Jones_ 06.01.2007 11:44:20 | |
---|
Moro Eli tommosta kitaraa olisin nyt vihdoin ostamassa, ihan hyvältä vaikutti tuo floikallinen malli (kiinteätallaista haen itselleni), mitä sitä liikkeessä testasin. Olisi kuitenkin mukava saada vähän pitempään sillä soittaneiden/kokeneempien mielipiteitä kitarasta, soundista, kaulasta, elektroniikasta, viimeistelystä jne. Kitara kuitenkin lienee yksi hintaluokkansa parhaista vaihtoehdoista? Eikai tässä muuta |
treaz 06.01.2007 19:36:39 | |
---|
Yleensäki noi 400-sarjalaiset tuntuupi olevan laatukamaa. Omani ostin 2v sitten. Viimeistely on kaikinpuolin hyvää, nauhat ei raavi näpeille ja bodyn loimutus on helvetin komea, kolhuja/naarmuja en oo saanu aikaseks ahkeralla soitollakaan tuohon pintaan. Mahonkibody+set thru tuottaapi mukavan tumman ja erottelevan saundin ja sustainia piisaapi. Kaula on ainakin omiin monsterikokosiin näppeihin mukavan kokonen. Vakkarinahan tässä tulee EMG:n elektroniikka + mikit, joissa ei ole mitään valittamista, potikat ei rahise eikä mikkikytkin pauku. Ainoa vaan, että mulla oli volapotikka aluksi paskana. Tuohon hintaluokkaan piisaa mukavasti blingiä: Earvanaa, Groveria, EMG:tä... Mulla tosin vaihtu äskettäin passiivielektroniikka ja Seymour Duncanit tiskille. Kielimaadotuksen porauksia ei ollut valmiina, joten piti improvisoida piuha suoraa tallaan. Nuo vakkari-hihnatapit on myös aika "turvattomat" ainaki omalle hihnalle, pari kertaa kerkes tulla läheltä piti -tilanteita, kunnes ruuvasin Schalleria kiinni. Enivei, pakko sanoa että tosi hyvää tavaraa vaikka löytyyki LTD lavasta. "Joko met soitamma?" |
Fishfinger 06.01.2007 20:23:21 | |
---|
Juuh kyllä täydet pisteet täältä. Olen omistanut tuon nimenomaisen mallin reilun vuoden, möin pois kalliimman ltd:n tieltä. Minun mielipide ltd:eistä onettä 400- sarjalaisista ylöspäin ne on erittäin hyviä kitaroita. Suosittelen ostamaan, et kadu! "Tunteella eikä tuoksulla!" - Mäkkäri soittaessaan kitaraa |
Jones_ 07.01.2007 12:20:22 | |
---|
Kiitoksia kommenteista, nämä nyt sitten lopullisesti sai minut takuuseen siitä että tilaan tuon kitaran huomenna ;) Toki niitä kommentteja saa vielä muutkin esittää, jos mieli tekee. |
Jones_ 13.02.2007 20:20:26 (muokattu 13.02.2007 20:21:09) | |
---|
Nyt kun vaikuttaa, että ei tuota kitaraa tuonne maahantuojalle tämän vuosikymmenen puolella tule, on aika alkaa pohtimaan käytetyn kitaran ostoa. Nt kun löytyisi käytettynä, ostaisin todennäköisesti suoraan pois. Noita floikallisia malleja tuntuu kuitenkin liikkuvan enemmän (tälläkin hetkellä torilla kolme kappaletta). Kysymykseni on siis, onko tuo floikallinen malli sitten niin surkea, ettei sitä kannata ostaa? Tosin voisihan tuon sitten myydä pois, jos ei pidä jne. Kommentteja kiitos! Ja mielellään sellaisilta, joilla on kokemusta ko. kitarasta, tai muiden ltd:n 400:sten floikista. |
kuriken 13.02.2007 22:45:19 | |
---|
Ja mielellään sellaisilta, joilla on kokemusta ko. kitarasta, tai muiden ltd:n 400:sten floikista. En ole omistanut kyseistä kitaraa, mutta floikallisen kitaran omistan. Älä ihmeessä osta floikallista kitaraa jollet ole täysin varma että tarvit floikkaa. Silloin on hauskaa kun sattuu |
