Aihe: Kitaran huolto
1
St.Stephen
14.02.2007 12:14:57

Mä olen niitä ihmisiä, joilla ei kolvi oikein pysy kädessä. Kysyisinkin tietääkö kukaan, paljonko tollanen sähkiksen kokonaishuolto maksaa liikkeessä ja missä niitä tehdään Helsingin seudulla? Mulla on kymmenen vuotta vanha Epiphonen Les Paul, jossa on elektroniikat ihan persiillään. Esim. Tone knobsit on täysin mykät ja kaulamikki menee päälle silloin kun sitä huvittaa.. (Potikat ja mikkivalitsimen oon vaihtanu joskus viitisen vuotta sitten..) Lisäksi kitara ei pysy oikeen vireessä enää ja viritystapeistakin osa on löystynyt merkittävästi..

Olen luultavasti ostamassa kokonaan uutta kitaraa lähiaikoina, mutta olisi kiva saada vanhakin kondikseen ja antaisin sen homman mieluiten ammattilaisten käsiin..
Harris
14.02.2007 12:30:13
Helsingin seudulla voin lämpimästi suositella Kristian Oesch nimistä kaveria. Hieman saattaa aiktaulut miehellä venyä, mutta muuten on huippu työtä.

Miehen kotisivut eivät näköjään toimi, mutta tässä on puhelin-numero:09-685 7679
Kipu on vaan sana!
St.Stephen
14.02.2007 12:34:35

Kiitti! Löysin kotisivunkin lopulta. On vissiin muuttunu osoite. Vaikuttaa oikein pätevältä vaihtoehdolta!
oiva tumpeloinen
14.02.2007 12:45:40
Kiitti! Löysin kotisivunkin lopulta. On vissiin muuttunu osoite. Vaikuttaa oikein pätevältä vaihtoehdolta!

Oesch tekee kyllä hyvää jälkeä. Taisi ottaa trimmauksesta 36 euroa muistaakseni. Tuplat, jos kaivataan nauhojen hiontaa (mikä on aika todennäköistä, jos sulla on vanha luuttu, jolla on soitettukin). Muistaakseni elektroniikkahommat maksoi myös 36 euroa. Siihen päälle luonnollisesti käytetyt osat (kielet, potikat jne).
Mandarax
14.02.2007 13:07:39
Itse olen käyttänyt tuota Ruokankaan pajaa ja työn laatu on ainakin priimaa. Hinnat ei ehkä ole ihan halvimmat, mutta laadusta joutuu toki hieman maksamaankin. Pari viikkoa sitten hain Gibsonin LP Standardini täyshuollosta nauhat hiottuina ja kyllähän se oli taas kuin uusi peli. Tuossa hinnasto jos kiinnostaa:
http://www.ruokangas.fi/huoltohinnasto2004.htm
teukka
14.02.2007 13:58:01
Ruokangasta voin myös lämpimästi suositella.Samat huollot taisi mullekin tehdä.
How fat can you be and still play guitar?
juso
14.02.2007 15:21:05

Kuinka usein käytätte kitaroitanne tuollaisessa täyshuollossa? Itse käytin pari kitaraa marraskuussa oulussa Härösellä ja reissu oli kyllä hintansa väärtti.
oiva tumpeloinen
14.02.2007 15:23:10
Kuinka usein käytätte kitaroitanne tuollaisessa täyshuollossa? Itse käytin pari kitaraa marraskuussa oulussa Härösellä ja reissu oli kyllä hintansa väärtti.

Eikös noita kannata käyttää tarpeen mukaan, eikä kalenterin?

Mä kovin pitkälti pyrin trimmaukset ja elektroniikat saamaan kasaan itse, mutta nauharempat mä sitten vien suosiolla parempien tehtäväksi.
juso
14.02.2007 15:34:35

Eikös noita kannata käyttää tarpeen mukaan, eikä kalenterin?

Toki, kunhan kysyin. Jotkut kuulemma saa nauhatkin soitettua vaihtokuntoon vuoden välein.
rainmaker
14.02.2007 19:15:01
Itse olen käyttänyt tuota Ruokankaan pajaa ja työn laatu on ainakin priimaa. Hinnat ei ehkä ole ihan halvimmat, mutta laadusta joutuu toki hieman maksamaankin. Pari viikkoa sitten hain Gibsonin LP Standardini täyshuollosta nauhat hiottuina ja kyllähän se oli taas kuin uusi peli. Tuossa hinnasto jos kiinnostaa:
http://www.ruokangas.fi/huoltohinnasto2004.htm

Työ on varmasti laadukasta jne, mutta kyllä minä ennemmin itse opettelisin tuollaset "perusjutut", joissa ei tarvitse mitään lopullisia muutoksia kitaraan tehdä. Esim. jakkiliittimen vaihtamisesta 30 euron veloitus on melko... hmm... kallista. Tai straton potikan vaihto 50 euroa. Toki ammattimiehillä on palkkansa ja ei työtä tarvitse ilmaiseksi tehdä, mutta jotain suhteellisuudentajua voisi kyllä siinä hinnoittelussakin käyttää.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
skellu
14.02.2007 19:23:47
Työ on varmasti laadukasta jne, mutta kyllä minä ennemmin itse opettelisin tuollaset "perusjutut", joissa ei tarvitse mitään lopullisia muutoksia kitaraan tehdä. Esim. jakkiliittimen vaihtamisesta 30 euron veloitus on melko... hmm... kallista. Tai straton potikan vaihto 50 euroa. Toki ammattimiehillä on palkkansa ja ei työtä tarvitse ilmaiseksi tehdä, mutta jotain suhteellisuudentajua voisi kyllä siinä hinnoittelussakin käyttää.

Katoppa tietokoneliikkeiden hintoja, mitä otetaan perusoperaatioista esim. äänikortin asennus, muistin lisäys, käyttiksen asennus etc, siellä taitaa olla sellainen 50€ / tunti ja tunnin minimiveloitus. Minulle taas kaikki koneen kanssa tehtävä on itsestäänselvyys, enkä tajua miksi ihmiset kuskaavat koneitaan huoltoon.

Eli jos ei osaa, niin maksaa. Ja huomattavasti fiksumpaa maksaa kun ruveta sörkkimään jos ei osaa. Näin se pyörii =)
Harris
14.02.2007 19:39:28
Ja kaikilla ei oo välttämättä kiinnostusta rakenteluun ja fiksaamiseen, ainoastaan soittamiseen.
Kipu on vaan sana!
fox
14.02.2007 20:15:05

Toki ammattimiehillä on palkkansa ja ei työtä tarvitse ilmaiseksi tehdä, mutta jotain suhteellisuudentajua voisi kyllä siinä hinnoittelussakin käyttää.

No niin no.. Ei sitä hommaa sentään kukaan viitsi ihan "kengiksikään" tehdä, niinkuin tuos ylempänä jo todettiin, kyllä sitä muillakin aloilla on hinnoittelu hallussa. Ja jos siitä työstä ja muusta vaivasta ei saa edes kohtuullista korvausta, käy niinkuin monelle 80- luvun korjaajalle, ei sitä kertakaikkiaan kannata tehdä.. Tokihan asiakkaalla on haaveena saada työ tehtyä odottaessa ja hassun-halpaan hintaan, uudet kielet kaupan päälle..
Korjaajalla on sitten toiset intressit, mutta tuskin kukaan aktiivisesti toimiva niitä töitään syyttä korkealle hinnoittelee.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)