Aihe: Presari-klubi
1 2 3 4 5 6 7 8 957 58 59 60 61
J.Hollström
13.02.2007 12:35:07
Hittolainen. Pitäsköös tosissaan vaihtaa kans tollanen musta pleksi omaani.

Kyl se valkonenkin pleksi sopivasti vintagoituneena toimii, ainakin vaahteralankulla tosi hienosti. Tossa yks musta presari makkeimmillaan:
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1600151
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
Värinä
13.02.2007 13:00:25
Kyl se valkonenkin pleksi sopivasti vintagoituneena toimii, ainakin vaahteralankulla tosi hienosti. Tossa yks musta presari makkeimmillaan:
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1600151

Vaan kun miulla on ruusupuuotelauta...

Saa ny nähdä teenkö sille mitään. Jotenkin se all black vaan on All-Black!
Rock and/or Roll
tonirutanen
13.02.2007 17:51:19

Kaikilla luonnollisesti on. ;) No ei, kaikki bassot rupee olemaan hyviä itselleen kun niillä malttaa vähän aikaa veivata.

Mikkikolon jyrsiminen ei ole kyllä paha rasti itsekään tehdä, kun tekee sapluunat huolellisesti ja varmistaa jyrsimen kunnon. Itse mikin hinta pyörii 100 euron tietämissä, jos normaalia J-mikkiä ajattelit. Kannattaa laittaa stäkkimikki tms. todella kuuma mikki, jos haluaa että soundeja voi vaihdella lennosta ilman volumetasojen heittelyä.

Reggie Hamilton -signaturessa on laitettu mikki lähelle pleksiä (vrt. lähelle tallaa, kuten yleensä), minusta se toimii paremmin, tallamikin soundi on silllon käyttökelpoisempi myös yksinään ja volumetasot on helpompi saada mätsäämään.

Niin eihän se mikään mahdoton ole ite tehä... Siitä on vaan n. 8 vuotta aikaa kun on puutöitä tehnyt... Ei viittis opetella bassoon. (:
No jos rehellisiä ollaan niin on se viittimisestä kiinni enemmän.

Mikähän olis fiksuin tapa saada yks volumepotikka lisää jazz -mikille?
Voishan siinä tietty olla 3 asentoinen mikki valitsija...

Niin ja plekseistä... Mulla oli ton presarin suhteen ehtona et siihen saa sen mustan pleksin... Valkonen on vaan niin perus. Tortoise -pleksi ois kanssa hieno.
Maalaamalla sais kyllä tehtyä persoonallisen!
absqua
13.02.2007 17:55:07 (muokattu 13.02.2007 17:55:56)
Niin eihän se mikään mahdoton ole ite tehä... Siitä on vaan n. 8 vuotta aikaa kun on puutöitä tehnyt... Ei viittis opetella bassoon. (:
No jos rehellisiä ollaan niin on se viittimisestä kiinni enemmän.

Niin ja plekseistä... Mulla oli ton presarin suhteen ehtona et siihen saa sen mustan pleksin... Valkonen on vaan niin perus. Tortoise -pleksi ois kanssa hieno.
Maalaamalla sais kyllä tehtyä persoonallisen!

Vähiten puuntyöstöä tulee tehtäväksi kun ylimääräinen potikka sijoitetaan siihen missä jakki on normaalisti ja jakki siirretään bodyn kylkeen alaviistoon osoittamaan.

Toinen optio on jyrsiä konehuonetta sen verran isommaksi että kolmas potikka mahtuu nykyisten edelle.

Potikoiden toiminnallinen järjestys kannattaa apinoida suoraan jazzbassosta. ELi vol-vol-tone.

Niitäkin on nähty missä kolme potikkaa on ängetty siihen tilaan missä normaalisti on kaksi, mutta se näyttää aika paskalta enkä siis suosittele.

Pleksejä saa vaikka minkä värisinä. Musta on perusväri ja valkoisen ohella halvin pleksityyppi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
tonirutanen
13.02.2007 17:59:02

Mulla oli kauhee jasso kuume, kun tuntu toi passo niin raskaalta soittaa... No onneks kokeilin vähän säädellä sitä, niin siitä tuli ihan eri soitin... Käypi kalliiks ostaa uus soitin aina kun soitto ei kule.. :) Mut on presari vaan hyvä, ei siitä pääse mihinkään!
absqua
13.02.2007 18:00:05
Mulla oli kauhee jasso kuume, kun tuntu toi passo niin raskaalta soittaa... No onneks kokeilin vähän säädellä sitä, niin siitä tuli ihan eri soitin... Käypi kalliiks ostaa uus soitin aina kun soitto ei kule.. :) Mut on presari vaan hyvä, ei siitä pääse mihinkään!

