Tere! Antakaa ystävällisesti joitain hattuarvioita, minkä arvoinen rahallisesti, noin suurinpiirtein, olisi vuoden -82 Roland Bolt-100 kitaravahvistin, jossa alkuperäiset putket, vastikään huollatettu ja muutenkin erinomainen esteettinen ja toiminnallinen kunto. Itselläni on sellainen, enkä ole myymässä, mutta en ole mistään löytänyt/pyydettäessä saanut tuota kysymääni arviota. |
Käyttöarvoa on paljon enemmän kuin myyntiarvoa. Pienemmästä Bolt 60:stä on aika vaikea saada edes 200 euroa. Isommalle 100:lle (jota en ole koskaan elävänä tai myynnissä nähnyt) ehkä se 200 tai hieman yli on realistinen hinta. Loistavasoundinen vahvistin (kai, 60:n perusteella) on siis kyseessä, mutta erittäin aliarvostettu. Naurettavia hintoja hyvistä laitteista siis. Ehkä näillekin tulee jossakin vaiheessa buumi ja hinnat hyppäävät... Näin siis verrattuna yleisempään "pikkuveljeen". Toisaalta noita liikkuu sen verran vähän että "katuhintaa" ei ole ja "oikea hinta" määrittyy myyjän myyntihalun ja ostajan ostohalun kohdatessa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Kiitos vastauksesta. Vaikuttaa varsin todenmukaiselta arviolta asiasta saamani käsityksen kanssa. Kyseessä on todella upeasoundinen combo: Oikein sopiva ja hivelevä kirkkaus stratocasterille sekä murakka overdrivepuoli. Asiantuntija, joka teki comboon huollot sai siitä omilla mittareillaan ulos enimmillään 130w, joten siinäkin mielessä antaa mitä lupaa. Ongelma hinnoittelussa taitaa olla juuri tuo mainitsemasi aliarvostus; eräs laitemyyjä sanoikin, että kyseisellä merkillä ei ole sellaista "hypeä", kuin eräillä tunnetuimmilla merkeillä. Mutta todellakin, käyttöarvo ratkaisee. Olen Rolandiin kovasti tykästynyt - se on ollut minulla 20 vuotta - enkä sitä hukkaa. |