Aihe: Kummin päin pidätte?
1 2
Speedy
17.12.2003 20:23:13

Niin tulipa tässä mieleeni moinen juttu, että kumminpäin yleensä porukka pitää kapulaa vasemmassa kädessä (tai siinä, millä soittaa virveliä)? Itse vaihdoin puolisen vuotta sitten kapulan ns. väärinpäin, ja siitä lähtien olen niin soittanut.. mut mites muut..?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
p33lo
17.12.2003 20:39:04
Siis nuppi-päästä kiinnipitäen??
Joskus on tullut kokeiltua mutta ei erityisesta viehättänyt.
http://groups.yahoo.com/group/hwdd/
Speedy
17.12.2003 20:44:24

Siis nuppi-päästä kiinnipitäen??

Juuri näin.. Itse soitan nykyisin Pro-Markin Jazzeilla, jotka on suht kevyet ja ohuet, niin näin ollen saan enemmän potkua snareen..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jussiohman
17.12.2003 21:06:40
Miten voi soittaa noin? Kantti nakutuksessa ehkä, mutta että..
Meillä on PA, meillä on bussi, niitä ei meiltä kukaan vie.
Plateau
17.12.2003 21:43:46

välillä soitan nuppi päästä kiinni pitämällä mutta enimmäkseen ihan ns. "normaalisti"
riippuu millasta soundia hakee
delerious
Gozmog
17.12.2003 21:45:20
Soitan "virevelikapula" väärinpäin. Eka tuntu vähä ankeelta mutta virevelistä lähti paljo jytympi soundi ja pelleistä myös. Ja jos oikea kapula kestää noin 1-2 viikkoa niin vasen kestää noin 1-2 kuukautta.
Hoblaa
jussiohman
17.12.2003 22:13:59
Entä sitten nopeissa rolleissa tai filleissä. Eikö se tunnu mahottomalta?
Meillä on PA, meillä on bussi, niitä ei meiltä kukaan vie.
Mikko A
17.12.2003 22:40:46
Jos haluu soittaa kapuloita väärinpäin, niin kantsii hommata semmoset kapulat, missä ei oo ollenkaan tippiä eli ne on ihan suorat. Rasittaa kättä vähemmän kun on se perä vähän painavampi (toisin kuin jos siellä on tippi). Ainakin Vic Firthillä tommosia on. Suomessa en oo tainnu nähdä, mutta ostin semmoset pari-kolme vuotta sitten Jenkeissä käydessäni.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
fifehole
17.12.2003 22:51:12

Nuo Mikon mainitsemat kapulat on ns. timbale/percusio kapulat. Regal tip tekee myös, pitäis löytyä musamaailmasta. Soittelin joskus aikoinaan semmosilla siis snare kädessä ja kestävät tosi pitkään. Kokeilkaa!
Head for an eye
puufin
17.12.2003 22:54:50
Tuli tosta mieleeni että pidättekö vasenta kapulaa sillee normaalilla otteella, vai sillee jännästi? En tiiä mikä sen otteen nimi on mut en oo siinä oikee ikinä käsittäny miten sillä voi soittaa. Ite pidän siis sillee normaalisti.
Jaska
17.12.2003 23:32:42
Ei Mikko taida tarkoittaa nyt niitä timpale keppejä vaan sellasia kun Vaterin Morgan Rose´s alienfreak vaimikäsenytoli. Eli sellasia puhelinpylväitä.

Itse oon justiinsa koittanut tota toisinpäinpitämistä vähän ja enpä tiedä, saan nähdä
Bayer
17.12.2003 23:39:56
nopeus kärsii ku soittaa väärinpäin :)
Magetsu
18.12.2003 01:54:48
Yleensä "normaalisti", mutta kun haetaan sitä volyymiä, niin silloin jää tippi selkäpuolelle...
traditionaalia tulee aika harvoin käytettyä, joissain hiljasissa kohissa, kikkailessa yms...
"Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru"
J. Cool
18.12.2003 02:48:01

Juuri näin.. Itse soitan nykyisin Pro-Markin Jazzeilla, jotka on suht kevyet ja ohuet, niin näin ollen saan enemmän potkua snareen..=I

no et oo sit aatellu vaihtaa kapulamallia sopivampaan jos pitää kepit kerta vääntää väärin päin?

hassua :D joo suosittelen kans tasapaksuja keppejä jos tuntuu ettei riitä potku normaalityylisillä. mut ehkä ennemmin isommat/pidemmät/painavammat kepit normaalitipillä? peltien soundi ei tietenkään oo yhtä hyvä halkopäällä ku tipillä... ja ainaki kontrolli, tatsi ja dynamiikan hallinta kärsii kyl heti jos toinen kapula on väärinpäin.. tosin noista ei tarvi rankemmassa pieksennässä välittää niin sama kai se. tasapaksut on varmaan kuiten ergonomisemmat, niinku edellä sanottiinki
asa
18.12.2003 05:42:29

Minä soitan kaksilla eri kapuloilla: Haitsukädessä (oikea) Promarkin 5A ja virvelikädessä (vasen) Promarkin Rock Knocker, joka on tasapaksu kapula, ei siis sitä pampulapäätä ollenkaan. ainoa huono puoli on että se Rock Knocker on hitusen painavampi kuin 5A, joten soittobalanssi on hiukan erilainen.
UP THE IRONS!
Niskamies
18.12.2003 06:47:23
Ihan tavallisesti pidän kumpaakin kapulaa, ja tietysti traditional-gripillä :P
Hanki Presari ja ole tosimies!
hegemonia
18.12.2003 09:16:17
Mä soitan kummin päin ne sattuu käteen osumaan.
Alpha
18.12.2003 11:38:08 (muokattu 18.12.2003 11:39:20)
Mä soitan kummin päin ne sattuu käteen osumaan.

Joskus itte tehny silleen, et nakannu kapulaa ja sit kun ei pyörähä täyttä kierrosta tai menee puoli yli täyden, ni sattuu se tippi kätöseen. Tätäkö tarkoitat?

Myönnän...olen amatööri tuossa kapulan pyörittelyssä ynnä muussa kikkailussa.
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
lkx
18.12.2003 12:03:27

Pidän paksummasta päästä kiinni. Itselllä ollut ainakin semmonen peruste, että tekniikka (eihän mulla semmosta oikeestaan ees ole :) toimii paremmin ja soundit pysyy samanlaisina molemmilla käsillä... Mutta mikäs siinä jos tykkää. :)
There is no spoon...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)