Niinpä. Sitäpaitsi on virhe olettaa että jazzbasso olisi jotenkin lähtökohtaisesti kevyempi soittaa. Säädöistä se on kiinni molemmissa.
tonirutanen
13.02.2007 18:05:03

Niinpä. Sitäpaitsi on virhe olettaa että jazzbasso olisi jotenkin lähtökohtaisesti kevyempi soittaa. Säädöistä se on kiinni molemmissa.

Näin on. Kävin testaa paikallisessa puljussa jenkki jassoa eikä se sen kummempi ollu, siis tatsin keveyden suhteen...

Se jakin siirto vois olla kyllä helpoin ja paras vaihtoehto. Vois oikeestaan pistää koko elektroniikan ja mikin samalla vaihtoon, jos rupee tohon jyrsimisoperaatioon. Kannattaako kaulan puoleisen mikin olla vähemmän kuuma?
absqua
13.02.2007 18:08:53 (muokattu 13.02.2007 18:10:06)
Näin on. Kävin testaa paikallisessa puljussa jenkki jassoa eikä se sen kummempi ollu, siis tatsin keveyden suhteen...

Se jakin siirto vois olla kyllä helpoin ja paras vaihtoehto. Vois oikeestaan pistää koko elektroniikan ja mikin samalla vaihtoon, jos rupee tohon jyrsimisoperaatioon. Kannattaako kaulan puoleisen mikin olla vähemmän kuuma?

Normi P-mikki on suht kuuma, eikä "vähemmän kuumia" taida markkinoilta pahemmin löytyä. Suosittelen hankkimaan tarpeeksi hotin tallamikin.
Lisäksi sitä tallamikin paikkaa kannattaa miettiä myös tolta kannalta että saa mikkien balanssin hyväksi. Mitä lähempänä mikki on tallaa, sen kuumempi mikki tarvitaan. Lisäksi tallaa lähempänä oleva mikki tuottaa sellaisen kihisevämmän, "hifimmän" soundin kuin vähän etäämmäällä oleva.

Mun PJ-bassossa on juurikin se tilanne että J-mikki on aika lähellä tallaa (en ole itse jyrsinyt). Nyt siinä on mikkinä duncanin hot stack ja hyvin toimii, vaikka soundissa onkin alembiccia turhankin paljon. Kaulamikkinä on duncanin vintage.
tonirutanen
13.02.2007 18:19:57

Normi P-mikki on suht kuuma, eikä "vähemmän kuumia" taida markkinoilta pahemmin löytyä. Suosittelen hankkimaan tarpeeksi hotin tallamikin.
Lisäksi sitä tallamikin paikkaa kannattaa miettiä myös tolta kannalta että saa mikkien balanssin hyväksi. Mitä lähempänä mikki on tallaa, sen kuumempi mikki tarvitaan. Lisäksi tallaa lähempänä oleva mikki tuottaa sellaisen kihisevämmän, "hifimmän" soundin kuin vähän etäämmäällä oleva.

Mun PJ-bassossa on juurikin se tilanne että J-mikki on aika lähellä tallaa (en ole itse jyrsinyt). Nyt siinä on mikkinä duncanin hot stack ja hyvin toimii, vaikka soundissa onkin alembiccia turhankin paljon. Kaulamikkinä on duncanin vintage.

Mut se välttämättä oo huono jos presarista saa hifimpää saundia, ompahan vaihtoehtoja. Mä ajattelin juuri vintage p mikkiä ja hottia tallaan... Ja duncania...

Kiitos infosta! Tosta oli kyllä apua! Taidan kyllä viedä ammattilaiselle ton laitettavaksi. Tulis ainakin hyvä. Ajattelin vielä vaihtaa tallan ja lisätä d-tunerin, että taitaa mennä toisen mexikon presarin hinta... (=
Sit ois kyllä sama vaihtaa reggie hamiltoniin koko roska...
NYdoll
13.02.2007 19:14:07

Minäpäs liityn mukaan Tokai Hard Puncherilla (Omakuvasta löytyy). Tehty Koreassa joten ei ole valmistusvuodesta tietoa. Ihan kokopuuta on kuitenkin ja painaa ku synti. Mikit on tällä hetkellä Duncan QP P-paikassa ja Duncan Hot Jazz tallassa. Tallamikki lisättiin A-P Paasosella Jyväskylässä. Välillä on hieman kaduttanutkin, että moisen modauksen oon teettäny, mutta kyllähän se tuo väriä lisää soundiin.
Vaahtera otelauta on mulle just se juttu. Flatwound-kielillä saa sellaisen mukavan leipovan presarisoundin ja siihen vielä sellaisen pienen napseen messiin. Maksoin Orkkiskuntoisena soittimesta 250€ ja soitin on osoittautunut todelliselta arvoltaan olevan aivan toista luokkaa. Monet ovat kehuneet. En myisi pois mistään hinnasta. Jos jotakuta kiinnostaa vaihtaa mikkejä, (QP + Hot Jazz ---> Duncan vintage) niin pistäkääs pikaviestiä.
-It's always better to be out of tune than out of feeling-
absqua
13.02.2007 22:03:27
Mut se välttämättä oo huono jos presarista saa hifimpää saundia, ompahan vaihtoehtoja. Mä ajattelin juuri vintage p mikkiä ja hottia tallaan... Ja duncania...

