Lego 11.02.2007 15:47:42 | |
---|
Eikös Toni muuten joskus ajat sitten ollut siinä Hotelli Sointu -ohjelmassa, jossa vieraalla oli jokunen tunti aikaa kirjoittaa biisi annetuista aiheista? Näi o, ja biisin nimi muistaakseni on 'Unohda Kaikki'. Onkohan tuo biisi kuultavissa jossain? Ei liene millään julkaisulla, itse olen sen aikanaan vertaisverkon avustuksella saanut kuunteluun. I Wage War! |
Juha86 11.02.2007 18:18:50 (muokattu 11.02.2007 18:20:14) | |
---|
Ei tästä levystä kyllä paljoa negatiivista sanottavaa oo. Kokonaisuutena toimii aivan perkuleen hyvin, eikä oikeastaan oo minkäänlainen haitta vaikka levyllä ei perinteisiä hittibiisejä ookaan (kuten Tonikin on lausunut). Ehkä mä olisin toivonut tällekin levylle oman Armon, Roudan tai Valaan. Toni kun osaa noita rauhallisempiakin biisejä kirjoittaa, niin ei tää levy yhdestä sellaisesta olisi kärsinyt. Toki toi nimikkoraita on aika slovarihenkinen (on muuten kirotun hyvä biisi). Lyriikat on hienot, mutta ehkä noi anssikelailut ("minulla on suunnitelma:" / Eikä vielä ole edes ilta) ja zencaféilut ("asuntolaina" / Trauma) olis voinut jättää pois. Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat- |
Exhausted 11.02.2007 23:10:13 | |
---|
Arvasin taas, että sinkkubiisi toimii paremmin albumikokonaisuudessa. Radiossa Koneeseen kadonnut kuulostaa laahaavalta rokkibiisiltä, mutta levyn keskellä se toimii mukavana hitaana palana. |
StoRBa 12.02.2007 01:32:24 | |
---|
Tällä hetkellä lempparibiiseiksi on noussut Väistö sekä Nimensä Alle. Myös Kaivon kertsi toimii ko häkä. Koko levy on kokonaisuudessaan mitä loistavin eikä oikeastaan heikkoja lenkkjeä löydy levyn kuitenkaan olematta puuduttavan tasapaksu. Soundeissa voisi olla parantamista mutta eipä sekään puoli kuuntelunautintoa millään tapaa pilaa. Mukavaa huomata pitkästä aikaa ajoittainen punkinpaan päin kallistuva biisiratkaisu. |
Order 12.02.2007 18:53:29 | |
---|
No on vissiin kohtalaisen kova levy, kun ei kukaan tunnu mitään huonoa sanottavaa keksivän. Toisaalta...ehkäpä niillä ei levyä ole joilla siitä jotain negatiivista mielipidettä olisi. Taitaa olla poikkeuksen paikka, yleensä en ihan periaatteesta osta levyjä "uuden hinnalla" (oikeastihan syy on siinä, että ei ole varaa oikein ostella niitä 20e lättyjä) kun niin paljon vanhempiakin on aina hankintalistalla, mutta kai tämä on sitten pakko hankkia hetimiten :) You let the phone line bring it home to you, the life, the lies, the dreams S.M.A.K. |
Pitkavirta 12.02.2007 20:56:25 | |
---|
Muistuttaa muuten aika paljon Cobainia tuo Armo-sinkun kannen mies. paitsi että tolla on pää vielä tallessa. "EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok a.k.a Järvihirviö |
Stain 13.02.2007 09:54:19 | |
---|
Näi o, ja biisin nimi muistaakseni on 'Unohda Kaikki'. Ei liene millään julkaisulla, itse olen sen aikanaan vertaisverkon avustuksella saanut kuunteluun. No harmi, muistelisin että se oli aika hyvä biisi. Taisi olla semmoinen akustinen fiilistely. Olikohan vuosi 2000 tai 2001? It's a bittersweet symphony, this life |
Todenpuhuja 13.02.2007 22:57:48 | |
---|
No harmi, muistelisin että se oli aika hyvä biisi. Taisi olla semmoinen akustinen fiilistely. Olikohan vuosi 2000 tai 2001? Jotain sinnepäin, tosin vahvistettuna kaikilla turhilla sälöillä, kuten Hotelli Soinnussa oli tapana biisit sovittaa. Kyllähän tuo pitäisi jostain VHS-nauhakätköistä löytyä. "Peace, love & Kingston Wall!" |
Exhausted 13.02.2007 23:12:29 | |
---|
Olihan se aika iloinen kevyt rallattelu verrattuna Apulannan biiseihin. Mulla on sellainen muistikuva että osa siitä biisistä käytettiin myöhemmin jumala-biisiin. |