400-sarjalaiset ovat kyllä hintaansa nähden laatukamaa, mutta tuon floikkarikommenttiin komppaan täysillä. Jos sitä ei käytä, niin haittaahan siitä vain on. Edellisessä kepissä oli halpisfloikka, nykyisessä ei. Todella deluxea vaihtaa kielet parissa minuutissa |
Werde 14.02.2007 09:14:43 | |
---|
Todella deluxea vaihtaa kielet parissa minuutissa Olen ilmeisesti jonkin sortin lahjakkuus kun vaihdan ne floikkaan parissa minuutissa. Tosin lukkovirittimillä varustettuun LTD:hen ne vaihtoi lähes silmänräpäyksessä :) Älä hommaa floikallista versiota jos et ole budjetoinut tallan vaihtoa samalla. Hyvä floikka on mielestäni paras tallaratkaisu mitä tulee vireen pitämiseen, huono taas pahinta myrkkyä. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Muuki 14.02.2007 11:39:22 | |
---|
Todella deluxea vaihtaa kielet parissa minuutissa Todella deluxea puhdistaa mikit, hardware ja otelauta. :) Itte harvemmin kiirehdin kielten vaihdossa. Sorry offtopic. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
kesamieshartsa 14.02.2007 13:23:08 | |
---|
Olen ilmeisesti jonkin sortin lahjakkuus kun vaihdan ne floikkaan parissa minuutissa. Tosin lukkovirittimillä varustettuun LTD:hen ne vaihtoi lähes silmänräpäyksessä :) Ei helvetti ole mahdollista floikkaan vaihtaa kieliä ja säätää se muutamaan minuuttiin.:D Itsellä menee aina joku ~3h koko hommaan. Mutta asiaan. En viitsinyt uutta ketjua aloittaa, kysyäkseni kokemuksia Ltd h-400 kitarasta. Vissiin periaatteessa aika samanlainen peli kuin tuo triidin aloittajan kyselemä kitara. http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_h400_acsb.htm Offtopic: Alkaa olla liikaa vaihtoehtoja kakkoskitaraksi (Schecter, Jackson, Ibanez ja nyt tuo Ltd).:) Noh onpahan ainakin vaihtoehtoja mistä valkata paras omasta mielestä. Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
Werde 14.02.2007 13:41:27 | |
---|
Ei helvetti ole mahdollista floikkaan vaihtaa kieliä ja säätää se muutamaan minuuttiin.:D Itsellä menee aina joku ~3h koko hommaan. Pikaohje: 1. Jouset irti tallan takaa, ja talla kouraan 2. Vanhat kielet poikki ja pinoon 3. Otelaudan putsaus 4. Uudet kielet kiinni tallaan (nopea kiinnittää kun talla on kourassa), talla paikalleen blokkipalan kanssa asentoon jossa se on suorassa, kielet kiinni viritintappeihin 5. Virittelyä ja venyttelyä, intonaatio kohdalleen, kielilukot kiinni 6. Jousilevyn ruuveja hieman löysemmälle ja jouset paikalleen. 7. Kiristä jousilevyn ruuveja kunnes blokkipala juuri ja juuri irtoaa. 8. Lopputulos pitäisi olla: - talla suorassa - kielet vireessä - intonaatio kohdallaan 9. Jos aikaa meni enemmän kuin 30 min, (poislukien otelaudan jynssäys) toistetaan harjoitus. Mikäli kielisetti ei vaihdu radikaalisti voidaan intonaation säätämiseltä välttyä kokonaan / joidenkin kielten osalta, ja tämä säästää luonnollisesti aikaa. Tämän tavan ylivoimaisuus piilee siinä, että jousilevyn ruuvien ja kielten vuorottaiseen kiristelyyn/löysäämiseen (eli tallan kulman säätämiseen) ei mene aikaa vaan se on heti kohdallaan. Muu prosessihan ei juuri poikkea kiinteätallaisen vastaavasta. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