Kiitos infosta! Tosta oli kyllä apua! Taidan kyllä viedä ammattilaiselle ton laitettavaksi. Tulis ainakin hyvä. Ajattelin vielä vaihtaa tallan ja lisätä d-tunerin, että taitaa mennä toisen mexikon presarin hinta... (=
Sit ois kyllä sama vaihtaa reggie hamiltoniin koko roska...

Tossa kuvassa ilmenee hyvin toi kuvailemani vaihtoehto 1) extrapotikan sijoitukseen ja jakin uuteen paikkaan liittyen:

http://muusikoiden.net/dyn/users/13425.jpg
tonirutanen
13.02.2007 22:55:25

Tossa kuvassa ilmenee hyvin toi kuvailemani vaihtoehto 1) extrapotikan sijoitukseen ja jakin uuteen paikkaan liittyen:

http://muusikoiden.net/dyn/users/13425.jpg

On kyllä kivan näkönen soitin! Kiitoksia vaivannäöstä.
Pitääpä huomenissa soitella tuolle a-p:lle (Ja Se Soi) ja kysellä kustannuksia... Pitäs laittaa mikit lähiaikoina tilaukseen.

Vaahterakaula ois kyllä jees... No ehkä seuraavaan bassoon.
UncleFester
14.02.2007 23:10:52
Liityn mukaan Fenkun Highway1 passolla. Ihan hyvä peli!
HjParris
15.02.2007 01:20:16
En viittiny lukee koko thredia vaikka iteki kirjotin jossaki välissä heh.
Onko muilla ongelmia jenkki pressun -03 tai ympäriltä, nauhan päät pitäs hioo ja jos laittaa kaulan kolina asteelle ni viimenen nauha(t) tuntuu olevan korkeella eli ei soi yläväleiltä
TommiW.
15.02.2007 08:42:20
En viittiny lukee koko thredia vaikka iteki kirjotin jossaki välissä heh.
Onko muilla ongelmia jenkki pressun -03 tai ympäriltä, nauhan päät pitäs hioo ja jos laittaa kaulan kolina asteelle ni viimenen nauha(t) tuntuu olevan korkeella eli ei soi yläväleiltä

Tuostapa ensialkuun Sam Otherin kirjoittama oivallinen artikkeli:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610

Ja noi nauhanpäät tapaavat tulla kuikkimaan täällä Suomen talvessa, kun puu hieman kutistuu kylmässä. Viet soitinliikkeeseen hiottavaksi, ei maksa kauheita.
"Elämme tumpun nousukautta! Hifikamat kielletään ja samantien peukuttelijat eristetään leirille inariin, jossa kaikille käy sirkkelionnettomuus!" -Sam Other
hollstro
15.02.2007 17:01:53

Tuostapa ensialkuun Sam Otherin kirjoittama oivallinen artikkeli:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610

Ja noi nauhanpäät tapaavat tulla kuikkimaan täällä Suomen talvessa, kun puu hieman kutistuu kylmässä. Viet soitinliikkeeseen hiottavaksi, ei maksa kauheita.

Älä vie. Hio itse. Helppoa kuin heinänteko: Pitkällä metalliviilalla vetelet kaulan suuntaisesti varoen samalla ettet hio lakkaa pois. Tarvittaessa kunkin nauhan pään voi pyöristää viilamaalla otelaudan suuntaisesti terävän kantin pois. Kevyt sipaisu riittää. Suojaa otelauta teipillä ennen tuota hommaa. Mukavaa näpertelyä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
isomela
18.02.2007 23:13:13
Liitynpä mukaan Ameriikan Fenkku Hotrodded P-bass vehkeellä. Elikä presari jossa lisäksi jazzin tallamikki. Värinä kaunis sunset orange transparent.
PasiB
19.02.2007 21:23:08

Yksi vaihtoehto on jättää tone kokonaan pois ja laittaa sen tilalle volume potikka. Omista nelikielisistäni olen ottanut tonen pois käytöstä ja soundi on mielestäni parempi. Kannattaa kokeilla, ei tarvi porailla bassoon ylimääräisiä reikiä.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
tupac
23.02.2007 16:47:58 (muokattu 23.02.2007 16:50:11)

Liityn seuraan soittamattomalla vm.-95 (usa)standard presarilla, loppu se ainanen
kärvistely ja saa kamapolitiikan kohilleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)