Stain 14.02.2007 09:33:58 | |
---|
Jotain sinnepäin, tosin vahvistettuna kaikilla turhilla sälöillä Hoho! No sittenhän se ei eroa Apiksen normaalista tuotannosta ;) It's a bittersweet symphony, this life |
cruel_destiny 15.02.2007 00:10:39 | |
---|
olivat haastattelussa YLEn musiikkiTV ohjelmassa äsken, ihan kivan haastattelun antoivat ja kyllä se wirtanen on jotenkin fiksu jätkä, pidän kyllä hänen tyylistään ilmaista asioita. Näyttivät uuden videon, joka oli ihan... pimeähkö, mutta ei mitenkään älyttömän hieno, toimiva kuitenkin... Ja sitten Wirtasen kamoista, joista puhuttiin myös (niille joita kiinnostaa :)): Line6 kaappi on nyt vaihtunut Mesa/boogien kaappiin ja ESP:ltä ollaan saatu jotain custom kitaroita (tulisikohan ESPltä Wirtanen malli? :)). Joten Schetnerit taitaa lähteä ja ESPt tulla tilalle... |
Exhausted 15.02.2007 07:41:38 (muokattu 15.02.2007 07:42:41) | |
---|
Jepjep, Mesan kaappi on ollut käytössä jo koko viime vuoden, ja Rectifier-nuppi jostain syksystä 2005. Vaikka jo Kiila oli tehty pitkälti putkivehkeillä, niin nyt EVOEI:llä kitarasaundit ovat kyllä miellyttävän selkeät ja kevytsäröiset. Kaukana ollaan Plastikin ja Heinola kympin muovimössörosoista. Kitarapuolella taas kaikki matalat jutut eivät enää tule seiskakielisestä, vaan ilmeisesti uusia biisejä on soitettu baritoni-ESP:llä. Efekteissä taas levyllä olevat muljutukset on kaiketi pitkälti tehty Guitar Rig II:lla, vaikka veikkaisin, että ihan oikeaa Whammy-pedaalia on käytetty ja aika reilusti. |
Jepjep, Mesan kaappi on ollut käytössä jo koko viime vuoden, ja Rectifier-nuppi jostain syksystä 2005. Vaikka jo Kiila oli tehty pitkälti putkivehkeillä, niin nyt EVOEI:llä kitarasaundit ovat kyllä miellyttävän selkeät ja kevytsäröiset. Kaukana ollaan Plastikin ja Heinola kympin muovimössörosoista. hmmm.... miten oisin kattonu, että Line6 kaappi ois ollu vielä Huuma ohjelmassa käytössä, jota satuin kattomaan... muttamutta, on kyllä jäbän pedaaliboardi aika hyvin pienentynyt sitten kesäaine DVD:n, jossa sen koko ja pedaalien määrä oli aika sairas omalla osallaan... |
Exhausted 15.02.2007 08:43:00 (muokattu 15.02.2007 08:49:19) | |
---|
hmmm.... miten oisin kattonu, että Line6 kaappi ois ollu vielä Huuma ohjelmassa käytössä, jota satuin kattomaan... muttamutta, on kyllä jäbän pedaaliboardi aika hyvin pienentynyt sitten kesäaine DVD:n, jossa sen koko ja pedaalien määrä oli aika sairas omalla osallaan... Itse asiassa se Pedaaliboardi on vain kasvanut Kesäaineen jälkeen, mukaan on nimittäin lisätty Mesan kanavanvaihtaja ja Bossin virityspedaali. Toki Line6 Floorboardi ei enää kulje mukana. Laudassa on kiinni siis Dimebag-wahin ja Digitechin Whammy-reissuen lisäksi Bossin viritin ja ikuisuuden käytetty DD-3, sekä Line6:n filtteripedaalit FM4, MM4 ja DL4, jotka ovat kaiketi jokainen vuorollaan olleet remontissa. Ja kyllä Huumassakin näytti olevan ihan musta Mesan kaappi. En muutenkaan näe mitään syytä, miksi se Line6 olisi kaivettu tuota varten esiin, kun uusi verme on jo ollut vuoden keikkakäytössä :) Sen sijaan viikonlopun levynjulkkarikeikoilla oli nähty lavasteena seinällinen pahvista tms tehtyjä Mesan kaappeja :D http://img95.imageshack.us/img95/2024/al3ej9.jpg |
cruel_destiny 15.02.2007 09:04:36 | |
---|
