Aihe: Ääninäytteitä uruista
1
aaro
10.02.2007 19:42:01
Mietin tässä, että olisi hyvä tämmöinen ketju jossa olisi linkkejä eri urkujen, ehkä erityisesti vanhempien urkujen (60-80 lukujen välillä tai jotaan) ääninäyttelle. Itse esimerkiksi olisin kiinnostunut yamaha electonen saundeista kun olen sellaista ajatellut ostaa mutten tiedä saundista mitään..

Itselläni on mikserissä www.mikseri.net/variaatio kappaleessa urkuimpro näyte Ahlborn sonata sakraaliurusta jostain 80-luvulta(siis urku). (Jos tämmöinen lasketaan mainostukseksi niin viestiketjun voi sitten vaikka poistaa jos se on kiellettyä se mainostus)

Lisäksi olen kiinnostunut uudempien syntikoiden eri urkuja mallintavista saundeista. Mitä niitä nyt onkaan Hammondin lisäksi, kun en edes tiedä..
JPQ
10.02.2007 22:56:17 (muokattu 11.02.2007 23:29:51)

Farfisa,ja Eminentin teatteri urku ainakin lisäksi (mallia en muista mutta kiinnostaa mutta liian iso mulle varmasti myös kallis se joku u310e malli mitä myös JMJ käyttää...) ja Vox Continental ja
Hammondejakin lienee sähkömekaanisen (se tuttu ja turvallinen B3 esimerkiksi) lisäksi oskilaattorein tehty. ja taisipa Hammond Suzuki? tehdä myös mallintavia urkuja. No ainakin tämmöiset.... sekin jäi pois että ihan hyvä idea.
musamies
14.02.2007 15:37:07
Hyvä idea!

Hammond H112 ilman leslietä. Bassot suurimmaksi osaksi vasurilla. Jalkiota tässä näytteessä vain vähän.
http://www.asikkalalainen.net/museum/h112.mp3

Farfisa:
http://www.asikkalalainen.net/museum/farfisa.zip
Sir Henri
14.02.2007 18:19:18
Mahtavaa. Joku voisi laittaa näytteen, millä tavalla WLM - urkuja kuuluisi soittaa, jotta minäkin tietäisin mitä soittimellani pystyy tekemään.
"En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner
musamies
14.02.2007 20:55:45 (muokattu 14.02.2007 21:01:06)
Mahtavaa. Joku voisi laittaa näytteen, millä tavalla WLM - urkuja kuuluisi soittaa, jotta minäkin tietäisin mitä soittimellani pystyy tekemään.

Se kai paljon kiinni siitä miten hyvin niitä soittaa!

Mun mielestä WLM Trip:pi on vaikuttanut aika jazzhenkiseltä ja viihdehenkiseltä. Ääni genaraattoriurkua kliinisempi, mutta hyvä äänen alukesäksähdys ja perkussiot.

Mun urussa vielä vibratot herättämättä henkiin, joten meikäläiselle vähän epäselvää minkälaiseltä ne pitikään WLM:ssä kuulostaa. Trip:issä on drawbars ryhmää kohti kaksi vibratonamiskuukkelia - ja niiden ero minulle vielä vähän hämärän peitossa - onko toisen tarkoitus olla nopea vibrato ja toinen hitaan leslien tai choruksen tapainen tms?

Toi L-100:nen Hammondi puolestaan hyvä varsinkin typistetyillä drawbars saundeilla, vaikka kolme alinta auki ja sillä tuntuu irtoavan kivasti esim. suomirock. Blues ja proge toimii myös.

H-112 Hammondi taas viihdepainotteisempi. Sillä toimii iskelmät, bossanovat ja vaikka virret.

WLM ja L100 kaipaa enemmän kaverikseen leslietä kuin H-112.
Titares
15.02.2007 09:26:01 (muokattu 15.02.2007 09:26:36)
maza
15.02.2007 22:44:02

Trip:issä on drawbars ryhmää kohti kaksi vibratonamiskuukkelia - ja niiden ero minulle vielä vähän hämärän peitossa - onko toisen tarkoitus olla nopea vibrato ja toinen hitaan leslien tai choruksen tapainen tms?

Toinen oli ainakin siinä Hitissä, joka oli mulla käytössä, nopeus, ja toinen syvyys. Eli kysymyksessä yksi vibrato, jossa kaksi säätöä. Vai muistankohan väärin?
Lisäksi siinä oli se sisäänrakennettu Lepasimu, joka oli sangen onneton. :P
aaro
17.02.2007 15:28:18
Tuolla näyte noista Viggeneistä :) http://www.mikseri.net/artists/?id=57968 Äänitetty suoraan line outista koneeseen vain urkujen omilla efekteillä. Tyypilliset kotipaskaurut ilmeisesti?

Aikas hienoja efektejä jos on kotipaskaurut tosiaan..

Täytyy noi isommat tiedostot ladata paremmalla ajalla kun modeemilla kestää ja kestää.. ;D
musamies
17.02.2007 18:22:18 (muokattu 18.02.2007 08:55:33)
Toinen oli ainakin siinä Hitissä, joka oli mulla käytössä, nopeus, ja toinen syvyys. Eli kysymyksessä yksi vibrato, jossa kaksi säätöä. Vai muistankohan väärin?
Lisäksi siinä oli se sisäänrakennettu Lepasimu, joka oli sangen onneton. :P

Epäilen oisko kuitenkaan tossa Trip:issä noin kun siinä on vibrato 1 ja vibrato 2. Luulis, että namiskuukkeleissa lukis silloin jotain muuta. Oisko mahollista, että tossa olis sitten eroja eri mallejen välillä?

Olisko tossa videossa H-100:nen korvaamassa tällä kertaa pilliurkua:
http://www.youtube.com/watch?v=9amA … YGZ_PY&mode=related&search=
Murgo
19.02.2007 07:58:08

Aikas hienoja efektejä jos on kotipaskaurut tosiaan..

Täytyy noi isommat tiedostot ladata paremmalla ajalla kun modeemilla kestää ja kestää.. ;D

Joo, noissa on tuo vibraton ja kaiun yhteivaikutus aika kiva, yksin ei kumpikaan kuulosta paljon miltään. Kaiun ruuvasin täysille ja aiheuttaa aika kivaa takaisinkytkentäefektiä. Mutta ihan tuollaiset 70-luvun olohuonekauhistukset nuo on alunperin, tosin nyt olen muuttanut ne "keikkamalliksi"
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
aaro
21.04.2007 12:34:23
Palaan taas tähän, kävin tutustumassa johonkin yamahan vanhemman mallin grooveboxizydeemiin fazermusiikilla. malli oli kai joku a200 tai jotain.

Olisiko kellään näytettä, että mitä tuolla taikka jollain ei niin kalliilla grooveboxilla saa luonnossa aikaiseksi?

Samoin kiinnostaisi Nord Elektron synamoduulisaundit taikka synasaundit...
piiska2
21.04.2007 18:10:55
Samoin kiinnostaisi Nord Elektron synamoduulisaundit taikka synasaundit...
Nord Electrossa on vain piano- , sähköpiano- ,klavinetti- ja urkusoundeja.
Nord Leadeissa anoligimallinnettuja soundeja.
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)