Aihe: "Piano" kerrostalokämppään 1 | |
---|---|
![]() 21.01.2007 14:07:29 | |
Elikkäs kitaristia on alkanut toi pianon soittelu kiinnostaan, mutta ongelmana on se että opiskelijakämppään ei viittis mitään pianoo roudata, saatika sillä sielä soittaa. Pitäisi siis saada jonkinlainen vähän tilaa vievä kosketinsoitin vempele, jolla voi luurit päässä soitella kämpillä. Kun kitara ja äänihuulet on pääinstrumentit, eikä tulojakaan juuri oo, niin hinta pitäis olla melko alhainen. Kannattaako parilla sadalla edes miettiä mitään? Yhellä tutulla on jostain Stockmannilta ostettu vempele parilla sadalla ja ainakin 2 vuotta on pysyny toimivana. Kitarakamppeita en lähtis osteleen mistään marketeista, mutta onko koskettimissa sitten sama juttu, että mitään ihmisten pelejä sieltä ei saa? Niin ja hakuakin on katteltu, mutta katsoin silti paremmaksi tehdä tälle oman treedin. Luppoaika pidentää elämää.
http://www.myspace.com/fobiayhtye | |
![]() 21.01.2007 14:22:01 | |
Toki markettipeleillä oppii soittamaan jos vaan intoa lötyy, mutta se luullakseni meinaa rajoittua sitten niihin syntikkoihin se soittelu. Jos ihan pianoa haluaa soittaa, niin painotettu koskettimisto pitäis olla, niin on täällä opastettu ja itsekin havainnut saman. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! | |
![]() 21.01.2007 14:52:15 | |
Jos budjetti on tod. alhainen ja pianonsoitto tähtäimes nii kovin vaikea löytää hyvin painotettuja koskettimistoja, tosiaan.. mullakin tollanen anttila-casio jolla aloitin soittamaan :) 500 soundin valikoimassa on muutama kymmen surkea pianosoundi. Koskettimet muoviläpyskät, jousien ääni kuuluu kun koskettimet palautuvat. Pistin hankintaan M-Audios Prokeys 88, maksaa 500-600 euroa ja pianonsoiton luulisi onnistuvan. Pienempään budjettiin aloittelijalle sopii varmaankin tuo Prokeys 88:n pikkuveli, 88SX: http://www.m-audio.com/products/en_us/ProKeys88sx-main.html Täydet 88 kosketinta, PUOLIpainotetut, kaikki pianonsoiton vaatimat pedaalit ja olik onyt 7 erilaista soundia.. varmasti alkuun pääsee tuolla! Hintaa yms. myyntitietoa thomannista; http://www.thomann.de/fi/maudio_prokeys_88_sx.htm 359€ näemmä :) ihan mukava hinta sun budjetille jos oikein tuskanhiki naamassa vääntää :) Ugn stagn agn pagn. | |
![]() 21.01.2007 15:19:14 | |
En kyllä itse edes suunnittelisi kahdella satkulla minkään näköisiä kosketinsoitinta.Sitä voi hommata itselleen vitutuksen halvemmallakin. | |
![]() 21.01.2007 15:31:27 (muokattu 21.01.2007 19:00:15) | |
En kyllä itse edes suunnittelisi kahdella satkulla minkään näköisiä kosketinsoitinta.Sitä voi hommata itselleen vitutuksen halvemmallakin. Tuppaa olemaan niin että kun ihminen X aloittaa jonkinasteisen kosketinsoiton; ei vielä osaa paljon mitään, hänelle riittää vähän vähempikin kuin 1500€ maksava superkorkki.. kun mie alotin, en tiennyt koskettimista mitään ja vasta nyt vuoden jälkeen homman vakavoiduttua olen alkanut haluta parempaa. Jos en ois innostunut tästä ja oisin ostanut 1500€ vehkeen, mulla lojuisi nyt tuossa sellainen turhuuttaan. edit: Ai niin tosiaan tuo Casion ihmevehje unohtui. Siinä kompakti vehje! Siitä puuttuu monia ominaisuuksia mut varmaan riittää monelle. Ugn stagn agn pagn. | |
![]() 21.01.2007 18:55:38 (muokattu 21.01.2007 18:55:59) | |
Casio PX110. Täyspitkä painotetuin koskettimin ja soundit ovat aivan muuta kuin Casioissa on totuttu kuuleen. Hintaa Tompalla 499,90 ekua. Suomessa maksaa parisataa enemmän. | |
![]() 23.01.2007 17:34:03 | |
Minä itse olen harrastanut pianonsoittoa aktiivisesti. Kun muutin pois vanhempien luota, sain sellaisen parinsadan euron arvoisen kosketinsoittimen. Ihan hyvin sillä olen voinut opetella kuvioita. Minulla on tosin onni, että yliopistolla saan soittaa oikealla pianolla niin paljon kuin haluan. Harjoittelen siis kämpillä halvalla kosketinsoittimella, opistolla ja vanhempien luona käydessäni pianolla. Jos kerran asut opiskelijakämpässä, varmasti opiskeletkin. Ota selvää mahdollisuuksista harjoitella pianonsoittoa koulullasi. Esimerkiksi yliopiston kasvatustieteiden laitoksella on pianoja paljonkin, koska opettajan opintoihin kuuluu usein pianonsoittoa. | |
![]() 23.01.2007 21:23:02 (muokattu 23.01.2007 21:26:34) | |
