Aihe: Kummin päin pidätte?
1 2
juoni
18.12.2003 12:41:38
Tuli tosta mieleeni että pidättekö vasenta kapulaa sillee normaalilla otteella, vai sillee jännästi? En tiiä mikä sen otteen nimi on mut en oo siinä oikee ikinä käsittäny miten sillä voi soittaa. Ite pidän siis sillee normaalisti.

Se jännä on perinteinen ote. Ei siinä mitään järkeä olekaan, se vaan näyttää niiiiin siistiltä.
Lahjattomat Treenaa
Paas
18.12.2003 12:45:51
Se jännä on perinteinen ote. Ei siinä mitään järkeä olekaan, se vaan näyttää niiiiin siistiltä.

Onhan siinä järkeä. Soittokunnissa esim. marssirumpua lyödessä(vai mikä rumpu lie) joutuu pitämään sitä rumpua sellaisessa asennossa ettei tavallisella otteella voi soitaa joten on pakko vedellä traditional gripillä(vasen käsi).
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
J. Cool
18.12.2003 13:37:58

Onhan siinä järkeä. Soittokunnissa esim. marssirumpua lyödessä(vai mikä rumpu lie) joutuu pitämään sitä rumpua sellaisessa asennossa ettei tavallisella otteella voi soitaa joten on pakko vedellä traditional gripillä(vasen käsi).

been there, done that :)

mutta mitä hyötyä settikäytössä?

vispilöiden kans trad. on vähän kätevämpi mut muuten?
tamande
19.12.2003 16:53:38
nuppi päästä pitäen!!!
afro
19.12.2003 19:05:17
tekniikka (eihän mulla semmosta oikeestaan ees ole :)

Jaa ei vai? Jos sulla ei oo tekniikkaa nii meikä on Urho Kekkonen. Meinaan vaan aika kovia nuo sinun soolot.
Sivuni Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Jaska
19.12.2003 22:38:50 (muokattu 19.12.2003 22:58:55)

jotkut ihan metalli äijätkin käyttää traditionaalista grippiä koska se on nopeampi, siis ei välttämättä, mutta näin olen kuullu.
Saahan siinä käytettyä ihan erillain sormia.
Ja se näyttääkin helvetisti stydimmältä :)

EDT: vaihdoin sanan "hienommalta" sanaksi "stydimmältä" jotta se kuulostaisi hieman rennolta ja piireihin kuuluvalta
Speedy
19.12.2003 22:52:35

no et oo sit aatellu vaihtaa kapulamallia sopivampaan jos pitää kepit kerta vääntää väärin päin?

No en, koska monien monituisten kokeilujen jälkeen olen päätynyt siihen, että moiset on hyvät.. Eikä mun mielestä siinä ole mitään ongelmaa tekniikan kanssa, balanssikaan ei juurikaan enää eroa, alussa hiukan, mutta ei enää.. Vaikkakin kyllähän sitä jos kauan soittaa ja treenaa jollakin soittamaan niin soittaa vaikka hammasharjoilla..=I

Traditional gripin sanotaan olevan nopeampi, mä olen myös kuullut, mutta en sitten tiedä, itse en ole sitä niin paljon jaksanut treenata, että moista olisin vielä huomannut.. Mutta onhan silleen aina mukava soittaa, ja näyttääkin tosiaan hienolta.. Ja eihän jaskaa voi soittaa tavallisella (match grip) otteella, sehän on jo pyhäin häväistystä...=/

Tähän samaan syssyyn vois heittää että, kertokaas suurenmaaliman rumpaleita, jotka soittaa toinen keppi väärinpäin.. Ittelleni ei tule mieleen nyt muuta kun Nykäsen Anssi ja Ricky Lawson..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Jaska
19.12.2003 22:57:01
Tähän samaan syssyyn vois heittää että, kertokaas suurenmaaliman rumpaleita, jotka soittaa toinen keppi väärinpäin..

Salesvuo taitaa soittaa ainakin jonkinverran, vaikka käyttääkin kai pääosaksi trad. grippiä
Henga
19.12.2003 22:58:16 (muokattu 19.12.2003 22:59:30)
Jos haluu soittaa kapuloita väärinpäin, niin kantsii hommata semmoset kapulat, missä ei oo ollenkaan tippiä eli ne on ihan suorat. Rasittaa kättä vähemmän kun on se perä vähän painavampi (toisin kuin jos siellä on tippi). Suomessa en oo tainnu nähdä, mutta ostin semmoset pari-kolme vuotta sitten Jenkeissä käydessäni.

Fasulta pitäs löytyy (kamppi, hki) mutta taisivat olla suht ohuet, en sitten tiedä löytyykö vitosen halkoja ;)
juoni
22.12.2003 17:15:49
Traditional gripin sanotaan olevan nopeampi,

Enpä ole moista kuullutkaan. Vaatinee pirusti treeniä, että alkaa jossain näkyä. Monet prot jotka soittaa perinteisellä sanoo sen vaikuttavan soittoon niin että ajattelee kädet enemmän toisistaan erillään.
Niin ja marssikäyttössä rumpuja alunperin on kapuloitukin. Siksi sen nimi onkin perinteinen ote.
Lahjattomat Treenaa
Paas
22.12.2003 17:40:43
been there, done that :)

Kai se on paljolti makuasia ja mieltymys kysymys? Jos on paljon nakutellut traditionaalia niin kai se sitten jää jäädäkseen. Jotkut pystyvät paremmin myös säätämään dynamiikkaa(pystyvät paremmin esim. soittamaan todella hiljaisia iskuja kuin tavallisella otteella). Itse en siis käytä tätä traditionalia kun ei ole ollut tarvetta/halua mutta ajattelin tässä joulun alla ruveta opettelemaan jos se vaikka alkais sujua.
Paas
22.12.2003 17:45:19
Monet prot jotka soittaa perinteisellä sanoo sen vaikuttavan soittoon niin että ajattelee kädet enemmän toisistaan erillään.

Saattaa hyvinkin pitää paikkansa.
pasij66
22.12.2003 18:06:24
Niin tulipa tässä mieleeni moinen juttu, että kumminpäin yleensä porukka pitää kapulaa vasemmassa kädessä (tai siinä, millä soittaa virveliä)? Itse vaihdoin puolisen vuotta sitten kapulan ns. väärinpäin, ja siitä lähtien olen niin soittanut.. mut mites muut..?

Käytän kumpaakin, riippuu jutusta.
Mikko A
22.12.2003 19:02:29
Soittelen matched gripillä, mutta kun vasurissa ei tunnu olevan juuri ollenkaan kontrollia, niin ajattelin että vika on varmaan kapulatekniikassa (oikeessa kädessä ei ole samaa ongelmaa) joten meinaan alkaa opetteleen traditional grippiä kun se on niin hauska. Kovin hyvin se ei vielä suju, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Aegis
22.12.2003 19:27:19
Edes rumpuopettajani ei aikoinaan osannut selittää kuinka perinteisellä otteella käytännössä lyödään sitä rumpua, joten jäi tämä uudenaikainen. Ja kyllä matchedilllä pystyy varmasti samaan kuin perinteiselläkin ja ulottuvuuskin on parempi.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten, itselleni tuottaa suuria vaikeuksia soittaa kepeillä joissa on eripainoiset päät. Nopeat rollit ja fillit joutuu opettelemaan kokonaan uudestaan kun soittotuntuma on ihan erilainen.
Too fast to be dead!
Bacchus
22.12.2003 20:39:26
Sen vähän mitä traditionalia oon tyyppiny, niin sillä saa kyllä ghosteja esimerkiksi soitettua paljon paremmin ja muutenkin tuntuma on herkempi. Täytyy kyllä sanoa että en itse traditionalia edes harkitsisi käyttäväni, sillä ei saa tarpeeksi voimaa soittoon ja muutenkin jotenkin tuntuu kyrvältä.=)
"Life sucks, and then you fucking die you know."
lkx
23.12.2003 01:12:00

Mun mielestä toi Donatin Virgil kommentoi aika hyvin jossain haastiksessa, eli jotenkin näin:

Traditionalilla ja mathed gripillä ei ole käytännössä eroa. Traditional on vaan pirun paljon vaikeempi treenata, notta pitäytykää ihmiset vaan siinä matchedissä.
There is no spoon...
Jaska
23.12.2003 01:16:02
Mun mielestä toi Donatin Virgil kommentoi aika hyvin jossain haastiksessa, eli jotenkin näin:

Traditionalilla ja mathed gripillä ei ole käytännössä eroa. Traditional on vaan pirun paljon vaikeempi treenata, notta pitäytykää ihmiset vaan siinä matchedissä.

Heh, muistan kanssa kuulleeni kerrottavan että Donati olis sanonu katuvansa niitä vuosia kun opetteli traditionaalista :)
juoni
23.12.2003 19:33:12
Heh, muistan kanssa kuulleeni kerrottavan että Donati olis sanonu katuvansa niitä vuosia kun opetteli traditionaalista :)

Weckliltäkin toimittaja kysyi kerran, että jos saisit aloittaa alusta, niin soittaisitko silti perinteisellä. Pitkän mietinnän jälkeen vastasi että luultavasti kuitenkin, juuri siksi että se vaikuttaa ajatteluun.
Lahjattomat Treenaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)