Aihe: Taas yksi huijari liikkuu torilla
1 2 3 4 5 6 7 8
Dunga
17.02.2007 14:56:23 (muokattu 17.02.2007 14:56:44)
hahahaha.Ei voi olla totta tämä henkilö on aivan uskomaton!!Ei vastaa puhelimeen sitten laittaa mailia mulle.Ei kyllä ole poroja niin tartten rahaa kyllä ihan muuhun :)

Voi ku teitä lappalaisia ymmärtäis...KAUPPA OLI TÄYSIN REHELLINEN, EI OLE MUN
VIKA JOS SÄ NYT SIT ET KAIPAAKKA KITARAA, TAI TARVIT RAHAA POROJES HOITAMISEEN
TAI JOTAIN MISTÄ IHMEESTÄ NYT MÄTTÄÄKÄ...Mä en nyt käsitä miks sä jollekki
helvetin viranomaisille menisit valittaan? Mistä?! Hommaat vaan enemmän harmia
mullekki?! sä halusit kyseisen kitaran ja siinä on...MIKÄ MÄTTÄÄ?!

Voi nyt lol apua sentään. Kyllä kaverin uhmakkuus siitä lakkaa kun kerrot suoraan meneväsi poliisille todisteiden kanssa juurikin hankkimaan hänelle lisää harmia. Melko tyhmältä/vajarilta tapaukselta vaikuttaa joka tapauksessa...
oiva tumpeloinen
17.02.2007 15:00:20
Voi nyt lol apua sentään. Kyllä kaverin uhmakkuus siitä lakkaa kun kerrot suoraan meneväsi poliisille todisteiden kanssa juurikin hankkimaan hänelle lisää harmia. Melko tyhmältä/vajarilta tapaukselta vaikuttaa joka tapauksessa...

Ei enään mitään kertomisia, kun suoraan sinne poliisille keskustelemaan.

Ja sitten KAIKKI keskustelut, mitkä on kirjallisina, talteen. Älä poista yhtään mitään.
Gizmo86
17.02.2007 15:04:33
No nyt tämä mainittu kaveri vaatii että lähetän sen takaisin ja maksan itse kulut.Ja mainitsee että parin viikon päästä tulee käymään henkilökohtaisesti ja tekee asiat selviksi.Ja tuossa s-postissa mainitaan ihan uhkauksella jo että tulee selvittämään asian tänne.Lukee vielä että seuraa ohjeita niin saadan asiat suoriks.Eli tämä menee nyt poliisin asiaksi ihan varma kun henkilä on jo tommosessa vaiheessa että ei suostu keskustelemaan vaan alkaa jo "uhkailemaan" tästä asiasta.
veka2
17.02.2007 15:10:33 (muokattu 17.02.2007 15:11:44)
Joo, kyllä on TOSIvaikee lapsuus ollu tuolla. Tulosta Gizmo sähköpostit paperille ja pidä tiedostot tallessa. Jatka sähköpostikirjeenvaihtoa, kaveri saattaa huomaamattaan tunnustaa koko rötöksen kulun mustaa valkoisella. Poliisiaineistoa.
McNulty
17.02.2007 15:24:28
Älä nyt rupea mitään neuvottelemaan. Soon kerrasta poikki. Huomenna soitat ja ilmoitat, mihin mennässä rahat pitää olla, ja missä. Jos ei homma onnistu, niin poliisisetä tekee loput. Kun sanot näin äiteelle, niin varmastikin rahat on aika pikaseen tilillä....

Minä tein samoin erään tapauksen kanssa.
Lähetin Jacksonin mikit ostajalle postiennakolla. Ihmettelin kun rahoja ei kuulunut pitkään aikaan ja soitin pari kertaa ostajalle. Hän sanoi tekosyyksi milloin mitäkin ettei ole päässyt hakemaan. Ajattelin hetken vielä odottaa kun se paikkakunta missä ostaja asui ei ollut mikään Helsingin keskusta ja varmasti postiin oli jonkun verran matkaa. Maksua ei kuulunut eli jamppa ei koskaan lunastanut tavaraa. Kaveri lakkasi vastaamasta soittoyrityksiini ja päätin että selvitän hänen vanhempiensa puh.numerot. Soittelin sitten kyseisen henkilön isälle ja kerroin mistä on kyse. Hän vaikutti aidosti hermostuneelta poikansa toilailuihin ja lupasi selvittää mistä on kyse. En muista ihan tarkasti miten se homma meni, mutta jotain se poika oli vanhemmilleen selitellyt ettei ole mikkisettiä minulta tilannutkaan tms. Ilmoitin ystävällisesti että "asia ei jää tähän!"

