fh 15.02.2007 10:36:18 | |
---|
Kyse nyt kuitenkin on äänenlaadun huonoudesta ei soittajan "kyvyttömyydestä" Onko jotakin hyvää/suht edullista etusta jolla saisin ääneen sitä ns munaa. Nuppina toimii behkun bx3000 ja kaappeina 2x warwickin 210 pro. Johtuuko tuo äänen nuhaisuus kaapeista vai nupista? Kun vielä ei ole rahaa ebs kamoihin, niin tarvis varmaan jonkin purkin jolla ääneen sais sitä jotakin. EBS kamoja odotellessa! |
hemmo 15.02.2007 10:36:51 | |
---|
Osta bassosärö. Retkussa on meidän meikkis |
J.Hollström 15.02.2007 10:41:33 | |
---|
Osta bassosärö. Niin syö loputkin alapäät bassosta. |
hemmo 15.02.2007 10:42:29 | |
---|
Niin syö loputkin alapäät bassosta. Ns. muna ei tule alapäästä (hih!) vaan alamiddlestä. Retkussa on meidän meikkis |
fh 15.02.2007 11:20:26 | |
---|
Tuo särö tuli kokeiltua ja se kokeilu ei tuottanut tulosta... Ei toiminut mulla Iban pd7! EBS kamoja odotellessa! |
balzary 15.02.2007 11:23:07 | |
---|
Osta multa Instantballs-Stingray, kyllä lähtee. |
Hughes 15.02.2007 11:29:01 | |
---|
Octaaveria ku laittaa vähäsen ni murisee mukavammin, mut ei sillä kumminkaan kuuhun mennä...eikös soundi lähde sormista? ;) http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/ |
J.Hollström 15.02.2007 12:24:20 | |
---|
Osta multa Instantballs-Stingray, kyllä lähtee. Suosittelen samaa. Huippupeli munakkaaseen menoon. |
bize 15.02.2007 13:35:57 | |
---|
Nuo kaapit on ehkä rahtusen kämäset. Minusta ainakin aika epätasainen soundi, jotenkin, ainakin yksinään tuollaisessa warren 2x10:ssä. Se oli siis kokeillessa kyllä pelkän päätteen perässä, kunnon nupilla en ole testannut. Itselläni se on tositoimissa käytössä lisäkaappina, siinä toimii hyvin. Tuo "munaton" on kyllä sellainen mikä pitäisi kuulla, että tietää mitä tarkoitat.. En tiedä mikä on Hemmon alamiddle, 500-700 hz -alueella sitä munaa on minusta hyvin ja 150-250 -aluetta leikkaamalla saa selkeyttä, botnea kadottamatta. Minusta se muna lähtee kyllä "pickup distortionista".. :) "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
bize 15.02.2007 13:39:13 | |
---|
Suosittelen samaa. Huippupeli munakkaaseen menoon. Onko sulla ollu sitä D- ja G- kielen hukkumisongelmaa bändisoitossa (jotkut ovat sitä valitetelleet ja itse en ole stingraytä koskaan tainnut vahvistimen kanssa edes soittaa)? "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
Teijo K. 15.02.2007 15:58:19 | |
---|
Nuo kaapit on ehkä rahtusen kämäset. Minusta ainakin aika epätasainen soundi, jotenkin, ainakin yksinään tuollaisessa warren 2x10:ssä. Se oli siis kokeillessa kyllä pelkän päätteen perässä, kunnon nupilla en ole testannut. Itselläni se on tositoimissa käytössä lisäkaappina, siinä toimii hyvin. Tuo "munaton" on kyllä sellainen mikä pitäisi kuulla, että tietää mitä tarkoitat.. En tiedä mikä on Hemmon alamiddle, 500-700 hz -alueella sitä munaa on minusta hyvin ja 150-250 -aluetta leikkaamalla saa selkeyttä, botnea kadottamatta. Minusta se muna lähtee kyllä "pickup distortionista".. :) Nuo soundiasiat on kyllä todella vaikeita kuvailla. Kaikki munakkuus ja kilinä ja kolina ei kyllä kerro lopulta juuri hirveästi vaikka niitä selittäisi kuinka. Mutta joo, se paras jöpinä tulee munstakin jostain 500-700 hz tienoilta. Ja pikkusen säröä tekee usein ihan hyvää. Taannoin osallistuin johonkin bassottelukisaan sellaisella soundilla, missä oli melkein pelkkää 50-120hz aluetta. Kauhea humina tai töminä tai miten sen nyt kuvailisi, mutta ei ollenkaan presenssiä. Itse pidin sitä täällä muhkeuden huippuna mutta muut kuvailivat sitä termeillä "ohut ja munaton". Eli jos lähtee sille pelkän botnen korostamisen tielle, niin se onkin äkkiä ihan jotain muuta kuin luulisi. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Jesus Muerte 15.02.2007 16:38:33 | |
---|
