N4754_ 15.02.2007 21:51:23 | |
---|
Elikkäs olen suunnittelemassa bassoon säröpedaalin ostoa. Voisitteko antaa neuvoja että minkälainen pedaali kannattaisi ostaa. (Merkki ja malli) Budjetti olisi sellanen n. 60-90euroa. |
juici 15.02.2007 22:15:34 | |
---|
Elikkäs olen suunnittelemassa bassoon säröpedaalin ostoa. Voisitteko antaa neuvoja että minkälainen pedaali kannattaisi ostaa. (Merkki ja malli) Budjetti olisi sellanen n. 60-90euroa. Behringerin BDI21 ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Säädöt tarpeeksi monipuoliset ja pikkurososta sirkkeliin taipuu. Omistan moisen. Ykköspedaalinani toimii kuitenkin jälleen kerran Ibanezin PD-7. Kolme eri säröasetusta (clean, od, dist.) ja attack (off, 1, 2) jola saa säädettyä että mille taajuusalueelle särö menee. Off -asennossa ei korostusta, kakkosella basson saa kuulostamaan jo melko kitaramaiselta. Itselläni pedaali toimii enemmän boostina Thunderbirdin ja Peaveyn combon välissä. Saa pikkasen semmosta kivaa, vähän putkimaista, runttua soittoon. Kun kytkimen kääntää cleanilta overdriven puolelle niin alkaa jo kuulostaa Motörheadilta. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
Hellrongel 15.02.2007 22:47:12 (muokattu 15.02.2007 22:47:56) | |
---|
|
ötzi 16.02.2007 14:44:41 | |
---|
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
N4754_ 16.02.2007 23:24:50 | |
---|
Vielä lisäys että olen hankkimassa vähän metallisempaa soundia. Minkäslaisia pelejä ovat nämä Proco Rat 2:Set ja Electro Harmonix Big muffit? (USA MUFF) |
juici 16.02.2007 23:41:17 | |
---|
Vielä lisäys että olen hankkimassa vähän metallisempaa soundia. Minkäslaisia pelejä ovat nämä Proco Rat 2:Set ja Electro Harmonix Big muffit? (USA MUFF) Mulla oli Ryssä Muffi ja se oli turhan sirkkeli bassoon. Bassot katosi. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
okabass 17.02.2007 00:24:20 | |
---|
Elikkäs olen suunnittelemassa bassoon säröpedaalin ostoa. Voisitteko antaa neuvoja että minkälainen pedaali kannattaisi ostaa. (Merkki ja malli) Budjetti olisi sellanen n. 60-90euroa. MOI Paras mihin olen tömännyt (=minulle sopiva) on Tube Screamer 808 -kykennästä modattu särö. Siinä on mm. bassoa lisätty ja säröytyminen (diodiklamppi) muutettu epäsymetriseksi. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
minimies 17.02.2007 07:45:08 | |
---|
"Ymmärrän kommenttia paremmin, kun katsoin omakuvaasi." -juki68 |
Dropped C 17.02.2007 07:49:15 | |
---|
Vielä lisäys että olen hankkimassa vähän metallisempaa soundia. Minkäslaisia pelejä ovat nämä Proco Rat 2:Set ja Electro Harmonix Big muffit? (USA MUFF) Muhvero pistää kyllä soundin niin epäselväksi ettei sitä kestä erkkikään. En siis suosittele. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Mulla oli Ryssä Muffi ja se oli turhan sirkkeli bassoon. Bassot katosi. Juuri näin. Mulla tosin oli usa muhvi, mutta sekin oli ihan perseestä. Mulla on ollut myös EBS:n overdrive, ja se oli kanssa ihan suolesta. Missä alapää?! Nyt mulla on se Ibanezin PD-7. PD-7 on halpa, ei syö alapäätä, suht monipuolinen jne. Ainut "vika" siinä on, ettei siitä oikeen saa semmosta kevyttä säröä. |
juici 17.02.2007 19:28:47 (muokattu 17.02.2007 19:29:43) | |
---|
Nyt mulla on se Ibanezin PD-7. PD-7 on halpa, ei syö alapäätä, suht monipuolinen jne. Ainut "vika" siinä on, ettei siitä oikeen saa semmosta kevyttä säröä. Huomasin itse saman kun mulla oli vielä aktiivibasso. Ostin Behringerin BDI21:n kaveriksi, siitä sai kevyttä säröä. Sitten ostin Epiphonen Thunderbirdin ja käytin Behringeriä särönä sen kanssa. Kerran treeneissä siitä loppui paristo ja en laiskana jaksanut uutta ottaa niin otinkin treeneihin mukaan PD-7:n, että "käytänpäs nyt sit vaikka tätä". Ja jumpe, passiivibasson kanssa sehän alkoi toimia hyvin. Clean-asetuksella gain nollassa tai vähän auki. Just semmosen kivan runtun saa. Nyt en sit juurikaan käytä enää Behringeriä... EDIT: Huomasin, että toistin vähän itseäni. Mutta ehkä tämä kertoi enemmän kuin aiempi postaus. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