Noin viikkoa myöhemmin postista tuli lappu minulle että lähettämäni paketti on palautunut (sitä ei siis lunastettu koskaan) ja minun tulisi maksaa 7e että saan paketin lunastettua takaisin itselleni. Maksoin lähettäjänä siis 13e postiennakkoa jotta sain paketin ostajalle ja sitten 7e että sain sen vielä takaisinkin :) Kävin lunastamassa paketin itselleni takaisin ja laitoin mikit uudestaan myyntiin. Rahalla ei ollut niin merkitystä, sillä tuohon minun budjettini ei kaatunut, mutta kysymys oli periaatteesta. Soitin uudestaan kyseisen ostajan isälle ja kysyin, että: "miten tehdään... olen lähettänyt pojallesi kitaratarvikkeita, joista olen nyt jo itse maksanut 20e lähetyksineen ja lunastuksineen". Tätähän ei tietysti heti uskottu kun poika oli sanonut että hän ei ollut mikkejä edes ostanut minulta. Löin sitten pöytään oman rätinkini. Laitoin pojan isälle muutaman ostajalta saadun m.netin pikaviestin ja tekstarin, joissa poika vakuutteli viimeiseen asti haluavansa mikkisetin ostaa. Tämän jälkeen yhteistyö pojan vanhempien kanssa sujui kuin rasvattu ja homma toimi. Isä oli kohtalaisen vihainen pojalleen, ainakin siltä vaikutti puhelimessa ja lopulta pojan äiti laittoi tilisiirtona tililleni sen 20e jonka olin rahallisesti menettänyt tässä häsäkässä. Toivottavasti se pikkupoika sai isältään koivuniemen herraa tai nahkaremmiä solkipää edellä. Ainakin puhelimessa lupasivat ottaa asian esille perheen kesken.

Tästä lähtien teen mahdollisimman vähän kauppaa alaikäisten vässyköiden kanssa, jotka eivät kykene hoitamaan asioitaan. Eniten mua vituttaa just soitella heidän vanhemmilleen ja "tapella aikuisten kanssa niiden muksujen asioista". Kyllä mulla pitkään teki mieli lähteä käymään tuon torspon luona ja kysellä vähän KGB-tyyliin että "mitä vittua sä oikein meinaat?". Lopulta kuitenkin asiat meni fiksummin ilman lynkkausmenoja. Joten, mitä opimme tästä? Emmepä juuri mitään, muuta kuin sen että noiden kakaroiden kanssa tehdessä kauppaa kannattaa sitten vasta lyödä rahat tiskiin kun on varmistunut tuotteesta tai luovuttaa tuote nuorelle ostajalle vasta sitten kun hän lyö massit tiskiin.

Toisekseen, monesti asiat selviävät ilman poliisia ja sillä suunnalla innostus on tasan 0% tällaisia juttuja kohtaan. Teettää niillä vain paperitöitä helvetisti ja tuloksena nuori kloppi saa 10e sakot ja paijausta vanhemmilta. Ei ole oikein poliisityön arvoista. Siispä, mielummin soitto vanhemmille ja selvittää asiat heidän kanssaan. Esittää tarvittavat dokumentit ja jollei tulosta synny niin soitto meikäläiselle ja mennään sitten käymään kylässä :))
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
Twinkle
17.02.2007 15:33:13
Tulkoon sitten äijä itse tänne ketjuun oikomaan asioita, jos tuntee tarvetta, tuskinpa rohkenee tulla.

Ei tietenkään uskalla eikä se mitään hyödyttäisi, toinen käyttäjä on heittänyt ensimmäisen kiven ja lynkkausporukka on lähtökuopissaan, tämä porukka joka tapauksessa uskoo kaiken mitä sanotaan kunhan osoittamisen aloittaa ensin.

