Aihe: Mulle uusi äänikortti/vanhan kanssa ongelmia
1
Zeni
15.02.2007 16:32:53 (muokattu 15.02.2007 16:50:27)
Tässä koneessa tuo äänikortti on kyllä oikein pahanpesä. Ensin oli kaikenlaista rutinaa ym. yleensä pelatessa(löytyy kyllä yhäkin) mutta nyt se tempun teki.

Eli homma on seuraava:

Mulla on kristal koneella jolla vedän sisään milloin mitäkin soitinta. Noissa yleensä on ongelmana latenssi joten ASIO-ajurit piti asentaa. Koska äänikortti on integroitu Asus A7N8X deluxe emoon niitä äänikortin ajureita en ole onnistunu päivittämään vaikka Asuksen sivuilta imutinkin jonkun paketin.

Eilen vedin yhden biisin verran kitaraa nauhalle ja muutin wavista mp3-muotoon. Lähetin kaverille ja sitten piti vetää seuraava pätkä. Ihmetys oli suuri kun monitoroinnista kuuluu vaan helvetinmoista pärinää. Tarkemmin sanottuna:

Winamp vuotaa tuonne line-inniin jostain. Jos nauhoitan samalla kun winamp pyörii taustalla niin se musiikki tarttuu nauhalle, kitara ei. Jos käytän live tai monitorointia kuuluu sellainen hirveä pörinä joka pikku hiljaa alkaa hyytyä. Tällöin nauhoittaessa tuo pörinä tarttuu nauhalle. Tarkistin jo ulkoisen etuasteen ettei siinä ole vikaa. Sama homma vaikka nappaa johdon pois line-innistä. Sen sijaan jos pistää kitaran vain line-inniin niin windowssin läpi voi soitella. Normaalisti soittelussa ja nauhoittelussa ääniasetuksista on tuo line in vaimennettu, koska se tulee latenssilla vain toiseen kanavaan ja aina cleanilla.

Olen äimänä, mitään asetuksia en tuossa välissä muuttanut. Poistin jopa kaikki ohjelmat+ajurit ja asensin uudestaan. Sama homma, ei oikein olis varaa hakea uutta äänikorttia mutta kyllä se kohta on pakko.

Jos joku osaa ehdottaa fiksausta niin kertokaa ihmeessä. Mutta uuden äänikortin haen. Siksi kysynkin mikähän olisi mahdollisesti sopiva minulle ? Hintakatto on 200eurossa, mutta jos 100eurolla saisi niin plussaa. Tällä hetkellä narulle menee bassoa/kitaraa tai laulua mutta myöhemmin mahdollisesti myös rumpujen äänitystä. Onko tuollaisesta monikanavaisesta kortista mitään hyötyä vai kannattaako väliin laittaa ennemmin mixeri ? Entäs ulkoiset kortit ? Tärkeää olisi hyvä ajuri-tuki.

EDIT: Onkos tästä kellään kokemusta ?
http://www.m-audio.com/products/en_us/AudiophileUSB-main.html
Zeni
16.02.2007 14:18:43
Noilla ohjelmilla millä olen tallentanut sen saa efektoinnin lisäksi vedettyä kliininä (lisään efektit koneella) joten tuolla ei ole niin suurta merkitystä. Tuo usb-laite kiinnostaisi mutta miten latenssien ym. kanssa ? Kokemusta juurikaan näistä ei ole. Niin ja edesä on tuo behkun Mic200 eli phantomikin on tarpeeton.

Tuo ulkoinen/usb kiinnostaa juuri liikuteltavuuden takia esim. rumpuja äänittäessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)