kesamieshartsa 14.02.2007 13:58:25 | |
---|
Pitääpä kokeilla ensi kerralla tuota Werden reseptiä. Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
skellu 14.02.2007 16:55:51 | |
---|
9. Jos aikaa meni enemmän kuin 30 min, (poislukien otelaudan jynssäys) toistetaan harjoitus. Huo-MIO! Mitä siellä pyöritään! Floikka kasaan korkeassa polviasennossa Alokas Nönnönnöö! (Sori, oli pakko :) |
-AjA- 14.02.2007 20:05:29 | |
---|
Mutta asiaan. En viitsinyt uutta ketjua aloittaa, kysyäkseni kokemuksia Ltd h-400 kitarasta. Vissiin periaatteessa aika samanlainen peli kuin tuo triidin aloittajan kyselemä kitara. H-400 on ollut soitossa viime syyskuusta lähtien. Käytettynä löysin tuolta torilta sopivaan hintaan. Todella tyytyväinen oon ollut, tosin mulla ei kummoisia kokemuksia ole kovinkaan monesta kepistä. Viimeistely vaikuttaa todella siistiltä, eikä virheitä taida juurikaan olla. Nauhat on huolellisesti hiotut ja maali-/lakkapinta näyttää hyvältä. Vireen tää pitää _todella_ hyvin, vaikka kuinka antais runtua. Ainoa "miinus" tulee noista XJ-nauhoista, jotka ei kyllä ehkä sovi parhaiten kovin ronskille tatsille.. tääkin olis pitäny huomata tietty ennen ostoa, mutta sen verran keltanokkana kitaraa hankin, että en silloin siihen kiinnittänyt huomiota tarpeeks :) Mulla on juuri toi Amber Cherry Sunburst -väritys ja mikkeinä Duncanin JB (talla) ja '59 (kaula). Todella monipuolinen keppi soundin puolesta. Tosta '59:stä saa pehmeät kliinit ja mukavan "muhjuisen" liidisoundin.. Ja JB taas sopii hyvin vähän rankempaan runttaukseen. Pieni ylämiddle-piikki tossa JB:ssä kyllä on, mutta mua se ei oo häirinny. Ja molemmat mikit saa vielä puolitettua tolla 5-asentoisella mikkikykimellä, jolloin soundi on singlecoil-maisempi, eikä säröydy niin helposti. Kaula tuntuu kouraan melko hyvältä. Ei ole niin tikku mitä esim. Wizardit. Just passeli mulle. Virittimet on groverin, ja tuntuvat laadukkailta. Talla on tonepros, enkä tästäkään osaa mitään valittaa.. toimii niinku pitää. Paha tuota on lähteä sen kummemmin vertaamaan mihinkään, kun ei oo kouraan hirveästi noita kepukkoja eksynyt. Mun toinen kitara on joku ikivanha Epiphonen SG, jonka tää H-400 luonnollisesti pesee 6-0. |
Aresius 15.02.2007 12:16:36 | |
---|
Itsekin ostin oman H-400:seni viime joulukuussa. Sain puoleen hintaan käytettynä, kunto kuin uudella. Kaula on omaan kouraan kuin luotu ja liitos on jumalainen. Groverit pitävät mahtavasti vireen vaikka kuinka mättäisi menemään (Runttaan aika kovalla kädellä, kaiken lisäksi :). Earvana-satula auttaa pirusti intonaation kanssa, itse ei ole tarvinnut säätää oikeastaan ollenkaan. Ja Duncanin mikit nyt ovat tietenkin laatua! Tallamikillä saa väliasennossa aivan mahtavan singlecoil-tyylisen cleanin. Yksi miinus pitää antaa vain yhdestä volumepotikasta, mutta ei se maailmoja kaada. "Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like"
THV-klubi #41 |