Aihe: Virvelin mikitys, ylä vai ala?
1 2
wursti
14.02.2007 11:14:39
Jos käytössä on virveliä varten vain yksi Shure sm 57, kannattaisiko mikittää ylä -vaiko alakalvo? Entä miten mikki on hyvä sijoittaa, kun mikittää virvelin alakalvon?
Vilhelmus
14.02.2007 11:21:51

Yläkalvo, koska alamikin mattorahina ei yksinään kuulosta virveliltä.
Joskus voi yrittää vähä-tsempata mutta yleisesti ottaen paska mikä paska.
- tigerliisa
samantien
14.02.2007 11:27:19
joskus oon laittanu mikin vähän kauemmas virvelistä ja osoittamaan runkoon päin. voi toimia hyvinkin, jos vuodot ei haittaa.

paras kuitenki tulee kun nakkaat mikit kummallekin puolelle ja nakkaat sitä mattosaundia sopivasti sekaan. pelkkä yläkalvokaan ei aina kuulosta kovin virveliltä. riippuu virityksestä.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
Danko
14.02.2007 13:18:43

Jos käytössä on virveliä varten vain yksi Shure sm 57, kannattaisiko mikittää ylä -vaiko alakalvo?

57 yläkalvolle, alas mielummin konkkamikki.
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir
samic
14.02.2007 14:41:55

mä en oo käyttäny virvelissä pitkäänaikaan alamikkiä...
ei ole
kivi
14.02.2007 14:42:55
Ylämikistä voi askarrella alamikin vaikka reamppaamalla snareen. Alamikistä ei voi askarrella ylämikkiä.

Sanon: pelkkä ylämikki. Tulee kyllä kuulostaan vintagelta, mutta ehkä ei pahalla tapaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kivi
14.02.2007 14:43:48
mä en oo käyttäny virvelissä pitkäänaikaan alamikkiä...

Oletpas, eihän siitä oo kuin kolme viikkoa kun mä olin kylässä ja laitoin rumpumikit
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Da Make
14.02.2007 16:06:50
Yläkalvosta sointia, alakalvosta rähinää ja tussahdusta jos sille linjalle lähdetään.
Yhdellä mikillä on tyydyttävä kompromissiin.

Niin, ja kannattaa kokeilla tietysti mikä miellyttää. Kaikki on niin tapaus -ja yksilökohtaista.
Korvat käyttöön !
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
samic
14.02.2007 18:47:20 (muokattu 14.02.2007 18:49:27)

Oletpas, eihän siitä oo kuin kolme viikkoa kun mä olin kylässä ja laitoin rumpumikit
:-D

Juu mut en mie sitä sinne laittanu :)
ei ole
Matsoni
15.02.2007 14:56:53
joskus kylki toimii yksinään paremmin kuin yläkalvo yksinään. musta.
samantien
15.02.2007 15:15:07
joskus kylki toimii yksinään paremmin kuin yläkalvo yksinään. musta.

tätä määki ajoin takaa. riippuu kovasti siitä saundista mitä haetaan. kokeilemalla selviää. mutta tää on taas vain mun mielipidé.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
JoKo
16.02.2007 03:01:18
Entä miten mikki on hyvä sijoittaa, kun mikittää virvelin alakalvon?

Niin että virvelin matto on mikin edessä.
koopop
16.02.2007 17:52:54

Nauhamikki alapuolelle lattialle toimii kans.
BIISILLENNE MIKSAUS? OTA YHTEYTTÄ JA PYYDÄ TARJOUS!!
samantien
16.02.2007 19:09:40
Nauhamikki alapuolelle lattialle toimii kans.

tätä oon muuten miettiny useasti. kiinnostais kokeilla, mutta pelottaa mikin särkyminen. rumpalit yleensä onnistuu rikkomaan mitä vaan. pari shuren 57 mykkänä jo.
samantien
16.02.2007 19:17:42
Alapuolelle on huomattavasti vaikeampi osua. (-:

kyllä ne senki osaa. en epäile hetkeäkään.
iso j
16.02.2007 23:31:46

Jos toi yksi mikki on maksimi niin mäkin sanon että yläkalvolle,,paikkaa kannattaa hakea,yllättävän suuria eroja saa aikaseksi siirtämällä mikkiä eri kulmaan/kalvoon/kattoon.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
passe
16.02.2007 23:43:30
Jos toi yksi mikki on maksimi niin mäkin sanon että yläkalvolle

Mulla on tällä hetkellä systeemi, jossa maksimi sisääntuloja on käytännössä 4kpl. Kun nyt sunnuntaina pääsen taas treenailemaan rumpujen äänitystä, niin aion koittaa seuraavaa mikkijaottelua;

1.Basari
2.Snare ylä
3.Snare ala
4.Overi (laajakalvoinen konkka)

Nyt nousi kaikilla karvat pystyyn, 2 overimikkiä PKL... Mutta olen nyt saanut yhdellä overilla niin kannustavaa jälkeä aikaiseksi, että pakko on ainakin koittaa tuota. Snare on itselleni vähintään yhtä tärkeä kuin basari. Onkos kellään jakaa kokemuksia/vinkkejä moisesta?
Sometimes more is more
iso j
17.02.2007 00:53:53

Mulla on tällä hetkellä systeemi, jossa maksimi sisääntuloja on käytännössä 4kpl. Kun nyt sunnuntaina pääsen taas treenailemaan rumpujen äänitystä, niin aion koittaa seuraavaa mikkijaottelua;

1.Basari
2.Snare ylä
3.Snare ala
4.Overi (laajakalvoinen konkka)

Nyt nousi kaikilla karvat pystyyn, 2 overimikkiä PKL... Mutta olen nyt saanut yhdellä overilla niin kannustavaa jälkeä aikaiseksi, että pakko on ainakin koittaa tuota. Snare on itselleni vähintään yhtä tärkeä kuin basari. Onkos kellään jakaa kokemuksia/vinkkejä moisesta?

Noh livevedoissa en aikoihin ole käyttänyt kuin yhtä overia.. kyl mä luulen että toi vois olla ihan hyvä kattaus. Olettaen että tomit ei ole kovin tärkeässä osassa nauhoitettavaa biisiä? Tietty voisit kokeilla ton alakalvon tilalle että laitat sen mikin koko rumpusatsin eteen abaut2 metrin päähän setistä, jotakuinkin basarin ylävanteen tasolle. Vaikea sanoa kun en tiedä musatyylistä mut kokeile.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Diablero
17.02.2007 11:12:49 (muokattu 17.02.2007 11:18:33)
Koitin tuota reamppausta matolle vastikään. Toimii

Muuten käytin demosessiossa 6 kanavan rajoituksellani seuraavaa:

Basari (napsu + tunneli)
Snare
Räkkitomi
Lattiatomi
Overi mono

Juurikin yhtä laajakalvoista konkkaa käytin overina ja toimi vallan mainiosti.

EDIT: ja tosiaankin ajoin maton jälkeenpäin ja toi aika paljon elämää virveliin kun se oli muuten sellainen st. anger-loota
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)