Aihe: Bassokitaralle Plugin!
1
r-otta
15.02.2007 14:31:11

Voisiko joku mainita jotain pluginejä jolla sais bassokitaran värkättyä? Ja sellaisen joka toimii cubasella, kiitos.

Olen itse suht alottelija näissä nauhotushommissa. Teen piisin eka gp:llä, vien gp:stä midiksi ja sitten midin vien cubaseen ja cubasessa esim, käytän rumpuihin Ezdrummerin DFH:ta, joka muuttaa sitte ne midirummut iha kunno kannuiksi. Mutta millähän saisin tuon midibasson muutettua? Kitarat tietty nauhoitan ihan omin voimin.

Muutamia bassoplukarijuttuja oon jo koittanut, mutta olivat jotain avaruusnintendo bassoja tai sitten eivät muuten vaan pelittänyt cubasessa.
miau
Denzo
15.02.2007 14:48:20 (muokattu 15.02.2007 14:50:59)

Jos en väärin muista niin Sampletankin free-versiossakin on jonkinsortin basso.

http://www.sampletank.com/Main.html?STFreeDwn

Jep, KVRaudio.comissa joku kertoo: "the bass guitar is particularly outstanding, and very natural sounding. "
kivi
15.02.2007 14:49:49
Eiks Cubasessa oo mukana joku Steinbergin VST-basso, joka oli muistaakseni vielä ihan hyväkin, sikäli kuin midibasso nyt hyvä voi olla?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Timo JM
15.02.2007 18:30:04 (muokattu 15.02.2007 18:34:11)

Soita se basso skitalla ja prosessoi oktaavia alemmaksi. Demohommissa kikka toimii ihan kelvollisesti kunhan hakee kuuskielisestä sopivimman mikin. Tässä biisissä olen soittanut basson sähkiksellä:

Cupido - Hän elää
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=161308&type=hi
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
jackball
17.02.2007 16:53:40
Slayer 2 on aika kova sana sekä kitaran että basson mallinnukselle. Voit käyttää pelkkänä instrumenttina midi-raidalla tai sitten efektoida esim. omat kitararaitasi tällä.

http://www.refx.net/?page=Slayer2
JPQ
17.02.2007 21:19:11

Eh...tuohan on ihan kauhein hirvitys. Muistaakseni toi oli joskus vuonna kettu ilmaiseksi ladattavissa steinbergin sivuilta. Hämmästelin sen kamalaa huonoutta jo silloin. Nyt jokin aika takaperin pääsin tuohon uudestaan käsiksi cubase le:n kautta. Tsupppppppp. Mutta kyllähän tuollakin saa jo tehtyä.

Ihan perus subtraktiivisellä syntikallakin saa väsättyä suht menettelevät bassot jopa rokkibiisiin, jos vain tietää mitä tekee. Tietty mitään ihmeempää super-realistista-kolina-särö-bassoa on turha odottaa. Joka tapauksessa volumen release-, attack- sekä filtterin cut -namiskoita automatisoimalla & säätelemällä saa aika elävän kuuloista meininkiä aikaiseksi. Ja ainahan voi olla radikaali ja laittaa siihen biisiinsä ihan reilusti sen happoisen matalalta möyrivän synabasson ilman että sitä tarvitsee väkisin yrittää naamioida "oikeaksi".

Todennäköisesti ketjun aloittaja haluaa kuitenkin tässä tilanteessa hankkia jonkin ilmaisen samplerin ja siihen netistä löytyviä ilmaisia soundfontteja. Sampleria voi etsiä kvr:stä. Sfz on kai se vakioratkaisu, mutta sillä ei taida päästä soundia juuri jälkeenpäin säätelemään. Soundfontteja voi etsiä vaikkapa osoitteesta www.sf2midi.com. Vaatii nopean rekisteröitymisen. Lataat sieltä kasan niitä bassofontteja ja sitten käyt ne läpi omaa suosikkia valitessasi.

Tuo slayer2 on kyllä muuten hyvä, tosin se maksaa ihan oikeaa raharahaa. Avasin siitä joskus ketjun nörde-palstalle. Miksi muuten tämä ketju ei ole siellä?

EDIT: tuo sampletank free:n mukana oli todellakin muistaakseni ihan hyvä. tuosta voi lähteä liikkeelle kepein mielin.

Tuota ohi mennen kerran kuulin kait tuota cubasen juttua tuntui se silti paremmalta kun joidenkin samplesynien bassot joten.
PJS
18.02.2007 13:32:40

M.Netin Biisiringistä (ks.yleistä - palsta) vois löytyä innokkaita basisteja korvaamaan ne basistin/plugarin puutteet...
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
Torniojaws
18.02.2007 14:16:18

Suosittelen Spectrasonicsin Trilogyä. Aivan toisessa luokassa kuin lähinnä lelun virkaa toimittavat Steinberg VB-1 Virtual Bassist, Broomstick Bass, Reasonin bassot ja muut. Laatuun nähden aivan loistava hinta. Mutta kyllä se parhain vaihtoehto on edelleen oikea basso + esim. SansAmp Bass Driver DI.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Diablero
19.02.2007 17:26:20
Tai sitten oikee basso ja Ampegin plugari. No joo en oo ehtiny vielä testailla paljoo mutta ihan hyvältä vaikuttaa se
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)