Creased Leaf 10.02.2007 16:16:44 | |
---|
Olen keväällä pyrkimässä sähkökitarasta tuonne rytmimusiikkiosastolle. Haluaisin kysyä tässä, että mitä kaikkea pääsykokeet sisältävät, kuinka korkeatasoinen pitäisi olla laulussa, ja soittotaidossa ja miten rytmitestit tehdään? Kuinka paljon ihmisiä hakee yleensä tälle puolelle ja onko 16-vuotias liian iäkäs jo aloittamaan tällä osastolla? Harrastuspohjalla ollaan liikkeellä, kitaraa soiteltu nyt 2 ja puoli vuotta kansalaisopiston puolella, mutta tunnen, että homma menee nykyään vähemmän kehittyneiden tahtiin ja olen suurilta määrin opiskellut itse kaikenlaista. Myös omia muistojaan pääsykokeistaan voi laittaa :) |
Ville81 10.02.2007 17:37:29 | |
---|
Riippuu linjasta, mille olet pyrkimässä. Siellähän on harrastuspohjaista opetusta tai sitten voi tehdä 2.asteen musiikkialan perustutkinnon. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
Creased Leaf 10.02.2007 18:12:37 (muokattu 10.02.2007 18:14:54) | |
---|
Se on vissiin tää pop/jazz-puoli, harrastuksen kannalta. Vähän vieraita nää käsitteet ja toimintaperiaatteet näis konservatoriois kun ei niitä oo kukaan jaksanu selittää :D |
wrshredder 12.02.2007 01:17:08 (muokattu 12.02.2007 01:29:01) | |
---|
No ainakaan et ole liian vanha ,minä kun hain 19-vuotiaana Palmgrenin klassiselle puolelle ja pääsin sisään. :) Teoriasta eikä klassisen kitaran soitosta ei ollut kovinkaan paljon aiempaa kokemusta. Kokeesta en osaa varmuudella sanoa mitä sisältää ,mutta voin sanoa mitä klassisen puolen koe sisälsi , luulisin että on suurinpiirtein samallaiset. Se oli siis musikaalisuustesti. - Piti laulaa pätkä jostain laulusta. Ihan muutama säe.. - Opettaja löi rytmikapuloilla rytmin ja se piti toistaa heti perään - Soittaa kaksi omavalintaista kappaletta - Opettaja soitti pianolla pätkän ja se piti toistaa laulamalla - Piti liikkua musiikin tahdin mukaan Oli jotain muutakin varmaan mutta en muista oikeen enään. Kannattaa soittaa sinne konsikseen ja kysyä! Niin saat varmaan helpoimmin selville.. ..kuinka korkeatasoinen pitäisi olla laulussa, ja soittotaidossa No tähän nyt vielä.. Laulussa varmaankin riittää että pysyt nuotissa ja varsinkin ,että LAULAT ROHKEASTI. Ei mitään yninää vaan kunnolla kajautat niin hyvää tulee. Mä lauloin "Isänmaani ompi Suomi" oikeen isämmaan palo sydämmessä :) Soittotaidoillakaan ei tarvitse lesoilla. Soitat vaan kappaleen jonka hallitset sujuvasti. Ja näytät että osaat soittaa puhtaasti. THV-Klubi#52--
Romantikkoitkijät#23--
S.M.A.K - perustajajäsen.... Let out some steam ,Bennet |
Creased Leaf 14.02.2007 09:23:19 | |
---|
Kiitoksia vastauksesta :) Mikä on yleensä käytäntö, että onko kaikesta huolimatta varaa muutamaan virheeseen, ja minkä tasoista väkeä sinne yleensä sisään pääsee? Eli missä yleensä kulkee se raja? Ja sit jos joku osais vastata siihen, mikä on ulvilalaisten kiintiö kyseisessä laitoksessa? |
Mikä on yleensä käytäntö, että onko kaikesta huolimatta varaa muutamaan virheeseen, No tottakai! ,ei sinne nyt mitään yli-ihmisiä haeta. Auttaa myös jos teet virheen ja osaat "korjata" sen tyylikkäästi, esim jos soitossasi teet virheen niin rauhallisesti vaan otat kohdan uusiksi etkä jää räpeltämään :) ja minkä tasoista väkeä sinne yleensä sisään pääsee? Opiskelijoilta edellytetään alkeissoittotaitoa sekä taipumusta ja erityistä halukkuutta rytmimusiikkiopintoihin. Ja sit jos joku osais vastata siihen, mikä on ulvilalaisten kiintiö kyseisessä laitoksessa? Ei tietoa. Soita sinne konservatoriolle. Saat varmaankin moneen kysymykseesi paremman vastauksen kon mitä minä voin antaa :) Rytmimusiikkiosaston opettajainhuone (02) 6215 410 THV-Klubi#52--
Romantikkoitkijät#23--
S.M.A.K - perustajajäsen.... Let out some steam ,Bennet |