Taannoin osallistuin johonkin bassottelukisaan sellaisella soundilla, missä oli melkein pelkkää 50-120hz aluetta. Kauhea humina tai töminä tai miten sen nyt kuvailisi, mutta ei ollenkaan presenssiä. Itse pidin sitä täällä muhkeuden huippuna mutta muut kuvailivat sitä termeillä "ohut ja munaton". Eli jos lähtee sille pelkän botnen korostamisen tielle, niin se onkin äkkiä ihan jotain muuta kuin luulisi. Tuossa muuten varmaan vaikuttaa sekin, että matalien taajuuksien toistaminen vaatii enemmän energiaa, joten kamojen ollessa riittämättömät tuo munattomuus lienee ihan todennäköinen ilmiö. Ei vaan potki. |
Pallisti 15.02.2007 19:10:21 | |
---|
Octaaveria ku laittaa vähäsen ni murisee mukavammin, mut ei sillä kumminkaan kuuhun mennä...eikös soundi lähde sormista? ;) vähän ohi aiheen, mutta oilisi kiva saada joskus toimiva octaaveri.. mikähän semmonen olisi? Pitäsi olla semmonen, että se heittää ne lisä-äänet ylös, eikä alas.. |
Pallisti 15.02.2007 19:12:11 | |
---|
Niin syö loputkin alapäät bassosta. Hää.. ei mulla ainakaan katoa alapää mihinkään! Mulla on joku semmonen ibanezin särö, ihan kingi ja halpa! |
Maisteri 15.02.2007 22:27:06 | |
---|
Ns. muna ei tule alapäästä (hih!) vaan alamiddlestä. Tämä on totta. Buustia vaan sinne 500-700 Hz tienoille. Mutta toisaalta sellasia pedaaleja (monet kitarapedaalit lähinnä) ei kannata (lue: saa) tunkea väliin, jotka syö sitä bassosta tulevaa luonnollista botnea. Sitäkin tarvitaan ja sitä puutetta ei korvata sitten equttamalla, vaikka ne rouhevimmat munat kaivellaankin ala-midistä. Putkivahvari on myös kova sana. Oli oikeastaan mikä tahansa putkiverme, niin munaa, murinaa, säröä jne. löytyy. 50W putkivehje voi jollekin olla vähän alamittainen "tehomunaltaan", mutta kyllä mulle semmoinen myös potkii aivan riittävästi. www.trauma.tk
www.thegeorgedoubleuse.com |
jvakeva 15.02.2007 22:49:58 | |
---|
mikäli on mitään samaa kuin behkun bx1200sessa siinä sun nupissa, niin ei varmasti saa hyviä soundeja millään ulos... tämä toki vain mun mielipide. |
EBS ValveDrive on ratkaisu ongelmaan. Maksaa vaan aika helevetin paljon pedaaliksi. 4x10 kaappi tai 4x10 + 1x15 auttaa myös paljon. Itsellä ainakin auttoi. Kunnollinen putkinuppi varmaan myös ratkaisisi ongelman kertaheitolla. Edit: Siinähän niitä EBS:n kamoja on alkuun.... Et kadu jos tuon purkin hommaat. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
Dropped C 15.02.2007 23:04:13 | |
---|
50W putkivehje voi jollekin olla vähän alamittainen "tehomunaltaan", mutta kyllä mulle semmoinen myös potkii aivan riittävästi. Itse asiassa oma 60W:n kitaranuppi (Ampeg) leikkaa paljon paremmin passon kanssa kuin 300W:n Warren trankku. Tosin aivan alimmat taajuudet jäävät toistumatta ja aika ruvella se soundi on loppupeleissä. Mutta jos tykkää esim. Motörhead soundista niin tässä on halpa ratkaisu. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
SaBer 15.02.2007 23:24:54 | |
---|
vähän ohi aiheen, mutta oilisi kiva saada joskus toimiva octaaveri.. mikähän semmonen olisi? Pitäsi olla semmonen, että se heittää ne lisä-äänet ylös, eikä alas.. Toolin basisti käyttää Digitechin Whammyä oktaavi (tai kvintti) ylöspäin asetuksella. Toimii ainakin musta, vaikkei luonnolliselta kuulostakaan... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Teijo K. 16.02.2007 10:20:58 | |
---|
Tuossa muuten varmaan vaikuttaa sekin, että matalien taajuuksien toistaminen vaatii enemmän energiaa, joten kamojen ollessa riittämättömät tuo munattomuus lienee ihan todennäköinen ilmiö. Ei vaan potki. Olen miettinyt ja miettinyt tätä kommenttia, mutta en millään meinaa tajuta. Tarkoitatko kenties sitä, että jos niillä jotka tuota äänitystä kuuuntelivat on oikein huonot stereot tai mahdollisesti jotkut creativen 20€ telkänpöntöt, niin se varsinainen botne jäi heiltä kuulematta. Ja kun soundissa ei ollut mitään muuta kuin sitä botnea, niin he eivät sitten kuulleet yhtään mitään siitä? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |