Aihe: Vielä vahvistin asiaa ..
1
exterminaattori
14.02.2007 23:34:32
Vahvistin juttuja on ollut jo paljon, mutta jos suotte anteeksi ja vielä yksi mahtuisi mukaan.

Eli olen hankkimassa pelkästään kotiin treeni käyttöön vahvistinta. Soittelen 70-luvun kissiä, Van Halenia, Ozzya jne. Eli en hae ihan mitään deathmetalli vehjettä, mutta hyvä säröosasto olisi tärkeä. Ongelma on, että moni suosittelee todennäköisesti mallentavia. Soitin itse aikanaan Line 6 ax 212, enkä pitänyt siitä yhtään. Soundi oli kyllä sinäänsä hyvä, mutta kaikki dynamiikka puuttui. En ole kyllä soitellut mallentavia sen jälkeen, joten en tiedä onko niissä kehitystä tapahtunut.

Eli jos arvon raati voisi suositella vahvistinta tai yhdistelmää vahvistin + särötin, olisin erittäin kiitollinen. Hintaa en ole vielä miettinyt, ajattelin saada vertailuun ensiksi varteenotettavat vaffarit ja miettiä sitten mihin lompakko kestää.

Kiitos.

- töörminator -
saastara
14.02.2007 23:41:06
Ei kannata kaikkia mall_I_ntavia tyrmätä sen takia, että yksi ei lämpännyt.. mutta juu.

Annan muiden hoitaa nyt nämä kaikki viralliset vaihtoehdot ja heitän heti alkuun villikortin: http://www.custom-sounds.com/epages … c6274159fa3d3d06ee+FI/products/1960

Näyttää minusta aika mielenkiintoiselta värkiltä. Tuosta voisi buustin kanssa irrota melko hyvin tuon seiskarikauden soundeja.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
cruel_destiny
14.02.2007 23:57:42 (muokattu 14.02.2007 23:58:19)
marshall plus OD, niin pääset tarkalleen siihen mitä haet. Luultavimmin joku vanha JMP 2204 ja tubescreamer olisi järkevin.

Mutta, se mikä ei selvinnyt, oli että tuleeko kotiin vai treenikselle?

EDIT: eiku kotiin joo; hmm... valve jr ja OD?
exterminaattori
15.02.2007 00:02:23
marshall plus OD, niin pääset tarkalleen siihen mitä haet. Luultavimmin joku vanha JMP 2204 ja tubescreamer olisi järkevin.

Mutta, se mikä ei selvinnyt, oli että tuleeko kotiin vai treenikselle?

EDIT: eiku kotiin joo; hmm... valve jr ja OD?

Anteeksi epämääräinen ilmaisuni, siis kotikäyttöön mutta treenaan siis himassa :) jos tuo yhtään selventää.
Da Make
15.02.2007 00:02:59
Orange Tiny Terror ja OD?
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
exterminaattori
19.02.2007 01:05:59 (muokattu 19.02.2007 07:26:23)
Kiitos kaikille vastauksista.

Olen tässä laskeskellut rahoja ja ajattelin sijoittaa noin 500-600 eeroa. Joten noista pienistä putkivermeistä jää vaihtoehdoiksi Matamp miniamp ja Orange tiny terror. Kummastakaan ei ole kokemuksia ja enkä ihan heti pääse testaamaakaan niitä, joten jos jollakin olisi kokemuksia em tuotteista niin ottaisin ne kiitollisuudella vastaan.

Jotenkin tuo Mataamp viehättää vaivaiset 2 W ja sisäänrakennettu keinokuorma, luulisi jonkinastein päätäri särö lähtevän aika " loihakkaasti " jo makuuhuone volalla. Ja tuota jos hiemen " clean boostaa " vielä esim. Boss super drivellä niin saataisi olla aika HardRock :))

xxx
exterminaattori
19.02.2007 01:07:06 (muokattu 19.02.2007 07:37:03)
Se piti vielä sanoa, että tuo Koch studiotone olisi ollut mielenkiintoinen, hintaa on vain vähän liikaa minun budjetille.
StJerky
19.02.2007 11:53:13
Kiitos kaikille vastauksista.

Olen tässä laskeskellut rahoja ja ajattelin sijoittaa noin 500-600 eeroa. Joten noista pienistä putkivermeistä jää vaihtoehdoiksi Matamp miniamp ja Orange tiny terror. Kummastakaan ei ole kokemuksia ja enkä ihan heti pääse testaamaakaan niitä, joten jos jollakin olisi kokemuksia em tuotteista niin ottaisin ne kiitollisuudella vastaan.