pekezu 17.02.2007 19:42:47 | |
---|
Itsellä on jenkkilän muffi ja voin suositella, riippuen tietysti millaista soittelet. Itsestään kuullostaa aika murinalta ja surinalta, mutta bändin kanssa itse ainakin tykkään. Ja sitä bassoa saa vahvistimesta lisää, mikäli löytyy edes jonkinlaista säätövaraa. Jos haluat pientä rähinää, ei kannata vaivautua, jos ronskia sörsseliä, suosittelen. Niinkuin torilla aikanaan on lukenut, Big Muff on säröpedaali, joka syö muut säröpedaalit aamupalaksi. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Leeni 18.02.2007 12:01:37 | |
---|
ite samoissa aikeissa. aattelin tuon Behkun BOD100 pedskun ostaa, vaikka onkin muovinen äyskäri. Siinä näyttää olevan sopivasti säätövaraa. Elikkäs olen suunnittelemassa bassoon säröpedaalin ostoa. Voisitteko antaa neuvoja että minkälainen pedaali kannattaisi ostaa. (Merkki ja malli) Budjetti olisi sellanen n. 60-90euroa. |
Sputum 18.02.2007 14:55:30 (muokattu 18.02.2007 16:46:12) | |
---|
Miten kukaan ei ole viellä ehdottanut Carl Martinin Crush Zone pedaalia? Itse ostin kyseisen pedaalin muutama viikko sitten ja olen ollut todella tyytyväinen, hintaa oli 80€. Ja kun vielä haet metallista soundia niin tämä kyllä on juuri sellainen. Pedaali toimii myös kitaralla mainiosti, Suosittelen. |
Dacatch 18.02.2007 19:24:27 | |
---|
H&K Warp Factor toimii minulla oikein hyvin, tykkään enemmän kuin Bossin ODB:stä joka minulla oli jonkun aikaa. "Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying |
DieGr 19.02.2007 12:28:46 | |
---|
Mulle ODB-3 on ollut ihan ominaisuuksiltaan riittävä. Testaan vaan putiikiin vaihtoehtoja siittä niinku oisjo. http://www.myspace.com/fobiayhtye |
Jesus Muerte 19.02.2007 19:27:41 (muokattu 19.02.2007 19:29:06) | |
---|
Nyt mulla on se Ibanezin PD-7. PD-7 on halpa, ei syö alapäätä, suht monipuolinen jne. Ainut "vika" siinä on, ettei siitä oikeen saa semmosta kevyttä säröä. Tuo vika on kyllä taivahan tosi. Mulla on tällä hetkellä siinä gain pienimmällä mahdollisella asetuksella, elikkäs ihan nollassa ja silti tulee sellaista tapposäröä ettei mitään rajaa. Omaan käyttöönihän tämä tällä hetkellä tosin sopii, että ongelma se ei ole. En tosin panisi vastaan jos löytäisin jostakin pedaalin jossa olisi säätövaraakin. Tämä ongelma tosin esiintyy ainoastaan nykyisellä bassolla, joka tuuttaa niin rrrkeleen kovaa signaalia ulos. Soittotatsilla pystyy kuitenkin jonkin verran säätelemään soundia väliltä "tapposärö" -- "naama lähtee päästä". :) Niin negatiiviselta kuin tuo ylläoleva kuulostaakin, niin silti voin ihan hyvillä mielin suositella tuota pedaalia, tosin lähinnä passiivibassoja käyttäville, enkä heillekään ilman testausmahdollisuutta. Kyseinen purkki ei kuitenkaan pahemmin syö alapäätä eikä ole ihan älyttömän hintainenkaan, joten ihan kankkulan kaivoon rahojaan ei tuon kanssa heitä. |
Quu 20.02.2007 21:03:44 | |
---|
Jos olen säröä kaivannut niin basson ja vahvistimen väliin on pistetty Bad Monkey. Se 2-alueinen EQ tekee ihmeitä soundille eikä takuulla katoa bassotaajuudet, niitä voi korostaa liiankin kanssa. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
N4754_ 04.03.2007 09:55:56 | |
---|
Mutta edelleen kysyn,Proco Rat II? Laatumateriaalia vain romua? Entäs Ibanez PD-7? |
kingnothing 04.03.2007 11:30:28 | |
---|
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 |