Oikeastaan ylipäätänsä täysin naurettavaa että tällaisesta asiasta tullaan itkemään tänne koska jos todellakin noin päivänselvä huijaus on tapahtunut niin luonnollisesti koko homma hoidettaneen virallisia reittejä. Täällä nyt sitten postaillaan kirjeenvaihtoa julkiseksi, mikä on yleensäkin hyvin arveluttavaa. Ylipäätänsä, mikä on tämän ketjun pointti kun mitään tietoahan tässä ei ole kenellekään jaettu mistään.
Gizmo86
17.02.2007 15:43:28
No sain vihdoin ja viimeinen puhelimella selvitettyä tämän asian ja puhuin henkilön kanssa pitkän keskustelen siitä palautuksesta että lähetän kitaran takaisin mutta päädyttii lopuksi ratkaisuun että saan rahat takaisin ja kitara ei tarvitse postittaa.No onneksi asia tuli selväksi ettei tarvitse poliisia tähän sotkea.Mutta tästä eteenpäin on kyllä vaikea luottaa yleensäki ihmisiin jotka myyvät netissä tavaraa.
Metalrock
17.02.2007 16:16:54
Ylipäätänsä, mikä on tämän ketjun pointti kun mitään tietoahan tässä ei ole kenellekään jaettu mistään.

Otsikko jo kerto aika paljon!
zeme
17.02.2007 16:28:17 (muokattu 17.02.2007 16:28:47)
Mutta tästä eteenpäin on kyllä vaikea luottaa yleensäki ihmisiin jotka myyvät netissä tavaraa.

Tai pikenminkin, jos haluaa varmistaa tavaran ja myyjän, niin tekee treffit tämän myyjän kanssa. Näin kukaan ei pääse huijaamaan. Ongelma tietenkin on se, jos asuu hankalassa paikassa. Itse olen ne pari kertaa kun olen täältä torista ostanu jotain, niin olen henkilökohtaisesti tavannut myyjän ja samalla vaihtanut rahat ja tavaran.

Samajuttu tietenkin myös jos on itse myymässä.
No problem. http://www.mikseri.net/artists/?id=58577 http://koti.mbnet.fi/haulu/
Twinkle
17.02.2007 16:42:18
Otsikko jo kerto aika paljon!

ai että torilla on huijari? sen nyt luulisi tietävän kaikki että siellä on sellainen, epäilemättä jopa useampia.
rosberg
17.02.2007 16:47:02
No mercy! Kusipäitä ja vedättäjiä on tässä maailmassa jo aivan tarpeeksi. Jos joku on noin tyhmä niin sitä saa mitä tilaa. Jos lukiolainen ei tiedä lakitietokurssinsa käyneenä miten tässä maailmassa kauppaa käydään, niin pieni reality-henkinen oppikurssi on kyllä paikallaan!
veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen.
kipu69
17.02.2007 17:06:18
Huijareista saa aina tehtyä rikosilmoituksen, rahoja vaan ei yleensä saa takaisin.
nim. kokemusta on
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi...
atimoc
17.02.2007 17:32:17

Jälkiviisaus ei tietty paljon auta, mutta: kannattaa aina pyytää lähettäjää merkitsemään pakettiin, että vastaanottaja saa tsekata sisällön Matkahuollossa ennen lunastusta. Jos myyjä ei tuollaiseen suostu, niin aika suurella todennäköisyydellä on kusetus kyseessä.

Mutta hyvä, että tämä homma jo lähti selkiytymään. Aika torspo nulikka ollut kyseessä, jos tosissaan luuli tuollaisesta huijauksesta selviävänsä.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
veka2
17.02.2007 17:53:09 (muokattu 17.02.2007 17:55:47)
ai että torilla on huijari? sen nyt luulisi tietävän kaikki että siellä on sellainen, epäilemättä jopa useampia.

Kyllä epärehellisistä kaupoista kannattaa pitää pientä haloota täällä foorumipuolella. Toimii myös varoituksena koijareille, että systeemin toimintaa seurataan, ja pahimmassa tapauksessa voidaan tulla porukalla kylään ;-). Pikaviestillähän se selviää, missäpäin on ollut epärehellistä toimintaa.

Olen ostanut tai myynyt kymmenkunta kertaa muusikoiden torilla. Aina on tavara ollut sitä mitä on luvattu, ja hintakin kohdallaan. Joskus kauppa on voinut olla vähän pettymys, mutta se on johtunut enemmän tuotteen ominaisuuksista kuin mistään myyjän katteettomista lupauksista. On ollut myös positiivisia yllätyksiä. Tori toimii hyvin !

