Aihe: mikä muusikoiden.netin bassopalstassa kyrsii?
1 2 3 4
Karlsson
16.02.2007 10:38:22
Se että jokaiselle säröpedaalille pitää avata oma kysely. Ei varmaan sais kyrsii, mut ilmoitinpa kuitenkin.

Mulla olis tähän ehdotus ja jos tämä koetaan hyväksi, niin ei muuta kuin hihat heilumaan.

Eli joku palstalaisista voisi kerätä lyhyet kuvaukset erilaisista säröpedaaleista ja niiden toimivuudesta bassossa, bändin kanssa ja jne. Kirjoittajana toimisi siis kuka tahansa joka kutakin pedaalia on käyttänyt. Parasta olisi, jos käyttökokemusta on muutenkin kuin pikaisen testin verran.

Nämä kuvaukset kerätään sitten yhden artikkelin alle. Artikkeliahan voi muokata tarpeen mukaan eli toisin sanoen, tietoa eri pedaaleista voidaan lisätä jatkuvasti.

Mikäli kukaan ei tunne hirmuista intohimoa toimia kerääjänä, voin minä tehdä sen.

Mikäli tämä idea saa kannatusta, voin tehdä oman ketjun aiheesta.
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
Teijo K.
16.02.2007 10:41:08

Mulla olis tähän ehdotus ja jos tämä koetaan hyväksi, niin ei muuta kuin hihat heilumaan.

Eli joku palstalaisista voisi kerätä lyhyet kuvaukset erilaisista säröpedaaleista ja niiden toimivuudesta bassossa, bändin kanssa ja jne. Kirjoittajana toimisi siis kuka tahansa joka kutakin pedaalia on käyttänyt. Parasta olisi, jos käyttökokemusta on muutenkin kuin pikaisen testin verran.

Nämä kuvaukset kerätään sitten yhden artikkelin alle. Artikkeliahan voi muokata tarpeen mukaan eli toisin sanoen, tietoa eri pedaaleista voidaan lisätä jatkuvasti.

Mikäli kukaan ei tunne hirmuista intohimoa toimia kerääjänä, voin minä tehdä sen.

Ihan hyvä idea, kunhan mun ei tartte tehä sitä. Samantien voisi laajentaa sen koskemaan myös muut pedaalimet.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Antti Takalo
16.02.2007 10:43:43

Hieno ideahan tämä on, siis kannatan!
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
Karlsson
16.02.2007 10:44:43 (muokattu 16.02.2007 10:48:35)
Ihan hyvä idea, kunhan mun ei tartte tehä sitä.

Kuten kirjoitin, mä voin uhrautua, ei mulla muutakaan elämää ole.

Samantien voisi laajentaa sen koskemaan myös muut pedaalimet.

Pitäisin mieluiten aina efektityypille yhden artikkelin. Tuntuu, että jos aletaan sotkemaan mitä erinäisimpiä vätkyttimiä samaan artikkeliin, ei sieltä enää oikein löydä mitään. Mutta siis jos tarvetta on muille, niin samallahan ne tuossa tulee sitten.

edit: Ja unohtui tuosta, että artikkelin löydettävyyden helpottamiseksi palstalle voisi laittaa pysyvän ketjun, jossa on linkki artikkeliin. Olisi sitten samantien näkyvillä ja nuo turhat kyselyt (toivottavasti) vähenisivät.
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
Johnny Buzz
16.02.2007 10:53:37 (muokattu 16.02.2007 10:56:00)

Se että jokaiselle säröpedaalille pitää avata oma kysely. Ei varmaan sais kyrsii, mut ilmoitinpa kuitenkin.

Juurkin tämä. Muuten tää on kaikin puolin hieno palsta. Asiallinen ilmapiiri ilman turhaa kyräilyä. Hyvä me! Mie tykkään kovin.

Mun puolesta täältä ei tartteis moderoida pois kuin selkeät trollaukset sekä miljoonaan kertaa käsitellyt aiheet.

EDIT: Ja kannatan ehdottomasti Samin ehdotusta säröartikkelista. Samalla voisi varmaan aloittaa vastaavan kompuroista, koska niitästäkin tulee kyselyjä aika ajoin.
Soulstab live 24.2.2007 @ Club Hasselhoff, Liberté w/ Barb-Q-Barbies, King Remedy
www.soulstab.com
Teijo K.
16.02.2007 10:57:18

Kuten kirjoitin, mä voin uhrautua, ei mulla muutakaan elämää ole.

Pitäisin mieluiten aina efektityypille yhden artikkelin. Tuntuu, että jos aletaan sotkemaan mitä erinäisimpiä vätkyttimiä samaan artikkeliin, ei sieltä enää oikein löydä mitään. Mutta siis jos tarvetta on muille, niin samallahan ne tuossa tulee sitten.

edit: Ja unohtui tuosta, että artikkelin löydettävyyden helpottamiseksi palstalle voisi laittaa pysyvän ketjun, jossa on linkki artikkeliin. Olisi sitten samantien näkyvillä ja nuo turhat kyselyt (toivottavasti) vähenisivät.

Sitten tarvittais ketsut ainakin

säröille
di-pokseille
Phasereille
Chorus
flanger
wohwoh

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Karlsson
16.02.2007 11:00:35

säröille
di-pokseille
Phasereille
Chorus
flanger
wohwoh

Noista pistäisin kimppaan phaserit, chorukset ja flangerit. Wahit vois taas iskeä noiden muljuttimien (envelopefiltterit yms.) kanssa. Vähän niinkuin toimintaperiaatteen tiimoilta. Vapaasti tulkiten tietty.

Tosin, jos tätä kokeilisi eka nyt säröjen osalta ja laajentaisi sitten jos homma osoittautuu hedelmälliseksi. Säröistä aloittaisin siksi, että niistä on kyselyitä selvästi eniten ollut.
rmac
16.02.2007 11:00:38
Mikähän siinä on kun minua ei meinaa kyrsityttää oikein mikään. Eilen oli tilipäiväkin. Tänään voisi hankkia vaikka jonkun vanhan Fenderin sängyn alle köllöttelemään.
Johnny Buzz
16.02.2007 11:03:08

Noista pistäisin kimppaan phaserit, chorukset ja flangerit. Wahit vois taas iskeä noiden muljuttimien (envelopefiltterit yms.) kanssa. Vähän niinkuin toimintaperiaatteen tiimoilta. Vapaasti tulkiten tietty.

Tosin, jos tätä kokeilisi eka nyt säröjen osalta ja laajentaisi sitten jos homma osoittautuu hedelmälliseksi. Säröistä aloittaisin siksi, että niistä on kyselyitä selvästi eniten ollut.

Jep, ei pidä anehtia liikaa. Aloitetaan proggis säröistä ja katotaan, kuinka homma toimii. Mä voin kirjoittaa jotain Bossin ODB -spedusta.
Soulstab live 24.2.2007 @ Club Hasselhoff, Liberté w/ Barb-Q-Barbies, King Remedy
www.soulstab.com
absqua
16.02.2007 11:03:37 (muokattu 16.02.2007 11:05:40)

säröille
di-pokseille
Phasereille
Chorus
flanger
wohwoh

kompuroille omansa

...ja bassoille ja vahvistimille...

Idea on mahtava ja minäkin osallistun kirjoitusurakkaan mielelläni, mutta nyt tässä vaiheessa pitäis kelata sitä että tuon tiedon saisi jotenkin järkevästi selattavaan muotoon. Nää threadit ei siihen ihan parhaalla mahdollisella tavalla toimi minusta, koska sinne asiatekstin väliin ei tarvitse paljoakaan rölötystä tulla niin kokonaisuus muuttuu jo sekavaksi.

E: Ja sitten kun selkeys on menetetty niin palstan juuri alkaa taas täytyyä noista "mikä särö bassolle"-kyselyistä kun laiskat teinit ei kuitenkaan jaksa kahlata sitä sekavaa säröthriidiä läpi vaikka siellä asiaa olisikin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
16.02.2007 11:08:30 (muokattu 16.02.2007 11:12:44)

kompuroille omansa

Idea on mahtava ja minäkin osallistun kirjoitusurakkaan mielelläni, mutta nyt tässä vaiheessa pitäis kelata sitä että tuon tiedon saisi jotenkin järkevästi selattavaan muotoon. Nää threadit ei siihen ihan parhaalla mahdollisella tavalla toimi minusta, koska sinne asiatekstin väliin ei tarvitse paljoakaan rölötystä tulla niin kokonaisuus muuttuu jo sekavaksi.

E: Ja sitten kun selkeys on menetetty niin palstan juuri alkaa taas täytyyä noista "mikä särö bassolle"-kyselyistä kun laiskat teinit ei kuitenkaan jaksa kahlata sitä sekavaa säröthriidiä läpi vaikka siellä asiaa olisikin.

Kai se idea oliskin siinä, että jengi kirjoittaisi kokemuksiaan sinne ketjuun niistä omista pedaalimistaan, ja ketjun "ylläpitäjä" editoisi fiksut viestit siihen ekaan viestiin yhteen pötköön.

Sellainen pyskologinen mutta tässä tietty on, että kun Penapenanpena avaa ketjun säröpedaalimesta, niin ei se oikeasti välttämättä halua infoa siitä dedaalimesta, vaan se haluaa avata ketjun muussikoiden nettiin. Eikä keksi mitään muutakaan sanottavaa. Siihen toi ei auta varmaan ollenkaan. Mutta nämä pitääkin ottaa sillä mielellä, että jos se edes vähenisi niin voisi olla jo tyytyväinen.

Karlsson
16.02.2007 11:09:20
kompuroille omansa

Idea olikin, että itse arviot laitteista pysyvät siisteinä, koska ne ovat artikkelissa. Siihenhän ei pääse käsiksi kuin artikkelin kirjoittaja (tässä tapauksessa siis kokoaja tai toimittaja, jos se on parempi termi). Palstalla näkyvä ketju sisältäisi visiossani vain linkin artikkeliin ja ohjeet toimintatavasta. Ketjun voisi vaikka lukottaa, jos se katsotaan tarpeelliseksi.
absqua
16.02.2007 11:10:35
Idea olikin, että itse arviot laitteista pysyvät siisteinä, koska ne ovat artikkelissa. Siihenhän ei pääse käsiksi kuin artikkelin kirjoittaja (tässä tapauksessa siis kokoaja tai toimittaja, jos se on parempi termi). Palstalla näkyvä ketju sisältäisi visiossani vain linkin artikkeliin ja ohjeet toimintatavasta. Ketjun voisi vaikka lukottaa, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

OK. Ymmärsin siis väärin. Toi kuulostaa jo järkevämmältä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
16.02.2007 11:10:47
Kai se idea oliskin siinä, että jengi kirjoittaisi kokemuksiaan sinne ketjuun niistä omista pedaalimistaan, ja ketjun "ylläpitäjä" editoisi fiksut viestit siihen ekaan viestiin yhteen pötköön.

Mä mietin, että noi vois vaikka laittaa pikaviestillä "ylläpitäjälle". Jää turha vaihe pois tavallaan, eikä sama tieto ole kahdessa paikkaa.
Karlsson
16.02.2007 11:11:16
OK. Ymmärsin siis väärin. Toi kuulostaa jo järkevämmältä.

Joskus se valo loistaa basistienkin tunnelin päähän.
hemmo
16.02.2007 11:32:05

Olen meshissä.
Retkussa on meidän meikkis
okoranta
16.02.2007 11:32:13 (muokattu 16.02.2007 11:32:28)

Kuulostaa hyvältä. Eihän se haittaa jos Topicciin tulee hieman keskusteluakin, jos joku haluaa lukea/kommentoida, mutta idea voisi olla, että Topicin aloittaja kerää ensimmäiseen viestiin ne linkit artikkeleista ja jäsentelee ne sitten väliotsikoiden alle.
Keksisit sinäkin joskus jotain omaa -sisäpiiri- Behkutalli #2
balzary
16.02.2007 11:34:58

Sellainen pyskologinen mutta tässä tietty on, että kun Penapenanpena avaa ketjun säröpedaalimesta, niin ei se oikeasti välttämättä halua infoa siitä dedaalimesta, vaan se haluaa avata ketjun muussikoiden nettiin. Eikä keksi mitään muutakaan sanottavaa. Siihen toi ei auta varmaan ollenkaan. Mutta nämä pitääkin ottaa sillä mielellä, että jos se edes vähenisi niin voisi olla jo tyytyväinen.

Lisäksi samaa asiaa kysytään käytännössä samoilla spekseillä, mutta muotoillaan asia malliin "Olisiko tämä JUURI MINUN tarpeisiini sopiva värkki?" Liekö sitten halua varmistella omaa ostostaan?
Johnny Buzz
16.02.2007 12:39:24

Mä mietin, että noi vois vaikka laittaa pikaviestillä "ylläpitäjälle". Jää turha vaihe pois tavallaan, eikä sama tieto ole kahdessa paikkaa.

Artikkelit on tosiaan tähän paras muoto. Pysyy asiat järjestyksessä, kun hallinointi on artikkelin perustajan käsissä. Pikaviesteillä vain sitten omia kommentteja "ylläpitäjälle". Vähän niin kuin sovellettaisiin Wikipedian ideaa. Sitten tosiaan artikkelien linkit koottaisiin yhteen pysyvään threadiin, niin pysyy homma helposti saatavilla ja järjestyksessä. Eiks näin ois jees?
www.soulstab.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)