Itse asiassa se Pedaaliboardi on vain kasvanut Kesäaineen jälkeen, mukaan on nimittäin lisätty Mesan kanavanvaihtaja ja Bossin virityspedaali. Toki Line6 Floorboardi ei enää kulje mukana. Laudassa on kiinni siis Dimebag-wahin ja Digitechin Whammy-reissuen lisäksi Bossin viritin ja ikuisuuden käytetty DD-3, sekä Line6:n filtteripedaalit FM4, MM4 ja DL4, jotka ovat kaiketi jokainen vuorollaan olleet remontissa. Ja kyllä Huumassakin näytti olevan ihan musta Mesan kaappi. En muutenkaan näe mitään syytä, miksi se Line6 olisi kaivettu tuota varten esiin, kun uusi verme on jo ollut vuoden keikkakäytössä :) Sen sijaan viikonlopun levynjulkkarikeikoilla oli nähty lavasteena seinällinen pahvista tms tehtyjä Mesan kaappeja :D http://img95.imageshack.us/img95/2024/al3ej9.jpg ahaa okei, no tämä oli kiinnostavaa ja valaisevaa, kiitos! Erheitä näköjään sitä sattuukin... Eipä näytä kuitenkaan enää olevan sitä 90 asteen kulmassa olevaa hirvitystä käytössä. Muuten, puhuivat, että sipe on aika paljolti parannellut nykyisiä rumpujaan viime aikoina. |
Exhausted 15.02.2007 09:18:28 | |
---|
Ainakin viime kesästä saakka on ollut Sipellä setissä toinen lattiatomi, en ole tosin vielä huomannut missä sitä olisi käytetty. Luulin että se oli vain osa viime kesän pimp my ride-teemaa. |
enemie 15.02.2007 09:23:39 | |
---|
Tuli tossa katteltua ylen sivuilta toi video, niin ihan hyvännäköistä menoa näytti olevan. Virhiä ihan pätevästi hoitanu homman noiden kahden edellisen videon osalta. Lainatakseni Tonia uusista kitaroista: "Meikähän teki nyt radikaalin liikkeen ja pistin kitsuosaston kokonaan uusiksi. Välillä tulee semmoinen kausi, että kitsut on vain laitettava vaihtoon. Tiedä sitten mistä sekään kertoo, mutta hyvältä tuntuu. Hoidin nimittäin itselleni täyskattauksen ESP:n Eclipsejä. Kaksi kuusikielistä ja custom 7-kielinen baritonikaulalla. Sitten on vielä se baritoni-Viper, jolla on tullutkin vedeltyä jo. Jotenkin soittoon saa uutta potkua kun silloin tällöin uudistaa kalustoa. Nuo kuusikielisetkin ovat customoituja, tottakai. Pieniä modifikaatioita tuli tilattua esim volapotikoiden, mikkivalitsimen ja jakin sijaintien suhteen. Ja EMG:n mikkikattauksella koko sarja. Minä olen niin kauan tottunut vetämään noilla aktiivimikeillä, ettei enää lähde perusmeiningillä. Tuohan on täysin makuasia, mistä kukakin tykkää, mutta minulle tuo toimii parhaiten. " Mitä tota kesäainetta kattelin, niin mun mielestä toi sipe on ollu aina ihan pätevä mies noiden rumpujen kanssa. Ainahan sillä on ollu hyvät kamat ja oman tonttinsa hoitanut hyvin. Hyvin mahdollista että parannusta on tullut rumpuihin vain lisää! jos olisin nainen...olisin vaarallinen! |
Kosminen 15.02.2007 10:18:04 | |
---|
ahaa okei, no tämä oli kiinnostavaa ja valaisevaa, kiitos! Erheitä näköjään sitä sattuukin... Eipä näytä kuitenkaan enää olevan sitä 90 asteen kulmassa olevaa hirvitystä käytössä. Muuten, puhuivat, että sipe on aika paljolti parannellut nykyisiä rumpujaan viime aikoina. Ainaki tuossa kuvassa näytti olevan se sama Yamaha-setti (22" 12" 14") mikä on ollu kauan. Virveleitä Sipe sen sijaan käsittääkseni harrastaa hyvinkin paljon. Hyvää rumpujuttua löytyy osoitteesta http://www.kiilansivut.com . "Joku juo liikaa, joku pettää, joku puhuu liikaa, joku ei mittää"
Kalamies #16 >-)))> |
Exhausted 15.02.2007 18:47:31 | |
---|
Aika komee toi uus Viisaus ei asu meissä-video. Hyvää rokkimeininkiä! |
Juha86 16.02.2007 12:59:35 | |
---|
Aika komee toi uus Viisaus ei asu meissä-video. Hyvää rokkimeininkiä! Video on kyllä aika siisti noin visuaalisesti. Ja kiva että äijät soittaa ettei oo taas silleen että Toni vaan chillaa jossain ja Partaa ja Sipeä ei näy missään. Biisin olisin valinnut toisin, mieluummin vaikka Nimensä alle, Eikä vielä ole edes ilta tai Kaivo. Toki videonkin ois täytyny varmaan olla sitten erilainen. Tuskinpa tolta levyltä enää kolmatta videota irtoaa, luulen ma. Mut eihän sitä ikään tiedä.. Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat- |