Suomi on suuri maa. Jostakin Lapin perukoilta vie aikaa ja rahaa lähteä Keravan korkeudelle katsomaan tavaraa paikan päälle, jollei tuote ole erityisen arvokas/harvinainen/edullinen eli siis myydään todennäköisesti muualla kuin muusikoiden.netin torilla. Ja kun siis asiointi tapahtuu pääsääntöisesti etänä, reiluutta pitää olla kumminkin puolin.
RekoS
17.02.2007 18:09:55 (muokattu 17.02.2007 18:10:38)
No sain vihdoin ja viimeinen puhelimella selvitettyä tämän asian ja puhuin henkilön kanssa pitkän keskustelen siitä palautuksesta että lähetän kitaran takaisin mutta päädyttii lopuksi ratkaisuun että saan rahat takaisin ja kitara ei tarvitse postittaa.

pistää miettimään, oliko kitara varastettu, kun ei tarvinnut takas ruveta lähettämään..
Kirk_Hammett
17.02.2007 18:19:43
hyvä että asiat saatiin sovittua ihan puhumalla.

itse olen pari kertaa torilta ostanut ja yrittänyt varmistaa sen että myyjä on varmasti rehellinen. Koska itse olen ala-ikäinen niin vahvistinta täältä ostaessani myyjä halusi varmistaa että minä myös maksan rahat yms. soittamalla vanhemmilleni.
Toisen kerran taas oli myyjänä tämän paikan eräs ''vakio käyttäjistä'' joten sen avulla menin aika hyvin takuuseen rehellisyydestä. molemmat kaupat ovat onnistuneet erittäin hyvin omalla kohdallani. onneksi ei tuollaisia idiootteja ole sattunut kohdalle
You know it's sad but true...
Tomi_R
17.02.2007 18:41:31

pistää miettimään, oliko kitara varastettu, kun ei tarvinnut takas ruveta lähettämään..

Erittäin hyvä pointti! Kyllähän kaiken logiikan mukaan tämä tohvelieläin olisi halunnut tämän, kuitenkin rahan arvoisen, kitaransa takaisin. Joten tuo voi kyllä hyvinkin olla mahdollista.

Lynkkausjoukko koolle :)

Itse olen hoitanut kaikki ostoni sopimalla tapaamisen, myyntihommat olen pariin otteeseen hoitanut postin ja matkahuollon kautta. En onneksi ole kokenut ongelmia.

Kyllä tällainen siltin harmittaa, sillä en esim. pedaalin takia viitsisi ajaa 600km.
Basshunter
17.02.2007 19:03:57
Mun mielestä kaikkein kettumaisinta täs on just se, että vain muutaman huijarin tähden kaikki on sitten kaupan teossa varpaillaan. Ite teen loppupeleissä aika paljon kauppaa niin täällä kuin huuto.netissäkin ja onneks kaikki on menny ainakin tähän asti hyvin. Tosin kauppakumppanit täällä m.netissä on ollut aina kokeneita musamiehiä ja herrasmiehiä muutenkin, joten ne on tienny, miten hommat hoidetaan. Jonkun teinin tai lukioikästen kanssa kauppaa tehdessä aina vähän epäilyttää, koska tiedossa on, et sen ikäsillä yleensä raha on tiukassa ja huijatuks tulemisen riski on mielestäni suurempi. Tää epäilys on tietty väärin niitä oikeita ja rehellisiä nuoria hemppoja kohtaan, jotka on saattanu niska limassa painaa duunia kesät, et saa syksyllä jonku tonnin skeban hommattua, mut ei voi mitään, se epäilys mulla kuitenki aina on..
Ja mitä tohon huijareille annettavaan penaltyyn tulee, niin mun mielestä tollasissa jutuissa aina poliisille ilmotus. Ihmisiä ei tahallaan huijata. Piste.
- Monesta on hyvä tietää jotain, eikä mitään tarvitse osata täysin.. -
Vasu
17.02.2007 19:54:59
Mutta tästä eteenpäin on kyllä vaikea luottaa yleensäki ihmisiin jotka myyvät netissä tavaraa.
Joo ei kannata luottaa kehenkään. Rehellinen ihminen on luuseri ja bisnesman on sankari niinhän nykypäivän maailmassa on valitettavasti käynyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)