Jotenkin tuo Mataamp viehättää vaivaiset 2 W ja sisäänrakennettu keinokuorma, luulisi jonkinastein päätäri särö lähtevän aika " loihakkaasti " jo makuuhuone volalla. Ja tuota jos hiemen " clean boostaa " vielä esim. Boss super drivellä niin saataisi olla aika HardRock :))

xxx

Tiny Terror on melkoisen kovaääninen vahvistin. Ei mikään makuuhuonevehje.
Nacher
19.02.2007 11:59:56
Jos soittelet makkarissa, jossa on tietokone, niin olisiko Line6 Guitarport XT ihan poissuljettu? Maksa kuin joku 170e T-kaupassa, ja monipuolinen vehjas treenaamiseen. Soundeiltaan ihan eri maailmasta, kuin Spider.
marko.m
19.02.2007 16:01:59
Löytyy mm. kuulokeliitäntä... Minusta kuulokkeista tulee nii huono soundi että ennemmin soittelen vaikka ilman vahvisinta. siis vaikka kuulokkeet on kytketty vahvistimen kuulokeliitäntään. Pitäiskö tuohon tarkoitukseen olla jotkin erilaiset kuulokkeet? Minulla kun on vain tavalliset korvalappustereokuulokkeet.
saastara
19.02.2007 16:13:45
Minusta kuulokkeista tulee nii huono soundi että ennemmin soittelen vaikka ilman vahvisinta. siis vaikka kuulokkeet on kytketty vahvistimen kuulokeliitäntään. Pitäiskö tuohon tarkoitukseen olla jotkin erilaiset kuulokkeet? Minulla kun on vain tavalliset korvalappustereokuulokkeet.

Tuohon vaikuttaa melko paljon se, että harvemmin noissa vahvareissa on kaappimallinnuksia kuulokeulostuloissa.. Ilmankos sangen karulta kuulostaa. Ja toki ne kuulokkeetkin asiaan vaikuttavat. Ei se ole sattumaa, että studioissa porukoilla on korvilla kunnon luurit eikä mitään nappishittiä. :D
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Tomtom
20.02.2007 09:39:42 (muokattu 20.02.2007 09:41:43)
No tuo kuulokelainaus taisi olla mun tekstistä, että pitänee kai puolustautua vähän.
Joo, kuulokeliitännän soundi ei välttämättä ole aina se paras vaihtoehto, mutta meille ja teille joilla on esim. pieniä lapsia nukkumassa lähietäisyydellä- tuo liitäntä saattaa useinkin olla se ainoa mahdollisuus soittaa vahvistettuna..

E: mulla ei ole kokemusta itse viittaamaani Studiotonen kuulokeliitäntään, mutta vaikka twintone ja microcube toimivat kyllä kotisoitossa ihan välttävästi tuon kautta. Eli marko.m- ei se oikeesti mee ihan noin.. (hymiö)
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
kentsus
21.04.2007 11:28:20 (muokattu 21.04.2007 11:30:14)
Itse suosittelen Orangen Tiny Terroria ja vaikka jotain 12x1 tai 12x2 kaappia (vanha käytetty jossa joku hyvä elementti) Hyvät soundit ihan ilman pedaaleja..Pystyy kotonakin 8W puolituksella soitteleen. En tiiä sit, oisko kans joku tubescreamer kova juttu orangen kaveriksi, pitäs testata.

Testasin kans tota Studiotone Kochilta, eikä kyl lämmittäny soundi yhtä paljon kuin toi Tiny Terror, eikä myöskään edes H&K Edition Tube pärjänny mun korvaan samalla tavalla kuin orange. Monipuolisiahan noi on kyllä, varsinkin Studiotone, mutta en vain tykännyt jostain syystä :/
kalamies#56 >-)))>
Joees
21.04.2007 13:30:48

xxx

Jos himaan pitäisi valita Matampin ja sen Orangen väliltä niin Matamp olisi mun ehdoton valinta. Ja olikin ;-) Heh.
Siinähän on itsessään jo boosteri. Kyllä sillä seitkytluvut lähtee mainiosti. Ja pystyy soittamaan hiljaakin. Tuo on ollut mun parhaimpia ostoksia aikoihin. En kerennyt omaani hommaamaan siitä ekasta erästä aikanaan joten venasin sellaset 6kk että sain omani siitä toisesta - odotus kannatti :-) Välissä kelasin jo tota Orangea, mutta empäs hommannutkaan vaikka sekin poltteli, sen kun olisi paikallisesta liikkeestä saanut heti.
Ja on tää Matamp omaan silmääni ainakin paljon hienompi kuin se Tiny Terror.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)