Aihe: Mikkien vaihdoista
1
Bentley
14.02.2007 22:02:56

Moorientes.

Mitä mieltä olisitte sellasesta että jos hommaisin kyseisen kitaran niin teettäisin siihen ammattilaisella sellasen että saisi humbuckerin kaulamikin kohdalle jonka voisi puolittaa vaikka volumenupilla? Oiskohan se kuinka hyvä homma ja kuinka arvokas toimenpide?

http://www.framus.com/guitar_diablo-light-scotch.php

Lähinnä sen takia sen humpparin haluaisin siihen koska silloin olisi todella mulle sopiva kitara josta saisin ihan millasta soundia tarvisin koskaan.

En ole ainakaan löytänyt toista kitaraa jossa olisi tällainen variaatio mitä mä haluaisin siinä olevan.
For those who can't be without the music!
Thule
14.02.2007 22:07:07 (muokattu 14.02.2007 22:16:30)
Mitä mieltä olisitte sellasesta että jos hommaisin kyseisen kitaran niin teettäisin siihen ammattilaisella sellasen että saisi humbuckerin kaulamikin kohdalle jonka voisi puolittaa vaikka volumenupilla?

Miksipäs ei. Eli yksikelaisen kokoista humbuckeria kehiin (ethän halua ehdottomasti täysikokoista, ethän?) ja sille se puolitus.

Oiskohan se kuinka hyvä homma ja kuinka arvokas toimenpide?

Tottahan toki se olisi hyvä homma, jos moiselle käyttöä löydät. Työn hinnasta kannattaa soitella/mailata rakentajille. Kerran olen teettäny elektroniikkaremonttia kitaraan, ja silloin hintana oli 40€/tunnin työ.

Tuo ei tosiaan ole vaikea homma itsekään tehdä kunhan kunnon ohjeistus löytyy, että sitäkin kannattaa miettiä.

Edit: Nyt meni editoinnit ristiin ;)

Yksikelaisen kokoinen humbucker ajaa saman asian kuin normaalikokoinen, vaikkakaan se ei KUULEMMA kuulosta aivan yksi yhteen saman mallin normaalikokoisen kanssa.

Ja siis, saahan sen puolituksen mihin potikkaan tahansa. Ja eikös tuo kytkentää muuttamalla onnistuisi, jos siinä on viisiasentoinen kytkin.
Bentley
14.02.2007 22:38:35

Nyt meni editoinnit ristiin ;)

Yksikelaisen kokoinen humbucker ajaa saman asian kuin normaalikokoinen, vaikkakaan se ei KUULEMMA kuulosta aivan yksi yhteen saman mallin normaalikokoisen kanssa.

Ja siis, saahan sen puolituksen mihin potikkaan tahansa. Ja eikös tuo kytkentää muuttamalla onnistuisi, jos siinä on viisiasentoinen kytkin.

Niin näköjään vähän meniki :P

Okei. Tuota voisi sitten miettiä että hommaisi ykskelasen kokosen humpparin jos tuntuu et on liian plösö yks kelanen käyttöön. Melkein tulee käytettyä kaulapuolella humpparia mutta sitten saan tosi miellyttävän soundin jos kitarassa on 2 ykskelasta vierekkäin kaulasta päin.

5 asentoinen kytkin siinä on kyllä mutta siihen ei tarvitse tehdä muutoksia, eikä saa tehdä muutoksia :)
oiva tumpeloinen
14.02.2007 23:29:22
En ole ainakaan löytänyt toista kitaraa jossa olisi tällainen variaatio mitä mä haluaisin siinä olevan.

Siis minkälainen variaatio? HSH-miktys? Juuri tuollainen kitara? Mìkä?

Musta kyllä tuntuu kummalta, ettei mistään meinaa löytyä, HSH-mikitykselläsopivaa torrakkoa, kun niitä tuntuu olevan kaikki paikat täynnä.

Henkilökohtaisesti en suorilta käsiltä lähtisi uutena ostamaan kitaraa, mihin joutuu heti ensi töikseen tekemään puutöitä. Otelauden kaiverrukset vielä jotenkin ymmärtäisin (niitä kun harvoissa kitaroissa on), mutta en tuota mikityksen modaamista.

Ja ei ole vielä tullut vastaan täysikokoisen bukkerin kuuloista single coil sized-bukkeria. Enpä kyllä ole niiden asiantuntija, mutta en ole sellaisesta kuullutkaan.
Bentley
14.02.2007 23:35:26

Siis minkälainen variaatio? HSH-miktys? Juuri tuollainen kitara? Mìkä?

