Aihe: DSL50 vs. TSL60 vs. JTM60
1
Vapour
13.02.2007 18:18:23
Olenpa käynyt testikiekoilla pariin otteeseen pitkin poikin pääkaupunkiseudun kauppapaikkoja. Tesiin en ole kuitenkaan onnistunut saamaan kahta otsikossa viimeiseksi mainittua nupikkaa. Kysyn siis apua täältä. Haun keskustelut eivät ihan valaisseet.

Eli, miten nuo TSL60 ja JTM60 erityisesti (ilmeisesti myös JCM600) vertautuvat tuon DSL:n kanssa soundinsa puolesta? Olen lukenut HC:n arvioista, että puhtailla toimisi jopa paremmin, vaan säröillä diodiklippaus söisi luonteesta aimo palan. Olen myös lukenut, että JTM60:n särökanavan luonne parantuu monia potensseja yksinkertaisella(?) diodien ohitukella.

TSL60:stä kysyn, että voinko päätellä ko. vahvistimen luonteen DSL:n särökanavan ja kliinin pohjalta? Onko lämpöä, jytkettä, munaa jne. enemmän/vähemmän? Houkuttaisi kovasti tämä, kun vahvaimen saisi uutena Englannista kotiin 760 eurolla.

Sanalla sanoen olen vailla räyhäkkää rokkinuppia, joka soisi myös puhtaasti ja taittuisi heviin. Torin laneyt, VH100 ja GH50, meni molemmat ohi suun.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Dinorocker
13.02.2007 18:25:55 (muokattu 13.02.2007 18:27:28)
JTM-sarja on mielestäni aika erilainen kuin JCM2000:sen pelit. JCM600, ei kokemusta...

DSL on mun valinta noista, sopivasti perinnettä ja modernia potkua. TSL tietysti monipuolisempi säätöjen osalta.

Kaappi vaikuttaa myös paljon.

Viisammat jatkakoon.
Outrider
Vapour
13.02.2007 18:51:15
JTM-sarja on mielestäni aika erilainen kuin JCM2000:sen pelit. JCM600, ei kokemusta...

DSL on mun valinta noista, sopivasti perinnettä ja modernia potkua. TSL tietysti monipuolisempi säätöjen osalta.

Kaappi vaikuttaa myös paljon.

Viisammat jatkakoon.

JTM60 ja JCM 600 tuntuvat olevan sama laite eri nimillä, tai ainakin näin olen päätellyt katsellessani netistä niiden speksejä ja brosyyrejä, jotka ovat yks yhteen identtisiä. Itse kun en ole näitä koskaan edes livenä nähnyt, niin tiedätkö kertoa syvällisempää tietoutta ko. pelien luonteesta.

Kaapiksi olisi tulossa yläasteen puukässän pohjataidoilla väsättävä, tilava 2X12" Eminencen Texas Heateilla, tai ehkä Governoreilla.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Insane Kane
13.02.2007 19:19:43 (muokattu 13.02.2007 19:21:37)
JTM60 ja JCM 600 tuntuvat olevan sama laite eri nimillä, tai ainakin näin olen päätellyt katsellessani netistä niiden speksejä ja brosyyrejä, jotka ovat yks yhteen identtisiä. Itse kun en ole näitä koskaan edes livenä nähnyt, niin tiedätkö kertoa syvällisempää tietoutta ko. pelien luonteesta.

Kaapiksi olisi tulossa yläasteen puukässän pohjataidoilla väsättävä, tilava 2X12" Eminencen Texas Heateilla, tai ehkä Governoreilla.

Jeps, kytkiksen mukaan samanlaisia... Paitsi pieniä eroja ladonnassa tullut.
Diodien ohitus ei maailmaa mullistanut mutta alapäätä, voluumia ja selkeyttä tuli lisää.
Ihan oorrait romu, mutta nuo sävyjen säädöt on persiistä, kuten Marsuissa yleensä.
Puhdas soundi on todella hyvä...
Jos putjetti taipuu Lanikoihin, mene sinne
Tee se itse, tai minä teen!
Jormaz
13.02.2007 19:42:55
Mites DSL:llä jotkut Anthrax-soundit irtoaa? Scott Ian on joskus viime vuosina tuota mainostanut, sitä ennen ollut JCM:ää ja Jubileeta jne.
Miikathebest
14.02.2007 15:16:52