Tällainen voisi olla sinulle pitkäaikainen matkatoveri (Roland XP-10): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=146463 Nouda ja tarkasta, että nappulat, potikat ja koskettimet ovat kunnossa. Sitten himaan, kuulokkeet päähän ja menoksi. Tämä sillä edellytyksellä, että joskus pääset pianonkin kimppuun - Silloin kosketusero realisoituu ja osaa treenata XP:lläkin painavammin ! Tuo on kuitenkin oikea soitin verrattuna näihin (Casio CTK ja Yamaha PSR): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=144672 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=144446 Kaiutinkosketindemo-opetus-laitteet sopivat ehkä lapsille, tai aivan alkeisopinnoille. Sinulla on kuitenkin perusteet kitaransoitosta ja tiedät että omaa soittoa ja sormituksia voi kivasti soveltaa. Voit tehdä piisiä vaihteeksi kosketinsointujen päälle. Hienoa huomata, miten melodiat ovat erilaisia ja mukana pienempiä intervalleja. Hmm.. vaihtoehtona 2. Jos sinulla on home-pc, niin pelkkä MIDI-interface ja hyväkosketuksinen MIDI-kiippari ajavat asian myös ja nämä voit hankkia hinnan puolesta uusinakin. Floating out of the Screen.. | |
![]() 29.01.2007 14:01:11 | |
Mitä sanotte halvasta Thomannista? Onko soundi lähelläkään esim. Clavinova tasoa? Hintaa olisi vain 500 egeä! http://www.thomann.de/fi/thomann_dp40rw_c.htm | |
![]() 13.02.2007 20:31:59 | |
Itse olen havainnut mainioksi budjettiratkaisuksi Reason 3.0:n ja M-audion midi-lankun. Vaatii kylläkin tietokoneen, mutta jos se jo löytyy, niin ehkä paras hinta-/laatusuhde on näillä vermeillä. Ainakin sen perusteella mitä olen käynyt liikkeissä kokeilemassa saman hintatason syntikoita. Reason 3.0:sta joutuu pulittamaan ~300 euroa Thomannilta hankittuna, M-audion Keystation 88ES samassa paikassa 222 euroa, tai 61ES, 169 euroa. Halvemmalla toki pääsee jos tyytyy karsimaan painotuksen ja puolet mitasta pois tyytyen Keystation 49E:hen (77 euroa), mutta en suosittele. Itse aloittelijana otin tämän 49E:n, mutta liian lyhyt on. Painotuksen puute ei niin ole vielä haitannut. Ja onhan noita muitakin lankkuja vaihtoehtoina toki, mutta esimerkkinä käytin nyt M-audion tuotteita. Sanoisin että halvemalla et niin hyvää pianosoundia saa mistään. Kuulostaa jopa erehdyttävän paljon aidolta pianolta. Bonuksena saat sitten loputkin orkesterista, läjän efektejä ja mahdollisuuden soittaa juttuja kerralla myös ylös. | |
![]() 16.02.2007 14:22:26 (muokattu 16.02.2007 14:23:07) | |
Tuo on kuitenkin oikea soitin verrattuna näihin (Casio CTK ja Yamaha PSR): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=144672 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=144446 Kaiutinkosketindemo-opetus-laitteet sopivat ehkä lapsille, tai aivan alkeisopinnoille. Höh. Mulla löytyy kotoa Yamaha PSR-290, ja se on kerrostalossa mun mielestä erittäin pätevä perusvähjes. Onhan siinä se hölmö opetustoiminto juu, mutta ei sitä tarvi käyttää. Pitkän aikaa jo kyseinen laite on mua palvellut. Edit. Mutta toisaalta, hittojako mä koskettimista edes ymmärrän. Olenhan oikeasti basisti. | |
![]() 21.02.2007 15:58:47 | |
Kannattaisi tuttavilta ja sukulaisilta kysellä lainaan jotain suht hyvää kosketinsoitinta, sitten jos alkaa innostaa enemmän niin hankkii jonkun.. Toivottavasti kukaan ei ole tota vielä ehdottanut, en lukenut niin tarkkaan... | |
![]() 21.02.2007 16:32:50 (muokattu 21.02.2007 16:34:06) | |
Tuo Casion PX-110 on yllättävän hyvä hintaisekseen, eikä sen sijasta kannata M-Audion digipianoromuja harkita sekuntiakaan, jos tässä alimmassa hintaluokassa liikkuu. Nyky-Casioiden iso miinus on, että polyfonia on 32 (ja stereosoundeilla 16...), mutta ensi kuussa markkinoille tulevat PX-200 ja PX-jokutoinennumero nostavat sen 128:aan. Arvosteluja en ole vielä nähnyt, mutta tiukalla budjetilla liikkuvien kannattaa pitää silmällä tuota PX-200:aa. | |
![]() 21.02.2007 18:34:18 (muokattu 21.02.2007 18:34:46) | |
Tuo Casion PX-110 on yllättävän hyvä hintaisekseen, eikä sen sijasta kannata M-Audion digipianoromuja harkita sekuntiakaan, jos tässä alimmassa hintaluokassa liikkuu. Nyky-Casioiden iso miinus on, että polyfonia on 32 (ja stereosoundeilla 16...), mutta ensi kuussa markkinoille tulevat PX-200 ja PX-jokutoinennumero nostavat sen 128:aan. Arvosteluja en ole vielä nähnyt, mutta tiukalla budjetilla liikkuvien kannattaa pitää silmällä tuota PX-200:aa. Itsekin olen tässä todella tukalassa rahatilanteessani päätynyt PX-110:een Prokeys 88:n sijaan. Vaikuttais olevan kyllä todella hyvä peli hintaisekseen. PX-200 kyllä (PX-800 on se toinen uutuus) himottaisi kyllä, mutta luultavasti menee jo mun budjetin ylitse. Kyselin Thomannilta PX-200:n saatavuutta ja arvioitua hintaluokkaa, mutta vastaukseksi sain että vasta huhtikuun puolen välin tienoilla tietävät mahdollisesti enemmän noista uusista Privia-malleista.. :/ This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)