Musta kyllä tuntuu kummalta, ettei mistään meinaa löytyä, HSH-mikitykselläsopivaa torrakkoa, kun niitä tuntuu olevan kaikki paikat täynnä.

Henkilökohtaisesti en suorilta käsiltä lähtisi uutena ostamaan kitaraa, mihin joutuu heti ensi töikseen tekemään puutöitä. Otelauden kaiverrukset vielä jotenkin ymmärtäisin (niitä kun harvoissa kitaroissa on), mutta en tuota mikityksen modaamista.

Ja ei ole vielä tullut vastaan täysikokoisen bukkerin kuuloista single coil sized-bukkeria. Enpä kyllä ole niiden asiantuntija, mutta en ole sellaisesta kuullutkaan.

Eli siis lähinnä meinasin sillä HSH-mikityksellä sellasta jossa olisi humppareiden puolitus jo valmiina. Tuossa Framuksen kitarassa on kaikki kyl kohallansa (puumateriaalit sun muut) ja siihen tarvisi vain tehdä pienen muutoksen.

Kyllähän yleensä humpparit voi puolittaa mun käsittääkseni, jolloin siitä tulee silloin yks kelasen soundi.

Tai no jos pilkkua fiilataan ni tuosta Framuksesta puuttuu piezo ;)
oiva tumpeloinen
14.02.2007 23:39:37
Eli siis lähinnä meinasin sillä HSH-mikityksellä sellasta jossa olisi humppareiden puolitus jo valmiina. Tuossa Framuksen kitarassa on kaikki kyl kohallansa (puumateriaalit sun muut) ja siihen tarvisi vain tehdä pienen muutoksen.

Kyllähän yleensä humpparit voi puolittaa mun käsittääkseni, jolloin siitä tulee silloin yks kelasen soundi.

Tai no jos pilkkua fiilataan ni tuosta Framuksesta puuttuu piezo ;)

Jos tuo mikkikonffis on sun ainoa murhe, niin kehottaisin ostamaan HSH-mikityksellä olevan kitaran ja viedä sen modattavaksi sinne samaan paikkaan, mihin se Framus olisi tarkoitus viedä jyrsittäväksi. Tulee säästöä vaikka kuinka paljon.

Vielä halvemmalla pääset, kun teet sen puolituksen itse. Netti on täynnä ohjeita kytkyihin, ja jos ei kolvi pysy kädessä, niin siinähän oppii jotain muutakin uutta samalla.

Sitten semmoinen juttu, että kaikkiin mikkeihin ei pysty tekemään kaikkia kytkyjä, ilman, että sen mikin laittaa atomeiksi ensin.
Bentley
14.02.2007 23:50:29

Jos tuo mikkikonffis on sun ainoa murhe, niin kehottaisin ostamaan HSH-mikityksellä olevan kitaran ja viedä sen modattavaksi sinne samaan paikkaan, mihin se Framus olisi tarkoitus viedä jyrsittäväksi. Tulee säästöä vaikka kuinka paljon.

Vielä halvemmalla pääset, kun teet sen puolituksen itse. Netti on täynnä ohjeita kytkyihin, ja jos ei kolvi pysy kädessä, niin siinähän oppii jotain muutakin uutta samalla.

Sitten semmoinen juttu, että kaikkiin mikkeihin ei pysty tekemään kaikkia kytkyjä, ilman, että sen mikin laittaa atomeiksi ensin.

Mä en viitsisi ihan itse mennä tekemään mitään elektroniikkaan liittyviä asennuksia koska mulla ei oo niistä mitään kokemusta. Kalliiseen kitaraan en kyllä viitsi ruveta itse sitä tekemään :) Säädöt mä voin tehä omaan soittoon hyviksi, kaularaudan säädöt sun muut kun niistä mulla on paljoki kokemusta.

Mutta jos tosiaan se hoituisi sillä että yks kelasen kokosen humpparin voi puolittaa niin sitten se on helppo homma, olettaa tietenki että sen pystyy puolittamaan.
fox
15.02.2007 01:02:38

Mutta jos tosiaan se hoituisi sillä että yks kelasen kokosen humpparin voi puolittaa niin sitten se on helppo homma, olettaa tietenki että sen pystyy puolittamaan.

Melkein kaikissa markkinoilla olevissa 1-kelasen kokoisissa jälkiasennus-humppareissa on sellanen johdotus, että puolitukselle sen paremmin ku sarjaan-rinnan -kytkennällekään ei oo mitään rakenteellista estettä, eli ovat 4+ -johdotuksella niinsanotusti. Ja kytkiksiä johdotuksesta on esim. valmistajien sivuilla, hyvinkin yksityiskohtasesti selvitetty, mikä johdin mihinkäkin juotetaan... 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)