taho on jaksanut väittää, että on se parempi kuin mitä itse sanoin silloin, kun leffa tuli ensimmäistä kertaa puheeksi. Eli, aikaisempi "toimii" -kommentti on kyllä nyt sysättävä sivuun, sillä kyllähän tuo nyt jostain syystä toimi hitosti paremmin kuin aikaisemmin. Repeilinkin pari kertaa - ensimmäisellä katselukerralla en tainnut kertaakaan. Henkistä kasvua, vai taantumusta?

Joka tapauksessa: 4/5
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion."
arancia
28.02.2007 09:30:13
Miehen työ ****

Kävin eilen katsomassa tämän viime perjantaina ensi-iltansa saaneen Aleksi Salmenperän elokuvan. Elokuva kertoo Juhasta (Tommi Korpela), joka saa potkut töistään, muttei kerro siitä vaimolleen, ja ajautuu miesprostituoiduksi. Vajaan kahden tunnin aikana seurataan Juhan toimia naisten kanssa, kuvataan Juhan perheen ahdinkoa ja päädytään mitä kummallisempiin tilanteisiin. Arviot lupailivat mustaa huumoria, ja sitä elokuvassa kyllä oli. Jossakin vaiheessa huumori vain meni siihen pisteeseen, ettei sille enää osannut edes nauraa.

Pidin elokuvasta paljon, mutta yksi asia jäi harmittamaan. Elokuvan musiikeissa J. Karjalainen, Kauko Röyhkä, Pelle Miljoona ja Tuomari Nurmio laulavat toistensa kappaleita, ja havahduin vasta lopputeksteissä kuuntelemaan musiikkia. Jos joku teistä menee katsomaan elokuvan, kuunnelkaa musiikkeja minua tarkemmin.
author
28.02.2007 23:04:52
Hooligans http://imdb.com/title/tt0385002/

Kertoo nuoresta journalismin opiskelijasta(Elijah Wood), joka erotetaan Harvardista huume-epäilyn vuoksi. Mies ei kuitenkaan ole syyllinen mutta ei myöskään uskalla syyttää kämppistään huoneesta löytyneistä huumeista. Kloppi vaihtaa maisemaa sisarensa luokse Lontooseen, jossa hän yhtäkkiä eksyy sisarensa miehen veljen kautta Westham Unitedin äärifanaattisten kannattajien piiriin. Elokuva kuvaa karulla tavalla Britannian jalkapallon lähes uskontoon verrattavissa olevaa fanaattisuutta ja sen ikävää puolta huliganismia. Leffa oli viihdyttävä alusta loppuun. Useita hienoja roolisuorituksia. Mielenkiintoa lisäsi se että olen itsekin käynyt Westhamin peliä katsomassa ja tunnistin stadionin ja kadut. Suurin miinus oli Elijah Woodin roolisuoritus joka oli kaikkea muuta kuin uskottava. Silti se ei pilannut leffan juonta vaikka Wood yksi pääosanäytteljöistä olikin.

****-
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
RocknRoll
02.03.2007 21:20:11
Ghost rider

Tälläinen tuli sitten katottua eilen, ja mitään hyvää en leffasta odottanut teatteriin mentäessä, ja olin täysin oikeassa.
Näitä sarjakuvista leffoiksi tapauksia on kyllä jo niin monta, että täytyy ottaa varpaat avuksi kun niitä alkaa laskemaan, ja yksikään leffakäännös ei ole vielä kunnolla toiminut, lukuunottamatta Sin Cityä ja Tim Burtonin Batmaneita.

Tätäkään en ole sarjakuvana lukenut, enkä myös muutenkaan ole viihtynyt Marvel-sarjisten seurassa joten vaikuttaako se sitten asiaan?

No, juonihan oli sitä perinteisintä ja kliseisintä huttua mitä tälläsestä voi vain odottaa. Tälläisten leffojen jälkeen sitä vain miettii, että eikö nykyään elokuvissa sellaisella pienellä asialla kuin tarinalla ole merkitystä? Tehosteita ja kauniita ihmisiä vain ruutu täynnä.

Ei tota elokuvaa silti ihan noin lyttyyn voi lyödä, olihan siinä sentään ZZ Topia soundtrackilla, eikä se voi ihan pahasta silloin olla. :)
Sanoisin että ihan kelpo krapula viihdettä sunnuntai-iltapäiviin sohvalla maatessa ja rullakebab kainalossa ollessa.

"yksi tähti"

by the way: trailereissa oli sitten Transformers ja Spiderman (monesko?)
DaKiller
03.03.2007 11:36:44

Borat

Nojaa, ehkäpä odotukset olivat liian korkealla sillä eipä tämä pahemmin säväyttänyt. Muutama todella hauska kohtaus mutta muutoin sellaista pientä hymistelyä vain läpi leffan. Kaikessa absurdiudessaan (?) tuo alaston paini läskin tuottajan kanssa oli kyllä melko hämmentävä kokemus.

Ihan ok mutta ei mikään erikoinen. 7 ½
NHR
03.03.2007 14:41:49

Eilen tuli katteltua Nelosen ilta- ja yöleffat, eli T3 ja Blade. Ei ne kauheesti kyllä säväyttäny nyt kumpikaan. Koneiden kapinan olin nähny kyllä ennenki, tota Bladea taas ilmeisesti en, vaikka jostain syystä niin kuvittelin. Taisin sekottaa mielessäni johonkin Blade Runneriin tms...

Terminator 3: Koneiden kapina **

Ei tää yllä millään lähellekään niitten aikasempien Terminaattorien tasoa, vaikka kuinka on hienoja tietsikkatrikkejä kuvassa. Tarina on niiiiiiin paljo köykäsempää kamaa kuitenki, eikä tyttöterminaattorikaan oikeen jaksa vakuuttaa. John Connor ei tässä myöskään tippaakaan vaikuta tulevalta sotilasjohtajalta, mut kaipa se on vähä niinku tarkotuskin, tiedä häntä sit. Arska on kyllä ihan Arska vielä vanhoilla päivilläänkin, eikä kaikki huumori suinkaan ole tahatonta; parit hyvät irtovitsit tästä leffasta kyllä löytyy. Mut muuten tän arvo on lähinnä Terminator-sagan päätösosana - toivottavasti tää tosiaan OLI päätösosa, jos tähän suuntaan ollaan menossa...

Blade *

Puuduttavan tylsää vampyyrien kans tappelua ja niitten teilaamista. Jos tästäkin riisuis kaikki spesiaaliefektit pois, niin aika mitätön tarinahan sieltä alta kyllä paljastuis. Paljon turhia sivurooleja. "Vampyyrijumala" vaikutti esti ihan kiinnostavalta idealta, mutta paljastuikin sitten ihan tyhmäksi ja huonoksi. Snipeskin on mun mielestä enempi kotonaan semmosissa hiukka maanläheisemmissä toimintasankarirooleissa, ei se oikeen vampyyrina vakuuttanu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)