DSL:n classic gain kanavalla saa sen verran paremman särön kuin ultragainilla että harmittaa käyttää ultragainia.... Näinpä vahvaria ei voikaan pitää enää 2 kanavaisena :D

Ultragain sirisee ikävästi. Purkeilla ykköskanavan päälle pelleilyksi menee.
Korvien välissäkö vikaa minulla...
Hei sinä!
Vapour
14.02.2007 17:29:34
Jeps, kytkiksen mukaan samanlaisia... Paitsi pieniä eroja ladonnassa tullut.
Diodien ohitus ei maailmaa mullistanut mutta alapäätä, voluumia ja selkeyttä tuli lisää.
Ihan oorrait romu, mutta nuo sävyjen säädöt on persiistä, kuten Marsuissa yleensä.
Puhdas soundi on todella hyvä...
Jos putjetti taipuu Lanikoihin, mene sinne

Hmm, kuulenko pientä turhautumista vahvainta kohtaaan? Mikä tuossa marsun Eq:ssa oikein on, kun monet sitä sanovat kehnoksi? Eihän se hirveen tehokas tietenkään ole... Muuten, jos tuon eq -asian unohtaa, niin olisikohan testaaminen kuitenkin suositeltavaa, jos on tykännyt marsun DSL:n perusvireestä särösoundeissa? Meinaan siis sitä, että tuleeko JTM:stä diodien ohituksella särökanavasta sellaista jyhkeää ja komentavaa säröjunttaa ulos, vai lieneekö se (edelleen?) suhisevampi?

DSL:n classic gain kanavalla saa sen verran paremman särön kuin ultragainilla että harmittaa käyttää ultragainia.... Näinpä vahvaria ei voikaan pitää enää 2 kanavaisena :D

Ultragain sirisee ikävästi. Purkeilla ykköskanavan päälle pelleilyksi menee.
Korvien välissäkö vikaa minulla...

JepJep, pikatestejä muutaman tehneenä olen huomannut, että DSL:n kanavien välinen ero toimivissa eq yms. -asetuksissa on sen verran iso, että käyttäminen menisi varmaankin hankalaksi. Sain kyllä siis ultragainin lievemmästä versiosta hyvää meininkiä aikaiseksi, mutta tällöin puhdas kanava oli soundiltaan aivan käyttökelvoton. Tämän takia tässä mietinkin tuota TSL:ää ja JTM60/JCM600 -nuppeja. Ilmeisesti marsuista parhaiten tarpeitani vastaisi 6100. Eipä ole vaan tähän hätään näkyvissä yhtään...
Dinorocker
14.02.2007 20:17:48 (muokattu 15.02.2007 18:42:26)
Mites DSL:llä jotkut Anthrax-soundit irtoaa? Scott Ian on joskus viime vuosina tuota mainostanut, sitä ennen ollut JCM:ää ja Jubileeta jne.

Kyllä irtoaa.

Sitten vielä DSL:ästä.

Mulle se on just passeli kun käytän kumpaakin kanavaa säröillä(en käytä mitään siantapposäröjä), kliinimpää saa kun vaihtaa Flying Veen kaulamikille/keskiasentoon, kun pidän kaulamikin volan "just" siinä.

vähän OT:

Kaapissa 4x12"Greenback. Ultragain kanavalla potikka on viitosella, Crunchilla kasin paikkeilla ja kaikki säädöt klo12ssa, precence kakkosella.
Outrider
JMP71
14.02.2007 22:37:25
Hmm, kuulenko pientä turhautumista vahvainta kohtaaan? Mikä tuossa marsun Eq:ssa oikein on, kun monet sitä sanovat kehnoksi? Eihän se hirveen tehokas tietenkään ole...

Ei marsun eq:ssa mitään vikaa ole, eihän siihen tarvi edes koskea. Soundi on hyvä, ellei täydellinen potikat klo 12:ssa ;-)
OSTETAAN DOD fx22 Vibrothang.
Dinorocker
15.02.2007 17:50:20
Outrider
cruel_destiny
15.02.2007 18:34:17
Jollain kokemuksia näistä?

http://www.marshallamps.com/product.asp?productId=106

ei oo tainnu vieläkään suomen maalle rantautua, ite odottelen ainakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)