Aihe: Kontran kierto-ongelma
1
Karlsson
15.02.2007 20:23:14
Otsikko kertonee olennaisimman. Kontra kiertää ja rumpalista puuttuu volanappula. Pirkka-vinkit kiertoon, eli kaipaisin kokemuksianne tämän suht itsestään selvän ongelman ratkaisuun. Toimivatko esim. umpeen teipatut F-aukot oikeasti?
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
mixi
15.02.2007 21:10:33
ainakaan kiertävää mikkiä ei saisi peittää kädellä. tai niin olen kuullut ja luullut.
hyvien ja huonojen kamojen rajamailla, taidoista puhumattakaan.
absqua
15.02.2007 21:19:15
ainakaan kiertävää mikkiä ei saisi peittää kädellä. tai niin olen kuullut ja luullut.

asiantuntemusta havaittavissa.

f-aukkojen peittäminen ei auta, ongelmanahan on kansien resonointi. Mä olen ratkonut tota lähinnä rajulla equtuksella ja hakemalla sopivaa paikkaa itselleni ja vahvistimelle. Vahvarin edusta on pahin alue.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
15.02.2007 21:42:42

Onkohan kukaan kokeillut tuossa tarkoituksessa sellaista magneettimikkiä? Soundi voi olla karu mutta ei kierrä. Ainakaan raporttien mukaan.

Halvemmalla ja helpommalla toki pääsis vaihtamalla rumpalin. :)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
rattledad
15.02.2007 21:56:36 (muokattu 15.02.2007 22:02:12)

f-aukkojen peittäminen ei auta, ongelmanahan on kansien resonointi. Mä olen ratkonut tota lähinnä rajulla equtuksella ja hakemalla sopivaa paikkaa itselleni ja vahvistimelle.

Mikään muu ei auta kuin soittaa hiljemmalla volumella kuin millä kierto alkaa :-)

F-aukkojen peittäminen varmasti nostaisi tuota kynnystä jonkin verran. Kannen herkimmin resonoivien taajuuksien vaimentaminen ja paikan hakeminen jossa kaiutin ei tuuttaa suoraan bassoon toimivat kuitenkin paremmin. Eikä tarvitse teippailla.

Groovy Eyesin basistilla näytti olevan jonkinlainen demppari kielenpitimen ja kannen välissä, pitää kokeilla jos/kun pääsee soittamaan vahvistimen kanssa.

E: Tuolla näyttäisi olevan magneettimikki kontrassa, kierrosta ei taida kyllä olla pelkoa muutenkaan
http://www.youtube.com/watch?v=QXejZtHvpa8
Einherjar
16.02.2007 00:58:29
Groovy Eyesin basistilla näytti olevan jonkinlainen demppari kielenpitimen ja kannen välissä, pitää kokeilla jos/kun pääsee soittamaan vahvistimen kanssa.

Vanha roskapilly-kikka on laittaa superpallo sinne väliin.
knet725
16.02.2007 09:13:59
Five corners quintet-basistilla oli 2-nappinen piezoviritys, helvetinmoinen superlooni-viritys tallan alapuolella kielten ja kannen välissä, eikä yhtään paskempi soundi. Tosin näillä jazzbändeillä tuo lavavolume pysyy kohtuullisilla tasoilla...
Hughes
16.02.2007 15:31:21
Mä soitan PA:n läpi suoraan ja monitorista sit tulee itelle mitä tulee. Meillä on lavavolat niin hiljaiset ettei piezzo pääse kiertämään ja hyvin kuuluu...

Meinasin viel joku päivä testata soittoa korvamonitori korvassa. Laittas sinne sit mitä haluaa, bassoa ja rumpalin sutimista ja vaikka haitsua jos siltä tuntuu....kuhan testaan ni kerron kuin toimii. Ja hei, ei tarttis roudata bassokaappia!! Rok!
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Henko
17.02.2007 19:07:17

www.rockabillybass.comin palstalla muistaakseni on paljon vinkkejä. sit roketsuvoorum.comissa on kans. Tääl ei oo vielä mainittu rantapallon puhaltamista kontran sisälle. Tiedä sitten toimisko. Mutta itse en lähtis ekana equttamaan, siinä kun muuttuu soundi :o

Halvemmalla ja helpommalla toki pääsis vaihtamalla rumpalin. :)

Vaan saattaisi viedä aikaa ;)
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)