kojones 15.02.2007 19:27:52 | |
---|
Mitäpä muuta siihen sitten tarvitsisin lisäksi? Tolla integroidulla äänikortillakin melko pieneen latenssiin pääsee, monitoroinnissa huomaa jo kuitenkin. Itse laittaisin gigan muistia ja ulkoisen firewire-kovon, tuntuu toimivan noilla mainiosti. Ostin muuten juuri tuohon lisää muistia, kaksi 512mb kampaa 50e. Pistää miettimään onko Applen hintoja järkeä maksaa. |
temex878 15.02.2007 19:29:06 | |
---|
Tuo miniMac voisi sopia mulle oikein hyvin midityöskentelyyn eli demojentekoon paremmin soundein kuin nykykoneeni ja onhan siinä ilmeisesti juuri tuo GarageBand, joka musanteossa olisi mieleinen. Mitäpä muuta siihen sitten tarvitsisin lisäksi? En oo varma tuleeko se ilife paketti osx mukana vai pitääkö ostaa erikseen. Erikseen näyttäs 79€ maksavan. Hiiri ja näppäimistöhän on ihan oiva lisätarvike :) Hyvät kaijuttimet myös.. |
Kassu 15.02.2007 19:32:55 | |
---|
iLife tulee aina mukana ja Applelta nyt ei tunnetusti kannata muistia ostaa.. |
temex878 15.02.2007 21:03:23 | |
---|
Mutta miten se on säilyykö takuu jos menee itse sinne lisään muistia? |
Osta se 20" iMac. Se on loistopaketti. Siihen kylkeen ulkoinen n.250GB kovis (esim. Lacie tai WD). Sitten joku perus firewire äänikortti missä muutama sisäänmeno. möllisty |
Neljä Ruuvia 17.02.2007 14:40:37 | |
---|
Tuo miniMac voisi sopia mulle oikein hyvin midityöskentelyyn eli demojentekoon paremmin soundein kuin nykykoneeni ja onhan siinä ilmeisesti juuri tuo GarageBand, joka musanteossa olisi mieleinen. Mitäpä muuta siihen sitten tarvitsisin lisäksi? Näytön ja jonkun äänikortin ainakin. Onks sulla kiipparia? Garageband on armottoman raskas softa.Sen jälkeen kun Emagic myytiin Applelle,ei oo ollut tarpeen optimoida musiikkisoftaa Maceille.Mitä raskaampi sen parempi (Applen mielestä). Garagebandin puolesta puhuu se että vaimoni osaa tehdä sillä biisin. Logicilla ei... |
Sertzo S 17.02.2007 15:23:57 | |
---|
Näytön ja jonkun äänikortin ainakin. Onks sulla kiipparia? Garageband on armottoman raskas softa.Sen jälkeen kun Emagic myytiin Applelle,ei oo ollut tarpeen optimoida musiikkisoftaa Maceille.Mitä raskaampi sen parempi (Applen mielestä). Garagebandin puolesta puhuu se että vaimoni osaa tehdä sillä biisin. Logicilla ei... Mulla on niinkin vanha ja vaatimaton midikiippari kuin GoldStar-49 (älkää stana naurako!) Tuokin pitää sitten ilmeisesti uusia vai voisiko sitä käyttää Mackin kanssa. Joku firewire-kortti kai olis sitten hankittava ja se näyttö. Mietitään nyt vielä jonkin aikaa. Noista lisävarusteista saa tietenkin omia mieltymyksiään suositella. Pitääkö hiiri ja näppis muuten hankkia myös erikseen? |
texjazz 17.02.2007 19:31:51 | |
---|
Pitääkö hiiri ja näppis muuten hankkia myös erikseen? Juu, minimaciin ja näyttö myös.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
Thyvon 17.02.2007 20:28:52 | |
---|
Mielestäni halvin järkevä (hinta/laatusuhteeltaan) pöytämallin Apple musakäyttöön on toiseksi halvin iMac eli 17" 2 gigan prossulla oleva. Perustelut: - core2duo (mineissä vielä vanhempi core duo) - jo vakiona 1 giga muistia - superdrive, jolla pystyy polttamaan myös DVD:t - halvin malli, jossa ei ole integroitu näytönohjain, joka käyttää koneen muistia |
Kassu 17.02.2007 21:36:21 | |
---|
Mielestäni halvin järkevä (hinta/laatusuhteeltaan) pöytämallin Apple musakäyttöön on toiseksi halvin iMac eli 17" 2 gigan prossulla oleva. Perustelut: - core2duo (mineissä vielä vanhempi core duo) - jo vakiona 1 giga muistia - superdrive, jolla pystyy polttamaan myös DVD:t - halvin malli, jossa ei ole integroitu näytönohjain, joka käyttää koneen muistia Samaa mieltä olen. |
Neljä Ruuvia 19.02.2007 11:33:19 | |
---|
Mulla on niinkin vanha ja vaatimaton midikiippari kuin GoldStar-49 (älkää stana naurako!) Tuokin pitää sitten ilmeisesti uusia vai voisiko sitä käyttää Mackin kanssa. Joku firewire-kortti kai olis sitten hankittava ja se näyttö. Mietitään nyt vielä jonkin aikaa. Noista lisävarusteista saa tietenkin omia mieltymyksiään suositella. Pitääkö hiiri ja näppis muuten hankkia myös erikseen? Itseasiassa jos et halua laulaa ja soittaa akustisia instrumentteja niin et sä mitään äänikorttia tarvii.Kyllä tuo iMac homma ois sulle varmaan helpoin. Vanha kiippari käy jos sulla on usb-to-midi sovitin tai siinä kiipparissa on usb itsessään.Lisäkovalevyn sä tarviit aika pian ellet heti... |
Sertzo S 19.02.2007 11:56:03 | |
---|
Itseasiassa jos et halua laulaa ja soittaa akustisia instrumentteja niin et sä mitään äänikorttia tarvii.Kyllä tuo iMac homma ois sulle varmaan helpoin. Vanha kiippari käy jos sulla on usb-to-midi sovitin tai siinä kiipparissa on usb itsessään.Lisäkovalevyn sä tarviit aika pian ellet heti... Kiitos tästäkin 4R. Katsotaan nyt sitten milloin tuo kone on käsissäni eli iMac 20 se varmaan tulee sitten olemaan. |
texjazz 19.02.2007 12:03:59 | |
---|
Minulla menee suoraan usb-väylään midikiippari, enkä ole Intel-iMacissa latenssia huomannut. Minulla on tosin hitaat korvat. Miten muuten näiden ulkoisten kovojen kanssa: onko musiikin kanssa ährätessä hirveästi eroa, onko firewire vai usb2? Onko sillä väliä, jos usb menee hubin kautta? Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
Wespa 19.02.2007 13:14:05 | |
---|
Miten muuten näiden ulkoisten kovojen kanssa: onko musiikin kanssa ährätessä hirveästi eroa, onko firewire vai usb2? Jos vain budjetti antaa periksi, niin ehdottomasti FireWire. Se on käytännössä USB2sta nopeampi (varsinkin FW800), ja ei rasita konetta, toisin kuin USB. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |